krzych Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 Wybaczcie długi wywód, ale po przeczytaniu wątków dot. busa100 mam już niezły mętlik w głowie. Jeśli przyjeżdża autobus i wnioskuje o DBT na 100, to sprawa jest jasna. Jasne jest tym bardziej, jeśli nie ma wpisu BUS100 w DR (swoją drogą - po kiego grzyba takie wpisy się wogóle zamieszcza skorobadanie ma termin ważności pół roku?). Jeśli OBT przejdzie P, a DBT N, to wystawiłbym 2 niezależne zaświadczenia – takie moje zdanie. Ale nie o tym chciałem... Zdania na forum są bardzo podzielone co do sytuacji gdy jest wpis w DR (robić za każdym razem z opłatą/ robić, ale bez opłaty/osobno/razem z OBT). Co powiecie na przedstawione niżej opcje? Klient przyjeżdża na OBT i ma wbite BUS100 do DR: Jeżeli okresowe przejdzie pozytywnie, a: - autobus nie spełnia warunków BUS100 – 2 opcje: a) badanie specjalistyczne wykonujemy zawsze, kiedy jest wpis w DR i pobieramy opłatę 6.5, wystawiamy zaświadczenie zał. 6 z wynikiem „Nie spełnia...” ORAZ w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Następnie klient przyjeżdża z wymaganymi dokumentami itd. – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P + adnotacja BUS100 w uwagach. Tylko co z zaświadczeniem do warunków dodatkowych? Należałoby kolejny raz wypełnić załącznik nr 6 z wynikiem „Spełnia...” i ponownie skasować klienta 6.5? Czyli reasumując: za pierwszym razem 1.5,6.5, a za drugim 0.2,2.10,6.5? b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR bus100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient przyjeżdża z wymaganymi dokumentami itd. – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P + adnotacja BUS100 w uwagach. Z tym, że klient nie dostaje zaświadczenia zał. 6? Czy wypełniamy zał. 6 za free? - klient nie chce badania na BUS100 – 3 opcje: a) badanie specjalistyczne wykonujemy zawsze, kiedy wpis w DR i pobieramy opłatę 6.5, wystawiamy zaświadczenie zał. 6 z wynikiem „Nie spełnia...” ORAZ w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Następnie klient udaje się do WK i wykreśla wpis BUS100 z DR – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT. b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR BUS100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez opłaty 6.5, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient udaje się do WK, wykreśla wpis BUS100 z DR wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT. c) robimy OBT bez wpisu w uwagach zaświadczenia „BUS100” – kontrola na drodze weryfikuje, czy kierowca posiada ważne DBT (zrobił w innym terminie/na innej stacji), czy też nie – wg niektórych kolegów z forum – nie mają prawa, ale jednak żądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR BUS100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez opłaty 6.5, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient udaje się do WK, wykreśla wpis BUS100 z DR wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT. Tylko tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 A że tak zapytam przewrotnie dlaczego mam patrzeć na BUS100 i robić inny zakres niż okresowe - w skład którego nie wchodzi BUS100? To tak w imieniu różnych interpretatorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 To na wpis gaz-lpg też mi nie patrz, bo mi się dozór skończył i kwitów nie mam, a mnie w sumie tylko okresowe interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 To na wpis gaz-lpg też mi nie patrz, Jak mi odpowiesz co z wpisem VAT robić to ja odpowiem na powyższe pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 Sprawdzać wszelkie adnotacje ze stanem faktycznym. Tak uważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Sprawdzać wszelkie adnotacje ze stanem faktycznym. Czyli badań pojazdów z wpisem VAT, nie można dokonywać na stacjach podstawowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Czyli badań pojazdów z wpisem VAT, nie można dokonywać na stacjach podstawowych. A to niby dlaczego? Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT w ramach okresowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT czyli nie wykonujemy badania, ale sprawdzamy warunki z niego wynikające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 czyli nie wykonujemy badania, ale sprawdzamy warunki z niego wynikające? Dokładnie tak, bo nie ma absolutnie żadnej potrzeby powtarzać badania dodatkowego "okresowo" - ono już raz zostało wykonane i stosowny wpis jest w DR. A w ramach okresowego sprawdza się czy wpisy w DR odpowiadają stanowi faktycznemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Tylko takie podejście powinno wynikać z zapisów prawa, a nie z domysłów i logicznego myślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 adam1501, w projekcie zmian do PORD jest zapis o wykonaniu pewnych DBT każdorazowo przy okazji OBT. Chodzi m. in. o badanie VAT. Tyle tylko, że o ile mnie pamięć nie myli (nie zdążyłem wykuć 43 stron na blachę ) będzie ono zarezerwowane dla SKP TDT-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Nie weryfikowałem projektu zbyt dokładnie, bo to tylko projekt. Natomiast dziś nie ma takiego zapisu, a przydałby się, tak aby każdy rodzaj badania był określony jednoznacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 A to niby dlaczego? Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT w ramach okresowego. SKP Podstawowa nie ma uprawnień a często i wiedzy ( bo nie musi ) na temat warunków VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 sprawdzamy warunki z niego wynikające? Dokładnie tak, bo nie ma absolutnie żadnej potrzeby powtarzać badania dodatkowego "okresowo" - To jak napisałeś mam sprawdzać warunki, które dyktuje badania dodatkowe VAT to je de facto wykonuje.Ale za pracę wykonaną taką samą jak pierwszy raz podczas badania dodatkowego VAT - choć wykonuję tą pracę ponownie to nie należy mi się wynagrodzenia? Czyli jest to pewnego rodzaju reklamacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 SKP Podstawowa nie ma uprawnień a często i wiedzy ( bo nie musi ) na temat warunków VAT. Nie ma uprawnień do DBT-VAT, ale ma uprawnienia do OBT pojazdów z VAT, a wtedy warunki musi sprawdzić w ramach tego OBT. Ale za pracę wykonaną taką samą jak pierwszy raz podczas badania dodatkowego VAT - choć wykonuję tą pracę ponownie to nie należy mi się wynagrodzenia? Ja uważam, że nie, bo opłata obejmuje badania+czynności, a według mnie czynnościami są np. nabicie numeru czy wykonanie tabliczki. Jednak sprawa jest dyskusyjna i można również wybronić tezę, że można pobrać opłatę VAT (za sprawdzenie warunków), co nie jest równoznaczne z wykonaniem DBT-VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Nie ma uprawnień do DBT-VAT, ale ma uprawnienia do OBT pojazdów z VAT,I właśnie zezwolenie na to (przyjętą praktykę) i działanie lobby PSKP mamy to co mamy. Bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ............................... badania techniczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 I właśnie zezwolenie na to (przyjętą praktykę) i działanie lobby PSKP mamy to co mamy. A co jest w tym złego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Ano nic. Teraz kolej na badanie ciągników .............................. Później na badanie samochodów osobowych u klienta itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Później na badanie samochodów osobowych u klienta itd. I co? Źle by było? Zobacz jakie u nas wymagania dla samochodów do nauki jazdy i egzaminowania. A w wielu krajach egzamin na prawko zdaje się na... własnym aucie!! Nie do pomyślenia - co?? Może czasami trzeba przestawić mentalność? Bo jak na razie widzę, że wielu kolegów wpadło w pewien paradoks myślowy. Z jednej strony obostrzenia, wymagania rozliczne warunki do spełnienia... a z drugiej wyraźny nacisk na przeniesienie odpowiedzialności na właściciela pojazdu... Tak sobie myślę, że przy pełnej odpowiedzialności właściciela system obowiązkowych okresowych badań należałoby znieść, lub przynajmniej stanowczo ograniczyć i uprościć - na wzór USA. A tu z jednej strony chciałoby się wolności i odpowiedzialności jak w USA, ale system badań, wymogi i biurokrację najchętniej byście widzieli rozbudowany do poziomu rodem z czasów gospodarki centralnie sterowanej i pełnej reglamentacji wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Czerwiec 2016 Share Napisano 4 Czerwiec 2016 Z jednej strony obostrzenia, wymagania rozliczne warunki do spełnienia... a z drugiej wyraźny nacisk na przeniesienie odpowiedzialności na właściciela pojazdu... A co w tym złego? Przykładowo właściciel autobusu 100 powinien wiedzieć jakie są wymagania dla jego pojazdu. I to on powinien ponieść odpowiedzialność za ich spełnienie. SKP ma je tylko zweryfikować w rzeczywistości i potwierdzić stosownym zaświadczeniem. Czy w/w właściciel musi znać przepisy odnośnie czasu pracy kierowcy, prowadzenia dokumentacji przewoźnika czy opłat związanych z działalnością? Musi. I zna, bo w przypadku kontroli doopę mu urwą. To dlaczego nie stosuje tego samego podejścia do warunków technicznych. Prowadzi specyficzną działalność, więc powinien wiedzieć na ten temat więcej niż kierowca zwykłej osobówki.Tak sobie myślę' date=' że przy pełnej odpowiedzialności właściciela system obowiązkowych okresowych badań należałoby znieść, lub przynajmniej stanowczo ograniczyć i uprościć - na wzór USA. A tu z jednej strony chciałoby się wolności i odpowiedzialności jak w USA, ale system badań, wymogi i biurokrację najchętniej byście widzieli rozbudowany do poziomu rodem z czasów gospodarki centralnie sterowanej i pełnej reglamentacji wszystkiego [/quote']Tylko nie bierzesz pod uwagę różnic administracyjnych, kulturowych i mentalności pomiędzy krajami Europy a USA. Tam to dopiero odpowiedzialność właściciela pojazdu jest ogromna. A badania techniczne w każdym stanie wyglądają inaczej. My tylko chcemy, aby właściciel/użytkownik pojazdu brał odpowiedzialność za jego właściwe utrzymanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Czerwiec 2016 Share Napisano 4 Czerwiec 2016 No to jednak trochę tej mentalności chcemy przenieść. Ale skoro w zakresie obowiązków, to czemu i nie praw? Czy w/w właściciel musi znać przepisy odnośnie czasu pracy kierowcy, prowadzenia dokumentacji przewoźnika czy opłat związanych z działalnością? Musi. I zna, bo w przypadku kontroli doopę mu urwą. Ot i sama kwintesencja - bardzo dobry przykład podałeś. Czy znajomość tych praw podlega okresowym ocenom, badaiom?? Nie! Jest tylko kontrola (drogowa lub inna) i przy tej okazji wszystko wychodzi na jaw. Tak samo mogło by być z badaniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 6 Czerwiec 2016 Share Napisano 6 Czerwiec 2016 Tak samo mogło by być Dobrze mówisz, ale tak nie jest bo Policji to "wisi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Czerwiec 2016 Share Napisano 6 Czerwiec 2016 A nie jest czasem tak, .... iż od czwartego postu w tym temacie, nie ma nic na temat ? sorry .... ze dwa posty póżniej są na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 23 Luty 2018 Share Napisano 23 Luty 2018 Mam szybkie pytanie odnośnie ważności zaświadczenia BUS 100. Jeżeli badanie okresowe już ma powiedzmy 2 miesiące temu, to z jakimi terminami wystawić dodatkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.