Skocz do zawartości

Które dane z tabliczki ?


pietrek_k

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli tak stało w homologacji, co pokazuje, że krajowa praktyka NIE PRZEWIDUJE umieszczania w dokumentach pojazdu podwyższonych opcji niektórych parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro to niby zasada, że po lewej są dane administracyjne, a po prawej konstrukcyjne, to tak powinno być.

 

Ale na tamtej tabliczce jest zaznaczone, że po prawej to masy w czasie ciągnięcia przyczepy.

 

Czyli tak stało w homologacji, co pokazuje, że krajowa praktyka NIE PRZEWIDUJE umieszczania w dokumentach pojazdu podwyższonych opcji niektórych parametrów.

 

Tak jak pisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisuje się parametry najwyższe dla pojazdu solo, a dodatkowo mogą być podwyższone jeśli pojazd ciągnie przyczepę.

W DR stoi "...Największy dop. nacisk osi.." - to co mam tam wpisać, przy takiej TZ? Chyba wartość najwyższą dopuszczalną - konstrukcyjną. Nasze zapisy nie pozwalają na dwu - zapis, tak jak jest w niemieckich DR.

Producent określa większy nacisk i zarazem większe MMC/DMC.

Czyli mam zapisać wartości maksymalne dopuszczalne - konstrukcyjne. Wówczas w każdej konfiguracji wszelkie masy nie są przekroczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam zapisać wartości maksymalne dopuszczalne - konstrukcyjne. Wówczas w każdej konfiguracji wszelkie masy nie są przekroczone.

 

No są. Bo jak klient załaduje auto solo do parametru max przewidzianego przepisami tylko w wariancie z przyczepą to naruszy warunki techniczne tego pojazdu przewidziane przepisami.

 

I wtedy się pojawi pytanie - kto jest winny??

 

Oczywiście można się tu zająć ulubioną przez Ciebie Adasiu dziedziną fizyki stosowanej (czyli rozbijaniem g...na na atomy) i wnikanie - czy przeciętny właściciel pojazdu (!!!) musi znać oznaczenie parametrów na TZ (skoro nawet zawodowcom przynosi to trudności), albo czy musi koniecznie znać szczegółową instrukcję pojazdu, skoro w dokumencie urzędowym, jakim jest DR wpisano mu, że może tak a nie inaczej obciążyć pojazd (a wpisano mu to na podstawie DIP)???

 

Ciekawi mnie, czy dla aut sprowadzonych z Niemiec zawsze sprawdzasz adnotacje w DR i podwyższasz m.in. parametr O1 do maksymalnego przewidzianego dla konkretnych nachyleń?? DMC również oczywiście. A jeśli nie to dlaczego??

 

Ja myślę, że nie bez powodu "władze homologacyjne" w tym kraju jednak przyjęły za podawanie do dokumentów danych podstawowych. Ba nawet za granicą tak jest, a podwyższony parametr jako opcję dopuszczalną wyłącznie w określonych warunkach (!!!) podaję się jako adnotację.

 

Ty swoim wpisem zmieniasz moim zdaniem sens tego parametru co do zasady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozbijaniem g...na na atomy

Coś mi się wydaje ,ze jak się to komuś uda , to wynajdzie nowy rodzaj paliwa . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam zapisać wartości maksymalne dopuszczalne - konstrukcyjne. Wówczas w każdej konfiguracji wszelkie masy nie są przekroczone.

 

No są. Bo jak klient załaduje auto solo do parametru max przewidzianego przepisami tylko w wariancie z przyczepą to naruszy warunki techniczne tego pojazdu przewidziane przepisami.

A jakaż to różnica czy obciążę pojazd dodatkową walizką czy przyczepą??? Moim zadaniem, jako kierowcy, jest dobranie tak obciążenia abym nie przekroczył tego co jest w DR. Kierowca nie musi znać tego co jest na TZ, ale zna, lub przeczyta co jest w DR i do tego się zastosuje. Na drodze co ma być uznane za właściwe TZ czy zapis w DR? Jeżeli zapis z TZ to jest niezgodność z DR (przy masie solo ), natomiast jak zapis z DR to w przypadku ciągnięcia przyczepy przekroczy DMC. Natomiast przy zastosowaniu wpisów największych nie ma problemu czym pojazd jest obciążony, bo w żadnym z przypadków nie przekroczy zapisanego parametru czy to z TZ czy z DR.

 

Natomiast w przypadku przyczep, o których wspominałeś, to zawsze wpisuję wartości mniejsze. Ma to uzasadnienie w tym, że pojazd z przyczepą może jeździć non stop i konstrukcyjnie nic mu się nie dzieje, bo jest do tego przystosowany - dlatego zapisy większe. Natomiast do przyczep tylko w określonej sytuacji, których na co dzień nie można zachować, stąd też muszą być zapisane parametry maksymalne dopuszczalne, ale na "co dzień", czyli mniejsze.

 

Tu niestety mamy problem natury legislacyjnej. Nasze przepisy nie przewidują dwu zapisu parametrów technicznych, stąd też trzeba to zdroworozsądkowo ważyć. Może należałoby podążyć z duchem czasu i zmienić to, tak aby można było ten dwu zapis stosować lub wywrzeć na producentach stosowanie zapisów pojedynczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaż to różnica czy obciążę pojazd dodatkową walizką czy przyczepą??

 

Ano jest, bo walizką możesz tylko do wartości po lewej. A przyczepą więcej - po prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaż to różnica czy obciążę pojazd dodatkową walizką czy przyczepą???

 

Nie bardzo rozumiem to pytanie...

 

Adam - a dlaczego nie wpisujesz wyższych wartości O1? Co za różnica pod jaką górkę jedzie? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaż to różnica czy obciążę pojazd dodatkową walizką czy przyczepą???

Kruczek polega na tym, że w założeniach obliczeniowych pojazd z przyczepą jeździ wolniej co powoduje, że wzrasta nośność łożysk czy opon w wyniku czego wzrasta nośność osi a to z kolei może skutkować podniesieniem DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.