Skocz do zawartości

Zmiana rodzju pojazu z ciężarowego N1 na osobowy M1-a homolo


bambus

Rekomendowane odpowiedzi

traper - a Ty powiedz ile dokuementów z PIMOTU przy przeróbce ciężarowy-osobowy widziałeś?

I nie wymyślaj skrajnych przypadków bo najczęściej chodzi o pojazdy w nadwoziach stricte pasażerskich, w których następuje likwidacja kratki i "przywrócenie" piątego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się czyta na raty :razz:

Ostatnio nie mam za bardzo czasu ,ale wydaje mi się że dobrze zrozumiałem pytanie trapera

Dokładając sześć miejsc do trzech, z mocy dyrektywy auto musi być osobowe , bo ciężarowy N1 może mieć max 7 miejsc . Więc musi nastąpić zmiana rodzaju ,a nie tak jak piszesz że jeśli będzie zmiana rodzaju .

I wydaje mi się że piszesz ogólnie o sprawie ,a ja odniosłem się do konkretnego pytania. Ot i problem . :lol:

Kwestia mocowania i brak badania w PIMOT jest dla mnie oczywisty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Samochód ciężarowy DMC do 3500 kg, kategoria N1 może mieć maksimum 7 miejsc siedzących. 8 lub 9 miejsc jest nieprawidłowe. Wtedy nawet okresowego badania nie wykonuje i mówie by jechał na inną stację. Niech ktoś inny się pod tym podłoży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 lub 9 miejsc jest nieprawidłowe. Wtedy nawet okresowego badania nie wykonuje

Rozbijamy temat na atomy ? Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora .Kiedyś były inne kryteria . Żuka z ławkami też pogonisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak nie spełnia , to nie możemy stosować nowych kryteriów . Znowu dojdziemy do cofania homologacji . :lol:

Sam się zdziwiłem naście lat temu jak mi przyjechał salonowiec (marki nie pamiętam ) na 9 miejsc , gdzie z wzoru nie wychodził ale homologację dostał .Takie niedobitki jeszcze istnieją .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bywają takie niedobitki. Ale raczej nie ma co wyciągać z kapelusza przykładów Żuka sprzed 20-30 lat, tylko zająć się pozostałymi 99 % ciężarówek N1 które będą miały max 7 miejsc. A jeśli ktoś przerobi na 8 czy 9 to tak jak napisałeś z automatu będzie samochód osobowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musicie do żuków sprzed 30 lat sięgać. Nie tak dawno choćby VW czy MERC miał w katalogu ITS homologacje na N1/AF z ilością miejsc powyżej 7... Można? Można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja pamiętam to pierwsze zapisy odnośnie ograniczenia liczby miejsc w sam. ciężarowym do 7 pojawiły się w okolicy 2010-2011 r. Zapewne w dyrektywach WE były wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz chodzi też o to, że 7 miejsc w takiej ciężarówce N1 jest rozłożone w dwóch rzędach czyli 3 miejsca przód, 4 miejsca tył. Przy 9 miejscach konieczne jest wprowadzenie trzeciego rzędu siedzeń. I duże prawdopodobieństwo, że nie spełni warunku, że długość przestrzeni ładunkowej musi być co najmniej 30 % rozstawu osi. Bo ten trzeci rząd siedzeń zabiera za dużo miejsca z przestrzeni ładunkowej. I przestrzeń ładunkowa będzie za krótka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I duże prawdopodobieństwo, że nie spełni warunku, że długość przestrzeni ładunkowej musi być co najmniej 30 % rozstawu osi

Te 30% to jest gdzieś zapisane w przepisach krajowych czy pochodzi z dyrektywy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w krajowych. Ale nie napisali tego wprost tylko odwołują się do dyrektywy żeby diagnosta sobie znalazł :D Widocznie chcieli by dziennik ustaw miał mniej stron i nie przepisywali tego słowo po słowie :D

