Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
pietrek_k

Które dane z tabliczki ?

Polecane posty

pietrek_k

Które dane z tabliczki wpisać w DIP ?

20160514_093208.thumb.jpg.46f10bf193e9348c2578896b11e39896.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Te z lewej, po prawej są wartości dla pojazdu ciągnącego przyczepę. Chociaż F.3 należałoby wpisać 4235kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Z prawej - ale porównaj z DR w jaki sposób go potraktowano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pietrek_k

A może te z lewej jako dopuszczalne a z prawej jako maksymalne :sad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jeżeli pojazd ma ciągnąć przyczepę to w całości te dane z prawej. Żeby nie było tak, że za jakiś czas ktoś dołoży hak i wyjdzie zonk, bo ma wpisane masy bez haka i adnotację - hak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pietrek_k

No właśnie

Żeby nie było tak, że za jakiś czas ktoś dołoży hak i wyjdzie zonk

W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55

W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3.

Ja tez nie spotkałem w DR z niemiec zeby było wpisane F3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gosć87

A jakie masy miał w niemieckim DR O1 i O2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Producent przewidział, że podczas ciągnięcia przyczepy F.1/F.2 wzrasta o 75, a nacisk o 80 kg. Na pewno stosowny wpis jest w uwagach niemieckiego DR.

 

Wpisałbym F.1/F.2 z lewej, a F.3 z prawej i żebyś czasem nie podnosił O.1 do wartości 1975 kg, bo pewnie w DR niemieckim O.1 wynosi 1900 kg.

 

[ Dodano: 18-05-2016, 17:05 ]

Jeżeli pojazd ma ciągnąć przyczepę to w całości te dane z prawej.

 

Nie zgodzę się. F.1/F.2 wzrasta tylko przy ciągnięciu przyczepy, a nie "na stałe". Czyli, zapinając przyczepę, która naciśnie na hak 75 kg, pojazd nadal może być załadowany całkowicie i nie zostanie przekroczone DMC. Szkoda, że nie można tego wpisać w polskim DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Nie zgodzę się.

W naszym DR mają być wpisane wartości maksymalne. Więc nie można wpisać nic więcej tylko prawą stronę tabliczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
W naszym DR mają być wpisane wartości maksymalne.

 

I są - maksymalne dla pojazdu. Natomiast przy ciągnięciu przyczepy dodatkowo wzrastają (o nacisk na kulę haka). Identycznie bywa w "polskich" świadectwach zgodności. Do DR wpisuje się wartości dla pojazdu solo, a niestety nie jest przewidziana adnotacja dla wartości powiększonych tylko przy ciągnięciu przyczepy.

 

Gdybyś wpisał większe wartości to pojazd mógłby zostać przeładowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lewy_

ja również wpisałbym dane z lewej ale F.3 z prawej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
I są - maksymalne dla pojazdu. Natomiast przy ciągnięciu przyczepy dodatkowo wzrastają (o nacisk na kulę haka).

No to są wpisywane wartości największe czy też nie? To, że w pewnych okolicznościach parametry te mogą być większe, a nasze przepisy nie przewidują dwóch zapisów, to jest to równoznaczne z tym, że muszą być wpisane parametry najwyższe, a takowe znajdują się z prawej strony TZ. Tu niestety mamy do czynienia z nie jednokładnością przepisów, ponieważ wg mnie brak pozycji F3 na TZ powinno skutkować brakiem możliwości ciągnięcia przyczepy. Wówczas zapis parametrów z lewej strony uniemożliwiałby ciągnięcie przyczepy dla danego pojazdu, natomiast zapis danych z prawej dawałby takową możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3.

A jakie dane były w O1 i O2?

Bo może to był samochód ciężarowy.A dla osobowego dane z prawej strony TZ :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu
Bo może to był samochód ciężarowy.A dla osobowego dane z prawej strony TZ :?

Raczej nie bo jak byk stoi:zaznaczone strzałką- mit anhanger/with trailer. Tabela z lewej do DR i ew F3 ustalić.

 

[ Dodano: 18-05-2016, 23:52 ]

Ja tez nie spotkałem w DR z niemiec zeby było wpisane F3...

Może nie jako rubryka F3 ale w uwagach zdarza się ograniczenie zestawu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Tabela z lewej do DR i ew F3 ustalić.
Przecież jest na TZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu
Przecież jest na TZ.

co jest?-bo tam dużo jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
co jest?
F3 ustalone w procesie homologacji pojazdu. Co chcesz jeszcze ustalać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

dobrze po chłopskiemu , special for ABOZ : edit:" ew przepisać"- Szczęsliwy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

duchu, dziękuję za specjalną dedykację :D Ale sam przyznaj, że czym innym jest "ustalenie parametru" a czym innym "odczytanie z TZ". I teraz wszyscy będą szczęśliwi, a kwiaty na łąkach pachnieć będą, a motyle radośnie trzepotać skrzydełkami :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

no nie wiem, ja tam to nazywam ustaleniem- ty możesz przepisaniem ale -6.09a....w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji...-podejrzewam ze bardzo często ustalasz przepisując.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To ja jeszcze bardziej namieszam i powiem tak:

F2: 2260

F1: 2335

F3:XXX

MMC zespołu: 4235

 

Co Wy na to? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
F2: 2260

F1: 2335

 

Jakim prawem ograniczać F.2? Który warunek techniczny limituje tą wartość do 2260 jeśli MMC wynosi 2335?

 

[ Dodano: 19-05-2016, 16:27 ]

No to są wpisywane wartości największe czy też nie? To, że w pewnych okolicznościach parametry te mogą być większe, a nasze przepisy nie przewidują dwóch zapisów, to jest to równoznaczne z tym, że muszą być wpisane parametry najwyższe, a takowe znajdują się z prawej strony TZ.

 

Życie i producenci pokazują jednak, że jest na odwrót. Wpisuje się parametry najwyższe dla pojazdu solo, a dodatkowo mogą być podwyższone jeśli pojazd ciągnie przyczepę. Nasze warunki techniczne mówią jedynie o nacisku, a jak widać idzie to w parze z MMC/DMC. Producent określa większy nacisk i zarazem większe MMC/DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Jakim prawem ograniczać F.2? Który warunek techniczny limituje tą wartość do 2260 jeśli MMC wynosi 2335?

 

Żadnym. Ale skoro to niby zasada, że po lewej są dane administracyjne, a po prawej konstrukcyjne, to tak powinno być.

To dla Ciebie w którym wypadku F2 i F1 mogłyby być różne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
po lewej .. a po prawej....

 

Które dane wpisać do DR?

 

Wpisane są te z lewej strony.

Samochód kupiony w polskim salonie -Opel Insignia

Dane.thumb.jpg.55cb1b39e2a6299c2f84fc94ccbd72b6.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.