Skocz do zawartości

Stary motorower - podwójny problem


c64club

Rekomendowane odpowiedzi

Trafiła się "kumulacja". Morotower rok produkcji 1987, zarejestrowany na białej tablicy w 2007 roku. W życiu SKP nie widział, bo w DR ma wbity "bezterminowy" przegląd. Stał kilka lat, ciągłość OC ma.

 

Planowany powrót na drogę, więc według nowych zasad trzeba go przedstawić do badania. I tu wyszły trzy problemy:

 

1. Motorower nie ma TZ, bo nigdy nie miał. Z fabryki wyjeżdżał tylko z numerem na główce ramy. Czy bez TZ (jedyny brak w nim) można przeprowadzić badanie zakończone pozytywnym wpisem?

 

2. Czy pozytywny wynik badania motoroweru "wbija" się w kolenym z sześciu pól czy też trzeba wymienić dowód? "Bezterminowy" to nie data. Ale czy "Termin następnego badania" wpisany jawnie np. 15.06.2018, w następnym wolnym polu po "bezterminowym", nadaje ważność temu dowodowi tak jakby wpisana po poprzednim wpisie "liczbowym" np. 15.06.2016?

 

3. Jeśli trzeba wymienić dowód, to do WK pojechać z wydrukiem od diagnosty, czy też do badania musiałby dostać "czerwone blachy" i tymczasowy dowód?

 

Jak załatwialiście "bezterminowe" mopliki parę lat temu, kiedy weszła ustawa? Trafiają do Was jeszcze tacy Mohikanie, co to latają Komarkiem do kościoła od lat, aż tu nagle kontrola drogowa uświadamia um, że w nowej Polsce prawdo działa wstecz?

 

Fizycznie dostarczyć sprzęta na SKP nie problem, załaduje się go na przyczepkę, ale nie chciałbym jeździć z moplikiem na ogonie żeby się dowiedzieć, że niepotrzebnie go wiozłem.

 

 

Parę lat temu kumpela kupiła motocykl od Policji, też nie miał TZ ani KP mimo młodego rocznika - diagnosta poszperał w jakichś księgach i znalazł jakiś zapis z wyłączeniami, skończyło się pozytywem. Niestety ten diagnosta już poszedł na emeryturę, więc się nie dowiem na jakiej podstawie to zrobił, zaś motocykl wraz z adnotacją-wskazówką na karteczce włożonej do dowodu, poszedł w świat w zeszłym roku. Ktoś z Was kojarzy co to za przepis mógł być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    12

  • michal_k

    11

  • c64club

    9

  • ketiw38

    8

Na większość pytań taki fachowiec od "starszych pojazdów" umie odpowiedzieć sobie sam.

Niestety na to pytanie:

że w nowej Polsce prawdo działa wstecz?
pewnie na tym forum nie dostaniesz odpowiedzi. Proponuje zarejestrować się na prawniczym forum. :ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZ musi być. Jak brak to wynik N. Pieczątka w DR normalnie w pierwsze wolne pole. To, że obok jest bezterminowo nic nie znaczy ponieważ PORD stanowi inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A motocykl z Policji ma prawo nie mieć ani KP, ani DR. Natomiast TZ być musi.

 

Czyli oprócz zwykłego obt jeszcze przedtem skierowanie na nadanie TZZ z WK (chyba 10 zł o ile nic się nie zmieniło), pieczątka w DR i można "latać" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketiw, aż takim fachurą od starszych gratów nie jestem. Tzn. mechanicznie się znam, ale "papierowo" takie szczegóły o jakie pytam - niekoniecznie. Bym nie pytał.

 

Gdyby była TZ i odpadła, to bym też nie pytał, tylko kombinował w zstonę TZZ. Ale chodzi o typ, ktory z fabryki wyjeżdżał bez. ŻODYN jeszcze nie widzial tabliczki znamionowej do niego, chyba że mu sie przyśnila (o w mordę , wypuciliśmy ćwierć miliona moplików bez TZ, mam przez to koszmary :P) . Nasze Romety od Komara 232 aż do Charta, nie miały numeru bitego na TZ, wyłącznie na ramie. TZ zawierała typ, rok, nośność i pojemność oraz to magiczne "Poziom N". Z wyjątkiem Ogara 200 (kryzysowy model z silnikiem Jawy), któren tabliczki nie miał.

Ów Poziom N był tak ważny, że bito go również po lewej stronie główki ramy, naprzeciwko numeru. Widać ważniejszy od TZ :razz:

Teraz trafilem jeszcze na ten post kol. ABCS http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=147400#147400 ale on nie wyjaśnia, to tylko przypuszczenie.

 

Odwrotnie niż Jawa 50 Mustang, Urale i Dniepry - wychodziły bez numeru na ramie, był tylko na TZ. Ale to offtop.

 

Z tym moto z Policji to była w takim qrazie ciekawsza sprawa, bo przechodzil potem jeszcze 2 czy 3 przeglądy póki kumpela go miała (w innych stacjach) i ten numer paragrafu wystarczał aby pytanie o tabliczkę skwitowć "aha". Jełop ze mnie, że go sobie nie spisałem.

 

A kwestia"wstecz' była tylko częścia pytania dodatkowego. To że dziala wstecz to wiem*, ale ciekawiło mnie czy zdarzają sie jeszcze przypadki, że któryś ze "starszych panów z Komarkiem" dowiaduje się o tym obecnie w wyniku kontroli drogowej swojego pierdzidełka, 7 lat po zmianie w ustawie.

 

* właśnie cofnieto mi dożywotnie prawko A, bo zrobiłem sobie B w tym roku, i oba wystawiono na 15 lat, a przykładów by się więcej znalazło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Romety od Komara 232 aż do Charta, nie miały numeru bitego na TZ, wyłącznie na ramie.

