zenon 100 Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Witam. Czy wymiana silnika w samochodzie osobowym na większą pojemność zasilane obydwa benzyną skutkuje badaniem technicznym o zmianach konstrukcyjnych czy innym badaniem. Prosze o podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Badanie z opisem zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 "...§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: ... 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym..." Dz.U.776 z 2015. Jak widać z powyższego musisz wykonać dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 na większą pojemność zasilane obydwa benzyną Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik - o hamulcach i reszcie nie wspomnę - pogonić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik - o hamulcach i reszcie nie wspomnę - pogonić Popieram w całej rozciągłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik - o hamulcach i reszcie nie wspomnę - pogonić A jeżeli nie był montowany, to co, który paragraf tego wymaga? Natomiast, jak cała reszta jest wykonana na podstawie konkretnego projektu i potwierdzona stosowną opinią rzeczoznawcy to dlaczego pogonić? Trzeba do sprawy podejść indywidualnie, nie znamy szczegółów, a tylko lakoniczne pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 A jeżeli nie był montowany, to co, który paragraf tego wymaga Homologacja jak cała reszta jest wykonana na podstawie konkretnego projektu i potwierdzona stosowną opinią rzeczoznawcy Kolego jak znajdziesz rzeczoznawcę który klepnie wyliczenia na skuteczność hakowania, statyczne i dynamiczne obciążenia -to napisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik Podstawę prawną poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Podstawę prawną poproszę. Podaj podstawę ,że można na większą moc .Z wymianą silnika to jest nadinterpretacja ,że zmieniają na inne paliwo , moc. Ustawodawca wg mnie miał na myśli wymianę po np. awarii na taki sam bez procedury z numerami silnika traktując jako część wymienną i słusznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Homologacja A co homologacja ma wspólnego z moją wizją zmian? Kolego jak znajdziesz rzeczoznawcę Tak naprawdę to nie rzeczoznawca robi projekt (wyliczenia), tylko potwierdza wykonanie tego projektu. Natomiast mam kolegę - rzeczoznawcę, który jest w stanie to zrobić samodzielnie. [ Dodano: 17-05-2016, 12:04 ] Ustawodawca wg mnie miał na myśli My nie wiemy co miał na myśli tylko co jest zapisane, prawo nie zabrania takiej zmiany konstrukcyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Co do podstaw prawnych zacytuję tu blakopa Łopatologicznie - jak Ci jakieś diagnosta zgodzi się to podbić, to możesz. A jak nie to nie Na temat zakładania do pojazdów elementów i podzespołów z innych pojazdów w konfiguracji, która NIGDY dla danego auta nie była homologowana (ze szczególnym uwzględnieniem wymiany silnika) zapisano tu gigabajty informacji. Poszukaj sobie. Wszystko jednak i tak sprowadza się do mojego pierwszego zdania [ Dodano: 17-05-2016, 14:54 ] Podstawę prawną poproszę. Przepisy o rejestracji nie zabraniają takich zmian - i Michał dobrze o tym wie - problem w tym iż trzeba znaleźć diagnostę który wyda pozytywny wynik dla takiego pojazdu - jeśli znajdzie się odważny który łyknie to na swoje plecy - to dla WK nie ma problemu - to diagnosta stwierdził - nie MY -smród pozostaje przy diagnoście - przez 25 lat pracy żaden nie przeszedł pozytywnie takiej przeróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Podaj podstawę ,że można na większą moc Nie ma podstawy, że nie można. Z wymianą silnika to jest nadinterpretacja ,że zmieniają na inne paliwo , moc. Nadinterpretacja czego? Taka zmiana nie jest zabroniona. przez 25 lat pracy żaden nie przeszedł pozytywnie takiej przeróbki Ale otrzymywali N czy nie wykonałeś badania? [ Dodano: 17-05-2016, 15:02 ] Przepisy o rejestracji nie zabraniają takich zmian O warunkach technicznych i badaniach - też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 Przepisy o rejestracji nie zabraniają takich zmian Ale u Was jest to czarno na białym - a u mas - jest taka możliwość -można ale odpowiedzialność spada na diagnostę - mimo posiadania opinii w razie W to on beknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 A może kolega napisze