 

wklejam tylko wyrwany fragment z paragrafu 9b

 

jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów,

 

właśnie te punkty 3.5 , 3.6 i 3.8 to mówią o zaszeregowaniu do kategorii N i to jest właśnie słynny wzór, długość przestrzeni ładunkowej, wielkość otworu ładunkowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że to niekoniecznie tylko tychże wspomnianych dotyczy, ale nawet rzeczonych aut VW. Problem jest taki, że Ty nie potrafisz o niczym co nie jest objęte takimi czy innymi regulaminami UE opowiedzieć... Innymi słowy być może dobrze znasz, ale tylko OSTATNI wycinek światka badań technicznych, zapominając, że jak byłeś w gimnazjum tenże świat badań też już istniał :) I rodzi to swoje konsekwencje na dziś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Koledzy , mam takiego rodzynka i szukam jakiejś ścieżki, czy jest możliwa zmiana konstrukcyjna i legalne przerobienie fizycznie i w dokumentach. Ten temat jest bardzo pokrewny, więc dołączam tutaj pytanie.

Na OSKP przyjeżdża Transit 2005r. W dowodzie i karcie pojazdu: Rodzaj pojazdu: pojazd ciezarowy (N1), w przeznaczeniu : pojazd służby więziennej. Liczba miejsc :11. (w karcie pojazdu pisze 5+6) Nadwozie - wiadomo - BB, DMC 3000kg. Sygnały, pasy, wszystko co tyczy się uprzywilejowanego usunięte.

Klient chce przerobić na osobówke z 8 lub 9 miejscami. Jest możliwość? Homologacji brak, w dowodzie rubryka "K" pusta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko jest możliwe. Trzeba wystarać się o odpowiedniego przedsiębiorcę prowadzącego działalność w danym zakresie i można przerabiać mając baczenie na punkty mocowania pasów i siedzeń.

Tu nie ma co przyrównywać i wyłapywać lokalizacji niektórych miejsc z części dla aresztantów do typowych miejsc siedzących. Niby miejsce to miejsce, ale… ale wątpię, żeby użytkownik pojazdu zaakceptował siedzenia dla więźniów. Pewnie zostanie zdemontowana cała ta aresztancka zabudowa i dopiero w tej odzyskanej przestrzeni wkomponuje się ze dwa rzędy cywilizowanych foteli.

I teraz tak: czy siedzenia zostaną zamontowane w punktach konstrukcyjnie przewidzianych dla danego typu pojazdu?

I dalej: co z pasami bezpieczeństwa na tych siedzeniach?

Jak to się uda, to dalej będzie już tylko z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 11 miejsc bylo dookoła podobno przestrzeni "tylnej". Widzialem auto, ale ma obecnie tylko 3 siedzenia z przodu (te oryginalne). Podłoga byla wysciełana jakąś płytą osb. Czy przeznaczenie pojazdu i to ze w karcie pojazdu jest samochod sluzby wieziennej nie przeszkadza w procesie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd ciezarowy (N1), w przeznaczeniu : pojazd służby więziennej. Liczba miejsc :11

 

Pojazd jest nieprawidłowo zarejestrowany. Samochód ciężarowy nie może mieć więcej niż 9 miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przeznaczenie pojazdu i to ze w karcie pojazdu jest samochod sluzby wieziennej nie przeszkadza w procesie ?

- Nie przeszkadza. To co jest, to co było z chwilą zmian przestało istnieć. Według ustawy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie ma przyzwolenie na zmiany i niech je robi z głową. A na pewno niech kombinuje tak, żeby zmiany spokojnie przebrnęły pozytywne badanie na stacji.

 

 

Pojazd jest nieprawidłowo zarejestrowany. Samochód ciężarowy nie może mieć więcej niż 9 miejsc.

- No niestety, ale te więźniary bywają tak lub podobnie dziwacznie rejestrowane. Jak nie autobus, to ciężarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.