blakop Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 traper - a Ty powiedz ile dokuementów z PIMOTU przy przeróbce ciężarowy-osobowy widziałeś? I nie wymyślaj skrajnych przypadków bo najczęściej chodzi o pojazdy w nadwoziach stricte pasażerskich, w których następuje likwidacja kratki i "przywrócenie" piątego miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 Tak to jest jak się czyta na raty Ostatnio nie mam za bardzo czasu ,ale wydaje mi się że dobrze zrozumiałem pytanie trapera Dokładając sześć miejsc do trzech, z mocy dyrektywy auto musi być osobowe , bo ciężarowy N1 może mieć max 7 miejsc . Więc musi nastąpić zmiana rodzaju ,a nie tak jak piszesz że jeśli będzie zmiana rodzaju . I wydaje mi się że piszesz ogólnie o sprawie ,a ja odniosłem się do konkretnego pytania. Ot i problem . Kwestia mocowania i brak badania w PIMOT jest dla mnie oczywisty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 Dokładnie tak. Samochód ciężarowy DMC do 3500 kg, kategoria N1 może mieć maksimum 7 miejsc siedzących. 8 lub 9 miejsc jest nieprawidłowe. Wtedy nawet okresowego badania nie wykonuje i mówie by jechał na inną stację. Niech ktoś inny się pod tym podłoży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 8 lub 9 miejsc jest nieprawidłowe. Wtedy nawet okresowego badania nie wykonuje Rozbijamy temat na atomy ? Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora .Kiedyś były inne kryteria . Żuka z ławkami też pogonisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 A myślisz, że spełnia wzór dla ciężarowego przy 9 miejscach siedzących? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 Nawet jak nie spełnia , to nie możemy stosować nowych kryteriów . Znowu dojdziemy do cofania homologacji . Sam się zdziwiłem naście lat temu jak mi przyjechał salonowiec (marki nie pamiętam ) na 9 miejsc , gdzie z wzoru nie wychodził ale homologację dostał .Takie niedobitki jeszcze istnieją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 Tak, bywają takie niedobitki. Ale raczej nie ma co wyciągać z kapelusza przykładów Żuka sprzed 20-30 lat, tylko zająć się pozostałymi 99 % ciężarówek N1 które będą miały max 7 miejsc. A jeśli ktoś przerobi na 8 czy 9 to tak jak napisałeś z automatu będzie samochód osobowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 Takie niedobitki jeszcze istnieją . Całkiem nie dawno ... NYSA jako TAXI?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 Wcale nie musicie do żuków sprzed 30 lat sięgać. Nie tak dawno choćby VW czy MERC miał w katalogu ITS homologacje na N1/AF z ilością miejsc powyżej 7... Można? Można... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Kiedyś były inne kryteria To kiedyś to posiada jakąś datę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Pewnie tak,ale kto się tego dokopie . Myślę że trzeba by szukać w czasach gdy ciężarowo-osobowy był rodzajem pojazdu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Z tego co ja pamiętam to pierwsze zapisy odnośnie ograniczenia liczby miejsc w sam. ciężarowym do 7 pojawiły się w okolicy 2010-2011 r. Zapewne w dyrektywach WE były wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 W 2011 rozporządzenie 678/2011 zmieniło dyrektywę 2007/46 , ale we wcześniejszych przepisach, w tym naszych homologacyjnych był słynny wzór . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Wzór był ale wówczas nie było ograniczenia ilości miejsc i były pojazdy, które nawet przy 9 miejscach spełniały warunek wynikający z ich ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 A teraz chodzi też o to, że 7 miejsc w takiej ciężarówce N1 jest rozłożone w dwóch rzędach czyli 3 miejsca przód, 4 miejsca tył. Przy 9 miejscach konieczne jest wprowadzenie trzeciego rzędu siedzeń. I duże prawdopodobieństwo, że nie spełni warunku, że długość przestrzeni ładunkowej musi być co najmniej 30 % rozstawu osi. Bo ten trzeci rząd siedzeń zabiera za dużo miejsca z przestrzeni ładunkowej. I przestrzeń ładunkowa będzie za krótka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 I duże prawdopodobieństwo, że nie spełni warunku, że długość przestrzeni ładunkowej musi być co najmniej 30 % rozstawu osi Te 30% to jest gdzieś zapisane w przepisach krajowych czy pochodzi z dyrektywy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Jest w krajowych. Ale