Demart Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 Koledzy zaświadczenie z serwisu DAF-a że pojazd wyposażony w EBS i zwalniacz silnikowy. Nic nie pisze czy spełnia wymagania ABS kat. I i zwalniacza IIA. Dzwonie do serwisu z którego było pismo gość mówi że nie wie czy spełnia wymagania. Jest możliwość jakoś to sprawdzić po nr. VIN jak serwis nie wie? I czy jest szansa że spełnia te wymagania? Zaznaczam że typowego retardera nie miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 A wyłącznik akumulatora w kabinie, tacho ex ? miał ? Jak nie to ADR niet... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 16 Marzec 2016 Autor Share Napisano 16 Marzec 2016 A wyłącznik akumulatora w kabinie, tacho ex ? miał ? Jak nie to ADR niet... To miał, ale nie miał zaświadczenia na ABS kat.I i Zwalniacz typu IIA tylko takie jak pisałem wyżej. Jak zadzwoniłem do serwisu, który wystawił zaświadczenie to gość nie był w stanie odpowiedzieć czy spełnia wymagania. Jak powiedziałem mu czy może to sprawdzić to on mi nato że to diagnosta ma wiedzieć. To ja mu na to że to producent powinien wystawić bo jak ja mam to na SKP sprawdzić. I na tym się skończyło. Może ktoś z forum pracuje w serwisie DAF-a i jest w stanie to sprawdzić po VIN-ie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 oże ktoś z forum pracuje w serwisie DAF-a i jest w stanie to sprawdzić po VIN-ie? No i co Ci to da ? Niech właściciel pisze do DAF POLSKA. http://www.daftrucks.pl/pl-pl/site-global-content/contactinformation/contact-daf-trucks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 16 Marzec 2016 Autor Share Napisano 16 Marzec 2016 No i co Ci to da ? Niech właściciel pisze do DAF POLSKA. http://www.daftrucks.pl/pl-pl/site-global-content/contactinformation/contact-daf-trucks Będę wiedział jak pokierować klienta i czy taki zawalniacz silnikowy spełnia wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 Koledzy zaświadczenie z serwisu DAF-a że pojazd wyposażony w EBS i zwalniacz silnikowy. Nic nie pisze czy spełnia wymagania ABS kat. I i zwalniacza IIA. 2) Zamontowany zwalniacz spełnia wymagania badania typu ..................... i posiada skuteczność wystarczającą dla jednostki transportowej o dopuszczalnej masie całkowitej ................... ton5). 3) Zamontowany układ przeciwblokujący kategorii ........................................................................ 2. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań układu przeciwblokującego (ABS) odpowiednio kategorii 1 lub kategorii A (jeżeli jest wymagany).-UI 3. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań dla zwalniacza (jeżeli jest wymagany).-UI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 zobacz na tabliczce znamionowej , daf podaje do czego jest przystosowany , serwis wystawia takie zaświadczenie w co pojazd jest wyposażony i wysyła do Dafa w warszawie i z tamtąd przychodzi potwierdzenie , jaki jest zwalniacz i ABS i co spełnia . widocznie serwis jest w 1/2 drogi i oni faktycznie tego nie wiedzą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 widocznie serwis jest w 1/2 drogi i oni faktycznie tego nie wiedzą Tak własnie jest. Takie zaświadczenia wystawiane są przez działy homologacji poszczególnych marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Dokładnie. Serwis rzadko kiedy będzie takie tematy ogarniał. A nawet chyba nigdy... A w większości marek dostęp do bazy danych nie przewiduje dostępu na tak głębokim stopniu uszczegółowienia, które pozostaje bez znaczenia dla potrzeb stricte serwisowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 12 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2018 Zapytam tutaj żeby nie zakładać nowego tematu. Jak robicie jak jest pojazd ADR ma tabliczkę że spełnia wszystkie klasy, jest to ciągnik siodłowy pow. 16t. czyli żeby otrzymał taką tabliczkę to abs musi być kat.1, a zwalniacz typu IIA. Właściciel nie ma zaświadczenia z serwisu. Zawsze wymagałem zaświadczenia o tym, ale zastanawiam się czy nie można by było uznać udokumentowania tego na podstawie tej tabliczki ADR-owskiej. Pytam ponieważ klient nie chce występować do producenta o zaświadczenie bo tam musi zapłacić, a znalazł sobie stację na której robią mu bez tych kwitów. Jak radzicie? Trzeba żądać tego zaświadczenia czy można na podstawie tabliczki wykonać badanie z P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Wrzesień 2018 Share Napisano 12 Wrzesień 2018 A w załaczniku nr II działu I pod pozycją 6.1.2 Jest o braku dokumentacji potwierdzającej