Viper Napisano 18 Styczeń 2016 Share Napisano 18 Styczeń 2016 Czy instalacja Nitro dyskwalifikuje auto na przeglądzie? Czy ewentualnie potrzebne są jakieś świadectwa homologacji? Czy przepisy precyzują obecność instalacji podtlenku azotu pod maską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Styczeń 2016 Share Napisano 18 Styczeń 2016 I tak i nie... Temat był już poruszany. Wysil się i poszukaj trochę. Jest to ostatecznie instalacja przystosowująca pojazd do zasilania gazem, więc winna podlegać pod takie same przepisy jak np. instalacja LPG w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Styczeń 2016 Share Napisano 18 Styczeń 2016 na początek np. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=119752#119752 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper Napisano 18 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2016 Poczytałem, ale wszystko to raczej rozważania akademickie. Pytam czy są jakieś konkretne przepisy zakazujące posiadania pod maską instalacji podtlenku azotu. Dodam, że podciąganie Nitro pod instalację LPG nie przekonuje mnie. Przede wszystkim taka instalacja nie "zasila". Ona dostarcza tylko dodatkową porcję tlenu. Pod tym względem bliżej jej do turbosprężarki, która ma takie samo zadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Przede wszystkim taka instalacja nie "zasila".Zasila, zasila. Nie w paliwo ale w tlen, więc zasila.Dodam' date=' że podciąganie Nitro pod instalację LPG nie przekonuje mnie.[/quote']Zbiornik pod ciśnieniem, ciśnienie w instalacji, instalacja doprowadzona do silnika - faktycznie nie ma co porównywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Właściciel z własnym pojazdem może robić co chce. Jego prawo. Modyfikacje związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska muszą posiadać homologację dopuszczającą do poruszania się po drogach publicznych. Jeśli taka instalacja posiada homologacje drogową to chciałbym ją zobaczyć. Spotkałem jedynie homologacje NOS na tory wyścigowe ale taki pojazd po drogach publicznych poruszać się może tylko na lawecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Instalacja LPG w dieslu tylko "doładowuje" pojazd - nie zasila. Bo pojazd ciągle jedzie na ON. To znaczy że nie musi mieć homo?? Gaz to gaz. LPG, CNG, LNG, NOS... To że akurat NOS jest tematem niszowym nie zwalnia z obowiązku uzyskania dla takiego pojazdu homologacji sposobu montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper Napisano 19 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 19 Styczeń 2016 Podejrzewam, że nawet jakby miała homologację to wielu powiedziałoby, że to nieważne bo nie spełnia warunków, jak w przypadku tłumików sportowych z homologacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 jak w przypadku tłumików sportowych z homologacją I w ten sposób doszliśmy do sedna problemu. Tłumiki sportowe mają homologację "rajdową" - na tory wyścigowe a nie na drogi publiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Jeśli byłaby to homologacja rajdowa, a nie ta przewidziana PoRD to jasne, że nie przeszła by na SKP, która zajmuje się dopuszczaniem pojazdów do ruchu drogowego - nie do potrzeb rajdowo-wyścigowych. Podobnie klatki i inne wynalazki. Skąd w ogóle pomysł, że homologacje sportowe mają jakiekolwiek znaczenie dla potrzeb publicznego ruchu drogowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Podejrzewam, że nawet jakby miała homologację to wielu powiedziałoby, że to nieważne bo nie spełnia warunków, jak w przypadku tłumików sportowych z homologacją Nigdy nie dostałeś N na BT? A przecież Twój pojazd ma homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper Napisano 21 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 21 Styczeń 2016 Dostałem N jak auto było niesprawne. Zakładam, że instalacja nitro będzie sprawna. Poza tym rajdy w przeciwieństwie do wyścigów nie odbywają się na zamkniętych torach. Auta te są najczęściej zarejestrowane i do poszczególnych Odcinków Specjalnych przemieszczają się po drogach publicznych na własnych kołach a nie na lawetach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 Poza tym rajdy w przeciwieństwie do wyścigów nie odbywają się na zamkniętych torach. Auta te są najczęściej zarejestrowane i do poszczególnych Odcinków Specjalnych przemieszczają się po drogach publicznych na własnych kołach a nie na lawetach. Było tu na forum jak policja zatrzymała takie auto po przeglądzie . Zgadnij kto się musiał tłumaczyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 Auta te są najczęściej zarejestrowane na poprzednich danych które po przeróbka są nie zgodne z danymi ,ale znajdują sie id........ci którzy to klepią .Pokaż mi w naszych zapisach pojęcie Samochód rajdowy.................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 Poza tym rajdy w przeciwieństwie do wyścigów nie odbywają się na zamkniętych torach. I tak powinno być, a pojazd na dany odcinek powinien zostać dostarczony, a nie przyjechać. Auta te są najczęściej zarejestrowane i do poszczególnych Odcinków Specjalnych przemieszczają się po drogach publicznych na własnych kołach a nie na lawetach. Powiedz, z ręką na sercu, czy chciałbyś ścigać się pojazdem fabrycznym bez żadnych modyfikacji, które powodują, że normalnych przepisów pojazd nie spełnia? Od dawna postuluje się o zmianę przepisów wyścigowych, które są chore (pojazd zarejestrowany z ważnym BT), przecież to taka fikcja, że nawet Lem nie miał takich fantazji, a się okazuje, że u nas żyje i ma się dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 przecież to taka fikcja, że nawet Lem nie miał takich fantazji, a się okazuje, że u nas żyje i ma się dobrze... ale znajdują sie id........ci którzy to klepią................ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 Kiedy droga publiczna jest zamykana na czas rajdu zgodnie z przepisami PoRD zawartymi w rozdziale "wykorzystanie dróg w sposób szczególny" przestają na niej obowiązywać przepisy dotyczące organizacji ruchu i w tym znaczeniu przestaje to być droga publiczna. Więc to żaden argument. Zresztą - GP F1 w Monaco też odbywa się po drogach publicznych, ulicach. Mam rozumieć, że w związku z tym bolidy formuły 1 mają prawo jeździć tam i na co dzień? Przejazdy pojazdów rajdowych, zmodyfikowanych po drogach publicznych są tak naprawdę nielegalne. Są ro pojazdy niespełniające warunków technicznych dla "normalnych" pojazdów i jako takie po drodze jechać nie powinny. A to, że się tak dzieje to po prostu smutna rzeczywistość wynikająca z tego, że organy kontroli ruchu drogowego nie naruszą przecież integralności prestiżowych przecież często imprez sportowych, a do tego nie mają dostatecznej wiedzy, aby wiedzieć gdzie znaleźć punkt zaczepienia. Sprzyjają temu niejasne przepisy w naszym kraju nieokreślające gdzie leżą granicę zmian konstrukcyjnych i co z tego co jest określone homologacją pierwotną pojazdu można naruszyć. Podam ciekawy przykład. Dziś w warsztacie wulkanizacyjnym wymieniałem koło (rzecz działa się u naszego zachodniego sąsiada). Pan zakładający oponę początkowo odmówił, ponieważ stwierdził, że dla tego pojazdu mam opony o złym indeksie nośności. Próbowałem tłumaczyć, że takie mam od dłuższego czasu, wszystkie takie same i nikt nie zwrócił mi na to uwagi. Pan zaśmiał się i kazał mi spojrzeć do DR pojazdu to sobie zobaczę jakie są podstawowe i możliwe alternatywne warianty ogumienia dla tego pojazdu. Niestety nie zauważył, że to auto z Polski, a nie z Niemiec i takich informacji w DR nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 Pan zaśmiał się i kazał mi spojrzeć do DR pojazdu to sobie zobaczę jakie są podstawowe i możliwe alternatywne warianty ogumienia dla tego pojazdu. Niestety nie zauważył, że to auto z Polski, a nie z Niemiec i takich informacji w DR nie ma... Wystarczy spojrzeć na TZ (odczytać największy nacisk osi), odczytać indeks nośności z opony "przełożyć" go na kg pomnożyć następnie porównać iloczyn z wartością odczytaną z TZ i wszystko jasne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 Wystarczy spojrzeć na TZ (odczytać najwiekszy nacisk osi), odczytać indeks nośności z opony "przełożyć" go na kg pomnożyć i wszystko jasne... Tak jasne. I ma to sobie robić użytkownik pojazdu będący laikiem w tej sprawie? A może jednak rozwiązanie niemieckie podające użytkownikowi w DR wszystkie możliwe warianty wyposażenia pojazdu byłoby lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 I ma to sobie robić użytkownik pojazdu będący laikiem w tej sprawie? jak wałek zrobić to jesteśmy mistrzami świata ale jak coś sprawdzić to już niemoc ogarnia )) Z drugiej strony jeżeli idzie o pojazdy osobowe to może i ... ale w "ciężarówkach" gdzie jeżdżą zawodowcy to już nie powinno stanowić problemu. IMHO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 jak wałek zrobić to jesteśmy mistrzami świata ale jak coś sprawdzić to już niemoc ogarnia )) Nie bardzo Cię rozumiem. Zresztą i kontekst wypowiedzi był inny - opisałem przykład użytkowania na drodze pojazdu z przeróbką nie przewidzianą przepisami. Przeróbką niby błahą, jak opony o niższej nośności. Bo tego dotyczy dyskusja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper Napisano 21 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 21 Styczeń 2016 Nie powołuję się na sytuację w naszym kraju. Na Rajdach Paryż - Dakar samochody rajdowe przemieszczały się ulicami Paryża na własnych kołach i to wcale nie w zorganizowanych kolumnach a w normalnym ruchu ulicznym. W Rajdzie Monte Carlo samochody rajdowe również przemieszczają się na Odcinki Specjalne na własnych kołach po nie zamkniętych drogach publicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2016 Share Napisano 21 Styczeń 2016 No i sam powiedz co stoi na przeszkodzie, żeby żandarmi takie auto zatrzymali? Powodów technicznych byłoby wiele... Ale czy ktokolwiek w ogóle wpadł na pomysł, żeby takie auta kontrolować? Ale na SKP na pobłażliwość nie licz i tyle. Tym bardziej, że wypadki z udziałem aut rajdowych się zdarzają, więc niby dlaczego diagnosta ma nadstawiać głowę dla Twojego hobby? Kto mu zagwarantuje, że łebski adwokat nie wpadnie na pomysł, żeby fakt dopuszczenia takiego pojazdu do ruchu nie wziąć za punkt zaczepienia w sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 22 Styczeń 2016 Share Napisano 22 Styczeń 2016 W Rajdzie Monte Carlo samochody rajdowe również przemieszczają się na Odcinki Specjalne na własnych kołach po nie zamkniętych drogach publicznych. Tak samo jak u nas podczas Rajdu Polski w Mikołajkach i okolicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Styczeń 2016 Share Napisano 22 Styczeń 2016 Tak samo jak u nas podczas Rajdu Polski w Mikołajkach i okolicach Wszystko ok, dopóki taki pojazd nie będzie uczestniczył w kolizji lub wypadkowi na trasie przejazdu. Bo ubezpieczyciel na głowie stanie, żeby złotówki nie wypłacić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.