Skocz do zawartości

Zaświadczenie na ABS i Zwalniacz.


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy zaświadczenie z serwisu DAF-a że pojazd wyposażony w EBS i zwalniacz silnikowy. Nic nie pisze czy spełnia wymagania ABS kat. I i zwalniacza IIA. Dzwonie do serwisu z którego było pismo gość mówi że nie wie czy spełnia wymagania. Jest możliwość jakoś to sprawdzić po nr. VIN jak serwis nie wie? I czy jest szansa że spełnia te wymagania? Zaznaczam że typowego retardera nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyłącznik akumulatora w kabinie, tacho ex ? miał ? Jak nie to ADR niet...

 

To miał, ale nie miał zaświadczenia na ABS kat.I i Zwalniacz typu IIA tylko takie jak pisałem wyżej. Jak zadzwoniłem do serwisu, który wystawił zaświadczenie to gość nie był w stanie odpowiedzieć czy spełnia wymagania. Jak powiedziałem mu czy może to sprawdzić to on mi nato że to diagnosta ma wiedzieć. To ja mu na to że to producent powinien wystawić bo jak ja mam to na SKP sprawdzić. I na tym się skończyło. Może ktoś z forum pracuje w serwisie DAF-a i jest w stanie to sprawdzić po VIN-ie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zaświadczenie z serwisu DAF-a że pojazd wyposażony w EBS i zwalniacz silnikowy. Nic nie pisze czy spełnia wymagania ABS kat. I i zwalniacza IIA.

 

2) Zamontowany zwalniacz spełnia wymagania badania typu ..................... i posiada skuteczność

wystarczającą dla jednostki transportowej o dopuszczalnej masie całkowitej ................... ton5).

3) Zamontowany układ przeciwblokujący kategorii ........................................................................

 

 

2. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie

wymagań układu przeciwblokującego (ABS)

odpowiednio kategorii 1 lub kategorii A (jeżeli

jest wymagany).-UI

 

3. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie

wymagań dla zwalniacza (jeżeli jest wymagany).-UI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz na tabliczce znamionowej , daf podaje do czego jest przystosowany , serwis wystawia takie zaświadczenie w co pojazd jest wyposażony i wysyła do Dafa w warszawie i z tamtąd przychodzi potwierdzenie , jaki jest zwalniacz i ABS i co spełnia . widocznie serwis jest w 1/2 drogi i oni faktycznie tego nie wiedzą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie serwis jest w 1/2 drogi i oni faktycznie tego nie wiedzą

Tak własnie jest. Takie zaświadczenia wystawiane są przez działy homologacji poszczególnych marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Serwis rzadko kiedy będzie takie tematy ogarniał. A nawet chyba nigdy... A w większości marek dostęp do bazy danych nie przewiduje dostępu na tak głębokim stopniu uszczegółowienia, które pozostaje bez znaczenia dla potrzeb stricte serwisowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Zapytam tutaj żeby nie zakładać nowego tematu. Jak robicie jak jest pojazd ADR ma tabliczkę że spełnia wszystkie klasy, jest to ciągnik siodłowy pow. 16t. czyli żeby otrzymał taką tabliczkę to abs musi być kat.1, a zwalniacz typu IIA. Właściciel nie ma zaświadczenia z serwisu. Zawsze wymagałem zaświadczenia o tym, ale zastanawiam się czy nie można by było uznać udokumentowania tego na podstawie tej tabliczki ADR-owskiej. Pytam ponieważ klient nie chce występować do producenta o zaświadczenie bo tam musi zapłacić, a znalazł sobie stację na której robią mu bez tych kwitów. Jak radzicie? Trzeba żądać tego zaświadczenia czy można na podstawie tabliczki wykonać badanie z P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w załaczniku nr II działu I pod pozycją 6.1.2 Jest o braku dokumentacji potwierdzającej spełnienie wymagań dla ABS. I wyboru w klasyfikacji usterki nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - większość diagnostów niestety boi się ADR-ów - i co robią - po prostu przepisują z poprzedniego badania dane ewentualnie  zmieniają nr protokołu  - choć nie zawsze - a jak przyjedziesz po raz pierwszy na ADR to tak kombinują aby klient a się pozbyć - ogólnie to powinieneś mieć kwit na ABS i zwalniacz za każdym razem - choć z tym zwalniaczem to tak nie do końca - wiele razy już miałem przypadek iż fizyczny brak zwalniacza był przyczyną negata z badania - bo brak tego urządzenia nie świadczy o tym ze pojazd nie spełnia wymagań dla ADR - np w takim Actrosie, Arocsie "hamowanie silnikiem " spełnia wymagania dla hamulca długotrwałego działania - ale o tym trzeba wiedzieć i z homo ma to wynikać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Mecher napisał:

A w załaczniku nr II działu I pod pozycją 6.1.2 Jest o braku dokumentacji potwierdzającej spełnienie wymagań dla ABS.

 

Wiem że jest taki zapis. Tylko czy nie można przyjąć że taka tabliczka jest udokumentowaniem tego co jest w pojeździe? Bo gdyby nie spełniał on wymagań to takiej tabliczki by nie dostał. Prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można przyjąć - taką etykietkę to na drukarce do etykiet można sobie zrobić w 2 minuty

Chociaż potwierdzenie pisemne tych samych rzeczy nie trwało by też dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

taką etykietkę to na drukarce do etykiet można sobie zrobić w 2 minuty

Chociaż potwierdzenie pisemne tych samych rzeczy nie trwało by też dłużej

 

Ot i właśnie to. A ja jestem tym niedobrym diagnostą co się wszystkiego czepia, a na pewnej stacji robią zwykłe ciągniki bez zwalniaczy i innych pierdół pod ADR i mają się dobrze. Kiedy to się skończy? Najpierw nie chciałem im zrobić bo nie były pod ADR przerobione, a teraz jak mają pełny ADR to zaświadczenia chcę.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Demart napisał:

niedobrym diagnostą co się wszystkiego czepia

Już pomału (małymi kroczkami) i tych.... "niedobrych " zaczyna przybywać.:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że jest taki niedobór na rynku bo dawno bym poleciał. Tym bardziej że szef firmy z tymi ADR-ami to rodzina mojego szefa. Spowiadany już byłem.?

Edytowane przez Demart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się. Ja tak miałem z pewną firmą. Chciałem od kierowców potwierdzenia na ABS, to przyjechał ich specjalista, prywatnie rzeczoznawca "z listy". Jak mu wyłuszczyłem na co, po co, to tyle ich widziałem. Jeżdżą tam gdzie nic nie wymagają. I telefony były i dywanik nie raz.

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się tym ludziom co takie auta bez ABS i zwalniacza puszczają pod ADR. Albo się kompletnie nie znają, albo są tak głupi. Bo jak przyjdzie co do czego to z kryminału prędko nie wyjdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 12.09.2018 o 14:43, IVVO napisał:

wiele razy już miałem przypadek iż fizyczny brak zwalniacza był przyczyną negata z badania - bo brak tego urządzenia nie świadczy o tym ze pojazd nie spełnia wymagań dla ADR - np w takim Actrosie, Arocsie "hamowanie silnikiem " spełnia wymagania dla hamulca długotrwałego działania

Dokładnie tak. Mercedes zastosował w głowicy zawór dekompresyjny i dzięki temu moment hamujący silnika wystarcza do spełnienia wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tu nie chodzi o fizyczny zwalniacz, a o spełnianie warunków dla niego. Jeśli hamulec silnikowy je spełnia to jest równoważny, ale tylko producent pojazdu może to potwierdzić, bo na jego zlecenie wykonano badania homologacyjne tego rozwiązania.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.