Skocz do zawartości

Wpis Bus100 w DR


krzych

Rekomendowane odpowiedzi

Wybaczcie długi wywód, ale po przeczytaniu wątków dot. busa100 mam już niezły mętlik w głowie. Jeśli przyjeżdża autobus i wnioskuje o DBT na 100, to sprawa jest jasna. Jasne jest tym bardziej, jeśli nie ma wpisu BUS100 w DR (swoją drogą - po kiego grzyba takie wpisy się wogóle zamieszcza skorobadanie ma termin ważności pół roku?). Jeśli OBT przejdzie P, a DBT N, to wystawiłbym 2 niezależne zaświadczenia – takie moje zdanie. Ale nie o tym chciałem...

Zdania na forum są bardzo podzielone co do sytuacji gdy jest wpis w DR (robić za każdym razem z opłatą/ robić, ale bez opłaty/osobno/razem z OBT). Co powiecie na przedstawione niżej opcje?

 

Klient przyjeżdża na OBT i ma wbite BUS100 do DR:

 

Jeżeli okresowe przejdzie pozytywnie, a:

 

- autobus nie spełnia warunków BUS100 – 2 opcje:

 

a) badanie specjalistyczne wykonujemy zawsze, kiedy jest wpis w DR i pobieramy opłatę 6.5, wystawiamy zaświadczenie zał. 6 z wynikiem „Nie spełnia...” ORAZ w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Następnie klient przyjeżdża z wymaganymi dokumentami itd. – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P + adnotacja BUS100 w uwagach. Tylko co z zaświadczeniem do warunków dodatkowych? Należałoby kolejny raz wypełnić załącznik nr 6 z wynikiem „Spełnia...” i ponownie skasować klienta 6.5? Czyli reasumując: za pierwszym razem 1.5,6.5, a za drugim 0.2,2.10,6.5?

 

b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR bus100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient przyjeżdża z wymaganymi dokumentami itd. – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P + adnotacja BUS100 w uwagach. Z tym, że klient nie dostaje zaświadczenia zał. 6? Czy wypełniamy zał. 6 za free?

 

- klient nie chce badania na BUS100 – 3 opcje:

 

a) badanie specjalistyczne wykonujemy zawsze, kiedy wpis w DR i pobieramy opłatę 6.5, wystawiamy zaświadczenie zał. 6 z wynikiem „Nie spełnia...” ORAZ w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Następnie klient udaje się do WK i wykreśla wpis BUS100 z DR – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT.

 

b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR BUS100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez opłaty 6.5, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient udaje się do WK, wykreśla wpis BUS100 z DR wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT.

 

c) robimy OBT bez wpisu w uwagach zaświadczenia „BUS100” – kontrola na drodze weryfikuje, czy kierowca posiada ważne DBT (zrobił w innym terminie/na innej stacji), czy też nie – wg niektórych kolegów z forum – nie mają prawa, ale jednak żądają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR BUS100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez opłaty 6.5, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient udaje się do WK, wykreśla wpis BUS100 z DR wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT.

Tylko tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że tak zapytam przewrotnie dlaczego mam patrzeć na BUS100 i robić inny zakres niż okresowe - w skład którego nie wchodzi BUS100? To tak w imieniu różnych interpretatorów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzać wszelkie adnotacje ze stanem faktycznym.

Czyli badań pojazdów z wpisem VAT, nie można dokonywać na stacjach podstawowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli badań pojazdów z wpisem VAT, nie można dokonywać na stacjach podstawowych.

 

A to niby dlaczego? Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT w ramach okresowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT
czyli nie wykonujemy badania, ale sprawdzamy warunki z niego wynikające?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie wykonujemy badania, ale sprawdzamy warunki z niego wynikające?

 

Dokładnie tak, bo nie ma absolutnie żadnej potrzeby powtarzać badania dodatkowego "okresowo" - ono już raz zostało wykonane i stosowny wpis jest w DR. A w ramach okresowego sprawdza się czy wpisy w DR odpowiadają stanowi faktycznemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1501, w projekcie zmian do PORD jest zapis o wykonaniu pewnych DBT każdorazowo przy okazji OBT. Chodzi m. in. o badanie VAT. Tyle tylko, że o ile mnie pamięć nie myli (nie zdążyłem wykuć 43 stron na blachę :evil: ) będzie ono zarezerwowane dla SKP TDT-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie weryfikowałem projektu zbyt dokładnie, bo to tylko projekt. Natomiast dziś nie ma takiego zapisu, a przydałby się, tak aby każdy rodzaj badania był określony jednoznacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby dlaczego? Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT w ramach okresowego.

 

SKP Podstawowa nie ma uprawnień a często i wiedzy ( bo nie musi ) na temat warunków VAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzamy warunki z niego wynikające?

 

Dokładnie tak, bo nie ma absolutnie żadnej potrzeby powtarzać badania dodatkowego "okresowo" -

To jak napisałeś mam sprawdzać warunki, które dyktuje badania dodatkowe VAT to je de facto wykonuje.

Ale za pracę wykonaną taką samą jak pierwszy raz podczas badania dodatkowego VAT - choć wykonuję tą pracę ponownie to nie należy mi się wynagrodzenia?

