Skocz do zawartości

Dmc ciezarowego 16/18 t


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

To może i stare wpisy VAT 2-4 zachowują ważność? :P

To akurat jest jasno uregulowane . Ale po dwóch latach od zmiany ustawy VAT napiszę że tak , skoro księgowe rozliczają ze starymi wpisami

diagnosta znający warunki techniczne powinien stwierdzić, że nie ma już podstawy do ograniczenia DMC do 16 ton

I na tym powinna się jego rola skończyć , no jeszcze wskazać drogę z rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro F1 wynosi 18 to nie ma żadnego uzasadnienia (przepisu) żeby F2 było mniejsze.

Też tak uważam, bo prowadzi to do niezgodności zapisów.

Inna sprawa, to że większość tych pojazdów nie ma podanej masy F1 a jak jest w DR samo F2, to gotów jestem przymknąć na to oko. Natomiast gdy przy wymianie DR WK wpisze F1-16000, F2-16000, lub F1-18000, F2-16000 to w mojej ocenie jest to niezgodność danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam że jest to niezgodność danych z obecnymi WT i powinno to zostać poprawione. A nie jak napisał:

i pasują one właścicielowi bo np. pojedzie po drodze na której jest zakaz powyżej 16t. Bez wyraźnej zgody klienta bym tego nie ruszał .

 

Bo w takim wypadku w czterokołowcu też można by było obniżyć DMC żeby się łapał na lekkiego bo tak pasuje właścicielowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w takim wypadku w czterokołowcu też można by było obniżyć DMC żeby się łapał na lekkiego bo tak pasuje właścicielowi.

No to poszukaj postów Michała i poczytaj co lansował w temacie mas czterokołowca .

Również uważam że jest to niezgodność danych z obecnymi WT i powinno to zostać poprawione.

Tak samo jak samochód o rodzaju ciężarowo-osobowy, szambowóz o rodzaju specjalny, czy parę innych rzeczy które pozostały po poprzednim stanie prawnym.

Czyli będziecie prostowali na siłę to co powyżej pomimo tego że jest zapis o ważności zapisów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to poszukaj postów Michała i poczytaj co lansował w temacie mas czterokołowca .

 

Nie bez powodu - w końcu producent określił go jako lekki nadając kategorię L6e.

 

Czyli będziecie prostowali na siłę to co powyżej pomimo tego że jest zapis o ważności zapisów .

 

Uznałbym "wyższość" nowelizacji rozporządzenia w sprawie warunków technicznych na "ważnością nieaktualnych zapisów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli będziecie prostowali na siłę to co powyżej pomimo tego że jest zapis o ważności zapisów .

 

Z masami uważam że tak nawet w tabeli usterek jest usterka 0.2g. Zresztą zaraz krótki weekend i niema co się przejmować pierdołami. Wieczorem grilek i :piwo. po całotygodniowej służbie po 13h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

odśwoeżę trochę tema zmiany DMC z 16 na 18 t . Może i nasze przepisy teraz pozwalają na rejestrację n a dmc 18 t . Może i MMc jest 18 ale - zmiana DMC pociąga za sobą zmianę ładowności . Czy mamy pewnośc ,że zabudowa tego pojazdu wytrzyma więcej 2t ? Co z nośnością opon ? wiele pojazdów nowych jest rej na dmc 16 t nawet tylko po to żeby mógł legalnie wjechać do Warszawy , Wrocławia czy Poznania . Taką miał kiedyś homologacją , na 16 t i tak powinno zostać. Podstawowe pytanie - czy diagnosta może zwiększyć DMC ? DMC to do dopuszczalna masa całkowita a nie obowiązkowa masa całkowita . tak samo jak dopuszczalna prędkośc poza obsz zabudowanym wynosi 90 km to nie znaczy ,że wszystkie pojazdy muszą taką prędkośc rozwijać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego piter1973, coś błądzisz...

Pomocne będą następujące definicje:

-DMC pojazdu

-MMC pojazdu

-dop. ładowność

-max ładowność

-rzeczywista masa całkowita

-masa własna pojazdu

A teraz pytanie do Ciebie-co to jest

obowiązkowa masa całkowita
???

Bo ja nie mogę znaleźć tej definicji :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie - czy diagnosta może zwiększyć DMC ?

 

Tak może - ale nie z automatu. To właściciel musi o to wnioskować i musi mieć na to potwierdzenie od przedstawiciela producenta.

Ładowność ustalasz nową na podstawie definicji ustawowej - chyba, że np. widoczne cechy zabudowy (np. graniczne dane na jej TZ) to wykluczają. Jeśli masz wątpliwości kierujesz do rzeczoznawcy w tej kwestii. Choć tak w praktyce powiedz mi - czym się różni zabudowa dla pojazdu 16, a 18 ton? Bo ja akurat wiem, że to jeden przedział wagowy i stosowane materiały, rozwiązania i konstrukcja są identyczne dla tej grupy.

Opony oczywiście sprawdzasz pod kątem nowej DMC. Choć w praktyce jeśli to opony fabryczne to też nie będzie różnic dla wersji 16/18t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.