pietrek_k Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Które dane z tabliczki wpisać w DIP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Te z lewej, po prawej są wartości dla pojazdu ciągnącego przyczepę. Chociaż F.3 należałoby wpisać 4235kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Z prawej - ale porównaj z DR w jaki sposób go potraktowano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 18 Maj 2016 Autor Share Napisano 18 Maj 2016 A może te z lewej jako dopuszczalne a z prawej jako maksymalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Jeżeli pojazd ma ciągnąć przyczepę to w całości te dane z prawej. Żeby nie było tak, że za jakiś czas ktoś dołoży hak i wyjdzie zonk, bo ma wpisane masy bez haka i adnotację - hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 18 Maj 2016 Autor Share Napisano 18 Maj 2016 No właśnie Żeby nie było tak, że za jakiś czas ktoś dołoży hak i wyjdzie zonk W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3.Ja tez nie spotkałem w DR z niemiec zeby było wpisane F3... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gosć87 Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 A jakie masy miał w niemieckim DR O1 i O2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Producent przewidział, że podczas ciągnięcia przyczepy F.1/F.2 wzrasta o 75, a nacisk o 80 kg. Na pewno stosowny wpis jest w uwagach niemieckiego DR. Wpisałbym F.1/F.2 z lewej, a F.3 z prawej i żebyś czasem nie podnosił O.1 do wartości 1975 kg, bo pewnie w DR niemieckim O.1 wynosi 1900 kg. [ Dodano: 18-05-2016, 17:05 ] Jeżeli pojazd ma ciągnąć przyczepę to w całości te dane z prawej. Nie zgodzę się. F.1/F.2 wzrasta tylko przy ciągnięciu przyczepy, a nie "na stałe". Czyli, zapinając przyczepę, która naciśnie na hak 75 kg, pojazd nadal może być załadowany całkowicie i nie zostanie przekroczone DMC. Szkoda, że nie można tego wpisać w polskim DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Nie zgodzę się. W naszym DR mają być wpisane wartości maksymalne. Więc nie można wpisać nic więcej tylko prawą stronę tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 W naszym DR mają być wpisane wartości maksymalne. I są - maksymalne dla pojazdu. Natomiast przy ciągnięciu przyczepy dodatkowo wzrastają (o nacisk na kulę haka). Identycznie bywa w "polskich" świadectwach zgodności. Do DR wpisuje się wartości dla pojazdu solo, a niestety nie jest przewidziana adnotacja dla wartości powiększonych tylko przy ciągnięciu przyczepy. Gdybyś wpisał większe wartości to pojazd mógłby zostać przeładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy_ Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 ja również wpisałbym dane z lewej ale F.3 z prawej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 I są - maksymalne dla pojazdu. Natomiast przy ciągnięciu przyczepy dodatkowo wzrastają (o nacisk na kulę haka). No to są wpisywane wartości największe czy też nie? To, że w pewnych okolicznościach parametry te mogą być większe, a nasze przepisy nie przewidują dwóch zapisów, to jest to równoznaczne z tym, że muszą być wpisane parametry najwyższe, a takowe znajdują się z prawej strony TZ. Tu niestety mamy do czynienia z nie jednokładnością przepisów, ponieważ wg mnie brak pozycji F3 na TZ powinno skutkować brakiem możliwości ciągnięcia przyczepy. Wówczas zapis parametrów z lewej strony uniemożliwiałby ciągnięcie przyczepy dla danego pojazdu, natomiast zapis danych z prawej dawałby takową możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3. A jakie dane były w O1 i O2? Bo może to był samochód ciężarowy.A dla osobowego dane z prawej strony TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 18 Maj 2016 Share Napisano 18 Maj 2016 Bo może to był samochód ciężarowy.A dla osobowego dane z prawej strony TZ Raczej nie bo jak byk stoi:zaznaczone strzałką- mit anhanger/with trailer. Tabela z lewej do DR i ew F3 ustalić. [ Dodano: 18-05-2016, 23:52 ] Ja tez nie spotkałem w DR z niemiec zeby było wpisane F3... Może nie jako rubryka F3 ale w uwagach zdarza się ograniczenie zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 Tabela z lewej do DR i ew F3 ustalić. Przecież jest na TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 Przecież jest na TZ. co jest?-bo tam dużo jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 co jest?F3 ustalone w procesie homologacji pojazdu. Co chcesz jeszcze ustalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 dobrze po chłopskiemu , special for ABOZ : edit:" ew przepisać"- Szczęsliwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 duchu, dziękuję za specjalną dedykację Ale sam przyznaj, że czym innym jest "ustalenie parametru" a czym innym "odczytanie z TZ". I teraz wszyscy będą szczęśliwi, a kwiaty na łąkach pachnieć będą, a motyle radośnie trzepotać skrzydełkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 no nie wiem, ja tam to nazywam ustaleniem- ty możesz przepisaniem ale -6.09a....w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji...-podejrzewam ze bardzo często ustalasz przepisując. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 To ja jeszcze bardziej namieszam i powiem tak: F2: 2260 F1: 2335 F3:XXX MMC zespołu: 4235 Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 F2: 2260F1: 2335 Jakim prawem ograniczać F.2? Który warunek techniczny limituje tą wartość do 2260 jeśli MMC wynosi 2335? [ Dodano: 19-05-2016, 16:27 ] No to są wpisywane wartości największe czy też nie? To, że w pewnych okolicznościach parametry te mogą być większe, a nasze przepisy nie przewidują dwóch zapisów, to jest to równoznaczne z tym, że muszą być wpisane parametry najwyższe, a takowe znajdują się z prawej strony TZ. Życie i producenci pokazują jednak, że jest na odwrót. Wpisuje się parametry najwyższe dla pojazdu solo, a dodatkowo mogą być podwyższone jeśli pojazd ciągnie przyczepę. Nasze warunki techniczne mówią jedynie o nacisku, a jak widać idzie to w parze z MMC/DMC. Producent określa większy nacisk i zarazem większe MMC/DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 Jakim prawem ograniczać F.2? Który warunek techniczny limituje tą wartość do 2260 jeśli MMC wynosi 2335? Żadnym. Ale skoro to niby zasada, że po lewej są dane administracyjne, a po prawej konstrukcyjne, to tak powinno być. To dla Ciebie w którym wypadku F2 i F1 mogłyby być różne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 po lewej .. a po prawej.... Które dane wpisać do DR? Wpisane są te z lewej strony. Samochód kupiony w polskim salonie -Opel Insignia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.