Skocz do zawartości

Technik warsztatowy tachografy cyfrowe


kuba197877

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie czy ciężko jest zdać egzamin na Technika warsztatowego tachografów cyfrowych w GUM czy opszerny materiał wcześniej nie miałem doczynienia z tachografami a teraz szefostwo wysyła na kurs potem egzamin i teraz moje obawy czy zdam i czy później ewentualnie ogarne temat czy podołam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Jestem w identycznej sytuacji co kolega

kuba197877.

Posiadacie wiedzę na temat kursów i egzaminu, jaki ośrodek szkolenia warto wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam.Ja zdałem za drugim razem.Dali mi kartę testową do tachografu,którą pierwszy raz widziałem w życiu.Powiedziałem że takiej karty niema odpowiedzieli słuszna uwaga i zdałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kursie powinni Ci chyba wszystko mniej więcej wytłumaczyć ;) Kolega zdał za drugim razem. Materiałów szkoleniowych niezbyt dużo, orientowanie się w Dz.U. i pozytywne podejście egzaminatora. Tyle wiem od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Znacznie łatwiej niż na diagnostę co prawda nie zdawałem na diagnostę ale na technika zdałem za pierwszym razem. Można się nauczyć dostęp do rozporządzeń na egzaminie jest, ograniczony zestaw pytań więc wystarczy wiedzieć gdzie szukać. no i testy więc można zawsze strzelać :) duże prawdopodobieństwo trafienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Podbijam temat. Czy coś się zmieniło przez te 5 lat? Rozmawiałem telefonicznie z panem prowadzącym szkolenie i mówił, że nie można korzystać z Dz.U. Podobno ostatnie dwa egzaminy w GUM to na 15 zdało 3 pisemny i 1 zdał praktyczny.  Będę wdzięczny za informacje i podpowiedzi co warto wiedzieć przed kursem żeby efektywnie wykorzystać szkolenie bo dotychczasowa moja wiedza i praktyka pochodzi ze stacji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim egzaminie, chyba tydzień temu, nikt nie zdał. Swój egzamin miałem dość dawno, od tego czasu chyba odrobinę przykręcili śrubę, więc trzeba się solidnie przygotować. Kolega, który zdawał wspominał o punktacji ujemnej za nieprawidłową odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdawałem rok temu na analogi i u mnie na 12 osób teorię zdało 11 praktykę zdawałem jako piąty i do tej chwili zdali wszyscy. Na tym egzaminie faktycznie nie było Dz.U. ale tu jest mniej teorii, na cyfrówkę jest więcej, ale nie wiem czy tam można korzystać z pomocy, bo egzamin pisałem bardzo dawno.

A na kursie niestety zwrócić uwagę na całą teorię, bo ona różni się od praktyki np.:  jakie mogą być wartości odchyłek, albo co musi znajdować się na wklejce. W praktyce wiele rzeczy robi się z automatu lub wylicza za nas program, a na egzaminie często są podchwytliwe pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2021 o 13:49, markos987 napisał:

Będę wdzięczny za informacje i podpowiedzi

Zdawałem tydzień temu i na 11 osób zdała tylko 1, zdawałem pierwszy raz ale większość osób podchodziła już 2,3 a niektórzy nawet 6 raz. Ogólnie pytania dość podchwytliwe i przez te ujemne punkty mało kto zdaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Egzamin Państwowy dla techników tachografów zdaję się w Głównym Urzędzie Miar w Warszawie na ulicy Elektoralnej 2. Koszt takiego egzaminu to 150zł dla tachografów analogowych i 200zł dla tachografów cyfrowych. Egzamin teoretyczny na tachografy cyfrowe składa się z 30 pytań jednokrotnego wyboru z czego trzeba uzyskać 20 punktów. Egzamin na analogówki ma 10 pytań i trzeba zdobyć 8 punktów. Na części praktycznej egzaminu trzeba wykonać poprawnie wylosowane zadanie. 

Jeśli chodzi o tachografy analogowe tu nie powinno być problemu ze zdaniem egzaminu jeśli osoba podchodząca do niego cokolwiek się pouczy. Problem jest z tachografami cyfrowymi na egzaminie, a dokładnie z jego częścią teoretyczną. Zdawalność jest bardzo słaba, a wynika to z kilku rzeczy. Pierwsza to taka, że są dwa bardzo obszerne akty prawne regulujące budowę tachografów cyfrowych (pierwszej generacji i drugiej- inteligentnych), których znajomość jest wymagana na egzaminie(kiedyś był tylko jeden ten akt prawny i był dostępny w trakcie egzaminu-dziś nie). Drugi problem jest w tym, że na egzaminie są punkty ujemne za odpowiedzi błędne. Egzamin jest spokojnie do zdania, ale trzeba się przyłożyć do nauki.

Mam nadzieję, że odpowiedziałem na nurtujące Państwa pytania, ale w razie pojawiających się kolejnych służę pomocą.

 

Pozdrawiam

Sebastian Wrona

Centrum Szkoleń 

Podmiot wpisany do rejestru GUM i prowadzący szkolenia.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, SebastianWrona napisał:

Egzamin teoretyczny na tachografy cyfrowe składa się z 30 pytań jednokrotnego wyboru z czego trzeba uzyskać 20 punktów

Czyli trzeba poprawnie odpowiedzieć na 25 pytań odpowiadając na każde z pytań lub odpowiedzieć poprawnie na 20 nie odpowiadając na kolejne 10 - dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa odpowiedź to +1 punkt, brak odpowiedzi 0 punktów, błędna odpowiedź -1 punkt. Na szkoleniach proponuję, żeby osoby zdające odpowiedziały na 20-22 pytania na które znają odpowiedź i są pewni, że jest ona poprawna. Resztę pytań niech zostawią bez odpowiedzi. 

Pozdrawiam

Edytowane przez SebastianWrona
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za odpowiedź. Czyli nie należy zgadywać, pisać to co się wie.

Pytania gdzieś są publikowane? Czy to tajemnica jak na egzamin diagnostów TDT?

Przy egzaminie na Doradcę DGSA materiały są tam: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/egzamin-dla-doradcow-do-spraw-bezpieczenstwa-przewozu-towarow-niebezpiecznych

A na tachografy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jawnych pytań.

Zdawałem na nowych zasadach i fakt jest trudno.

Nawet jak zdamy teorie i nie zdamy praktyki na na następny egzamin teoria również do zdania od nowa.

Albo zdajemy całość , albo nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał przedmówca nie ma nigdzie dostępnych pytań egzaminacyjnych. Nie ma również możliwości zdawania egzaminu na "raty", tak jak to jest w przypadku uprawnień diagnosty i tak jak to było w przypadku egzaminów dla techników przed laty. Teraz zdaje się wszystko, albo nic. 

Ale spokojnie. Uważam, że jak komuś zależy to zda ten egzamin, nawet jakby noga się raz, czy dwa razy podwinęła. Polecam zapisać się na kurs i spróbować, tym bardziej, że na diagnostę egzamin też nie jest najłatwiejszy i dał Pan radę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.