 

Czyli jest to pewnego rodzaju reklamacja? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP Podstawowa nie ma uprawnień a często i wiedzy ( bo nie musi ) na temat warunków VAT.

 

Nie ma uprawnień do DBT-VAT, ale ma uprawnienia do OBT pojazdów z VAT, a wtedy warunki musi sprawdzić w ramach tego OBT.

 

Ale za pracę wykonaną taką samą jak pierwszy raz podczas badania dodatkowego VAT - choć wykonuję tą pracę ponownie to nie należy mi się wynagrodzenia?

 

Ja uważam, że nie, bo opłata obejmuje badania+czynności, a według mnie czynnościami są np. nabicie numeru czy wykonanie tabliczki. Jednak sprawa jest dyskusyjna i można również wybronić tezę, że można pobrać opłatę VAT (za sprawdzenie warunków), co nie jest równoznaczne z wykonaniem DBT-VAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma uprawnień do DBT-VAT, ale ma uprawnienia do OBT pojazdów z VAT,
I właśnie zezwolenie na to (przyjętą praktykę) i działanie lobby PSKP mamy to co mamy.

 

Bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ............................... badania techniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Później na badanie samochodów osobowych u klienta itd.

 

I co? Źle by było? 8)

 

Zobacz jakie u nas wymagania dla samochodów do nauki jazdy i egzaminowania.

A w wielu krajach egzamin na prawko zdaje się na... własnym aucie!!

Nie do pomyślenia - co??

 

Może czasami trzeba przestawić mentalność?

Bo jak na razie widzę, że wielu kolegów wpadło w pewien paradoks myślowy. Z jednej strony obostrzenia, wymagania rozliczne warunki do spełnienia... a z drugiej wyraźny nacisk na przeniesienie odpowiedzialności na właściciela pojazdu...

 

Tak sobie myślę, że przy pełnej odpowiedzialności właściciela system obowiązkowych okresowych badań należałoby znieść, lub przynajmniej stanowczo ograniczyć i uprościć - na wzór USA.

 

A tu z jednej strony chciałoby się wolności i odpowiedzialności jak w USA, ale system badań, wymogi i biurokrację najchętniej byście widzieli rozbudowany do poziomu rodem z czasów gospodarki centralnie sterowanej i pełnej reglamentacji wszystkiego 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony obostrzenia, wymagania rozliczne warunki do spełnienia... a z drugiej wyraźny nacisk na przeniesienie odpowiedzialności na właściciela pojazdu...
A co w tym złego? Przykładowo właściciel autobusu 100 powinien wiedzieć jakie są wymagania dla jego pojazdu. I to on powinien ponieść odpowiedzialność za ich spełnienie. SKP ma je tylko zweryfikować w rzeczywistości i potwierdzić stosownym zaświadczeniem. Czy w/w właściciel musi znać przepisy odnośnie czasu pracy kierowcy, prowadzenia dokumentacji przewoźnika czy opłat związanych z działalnością? Musi. I zna, bo w przypadku kontroli doopę mu urwą. To dlaczego nie stosuje tego samego podejścia do warunków technicznych. Prowadzi specyficzną działalność, więc powinien wiedzieć na ten temat więcej niż kierowca zwykłej osobówki.
Tak sobie myślę' date=' że przy pełnej odpowiedzialności właściciela system obowiązkowych okresowych badań należałoby znieść, lub przynajmniej stanowczo ograniczyć i uprościć - na wzór USA.

 

A tu z jednej strony chciałoby się wolności i odpowiedzialności jak w USA, ale system badań, wymogi i biurokrację najchętniej byście widzieli rozbudowany do poziomu rodem z czasów gospodarki centralnie sterowanej i pełnej reglamentacji wszystkiego 8)[/quote']Tylko nie bierzesz pod uwagę różnic administracyjnych, kulturowych i mentalności pomiędzy krajami Europy a USA. Tam to dopiero odpowiedzialność właściciela pojazdu jest ogromna. A badania techniczne w każdym stanie wyglądają inaczej. My tylko chcemy, aby właściciel/użytkownik pojazdu brał odpowiedzialność za jego właściwe utrzymanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jednak trochę tej mentalności chcemy przenieść. Ale skoro w zakresie obowiązków, to czemu i nie praw?

 

Czy w/w właściciel musi znać przepisy odnośnie czasu pracy kierowcy, prowadzenia dokumentacji przewoźnika czy opłat związanych z działalnością? Musi. I zna, bo w przypadku kontroli doopę mu urwą.

 

Ot i sama kwintesencja - bardzo dobry przykład podałeś. Czy znajomość tych praw podlega okresowym ocenom, badaiom?? Nie! Jest tylko kontrola (drogowa lub inna) i przy tej okazji wszystko wychodzi na jaw. Tak samo mogło by być z badaniami 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest czasem tak, .... iż od czwartego postu w tym temacie, nie ma nic na temat ? :-P

 

sorry .... ze dwa posty póżniej są na temat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Mam szybkie pytanie odnośnie ważności zaświadczenia BUS 100. Jeżeli badanie okresowe już ma powiedzmy 2 miesiące temu, to z jakimi terminami wystawić dodatkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.