blakop Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Wydawało mi się, że znam odpowiedź na poniższe pytanie, ale dość poważnie mnie zagwożdżono w tym temacie, że aż zwątpiłem. Dlatego zadam to niby oczywiste pytanie, chyba tylko po to, żeby się utwierdzić. Jak podajecie liczbę osi w naczepie oraz jak przeliczacie naciski na te osie w przypadku, kiedy koła tej naczepy nie są w wersji klasycznego sztywnego mostu (a więc koła faktycznie są fizycznie przez ten most/oś połączone), tylko każde koło naczepy posiada zawieszenie niezależne i nie jest połączone z kołem na przeciwnym boku (między nimi jest podłoga obniżona niemal do samej jezdni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Zoptymalizowana waga naczepy Naczepa wyposażona jest w zawieszonych niezależnie 6 półosi. Maksymalny nacisk na każdą to 4,5 t., czyli łącznie uzyskujemy 27 t. oraz 12 t. na czop sprzęgłowy. A więc masa całkowita naczepy z ładunkiem może wynosić maksymalnie 39 ton. Masa własna naczepy oscyluje w granicach 8 t. Stosunkowo niską wagę naczepy uzyskano wykorzystując stal o podwyższonej wytrzymałości, co pozwoliło zmniejszyć grubość zastosowanych profili stalowych. Wprawdzie naczepa może przewozić ok. 30 t. szkła, należy jednak pamiętać, iż w Polsce masa całkowita zestawu (ciągnik + naczepa + ładunek) nie może przekroczyć 40 t. więcej http://www.swiat-szkla.pl/404/1410-naczepy-inloader-profesjonalny-sposob-transportu-szkla.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2016 Dokładnie o taką konstrukcję chodzi. Prawie - bo ta moja ma jeszcze każdą półoś na siłowniku hydraulicznym i tam konstrukcyjnie chyba można więcej niż 4,5t. No i diagnosta pewien stwierdził, że dla niego to 6 osi, a nie 3... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Na tej samej zasadzie wożą też elementy budowlane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2016 Dużo rzeczy się tak wozi - generalnie duże elementy konstrukcyjne - masz rację. Przyczepa o którą mi chodzi to mniej więcej coś takiego jak na Twoim drugim zdjęciu. Każda oś regulowana hydraulicznie, do tego naczepa rozciągana. Chodzi o to, że chcą bez odstępstwa ją pchnąć i tylko temat osi zaważył właśnie. Bo jak podzielić na 6 to faktycznie jest ok, a przy 3 nie bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 8 Styczeń 2016 Share Napisano 8 Styczeń 2016 Moim zdaniem diagnosta dał ciała. Naczepy które widać na zdjęciach są 3 osiowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Styczeń 2016 Share Napisano 8 Styczeń 2016 No i diagnosta pewien stwierdził, że dla niego to 6 osi, a nie 3... Zaraz, zaraz... że jak każde koło niezależnie zawieszone to liczy każde osobno jako oś? To z Forda Focusa zrobiłby pojazd czteroosiowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 8 Styczeń 2016 Share Napisano 8 Styczeń 2016 Wydawało mi się, że znam odpowiedź na poniższe pytanie, ale dość poważnie mnie zagwożdżono w tym temacie, że aż zwątpiłem. . Nie ma co wątpić - wiekszosć osobówek ma zawieszenia niezależne a liczbę osi ustala się tradycyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Styczeń 2016 Share Napisano 8 Styczeń 2016 Koła jednej osi to nie te, które są połączone ze sobą w jakikolwiek sposób tylko te, które są umieszczone w jednej osi geometrycznej umieszczonej prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu. Sposób ich zamontowania w pojeździe nie ma tu najmniejszego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Styczeń 2016 Share Napisano 8 Styczeń 2016 Koła jednej osi to nie te, które są połączone ze sobą w jakikolwiek sposób tylko te, które są umieszczone w jednej osi geometrycznej umieszczonej prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu. Dlatego niektórzy motocyklom z wózkami dają 3 osie, bo koło wózka jest przesunięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.