spełnienie wymagań dla ABS. I wyboru w klasyfikacji usterki nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Wrzesień 2018 Share Napisano 12 Wrzesień 2018 Powiem tak - większość diagnostów niestety boi się ADR-ów - i co robią - po prostu przepisują z poprzedniego badania dane ewentualnie zmieniają nr protokołu - choć nie zawsze - a jak przyjedziesz po raz pierwszy na ADR to tak kombinują aby klient a się pozbyć - ogólnie to powinieneś mieć kwit na ABS i zwalniacz za każdym razem - choć z tym zwalniaczem to tak nie do końca - wiele razy już miałem przypadek iż fizyczny brak zwalniacza był przyczyną negata z badania - bo brak tego urządzenia nie świadczy o tym ze pojazd nie spełnia wymagań dla ADR - np w takim Actrosie, Arocsie "hamowanie silnikiem " spełnia wymagania dla hamulca długotrwałego działania - ale o tym trzeba wiedzieć i z homo ma to wynikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 12 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2018 38 minut temu, Mecher napisał: A w załaczniku nr II działu I pod pozycją 6.1.2 Jest o braku dokumentacji potwierdzającej spełnienie wymagań dla ABS. Wiem że jest taki zapis. Tylko czy nie można przyjąć że taka tabliczka jest udokumentowaniem tego co jest w pojeździe? Bo gdyby nie spełniał on wymagań to takiej tabliczki by nie dostał. Prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Wrzesień 2018 Share Napisano 12 Wrzesień 2018 Nie można przyjąć - taką etykietkę to na drukarce do etykiet można sobie zrobić w 2 minuty Chociaż potwierdzenie pisemne tych samych rzeczy nie trwało by też dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 12 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2018 1 godzinę temu, IVVO napisał: taką etykietkę to na drukarce do etykiet można sobie zrobić w 2 minuty Chociaż potwierdzenie pisemne tych samych rzeczy nie trwało by też dłużej Ot i właśnie to. A ja jestem tym niedobrym diagnostą co się wszystkiego czepia, a na pewnej stacji robią zwykłe ciągniki bez zwalniaczy i innych pierdół pod ADR i mają się dobrze. Kiedy to się skończy? Najpierw nie chciałem im zrobić bo nie były pod ADR przerobione, a teraz jak mają pełny ADR to zaświadczenia chcę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 12 Wrzesień 2018 Share Napisano 12 Wrzesień 2018 7 minut temu, Demart napisał: niedobrym diagnostą co się wszystkiego czepia Już pomału (małymi kroczkami) i tych.... "niedobrych " zaczyna przybywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 12 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2018 (edytowane) Dobrze że jest taki niedobór na rynku bo dawno bym poleciał. Tym bardziej że szef firmy z tymi ADR-ami to rodzina mojego szefa. Spowiadany już byłem.? Edytowane 12 Wrzesień 2018 przez Demart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Wrzesień 2018 Share Napisano 12 Wrzesień 2018 (edytowane) Nie przejmuj się. Ja tak miałem z pewną firmą. Chciałem od kierowców potwierdzenia na ABS, to przyjechał ich specjalista, prywatnie rzeczoznawca "z listy". Jak mu wyłuszczyłem na co, po co, to tyle ich widziałem. Jeżdżą tam gdzie nic nie wymagają. I telefony były i dywanik nie raz. Edytowane 12 Wrzesień 2018 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 12 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2018 Dziwię się tym ludziom co takie auta bez ABS i zwalniacza puszczają pod ADR. Albo się kompletnie nie znają, albo są tak głupi. Bo jak przyjdzie co do czego to z kryminału prędko nie wyjdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 Dnia 12.09.2018 o 14:43, IVVO napisał: wiele razy już miałem przypadek iż fizyczny brak zwalniacza był przyczyną negata z badania - bo brak tego urządzenia nie świadczy o tym ze pojazd nie spełnia wymagań dla ADR - np w takim Actrosie, Arocsie "hamowanie silnikiem " spełnia wymagania dla hamulca długotrwałego działania Dokładnie tak. Mercedes zastosował w głowicy zawór dekompresyjny i dzięki temu moment hamujący silnika wystarcza do spełnienia wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 Oczywiście, pod warunkiem, że jest zaświadczenie o skuteczności tego zwalniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Wrzesień 2018 Share Napisano 15 Wrzesień 2018 Bo tu nie chodzi o fizyczny zwalniacz, a o spełnianie warunków dla niego. Jeśli hamulec silnikowy je spełnia to jest równoważny, ale tylko producent pojazdu może to potwierdzić, bo na jego zlecenie wykonano badania homologacyjne tego rozwiązania.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.