nie napisali tego wprost tylko odwołują się do dyrektywy żeby diagnosta sobie znalazł Widocznie chcieli by dziennik ustaw miał mniej stron i nie przepisywali tego słowo po słowie wklejam tylko wyrwany fragment z paragrafu 9b jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, właśnie te punkty 3.5 , 3.6 i 3.8 to mówią o zaszeregowaniu do kategorii N i to jest właśnie słynny wzór, długość przestrzeni ładunkowej, wielkość otworu ładunkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Solaris, dziecko drogie - a o autach z ławkami bokiem (NYSA, ŻUK, etc.) Ty słyszał kiedyś w gimbazie, czy niekoniecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Znowu Żuki i Nysy się pojawiły. Jak niewiadomo o czym napisać to najlepiej o Żukach i Nysach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Październik 2017 Share Napisano 26 Październik 2017 Sęk w tym, że to niekoniecznie tylko tychże wspomnianych dotyczy, ale nawet rzeczonych aut VW. Problem jest taki, że Ty nie potrafisz o niczym co nie jest objęte takimi czy innymi regulaminami UE opowiedzieć... Innymi słowy być może dobrze znasz, ale tylko OSTATNI wycinek światka badań technicznych, zapominając, że jak byłeś w gimnazjum tenże świat badań też już istniał I rodzi to swoje konsekwencje na dziś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekRST Napisano 25 Styczeń 2018 Share Napisano 25 Styczeń 2018 Koledzy , mam takiego rodzynka i szukam jakiejś ścieżki, czy jest możliwa zmiana konstrukcyjna i legalne przerobienie fizycznie i w dokumentach. Ten temat jest bardzo pokrewny, więc dołączam tutaj pytanie. Na OSKP przyjeżdża Transit 2005r. W dowodzie i karcie pojazdu: Rodzaj pojazdu: pojazd ciezarowy (N1), w przeznaczeniu : pojazd służby więziennej. Liczba miejsc :11. (w karcie pojazdu pisze 5+6) Nadwozie - wiadomo - BB, DMC 3000kg. Sygnały, pasy, wszystko co tyczy się uprzywilejowanego usunięte. Klient chce przerobić na osobówke z 8 lub 9 miejscami. Jest możliwość? Homologacji brak, w dowodzie rubryka "K" pusta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2018 Share Napisano 25 Styczeń 2018 Niby wszystko jest możliwe. Trzeba wystarać się o odpowiedniego przedsiębiorcę prowadzącego działalność w danym zakresie i można przerabiać mając baczenie na punkty mocowania pasów i siedzeń. Tu nie ma co przyrównywać i wyłapywać lokalizacji niektórych miejsc z części dla aresztantów do typowych miejsc siedzących. Niby miejsce to miejsce, ale… ale wątpię, żeby użytkownik pojazdu zaakceptował siedzenia dla więźniów. Pewnie zostanie zdemontowana cała ta aresztancka zabudowa i dopiero w tej odzyskanej przestrzeni wkomponuje się ze dwa rzędy cywilizowanych foteli. I teraz tak: czy siedzenia zostaną zamontowane w punktach konstrukcyjnie przewidzianych dla danego typu pojazdu? I dalej: co z pasami bezpieczeństwa na tych siedzeniach? Jak to się uda, to dalej będzie już tylko z górki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekRST Napisano 25 Styczeń 2018 Share Napisano 25 Styczeń 2018 Te 11 miejsc bylo dookoła podobno przestrzeni "tylnej". Widzialem auto, ale ma obecnie tylko 3 siedzenia z przodu (te oryginalne). Podłoga byla wysciełana jakąś płytą osb. Czy przeznaczenie pojazdu i to ze w karcie pojazdu jest samochod sluzby wieziennej nie przeszkadza w procesie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Styczeń 2018 Share Napisano 25 Styczeń 2018 pojazd ciezarowy (N1), w przeznaczeniu : pojazd służby więziennej. Liczba miejsc :11 Pojazd jest nieprawidłowo zarejestrowany. Samochód ciężarowy nie może mieć więcej niż 9 miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2018 Share Napisano 25 Styczeń 2018 Czy przeznaczenie pojazdu i to ze w karcie pojazdu jest samochod sluzby wieziennej nie przeszkadza w procesie ? - Nie przeszkadza. To co jest, to co było z chwilą zmian przestało istnieć. Według ustawy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie ma przyzwolenie na zmiany i niech je robi z głową. A na pewno niech kombinuje tak, żeby zmiany spokojnie przebrnęły pozytywne badanie na stacji. Pojazd jest nieprawidłowo zarejestrowany. Samochód ciężarowy nie może mieć więcej niż 9 miejsc. - No niestety, ale te więźniary bywają tak lub podobnie dziwacznie rejestrowane. Jak nie autobus, to ciężarówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.