Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Viper

Instalacja Nitro

Polecane posty

Viper

Czy instalacja Nitro dyskwalifikuje auto na przeglądzie? Czy ewentualnie potrzebne są jakieś świadectwa homologacji? Czy przepisy precyzują obecność instalacji podtlenku azotu pod maską?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

I tak i nie... Temat był już poruszany. Wysil się i poszukaj trochę.

 

Jest to ostatecznie instalacja przystosowująca pojazd do zasilania gazem, więc winna podlegać pod takie same przepisy jak np. instalacja LPG w aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper

Poczytałem, ale wszystko to raczej rozważania akademickie. Pytam czy są jakieś konkretne przepisy zakazujące posiadania pod maską instalacji podtlenku azotu. Dodam, że podciąganie Nitro pod instalację LPG nie przekonuje mnie. Przede wszystkim taka instalacja nie "zasila". Ona dostarcza tylko dodatkową porcję tlenu. Pod tym względem bliżej jej do turbosprężarki, która ma takie samo zadanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Przede wszystkim taka instalacja nie "zasila".
Zasila, zasila. Nie w paliwo ale w tlen, więc zasila.
Dodam' date=' że podciąganie Nitro pod instalację LPG nie przekonuje mnie.[/quote']Zbiornik pod ciśnieniem, ciśnienie w instalacji, instalacja doprowadzona do silnika - faktycznie nie ma co porównywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Właściciel z własnym pojazdem może robić co chce. Jego prawo. Modyfikacje związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska muszą posiadać homologację dopuszczającą do poruszania się po drogach publicznych. Jeśli taka instalacja posiada homologacje drogową to chciałbym ją zobaczyć. Spotkałem jedynie homologacje NOS na tory wyścigowe ale taki pojazd po drogach publicznych poruszać się może tylko na lawecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Instalacja LPG w dieslu tylko "doładowuje" pojazd - nie zasila. Bo pojazd ciągle jedzie na ON. To znaczy że nie musi mieć homo??

 

Gaz to gaz. LPG, CNG, LNG, NOS... To że akurat NOS jest tematem niszowym nie zwalnia z obowiązku uzyskania dla takiego pojazdu homologacji sposobu montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper

Podejrzewam, że nawet jakby miała homologację to wielu powiedziałoby, że to nieważne bo nie spełnia warunków, jak w przypadku tłumików sportowych z homologacją :-?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
jak w przypadku tłumików sportowych z homologacją

I w ten sposób doszliśmy do sedna problemu. Tłumiki sportowe mają homologację "rajdową" - na tory wyścigowe a nie na drogi publiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jeśli byłaby to homologacja rajdowa, a nie ta przewidziana PoRD to jasne, że nie przeszła by na SKP, która zajmuje się dopuszczaniem pojazdów do ruchu drogowego - nie do potrzeb rajdowo-wyścigowych. Podobnie klatki i inne wynalazki.

 

Skąd w ogóle pomysł, że homologacje sportowe mają jakiekolwiek znaczenie dla potrzeb publicznego ruchu drogowego? :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Podejrzewam, że nawet jakby miała homologację to wielu powiedziałoby, że to nieważne bo nie spełnia warunków, jak w przypadku tłumików sportowych z homologacją :-?

Nigdy nie dostałeś N na BT? A przecież Twój pojazd ma homologację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper

Dostałem N jak auto było niesprawne. Zakładam, że instalacja nitro będzie sprawna. Poza tym rajdy w przeciwieństwie do wyścigów nie odbywają się na zamkniętych torach. Auta te są najczęściej zarejestrowane i do poszczególnych Odcinków Specjalnych przemieszczają się po drogach publicznych na własnych kołach a nie na lawetach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Poza tym rajdy w przeciwieństwie do wyścigów nie odbywają się na zamkniętych torach. Auta te są najczęściej zarejestrowane i do poszczególnych Odcinków Specjalnych przemieszczają się po drogach publicznych na własnych kołach a nie na lawetach.

Było tu na forum jak policja zatrzymała takie auto po przeglądzie . Zgadnij kto się musiał tłumaczyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Auta te są najczęściej zarejestrowane
na poprzednich danych które po przeróbka są nie zgodne z danymi ,ale znajdują sie id........ci którzy to klepią .Pokaż mi w naszych zapisach pojęcie Samochód rajdowy.................. :shock::shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Poza tym rajdy w przeciwieństwie do wyścigów nie odbywają się na zamkniętych torach.

I tak powinno być, a pojazd na dany odcinek powinien zostać dostarczony, a nie przyjechać.

Auta te są najczęściej zarejestrowane i do poszczególnych Odcinków Specjalnych przemieszczają się po drogach publicznych na własnych kołach a nie na lawetach.

Powiedz, z ręką na sercu, czy chciałbyś ścigać się pojazdem fabrycznym bez żadnych modyfikacji, które powodują, że normalnych przepisów pojazd nie spełnia?

 

Od dawna postuluje się o zmianę przepisów wyścigowych, które są chore (pojazd zarejestrowany z ważnym BT), przecież to taka fikcja, że nawet Lem nie miał takich fantazji, a się okazuje, że u nas żyje i ma się dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
przecież to taka fikcja, że nawet Lem nie miał takich fantazji, a się okazuje, że u nas żyje i ma się dobrze...

ale znajdują sie id........ci którzy to klepią
................ :x:cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Kiedy droga publiczna jest zamykana na czas rajdu zgodnie z przepisami PoRD zawartymi w rozdziale "wykorzystanie dróg w sposób szczególny" przestają na niej obowiązywać przepisy dotyczące organizacji ruchu i w tym znaczeniu przestaje to być droga publiczna.

