08/15 Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 Na zaczynającym się salonie samochodowym w Sydney australijska marka Holden zaprezentuje najnowszy concept car - EFIJY. Tak emocjonującego samochodu świat nie widział od dawna. Producent jednak z góry uprzedza, że nie ma szans na jego produkcję. Nam przywołujący na myśl poczciwą Warszawę, w rzeczywistości kryje w sobie nawiązanie do jednego z pierwszych modeli marki - FJ Holdena z lat 50-tych. Samochód o tyle ważny dla australijskiego sportu motorowego, że w dużej mierze przyczynił się do rozwoju wyścigów równoległych - to od niego zaczęło się tam tuningowanie i pół-amatorskie zawody. Dziś prezentowanego modelu nikt nie zamierza jednak modyfikować - musi zostać taki, jakim jest. Głęboki kolor o nazwie "Soprano Purple" wspaniale uwydatnia wszystkie muskularne linie i potęguje ogrom samochodu. Warto dodać, że długość auta wynosi aż 5,2 metra. Karoseria EFIJY zaprojektowana jest z dużym polotem - znudzeni do bólu projektanci po tworzeniu aut tylko pod kątem praktyczności musieli w końcu dać upust swojej fantazji. Do tak dużego auta potrzeba odpowiednio dużych kół - najlepiej 20-calowych z przodu i 22-calowych z tyłu. Dodano też fantazyjne światła stworzone w technice LED, potrafiące zmieniać swój kolor w zależności od powierzonej w danej chwili funkcji. Niesamowite, utrzymane w retro-stylu wnętrze bije po oczach swoim przepychem. Wszystkie elementy zostały wykonane albo z chromu albo ze skóry. Po środku wysuwa się duży ekran komputera pokładowego, którego menu jest utrzymane w takim samym klimacie jak reszta prototypu. Jedno jest pewne - ten Holden będzie się rzucał w oczy pośród innych aut wystawianych na targach. Pięknie opakowany silnik to dobrze nam znana jednostka V8 LS2 umieszczona na przykład w Chevrolecie Corvette. Ron Harrop, znana postać w australijskim przemyśle motorowym zafundował mu jeszcze turbosprężarkę. Dzięki tej jednostce samochód może pochwalić się osiągami zbliżonymi do aut startujących w V8 Supercars - 645 KM i 775Nm nawet tak wielkiemu autu gwarantują porządnego kopa. Moc ponad dziesięciokrotnie większa od protoplasty z lat pięćdziesiątych. Prace nad tym samochodem firma zaczęła już dwa lata temu, jednak musiała je czasowo zarzucić na rzecz pokazanego w zeszłym roku Holdena Torana TT36. Warto jednak było doprowadzić ten projekt do końca - choćby po to, by udowodnić że prawdziwi entuzjaści samochodów dalej istnieją. Wczoraj wysłamłem do producenta ofertę. W zamian za to auto oferuję im mojego 16 letniego Forda ścierkę. Czekam z niecierpliwością na odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 To fakt nic mu nie brakuje tylko ta kirownica po złej stronie. Taki jakby wjechał na stacje to niejednemu diagnoście kopara by opadła Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 Wczoraj wysłamłem do producenta ofertę. W zamian za to auto oferuję im mojego 16 letniego Forda ścierkę. Czekam z niecierpliwością na odpowiedz. Podaj mi adres - dorzuce swoją Skodę do tej oferty. A może nie ma go co drażnić ? Ps. Śliczny jest ... Poezja ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 To fakt nic mu nie brakuje tylko ta kirownica po złej stronie. Taki jakby wjechał na stacje to niejednemu diagnoście kopara by opadła A jechałes kiedys zamiatarką z kierwnica z prawej strony,i siedząc bokiem do kierunku jazdy ,To jest jazda 5 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 2 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2005 Podaj mi adres - dorzuce swoją Skodę A figę! Kto pierwszy ten lepszy! Zresztą i tak nie masz szans. Jazda twoim pojazdem w niczym nie przypomina przemieszczanie sie starym trupem, który w każdej chwili może zejść. A oni jak widać preferują tylko ekstremalne wrażenia z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 To fakt nic mu nie brakuje tylko ta kirownica po złej stronie. Taki jakby wjechał na stacje to niejednemu diagnoście kopara by opadła A jechałes kiedys zamiatarką z kierwnica z prawej strony,i siedząc bokiem do kierunku jazdy ,To jest jazda 5 km/h Od czasu do czasu mam przyjemność poprowadzić zamiatarke z kierownicą po prawej stronie i to po tygodniu nie robi różnicy, człowiek przyzwyczaja się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 2 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2005 Od czasu do czasu mam przyjemność poprowadzić zamiatarke Berecik i Gładki! Wy to dopiero macie fury! No bomba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 Zamiatarka rozwija szaloną prędkość i nie ma czasu myśleć iż kierownica jest z prawej strony. Żarty żartami ale kto mi powie dlaczego w Angli samochody mają kierownicę po prawej stronie. Bo to że rosjanie tory mają szersze już wiem. Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 dlaczego w Angli samochody mają kierownicę po prawej stronie. bo tam jest ruch lewostronny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 dlaczego w Angli samochody mają kierownicę po prawej stronie. bo tam jest ruch lewostronny Ale dlaczego tam jest ruch lewostronny skoro w całej europie jeździ się po prawej stronie? Czy to nie jest związane z innością angoli? Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 2 Grudzień 2005 Share Napisano 2 Grudzień 2005 Czy to nie jest związane z innością angoli? dokładnie trafiłeś w 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.