Skocz do zawartości

Mercedes Benz Sprinter zwalniacz.


Diagnose

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie twierdzę, że nie należy uznać tych dokumentów, bo ich nie widziałem le w przypadku braku nr VIN na dokumencie szczególna ostrożność jak najbardziej wskazana.

Wszystkie zaświadczenia jakie widziałem wystawione przez generalnego importera czy przedstawiciela producenta wskazywały bezpośrednio jakiego pojazdu dotyczą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • sad_madman

    27

  • Paprock

    15

  • danielg539

    10

  • aboz

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tylko, że to nie jest zaświadczenie tylko raport instytutu - czyli taka namiastka homologacji, które może ale nie musi być honorowana przez inne instytuty.

 

Mi się najbardziej podoba wcześniej umieszczone oświadczenie, prosta forma, wszystko podane na tacy a do tego jest wypisany VIN. Producent i tak uzupełnia także dane do rejestracji do nie będzie dla niego stanowiło problemu stworzenie takiego pisma.

 

Tak w ogóle to mam pytanie - bo rozumiem, że diagnosta przeprowadza dodatkowe badania techniczne a następnie klient z tymi dokumentami udaje się do WK. Czy to zaświadczenie (o spełnieniu tempo 100) jest gdzieś ujęte w dokumentacji czy jest szansa, że wyparuje po drodze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest gdzieś ujęte w dokumentacji czy jest szansa, że wyparuje po drodze ?
- Dla mnie może wyparować, a następną razą ta sama śpiewka odnośnie potwierdzenia na zwalniacz. Do WK ma trafić ZAŚWIADCZENIE ze stacji, a nie papiery którymi posługiwano się podczas badania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że to nie jest zaświadczenie tylko raport instytutu - czyli taka namiastka homologacji ...

Ja bym takiego raportu nie respektował ..... dlaczego ? chmiel to taka namiastka piwa. Jednak za cholerę chmielu się wypić nie da rady. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w stanie podać argument dlaczego miałbyś tego nie respektować ? Dla mnie ma to taką samą moc jak pismo z DEKRY na temat tempo 100.

 

Do WK ma trafić ZAŚWIADCZENIE ze stacji, a nie papiery którymi posługiwano się podczas badania.

A w tym zaświadczeniu jest coś takiego ujęte ? Interesuje mnie sytuacja gdy ściągnę sobie powiedzmy raport, który został zamieszczony w tym temacie i wlepię sobie tam VIN swojego pojazdu i pojadę do diagnosty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że diagnosta uzupełnia świadectwo (str.74) na podstawie okazanych dokumentów a te z kolei dalej nigdzie nie są przekazywane. Czyli mam rozumieć, że jeżeli ktoś podrobił takie pismo to i tak diagnosta ponosi pełną odpowiedzialność bo to on uzupełniał kwity ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnosta uzupełnia świadectwo (str.74) na podstawie okazanych dokumentów a te z kolei dalej nigdzie nie są przekazywane
,Tak
jeżeli ktoś podrobił takie pismo to i tak diagnosta ponosi pełną odpowiedzialność bo to on uzupełniał kwity ?

Odpowiedzialność ponosi ten, kto podrobił, a czy przy tej okazji również diagnosta to wymaga indywidualnego rozpatrzenia każdego przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w stanie podać argument dlaczego miałbyś tego nie respektować ...

 

Jestem w stanie

Skoro w zakresie badania jest napisane, w jaki sposób należy przeprowadzić identyfikację pojazdu jaki stawił się na badanie, to na podobnych zasadach sprawdzam inne dokumenty (protokół na zbiornik z wpisanym jego numerem, zaświadzcenie na urządzenie dozorowe z wpisanym numerem, wklejkę na tachograf z wpisanym nr VIN, itd.). By było wiadomo do jakiego pojazdu się odnosi.

