nesiasps Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 W zeszłym tygodniu TDT i ITS odesłał znajomego klienta do producenta podstawowego z nieznajomych mi powodów - ciekawe o co chodzi - nie chcą zarabiać czy chcą żeby ktoś inny zarobił bo się dogadali - tylko z tym producentem to wszyscy wiemy jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 23 godziny temu, michal_k napisał: Ale co to wnosi do sprawy? Wnosi tyle, że jest potwierdzeniem ilości miejsc w pojeździe podstawowym i na tej podstawie można zastosować par. 9i. Tyle tylko, że zamiast oświadczenia o pierwotnej homologacji producent może zawrzeć taką informację w oświadczeniu o prawidłowości montażu siedzeń i pasów, wynikającym z powyższego paragrafu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 Powody są znane od dawna takie same. Jeśli chodzi o fabryczne punkty mocowania czyli przywracanie samochodu osobowego to odsyłają do producenta pojazdu bo on ma te punkty przebadane a jednostka uprawniona musiałaby badać od nowa a to są badania niszczące. Jednostki uprawnione potwierdzają przede wszystkim pojazdy z nową podłoga i z nowymi punktami mocowania siedzeń i pasów, które nie są fabryczne ale przebadane na regulaminy 14 i 17. Często to jest przeróbka ciężarówki z kabiny pojedynczej na brygadową. Ot i cała tajemnica😃 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 9 minut temu, Solaris napisał: Jednostki uprawnione potwierdzają przede wszystkim pojazdy z nową podłoga i z nowymi punktami mocowania siedzeń i pasów, które nie są fabryczne ale przebadane na regulaminy 14 i 17. Do niedawna nie widzieli problemu z potwierdzaniem pojazdów, które posiadają fabryczne punkty kotwiczenia. Kosztowało to bodaj 500 zł i polegało głównie na sprawdzeniu homologacji pierwotnej i sposobu montażu siedzeń i pasów. Teraz nagle #niedasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 (edytowane) Tylko TDT bo ma wgląd do homologacji jako Władza Homologacyjna w Polsce a ITS i Pimot nie potwierdzają punktów fabrycznych. Musiałby ktoś przyjechać w ręku z badaniami na regulamin 14 i 17 a takich badań zwykły człowiek od producenta Fiata, Opla czy Peugeota nie dostanie. TDT 1000 zł a nie 500. Edytowane 12 Listopad 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 1 godzinę temu, aboz napisał: Tyle tylko, że zamiast oświadczenia o pierwotnej homologacji producent może zawrzeć taką informację w oświadczeniu o prawidłowości montażu siedzeń i pasów, wynikającym z powyższego paragrafu. Nie tylko może, ale musi. Par. 9i nie odnosi się do tego, co było kiedyś, ale właśnie do tego, że obecnie są prawidłowo zamontowane siedzenia i pasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 Dokładnie. Wszystkie pisma typu "Samochód opuścił fabrykę jako..." itd można sobie wrzucić do śmieci, bo prawie zawsze na końcu dopisują że samochód mógł przejść zmiany, albo że wyżej opisana konfiguracja tyczy się tego jak wyjechał z fabryki a nie jak jest teraz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 Albo w niektórych markach wogole nie chcą wystawiać dokumentu zgodnego z paragrafem 9i bo nie potwierdzają przeróbek w samochodach używanych. Wtedy ani producent, ani jednostka uprawniona, zostaje TDT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 1 godzinę temu, michal_k napisał: Par. 9i nie odnosi się do tego, co było kiedyś Jak nie jak tak Cytat § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, i dopiero wtedy Cytat badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń. W innym wypadku tylko TDT lub jednostki uprawnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 15 minut temu, aboz napisał: Jak nie jak tak Ale chodzi mi o to, że wymagane jest oświadczenie na dzień dzisiejszy potwierdzające spełnienie warunku zawartego w 9i, a nie oświadczenie, że kiedyś pojazd posiadał ileś tam miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 Żeby przyjąć, że oświadczenie spełnia wymagania par. 9i, to musi być potwierdzenie, że punkty kotwiczenia powstały w procesie produkcyjnym. Czyli nie ma możliwości wykonać prawidłowo badania na podstawie samego oświadczenia o montażu siedzeń i pasów, bez potwierdzenia punktów kotwiczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 13 Listopad 2022 Share Napisano 13 Listopad 2022 Na dzień dobry u przedstawiciela Peugeota zaproponowano klientowi wymianę siedzeń na nowe, bo nie są w stanie ocenić czy to co jest, to ich produkt… to po pierwsze, po drugie to dalej nie jest producent podstawowy - stworzono przepisy których nie ma jak stosować w tym przypadku - w obecnym stanie prawnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Listopad 2022 Share Napisano 13 Listopad 2022 Nie pierwsze i nie ostatnie przepisy nieprzyjazne obywatelowi. Patrz chociażby taryfikator mandatów. A tu, po stwierdzeniu przegięć przez podmioty i stacje kontroli, ukręcili łeb sprawie na dzień dobry. Na wstepie założono, że te słynne dziwiąte paragrafy będą trudne do przebrnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 13 Listopad 2022 Share Napisano 13 Listopad 2022 (edytowane) No i paragraf 9i jest dość trudny do przebrnięcia bo część producentów w ogóle nie wystawia takich dokumentów oferując klientowi możliwość kupienia nowego pojazdu z taką ilością miejsc jaką chce a zmian w samochodach używanych nie potwierdzają. Niektórzy producenci kierują do swojego ASO z racji tego, że biuro się tym nie zajmuje i ASO wystawia jakiś tam dokument ale nie zgodny z paragrafem 9i bo ASO nie jest producentem więc automatycznie nie można zaakceptować. Osobiście widziałem tylko dokument na paragraf 9i który się nadaje dla SKP z Hyundaia i ze Skody. Widziałem dużo takich które się nie nadawały Edytowane 13 Listopad 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 par 9i potrzebny też przy zmianie z cieżarowy na osobowy czy tylko w przypadku zwiększenia liczby miejsc w cieżarowym? Kilka miesiecy temu odesłałem gościa bo nie miał oświadczenia o prawidłowości montażu przy zmianie na osobowy? Jak się robi takie badania raz w roku albo wcale to wychodzą takie zagadki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 31 minut temu, Arton napisał: par 9i potrzebny też przy zmianie z cieżarowy na osobowy czy tylko w przypadku zwiększenia liczby miejsc w cieżarowym? Zwiększenie miejsc w samochodzie ciężarowym jest jeszcze bardziej problematyczne, bo zwykle wiąże się z przeniesieniem przegrody a jej wytrzymałość też musi być potwierdzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 u mnie był Auris kupiony w salonie jako ciężarowy 2 miejsca i klient chciał zmianę na osobowy 5 miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 To jest problem bo Toyota nie chce wystawiać dokumentu zgodnego z 9i😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu24 Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 (edytowane) Zdarzają się wyjątki. Mieliśmy jakiś czas temu dokument na zgodność 9i od Toyoty, ale z tego co wiem szło to przez dyrekcję na zasadzie wyjątku. Ogólnie faktycznie nie chcą dawać i odsyłają do fabryki. Edytowane 14 Listopad 2022 przez Jasiu24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurciecho Napisano 13 Luty 2023 Share Napisano 13 Luty 2023 Witam Właściciel pojazdu o nr homo e5*2007/46*81087*00 chce przerobić z ciężarowego 2 miejsca na osobowy 5 miejsc, Hyundai i20. Czy ktoś może odczytać nr homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TED Napisano 13 Luty 2023 Share Napisano 13 Luty 2023 Wygląda że nie ma go w bazie. Przynajmniej u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurciecho Napisano 13 Luty 2023 Share Napisano 13 Luty 2023 mały błąd e5*2007/46*1087*00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej89 Napisano 13 Luty 2023 Share Napisano 13 Luty 2023 Znajduje 7 homologacji każda jako osobowy. 1580, 1620, 1650, 1600, 1610 DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurciecho Napisano 13 Luty 2023 Share Napisano 13 Luty 2023 Dmc 1580 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Luty 2023 Share Napisano 13 Luty 2023 20 minut temu, Andrzej89 napisał: Znajduje 7 homologacji każda jako osobowy. Bo ten pojazd mógł zostać homologowany w pierwszym etapie jako osobowy, a dopiero drugi etap przehomologował go na ciężarowy, a o tabliczce z drugiego etapu to "weź i zapomnij". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.