megalex Napisano 13 Kwiecień 2016 Share Napisano 13 Kwiecień 2016 Witam, przyjechał do mnie klient z cysterną ADR - przewóz paliw, którą nabył drogą kupna. Przyciągnął za ciągnikiem rolniczym i chciałby dokonać zmiany w DR na ciężarową rolniczą , gdyż tak będzie użytkowana, do przewozu cieczy niekoniecznie niebezpiecznych. Dozór można by ominąc , ciśnienie 0,3bar instalację przerobił na 12 V koła zostawił , bo twierdzi że bezpieczniejsze , hamulce dwuobwodowe. Czy jest jakaś możliwość -oczywiście zgodna z prawem na taką zmianę. Proszę o pomoc , bo nie za bardzo mam wenę, co mu powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Kwiecień 2016 Share Napisano 14 Kwiecień 2016 Prawo nie zabrania takich zmian konstrukcyjnych. Więc w czym jest problem? W klasyfikacji, wyposażeniu.... , może opinia rzeczoznawcy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 14 Kwiecień 2016 Share Napisano 14 Kwiecień 2016 Teoretycznie można, ale musi się określić co będzie woził. Bo nie może być, że jednego dnia wiezie gnojowicę, a drugiego olej napędowy. Bez ADR pewnie się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Kwiecień 2016 Share Napisano 14 Kwiecień 2016 No właśnie - to do czego teraz ta cysterna będzie służyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Luty 2017 Share Napisano 17 Luty 2017 ale musi się określić co będzie woził „Patykiem na wodzie pisany” przewóz ADRZamiast wody pitnej wiózł nieoznakowanym pojazdem zagrażający ludziom i środowisku niezabezpieczony olej napędowy. Na odcinku drogi powiatowej Bartąg – Ruś, ze względu na powtarzające się skargi mieszkańców, inspektorzy z wojewódzkiego inspektoratu transportu drogowego w Olsztynie zatrzymali do kontroli cysternę, którą wykonywany był krajowy transport drogowy rzeczy. Zatrzymany pojazd nie posiadał oznakowania, w tym związanego z przewozem drogowym materiałów niebezpiecznych (ADR). Zgodnie z zeznaniami kierującego oraz wpisem w dowodzie rejestracyjnym pojazd przeznaczony był do przewozu wody pitnej. Zamiast wody w pojeździe przewożone było 4000 litrów oleju napędowego. Na miejsce kontroli wezwano jednostkę chemiczną Państwowej Straży Pożarnej, która potwierdziła przypuszczenia inspektorów. Kierujący nie posiadał wymaganych dokumentów do przewozu towarów niebezpiecznych, a cysterna nie była oznakowana obowiązkowymi tablicami ostrzegawczymi. Pojazd w celu zabezpieczenia przekazano funkcjonariuszom Państwowej Straży Pożarnej. http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/patykiem-na-wodzie-pisany-przewoz-adr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 18 Luty 2017 Share Napisano 18 Luty 2017 dorzucę coś od siebie bo lubię temat rolnictwa. Jak byłem w UK u znajomego na kilka tygodni pomóc im sprzątnąć w kurnikach to szef przyprowadził właśnie taką wielką cysterkę, na początku nie wiedziałem po co. Zresztą czasy gdy ciągały to samochody a nie ciągniki z wózkiem dolly. Potem kumpel mi powiedział że to woda i faktycznie wąż ssawny wsadziliśmy i braliśmy z niej wodę. Tak więc zastosowanie w rolnictwie jak najbardziej jako zbiornik na wodę do mycia, na wodę do oprysków a nawet jako zbiornik z wodą w razie pożaru np maszyny na polu (2 lata temu u mnie w okolicy było sporo pożarów bo suche lato było i w gospodarstwie rolnym po byłym PGR właśnie wszędzie gdzie jechał kombajn to jechały też i beczki asenizacyjne z wodą->stare forschrity). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Luty 2017 Share Napisano 18 Luty 2017 Cóż - może u nich po prostu pewne sprawy zostawia się obywatelowi. Masz ochotę używać do mycia wodę przywiezioną w beczce po gnoju - Twoja sprawa U nas co innego. Państwo najchętniej sprawdzałoby i czystość bielizny u kierowcy takiej szambiarki. Wielu wśród piszących tu Diagnostów z tego co widzę popiera takie szeroko rozumiane formy daleko idącego interwencjonizmu państwowego w kwestii nadzoru technicznego nad pojazdami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 18 Luty 2017 Share Napisano 18 Luty 2017 w kwestii tego że pojazd ma być sprawny i nie zagrażać bezpieczeństwu ruchu się zgodzę z każdym. Natomiast co do przeznaczenia pojazdu jestem za wolną amerykanką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.