Skocz do zawartości

blokada alkoholowa


piotrunio8

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli każdy pojazd teoretycznie powinienem przewrócić do góry nogami aby znaleźć potencjalną blokadę.

Więc tak zapytam - czy w DR jest wpisana blokada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem Ci tak IVVO. Jak bym miał taką blokadę i okazało się, że legalizacja mi "wygasła", a dopiero co przeszedłem przegląd, to w razie "W"  na pewno bym postawił na linię obrony, że przecież diagnosta dopiero co badał auto. I nawet Ci mówiłem, że mam taką blokadę, tylko nie pamiętasz pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, IVVO napisał:

Czyli każdy pojazd teoretycznie powinienem przewrócić do góry nogami aby znaleźć potencjalną blokadę. 

 

Tak - analogicznie jak przy urządzeniu podlegającym dozorowi.

 

1 minutę temu, IVVO napisał:

czy w DR jest wpisana blokada

 

Nie. Gaz też bywa niewpisany, a musisz go "widzieć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie kolego - gaz trudno nie zauważyć - a blokady są montowane w schowkach  podłokietnika - nie popadajmy w paranoję - osoba której sąd dał pozwolenie na jazdę z blokadą ma obowiązek mnie o tym powiadomić - wtedy  ja sprawdzam kalibrację i wpisuję w zaświadczenie które w razie kontroli drogowej delikwent ma przedstawić Policji - w innym wypadku zostaje złamane postanowienie sądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, IVVO napisał:

Ona cały czas mi lotto - dokąd klient mnie nie powiadomi

 

Klient nie musi Cię powiadamiać, a Ty wykonasz wtedy badanie wbrew ustawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop - sorry ale  nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi na temat ADR ? możesz wytłumaczyć o co chodzi ? ( jestem blondyn :D) . ADR robimy tylko na życzenie klenta - klient nie prosi to nie robimy . Badanie ADR nie jest obligo robić pomimo tego ,że pojazd ma ADR-owskie wyposażenie . z blokada alko jest inaczej - sprawdzamy obowiązkowo bez względu czy klient poinformował czy nie .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.09.2018 o 13:59, michal_k napisał:

Klient nie musi Cię powiadamiać, a Ty wykonasz wtedy badanie wbrew ustawie

Panie Michale - w teorii jest Pan dobry ale w praktyce - to lipa. Posiadanie blokady w pojeździe nie jest dla właściciela powodem do dumy - więc takie urządzenie jest montowane w pojeździe w sposób dyskretny - nie moja wina że ustawodawca po wykonaniu dodatkowego na blokadę zapomniał aby ją wpisać w DR jak np HAK. Nie wiem czy widział Pan kiedykolwiek zamontowaną blokadę. Więc uzmysłowię tylko iż jest wielkości telefonu Nokia 3200 a tych najnowszych modeli to w ogólne nie jesteś w stanie namierzyć bo czujnik jest montowany na podsufitce więc 99%  z nas potraktowało by to jako gadżet a tych w pojazdach jest mnóstwo.Jeżeli wypowiadam się na jakiś temat to znaczy że to "ćwiczyłem" jak nie z Policją to z prokuratorem.   Dla tego bez informacji od właściciela jesteś Pan bezsilny. Jeśli widziałeś  kiedyś orzeczenie Sądu o pozwolenie na jazdę z blokadą to jest tam taki zapis iż osoba której wydano pozwolenie na jazdę z tym urządzeniem jest zobowiązana w czasie kontroli powiadomić o tym kontrolującego. I nie mówmy tutaj o patologii typu  Gaz bez Gazu ,ADR i urządzeń pod dozorowych 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sobie nie panować ;)

 

Wskazałem tylko "lukę" w prawie, na której diagnosta może się przejechać i stracić uprawnienia.

 

Nie wiem co zawarte jest w Polskich Normach (wymagania dla blokad), ale w zakresie badania dla blokady usterką istotną jest "Możliwość uruchomienia silnika pojazdu bez przeprowadzania badania na obecność alkoholu." Czyli na chłopski rozum silnik nie powinien odpalić bez dmuchania (czyli jest możliwość zauważenia blokady), a tutaj okazuje się, że dmuchanie następuje dopiero po bardzo długim czasie. W tym czasie osoba pod wpływem alkoholu może swobodnie używać pojazdu, więc gdzie tu sens?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piter1973 - chodziło mi oczywiście o pojazdy dozorowe, a nie ADR (czyli paszowozy, cementowozy i inne takie), co tonie wiadomo czy mają kwity z TDT, czy nie mają, ale jak się okazało, że miały mieć i tabliczka na zbiorniku była i wszystko to się okazuje, że diagnosta winny, a nie właściciel... Sorki za wprowadzenie w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Tak Kolego @Tomek8340 :icon_wink:

Art. 81.

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

  10) wyposażony w blokadę alkoholową.

a tabelka w pozycji 6.13 o tym mówi:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wczoraj miałem klienta, który pytał o badanie pojazdu z blokadą. Czyli podsumowując co wcześniej zostało napisane:

1. Kasujemy z pozycji 1.13,

2. Identyfikacja pojazdu,

3. Sprawdzamy nr. seryjny urządzenia z dokumentem kalibracyjnym,

4. Sprawdzamy czy pojazd nie zapali bez bez użycia blokady,

5. Wystawiamy zaświadczenie z DBTP wpisując: producenta, typ oraz numer seryjny urządzenia na podstawie dokumentu kalibracyjnego.

 

I to wszystko. Chyba nic nie pominąłem?

Ps.

Pytałem klienta ile takie cudo kosztuje to okazuje się że powstały już firmy, które takie blokady wypożyczają. Mówił że biorą 500zł. za montaż i miesięczny abonament będzie płacił chyba 50zł., ale dokładnienie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Demart napisał:

Kasujemy z pozycji 1.13,

kasujemy z pozycji 6.13 (50zł) za warunki dodatkowe + oczywiście koszt badania technicznego danego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom wiadomo :) jak OBT wazne to tylko za warunki dodatkowe pozycja jak wspomnialem 6.13 - 50zł,

a jak nie ma waznego badania to okresowe + dodatkowe za blokade (np 98zł+50zł) no i 1 zł dla cepiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. Tylko ja w takim przypadku wykonuję dodatkowe i okresowe oddzielnie i 2zł. dla cepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Demart napisał:

5. Wystawiamy zaświadczenie z DBTP wpisując: producenta, typ oraz numer seryjny urządzenia na podstawie dokumentu kalibracyjnego

Oraz datę ważności kalibracji

Osobiście wykorzystuję do tego załącznik UDT/TDT z programu jako pozycja 99-inne / Norcom/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, IVVO napisał:

Oraz datę ważności kalibracji

 

 

W sumie lepiej ją wpisać. Chociaż nigdzie się nie doczytałem że należy ją wpisywać. Czy może mi umknęło? Jak tak to proszę o naprowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie - to ostatnio "montowałem" taką w nowym pojeździe 3+2 - dlatego wpisuję datę ważności kalibracji - bo teoretycznie klient na SKP pojawi się za trzy lata - a tak jaszcze bardziej ogólnie to jak by nie było podlega "dozorowi" jakiemuś tam i wypada podać datę ważności jak w innych przypadkach pod dozorowych 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak się zastanawiałem czy pod urządzenia techniczne nie podpada i należało by wpisać. W każdym razie nie zaszkodzi. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.