 

Więc to żaden argument. Zresztą - GP F1 w Monaco też odbywa się po drogach publicznych, ulicach. Mam rozumieć, że w związku z tym bolidy formuły 1 mają prawo jeździć tam i na co dzień?

 

Przejazdy pojazdów rajdowych, zmodyfikowanych po drogach publicznych są tak naprawdę nielegalne. Są ro pojazdy niespełniające warunków technicznych dla "normalnych" pojazdów i jako takie po drodze jechać nie powinny.

A to, że się tak dzieje to po prostu smutna rzeczywistość wynikająca z tego, że organy kontroli ruchu drogowego nie naruszą przecież integralności prestiżowych przecież często imprez sportowych, a do tego nie mają dostatecznej wiedzy, aby wiedzieć gdzie znaleźć punkt zaczepienia.

Sprzyjają temu niejasne przepisy w naszym kraju nieokreślające gdzie leżą granicę zmian konstrukcyjnych i co z tego co jest określone homologacją pierwotną pojazdu można naruszyć.

 

Podam ciekawy przykład.

 

Dziś w warsztacie wulkanizacyjnym wymieniałem koło (rzecz działa się u naszego zachodniego sąsiada). Pan zakładający oponę początkowo odmówił, ponieważ stwierdził, że dla tego pojazdu mam opony o złym indeksie nośności. Próbowałem tłumaczyć, że takie mam od dłuższego czasu, wszystkie takie same i nikt nie zwrócił mi na to uwagi.

Pan zaśmiał się i kazał mi spojrzeć do DR pojazdu to sobie zobaczę jakie są podstawowe i możliwe alternatywne warianty ogumienia dla tego pojazdu. Niestety nie zauważył, że to auto z Polski, a nie z Niemiec i takich informacji w DR nie ma... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Pan zaśmiał się i kazał mi spojrzeć do DR pojazdu to sobie zobaczę jakie są podstawowe i możliwe alternatywne warianty ogumienia dla tego pojazdu. Niestety nie zauważył, że to auto z Polski, a nie z Niemiec i takich informacji w DR nie ma...

 

Wystarczy spojrzeć na TZ (odczytać największy nacisk osi), odczytać indeks nośności z opony "przełożyć" go na kg pomnożyć następnie porównać iloczyn z wartością odczytaną z TZ i wszystko jasne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Wystarczy spojrzeć na TZ (odczytać najwiekszy nacisk osi), odczytać indeks nośności z opony "przełożyć" go na kg pomnożyć i wszystko jasne...

 

Tak jasne. I ma to sobie robić użytkownik pojazdu będący laikiem w tej sprawie?

A może jednak rozwiązanie niemieckie podające użytkownikowi w DR wszystkie możliwe warianty wyposażenia pojazdu byłoby lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
I ma to sobie robić użytkownik pojazdu będący laikiem w tej sprawie?
jak wałek zrobić to jesteśmy mistrzami świata ale jak coś sprawdzić to już niemoc ogarnia ;)))

 

Z drugiej strony jeżeli idzie o pojazdy osobowe to może i ... ale w "ciężarówkach" gdzie jeżdżą zawodowcy to już nie powinno stanowić problemu. IMHO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
jak wałek zrobić to jesteśmy mistrzami świata ale jak coś sprawdzić to już niemoc ogarnia ;) ))

 

Nie bardzo Cię rozumiem. Zresztą i kontekst wypowiedzi był inny - opisałem przykład użytkowania na drodze pojazdu z przeróbką nie przewidzianą przepisami. Przeróbką niby błahą, jak opony o niższej nośności. Bo tego dotyczy dyskusja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper

Nie powołuję się na sytuację w naszym kraju. Na Rajdach Paryż - Dakar samochody rajdowe przemieszczały się ulicami Paryża na własnych kołach i to wcale nie w zorganizowanych kolumnach a w normalnym ruchu ulicznym. W Rajdzie Monte Carlo samochody rajdowe również przemieszczają się na Odcinki Specjalne na własnych kołach po nie zamkniętych drogach publicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No i sam powiedz co stoi na przeszkodzie, żeby żandarmi takie auto zatrzymali? :)

Powodów technicznych byłoby wiele... Ale czy ktokolwiek w ogóle wpadł na pomysł, żeby takie auta kontrolować?

 

Ale na SKP na pobłażliwość nie licz i tyle.

Tym bardziej, że wypadki z udziałem aut rajdowych się zdarzają, więc niby dlaczego diagnosta ma nadstawiać głowę dla Twojego hobby? Kto mu zagwarantuje, że łebski adwokat nie wpadnie na pomysł, żeby fakt dopuszczenia takiego pojazdu do ruchu nie wziąć za punkt zaczepienia w sprawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz0417
W Rajdzie Monte Carlo samochody rajdowe również przemieszczają się na Odcinki Specjalne na własnych kołach po nie zamkniętych drogach publicznych.

Tak samo jak u nas podczas Rajdu Polski w Mikołajkach i okolicach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Tak samo jak u nas podczas Rajdu Polski w Mikołajkach i okolicach

 

Wszystko ok, dopóki taki pojazd nie będzie uczestniczył w kolizji lub wypadkowi na trasie przejazdu. Bo ubezpieczyciel na głowie stanie, żeby złotówki nie wypłacić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.