Skocz do zawartości

Które dane z tabliczki ?


pietrek_k

Rekomendowane odpowiedzi

Te z lewej, po prawej są wartości dla pojazdu ciągnącego przyczepę. Chociaż F.3 należałoby wpisać 4235kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojazd ma ciągnąć przyczepę to w całości te dane z prawej. Żeby nie było tak, że za jakiś czas ktoś dołoży hak i wyjdzie zonk, bo ma wpisane masy bez haka i adnotację - hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie

Żeby nie było tak, że za jakiś czas ktoś dołoży hak i wyjdzie zonk

W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3.

Ja tez nie spotkałem w DR z niemiec zeby było wpisane F3...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent przewidział, że podczas ciągnięcia przyczepy F.1/F.2 wzrasta o 75, a nacisk o 80 kg. Na pewno stosowny wpis jest w uwagach niemieckiego DR.

 

Wpisałbym F.1/F.2 z lewej, a F.3 z prawej i żebyś czasem nie podnosił O.1 do wartości 1975 kg, bo pewnie w DR niemieckim O.1 wynosi 1900 kg.

 

[ Dodano: 18-05-2016, 17:05 ]

Jeżeli pojazd ma ciągnąć przyczepę to w całości te dane z prawej.

 

Nie zgodzę się. F.1/F.2 wzrasta tylko przy ciągnięciu przyczepy, a nie "na stałe". Czyli, zapinając przyczepę, która naciśnie na hak 75 kg, pojazd nadal może być załadowany całkowicie i nie zostanie przekroczone DMC. Szkoda, że nie można tego wpisać w polskim DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się.

W naszym DR mają być wpisane wartości maksymalne. Więc nie można wpisać nic więcej tylko prawą stronę tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym DR mają być wpisane wartości maksymalne.

 

I są - maksymalne dla pojazdu. Natomiast przy ciągnięciu przyczepy dodatkowo wzrastają (o nacisk na kulę haka). Identycznie bywa w "polskich" świadectwach zgodności. Do DR wpisuje się wartości dla pojazdu solo, a niestety nie jest przewidziana adnotacja dla wartości powiększonych tylko przy ciągnięciu przyczepy.

 

Gdybyś wpisał większe wartości to pojazd mógłby zostać przeładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I są - maksymalne dla pojazdu. Natomiast przy ciągnięciu przyczepy dodatkowo wzrastają (o nacisk na kulę haka).

No to są wpisywane wartości największe czy też nie? To, że w pewnych okolicznościach parametry te mogą być większe, a nasze przepisy nie przewidują dwóch zapisów, to jest to równoznaczne z tym, że muszą być wpisane parametry najwyższe, a takowe znajdują się z prawej strony TZ. Tu niestety mamy do czynienia z nie jednokładnością przepisów, ponieważ wg mnie brak pozycji F3 na TZ powinno skutkować brakiem możliwości ciągnięcia przyczepy. Wówczas zapis parametrów z lewej strony uniemożliwiałby ciągnięcie przyczepy dla danego pojazdu, natomiast zapis danych z prawej dawałby takową możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemieckim dokumencie widniały dane z lewej ale bez F.3.

A jakie dane były w O1 i O2?

Bo może to był samochód ciężarowy.A dla osobowego dane z prawej strony TZ :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo może to był samochód ciężarowy.A dla osobowego dane z prawej strony TZ :?

Raczej nie bo jak byk stoi:zaznaczone strzałką- mit anhanger/with trailer. Tabela z lewej do DR i ew F3 ustalić.

 

[ Dodano: 18-05-2016, 23:52 ]

Ja tez nie spotkałem w DR z niemiec zeby było wpisane F3...

Może nie jako rubryka F3 ale w uwagach zdarza się ograniczenie zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duchu, dziękuję za specjalną dedykację :D Ale sam przyznaj, że czym innym jest "ustalenie parametru" a czym innym "odczytanie z TZ". I teraz wszyscy będą szczęśliwi, a kwiaty na łąkach pachnieć będą, a motyle radośnie trzepotać skrzydełkami :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, ja tam to nazywam ustaleniem- ty możesz przepisaniem ale -6.09a....w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji...-podejrzewam ze bardzo często ustalasz przepisując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze bardziej namieszam i powiem tak:

F2: 2260

F1: 2335

F3:XXX

MMC zespołu: 4235

 

Co Wy na to? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F2: 2260

F1: 2335

 

Jakim prawem ograniczać F.2? Który warunek techniczny limituje tą wartość do 2260 jeśli MMC wynosi 2335?

 

[ Dodano: 19-05-2016, 16:27 ]

No to są wpisywane wartości największe czy też nie? To, że w pewnych okolicznościach parametry te mogą być większe, a nasze przepisy nie przewidują dwóch zapisów, to jest to równoznaczne z tym, że muszą być wpisane parametry najwyższe, a takowe znajdują się z prawej strony TZ.

 

Życie i producenci pokazują jednak, że jest na odwrót. Wpisuje się parametry najwyższe dla pojazdu solo, a dodatkowo mogą być podwyższone jeśli pojazd ciągnie przyczepę. Nasze warunki techniczne mówią jedynie o nacisku, a jak widać idzie to w parze z MMC/DMC. Producent określa większy nacisk i zarazem większe MMC/DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim prawem ograniczać F.2? Który warunek techniczny limituje tą wartość do 2260 jeśli MMC wynosi 2335?

 

Żadnym. Ale skoro to niby zasada, że po lewej są dane administracyjne, a po prawej konstrukcyjne, to tak powinno być.

To dla Ciebie w którym wypadku F2 i F1 mogłyby być różne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po lewej .. a po prawej....

 

Które dane wpisać do DR?

 

Wpisane są te z lewej strony.

Samochód kupiony w polskim salonie -Opel Insignia

Dane.thumb.jpg.55cb1b39e2a6299c2f84fc94ccbd72b6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.