Skocz do zawartości

Mercedes Benz Sprinter zwalniacz.


Diagnose

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • sad_madman

    27

  • Paprock

    15

  • danielg539

    10

  • aboz

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

że nie ma racji i próbuje udowodnić, że czarne to białe :(

Zarzuca mi się, że nie znam realiów panujących na SKP - tak nie znam bo nie jestem diagnostą ale w żaden sposób nie mogę pojąć, że diagnosta wymaga czegoś co nie jest uregulowane prawnie. W dzienniku ustaw znalazłem tylko

"Brak potwierdzenia producenta autobusu o pozytywnym badaniu w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej."

Nigdzie nie ma napisane, że w jakimkolwiek innym przypadku takie oświadczenie jest wymagane.

W tym temacie znalazła się nawet taka wypowiedź:

Wobec powyższego albo udostępni mi wyciąg ze świadectwa na potwierdzenie powyższego, albo wyda stosowne oświadczenie, że w jego żółtym pojeździe są właśnie takowe zamontowane.

Jeszcze wcześniej jako potwierdzenie potrzeby posiadania oświadczenia w którym widnieje VIN znalazła się taka wypowiedź:

sad_madman, na badaniu mamy mieć dokumenty dotyczące konkretnego pojazdu/urządzenia technicznego. Dlatego też np. protokoły zbiorcze na zbiorniki są na BT nie ważne.

Tutaj jest powołanie na badanie dotyczące LPG, które jest opisane dosyć szczegółowo. W innym przypadku nic takiego nie jest wymagane.

 

Dlatego też proszę o odpowiedzi na moje pytania:

1. Jeżeli jest wymagane, przez was oświadczenie to co w sytuacji gdy producent już nie istnieje ?

2. Dlaczego raporty/homologacje opisujące wszystkie cechy (silnik, przełożenie główne, opony, DMC itp.) miałyby być nie honorowane przez diagnostów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - masz rację - temat tak bardzo krążył na różne poboczne wątki - między innymi dzięki Tobie zresztą, że poruszono tu wiele kwestii, próbując podpiąć je pod wspólny mianownik.

Zatem masz rację - jeśli SKP wymaga homologacji/zaświadczeń na rozwiązania dotyczące mocowań foteli, to jest to na chwilę obecną działanie nie mające uzasadnienia w przepisach. Jednakże taki projekt rozporządzenia już istnieje, zatem jak widać prawodawca uznaje to za słuszną rację, skoro chce tą kwestię uregulować.

 

Dalej - jak sam widzisz w swoim wytłuszczonym cytacie zaświadczenie o stateczności ma być wydane przez PRODUCENTA pojazdu - nie Dekrę, czy inny instytut, który być może to badał na zlecenie tegoż producenta. Tak to literalnie brzmi i koniec kropka.

Jeśli producent już nie istnieje to właściciel ma problem. Albo trzeba poszukać podmiotu, który wstąpił w prawa i obowiązki likwidowanego podmiotu - o ile takowy istnieje, albo... Albo sprawa jest kwestią uznaniową Diagnosty - bo literalnie przepis mówi o producencie i tyle. To nie problem Diagnosty, że firmy nie ma już.

Jak sam widzisz, część Kolegów tutaj przyznała, że przyjęła by taki dokument od stosownego instytutu badawczego, o ile w sposób jednoznaczny wskazywałaby on, że dotyczy tego egzemplarza pojazdu, który przedstawiono do badania.

 

Diagnosta podczas badania pojazdu nie ma informacji o wariancie i wersji pojazdu, często nawet nie zna nr homologacji takiego pojazdu, bo informacji tej nie ma zawsze w DR i na TZ. Zatem podanie w piśmie nr identyfikacyjnego pojazdu jest najprostsza formą pozwalającą zidentyfikować pojazd.

Oczywiście uważam, że gdyby pismo było jednoznacznie określone, że dotyczy wszystkich(!) pojazdów o takiej i takiej homo, z dokładnym podaniem wariantu i wersji i informacje takie w pełni korespondowały by z danymi wpisanymi na TZ czy DR to można by to uznać. Są to jednak przypadki sporadyczne w praktyce.

 

Żyjesz w świecie nowych pojazdów i fabrycznych homologacji, nie zdając chyba sobie do końca sprawy z faktycznych realiów powstawania takich zabudów... W Polsce są to w dużej mierze ciągle konstrukcje warsztatowe, możliwe nawet w nowych pojazdach, dopóki legalne są zmiany konstrukcyjne.

 

Proponuję zakończyć tą jałową dyskusję... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.