 

To teraz ty mi podaj argument na poniższe stwierdzenie. Bo dla mnie nie

 

.. Dla mnie ma to taką samą moc jak pismo z DEKRY na temat tempo 100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ? Masz w pismach przytoczone konkretne warianty/wersje wyposażenia, które wpływają na wynik przeprowadzonego badania oraz powołanie na konkretny nr homologacji auta bazowego (homologacja całopojazdowa lub cząstkowa). Niezależnie czy mówimy tutaj o TEMPO100 czy zwalniaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sad_madman, na badaniu mamy mieć dokumenty dotyczące konkretnego pojazdu/urządzenia technicznego. Dlatego też np. protokoły zbiorcze na zbiorniki są na BT nie ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie homologacje są wystawiane na konkretny VIN ?!!! Czy jak ktoś do was przyjdzie z raportem z badań na R14 to stwierdzicie, że nie możecie tego uznać bo nie ma w niej wpisanego numeru VIN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie homologacje są wystawiane na konkretny VIN ?
CoC dawniej wyciąg ze świadectwa homologacji.
Czy jak ktoś do was przyjdzie z raportem z badań na R14 to stwierdzicie' date=' że nie możecie tego uznać bo nie ma w niej wpisanego numeru VIN ?[/quote']Tak właśnie. Dokument ma tyczyć konkretnego pojazdu, a identyfikacji tegoż dokonujemy na podstawie numeru VIN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że CoC dotyczy wyłącznie homologacji całopojazdowej a nie cząstkowych.

 

Podajcie mi podstawę prawną dlaczego nie uznacie raportu Dekry w którym jest wyszczególniony typ pojazdu (powołanie na homologacje całopojazdową lub cząstkową R13), zastosowane opony oraz typ zawieszenia, VIN nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w razie "W" sąd im zarzuci, że nie dołożyli należytej staranności i takie tam...

 

W trakcie badania nie zawsze wiadomo jaki dokładnie wariant i wersja pojazdu jest na badaniu, bo w starszych dokumentach (DR) takich informacji nie ma. Zresztą nie tylko (sprowadzone itd.). Więc dokumenty odnoszące się zbyt ogólnie do grupy pojazdów, nie pozwalające jednoznacznie zakwalifikować pojazdy do tej grupy nie są dopuszczalne.

 

Również WK tak działają w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie uznacie raportu Dekry

Bo to nie jest przedstawiciel producenta, który ma władzę potwierdzenia spełnienia przez pojazd odpowiednich regulaminów.

Podajcie mi podstawę prawną

Przepraszam, że pytaniem na pytanie. Podaj podstawę prawną, że muszę uznawać jakieś kwitki wystawione przez jakąś tam firemkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podajcie mi podstawę prawną dlaczego nie uznacie raportu Dekry

Mam prośbę . Nie wyjeżdżaj nam tutaj z Dekrą . Bo pewnie Dekra i Niemcy uznawali nasze badania, spytaj się ich o podstawę prawną dlaczego nie uznawali .

Nie żebym się Ciebie personalnie czepiał ,ale jak słyszę tę nazwę , to czkawki dostaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w razie "W" sąd im zarzuci, że nie dołożyli należytej staranności i takie tam...

Ostatnio często robisz za naszego adwokata, w imieniu własnym, dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest przedstawiciel producenta, który ma władzę potwierdzenia spełnienia przez pojazd odpowiednich regulaminów.

Czyli wg Ciebie jezeli producent (w tym przypadku jakiś "Mietek") napisze oświadczenie, że autobus o danym numerze VIN spełnia dane wymagania to jest OK ? Rozumiem, że w tym wypadku żadne inne kwity nie są Ci potrzebne i podbijasz badanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podajcie mi podstawę prawną....

 

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie podając argumenty, ja odpowiedziałem na twoje. Ale z uporem maniaka brniesz dalej, jakbyś był pracownikiem w/w podmiotu. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg Ciebie jezeli producent (w tym przypadku jakiś "Mietek")

No ale ten Mietek jest wpisany w pozycji D.1 w DR , przecież nie będę wymagał od Heńka .

Bywa że jest wpisany Mietek/Heniek ,o czym chyba pisał blakop .

 

[ Dodano: 27-02-2016, 11:07 ]

jakbyś był pracownikiem w/w podmiotu.

Ciekawe komu jeszcze przyszła taka myśl do głowy ? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg Ciebie jezeli producent (w tym przypadku jakiś "Mietek") napisze oświadczenie, że autobus o danym numerze VIN spełnia dane wymagania to jest OK ? Rozumiem, że w tym wypadku żadne inne kwity nie są Ci potrzebne i podbijasz badanie...

Oczywiście.

Ponieważ Mietek, jako producent, wie co zastosował w swojej konstrukcji i została ona homologowana. Natomiast wspomniana Dekra nie jest producentem tego pojazdu i jej oświadczenie ma taką wagę ile papier użyty do jej wystawienia.