konkretnie - jaki silnik do jakiego auta włożył? Może np. jakieś doładowane 3.0l do malucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 IVVO, dziwię Ci się trochę. W innym temacie piszesz, że nie widzisz problemu w zmniejszeniu mocy motocykla, żeby mieścił się w kat. A2 PJ, choć taką zmianę można zlikwidować w jeden dzień, a z wymianą silnika na większy robisz problem. Wszystko jest dopuszczalne, o ile taka zmiana idzie w parze z wymianą innych elementów, które odpowiadają za bezpieczeństwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 że nie widzisz problemu w zmniejszeniu mocy motocykla Z tym nie ma problemy - w dól - to akurat dość częsty przypadek szczególnie w motorach - układy pojazdu mają powiedzmy zapas - oświadczenie producenta lub autoryzowanego serwisu marki - przy zwiększeniu mocy na przykład w Astrze 1,4 na 1,8 - to dwa różne pojazdy od zawieszenia przez układ hamulcowy i resztę - tył bębny na tarcze, zaciski, pompa ABS + pompa hamulcowa, tylna belka ..... to całkowicie inna bajka. Klient z takim pojazdem udał się do Opla - przebudowa nie przewidziana przez producenta przy danym nr VIN - taką otrzymał odpowiedz. Przy obniżeniu mocy w motorach żaden producent nie robi problemu jeśli jest to wykonane w serwisie danej marki /Suzuki/Yamaha/ Hyosung/Romet...... Do każdej przeróbki wystawione jest odpowiednie pismo z nr homologacyjnymi zastosowanych ograniczników, które dopinam do badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Przy obniżeniu mocy w motorach żaden producent nie robi problemu jeśli jest to wykonane w serwisie danej marki /Suzuki/Yamaha/ Hyosung/Romet......I taką modyfikację zmieniam w czasie od godziny do kilku godzin, w zależności od konstrukcji motocykla i rodzaju blokady, przywracając mu moc wyjściową. W razie W, to Ty potwierdziłeś zmianę, którą w żaden sposób nie jesteś w stanie zweryfikować zarówno na DBT, jak i później na kolejnych OBT. Więc to co piszesz to fikcja.Klient z takim pojazdem udał się do Opla - przebudowa nie przewidziana przez producenta przy danym nr VIN - taką otrzymał odpowiedz.A czego oczekiwałeś' date=' skoro VIN oznacza konkretny pojazd, [b']w konkretnej specyfikacji i z konkretną homologacją[/b]. Poza tym zmiany konstrukcyjne to generalnie zmiana homologacji na pojazd kompletny. Miałem kilka zmian silnika różnych pojazdów i zawsze pilnowałem, żeby przebudowa była kompletna tzn. zawieszenie, hamulce, przeniesienie napędu itp. Beemki z wymienionym tylko silnikiem z 1,6 na np. 3,0 odbijały się w ułamku sekundy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Więc to co piszesz to fikcja. Oczywiście iż może to być fikcja - ale podparta konkretnymi papierami, dupochronem czy jak to jeszcze inaczej nazwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Dupochron dupochronem, ale wiesz jak to mówią "Kowal zawinił, cygana powiesili". Prokurator jak będzie chciał diagnostę za jelenia, to udowodni wszystko. Wide przykład kolegi forumowego i nieszczęsnej przyczepy co się jej dyszel na tomy rozdzielił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Mam aktualnie podobny problem. Klient z jakąś starą hondą. Wymontował tylne siedzenia, wsadził coś kratkopodobnego, zamontował na to pasy bezpieczeństwa (wszystko na własną rękę), nie mówiąc o ospojlerowaniu rodem z lat 90-tych i najgorsze-włożył silnik prawie 300-konny. Był tylko przejazdem i oświadczył, że chce takowych zmian, także nawet nie widziałem dowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 No to wyślesz go do rzeczoznawcy, a potem dasz negatywa i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Był tylko przejazdem czyli od stacji do stacji..................chce takowych zmian to niech sobie ma.........................ale bez twojego podpisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 No ja też tego nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 W dziale Dodatkowe elementy pojazdu a BTP jest kilka tematów o takich samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 16 Marzec 2019 Share Napisano 16 Marzec 2019 temat powraca. Przyjechał klient corsą B, sinik wymieniony z 1.0 na 2.0 tez od opla, zmienione półosie itp. Spora zmiana pojemności, czy ktoś słyszał, że jest dopuszczalna zmiana pojemnosci i mocy do 30% od oryginału ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.