Do Ciebie jak trafia pojazd konstrukcji Mietka, na badanie homologacyjne, to wniosek wystawiony przez Dekrę przyjmujesz bez szemrania, czy jednak chciałbyś aby swoją konstrukcje opisał Mietek, lub przynajmniej ją potwierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z uporem maniaka brniesz dalej, jakbyś był pracownikiem w/w podmiotu. :P

Nie, nie jestem pracownikiem Dekry. Brne dalej bo jak się okazuje każdy na tym forum jest przeciwko moim wypowiedziom a jak się podsumuje wasze to w sumie nie wiadomo czego oczekuje "Polski diagnosta". Żeby nie być posądzony o nie wiadomo co odniosę się do pozostałych wypowiedzi.

 

Ponieważ Mietek, jako producent, wie co zastosował w swojej konstrukcji i została ona homologowana. Natomiast wspomniana Dekra nie jest producentem tego pojazdu i jej oświadczenie ma taką wagę ile papier użyty do jej wystawienia.

Czyli uważasz, że najważniejszy jest producent ? Rozumiem, że nie przeszkadza Ci to, że pisze on zaświadczenie na podstawie raportu z badań jakże znienawidzonej Dekry ? Idąc tym tokiem rozumowania to jeżeli producent zaświadczy,że zamontowany fotel jest zgodny z R14 to znaczy, że wszystko jest w porządku ? Przy okazji:

1. Co się stanie jeżeli producent drugiego etapu upadnie ? Powiedzmy, że autobus jest homologowany na 100km/h ale nie przeszedł jeszcze badania na TEMPO100. To kto niby jest uprawniony do wystawienia zaświadczenia ?

 

 

Do Ciebie jak trafia pojazd konstrukcji Mietka, na badanie homologacyjne, to wniosek wystawiony przez Dekrę przyjmujesz bez szemrania, czy jednak chciałbyś aby swoją konstrukcje opisał Mietek, lub przynajmniej ją potwierdził.

Mietek tak naprawdę nie ma żadnej mocy - on nie może napisać, że coś jest z czymś zgodne ponieważ każdy aspekt musi być zweryfikowany przez odpowiedniego człowieka.

 

 

Mam prośbę . Nie wyjeżdżaj nam tutaj z Dekrą . Bo pewnie Dekra i Niemcy uznawali nasze badania, spytaj się ich o podstawę prawną dlaczego nie uznawali .

Nie żebym się Ciebie personalnie czepiał ,ale jak słyszę tę nazwę , to czkawki dostaję.

Nie wiem skąd wynika ta niechęć do Dekry ale nie zmienia to faktu, że tak naprawdę niewiele instytutów wykonuje tego typu badania. Dlaczego nie uznawali ? To jest bardzo proste - po prostu wieloletnia patologia do jakiej dochodziło w Polsce. Dlatego często nie uznają naszych raportów z badań a znowu nasi nie uznają raportów tamtych bo ci nie uznali naszych... taka zabawa się tworzy. Znowu z homologacjami sprawa jest prosta - uznane muszą być i tyle.

 

Skoro w zakresie badania jest napisane, w jaki sposób należy przeprowadzić identyfikację pojazdu jaki stawił się na badanie, to na podobnych zasadach sprawdzam inne dokumenty (protokół na zbiornik z wpisanym jego numerem, zaświadzcenie na urządzenie dozorowe z wpisanym numerem, wklejkę na tachograf z wpisanym nr VIN, itd.). By było wiadomo do jakiego pojazdu się odnosi.

Jak widać część z was uważa, że wystarczy pismo w którym będzie wpisany numer VIN pojazdu a znowu inna twierdzi, że jeżeli nawet będzie tam VIN ale nie będzie to oświadczenie od producenta to jest to nieważne...

 

W trakcie badania nie zawsze wiadomo jaki dokładnie wariant i wersja pojazdu jest na badaniu, bo w starszych dokumentach (DR) takich informacji nie ma. Zresztą nie tylko (sprowadzone itd.). Więc dokumenty odnoszące się zbyt ogólnie do grupy pojazdów, nie pozwalające jednoznacznie zakwalifikować pojazdy do tej grupy nie są dopuszczalne.

.

Akurat w przypadku Sprintera nie widzę najmniejszego problemu ponieważ:

1. Występuje jeden typ skrzyni automatycznej i jeden manualnej

2. Przełożenie główne jest umieszczone na TZ producenta pierwszego etapu

3. DMC pojazdu znajduje się na TZ drugiego etapu

4. Dopuszczalna masa zespołu pojazdów - TZ drugiego etapu

5. No i na oponach jest napisane jakie to są rozmiary...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.