 

Co Ty gadasz? Mam Komary 230, 232 i 2350. Każdy z nich ma numer na tabliczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawiło mnie czy zdarzają sie jeszcze przypadki, że któryś ze "starszych panów z Komarkiem" dowiaduje się o tym obecnie w wyniku kontroli drogowej swojego pierdzidełka, 7 lat po zmianie w ustawie.

W zeszłym tygodniu miałem dwa pierdzikółka, które nie miały robionych OBT od dnia pierwszej rejestracji w PL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam mam rometa kadeta którego kupiłem w 95 roku a romecik jest z 84 roku. Cały w oryginale i z malym przebiegiem, oczywiscie na chodzie. Ma jeszcze zielone tablice i badan nigdy nie robiłem w nim. stoi tylko w garazu i co jakis czas jest tylko przepalany. moze jak zacznie sluzbe ponownie na drodze to badanie sie zrobi i tablice wymieni.No własnie a jak to bedzie z wynikiem badan skoro ona ma zielone tablice. sam jestem ciekaw bo nie miałem taiego przypadku. podpowiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie a jak to bedzie z wynikiem badan skoro ona ma zielone tablice.
Stare tablice zachowują ważność, dopóki nie zachodzi konieczność ich wymiany, a o tym było w jednym wątku. Na dzień dzisiejszy wynik P za tablice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet te nielegalizowane ?

Co masz na myśli pisząc nielegalizowane.

 

Aby przybliżyć problem - przyjeżdża do Ciebie pojazd z czarnymi tablicami - co robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet te nielegalizowane ?
Wydane w procesie rejestracji pojazdu. Stare tablice mają odpowiednie znaki legalizacyjne, odpowiednie dla okresu ich wydania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tablice zachowują ważność powiadacie?

 

A przepraszam - tablice czego, skoro ten pojazd jest niezarejestrowany de facto? :razz:

 

W poście jest mowa o ZIELONYCH TABLICACH, a więc pojazd nie posiada dowodu rejestracyjnego, a zatem badania i tak nie zrobicie.

 

Poza tym takie trochę pierdu pierdu wyszło z tego tematu, a do kwintesencji nikt się nie odniósł. Czyli jak rzeczone motorowerki wg Waszych obserwacji są ocechowane (czy nr bity, czy nie, czy jest na TZ itd.). Bo póki co autor postu pisze co innego, a Michał, który co jak co, ale jest specjalistą-praktykiem w tej dziedzinie pisze co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poście jest mowa o ZIELONYCH TABLICACH, a więc pojazd nie posiada dowodu rejestracyjnego, a zatem badania i tak nie zrobicie.

 

Niekoniecznie. Do motorynki miałem zieloną tablicę i normalny dowód rejestracyjny (ten stary, w którym była masa własna), więc wszystko zależy, w którym roku to było rejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielone tablice są przypisane do "poświadczeń rejestracji".

 

Były - dawno.

 

Jak zatem możliwe, że po zarejestrowaniu zostały zielone tablice? :?

 

Normalnie - zielone tablice funkcjonowały przecież do 2000 r., a wtedy na motorowery były już wydawane normalne dowody rejestracyjne (a nie "potwierdzenia zgłoszenia do rejestru"). Nie wiem od którego roku było to wydawane. Motorynkę rejestrowałem coś koło 1995 r. - dostała zieloną tablicę i normalny dowód rejestracyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zielone tablice funkcjonowały przecież do 2000 r.

 

Podaj przepis proszę. Pracowałem wtedy w WK. Zielone tablice były wymieniane we wszystkich znanych mi WK.

 

Motorynkę rejestrowałem coś koło 1995 r.

 

Michał - byłeś wtedy w podstawówce, więc wybacz, ale ne do końca ta wiadomość może być wiarygodna.

 

Ja rejestrowałem swoją motorynkę (nówka sztuka PONY ze sklepu... wtedy ogrodniczego hehe) w podobnym wieku jak Ty, z tym że to z kolei był w moim przypadku rok 1986 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielone tablice były wymieniane we wszystkich znanych mi WK.

 

Ale kiedy i na jakie? Na białe w 2000 r.???

 

Michał - byłeś wtedy w podstawówce, więc wybacz, ale ne do końca ta wiadomość może być wiarygodna.

 

Przykład pierwszy z brzegu:

 

http://allearchiwum.pl/super_motorynka_zarejestrowana_oc_gdansk-213796176.html

 

DR wydany w 1998 r., tablica zielona (przecież wtedy innych do motorowerów nie było).

 

[ Dodano: 14-06-2016, 23:44 ]

Kolejny pełnoprawny DR - wydany w 1996:

 

http://olx.pl/oferta/dowod-rejestracyjny-romet-CID5-IDdNaSR.html

 

[ Dodano: 15-06-2016, 00:02 ]

Podaj przepis proszę.

 

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19930370164

 

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 kwietnia 1993 r. w sprawie rejestracji, ewidencji i oznaczania pojazdów.

 

Zobacz na par. 29 - potwierdzenia zgłoszenia do rejestru były ważne tylko do końca 1993 r.

 

Teraz już wierzysz, że moja motorynka miała dowód rejestracyjny? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze przewertowałem, to TZ dla motorowerów weszła do użycia w 1999 r Dz. U. 44 poz. 432 §51 ust. 4, bez żadnych okresów przejściowych i ulg. Czyli od tego okresu, bez względu na jego rok, musi posiadać TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał rozporządzenie o rejestracji w obecnym brzmieniu (z grubsza) weszło w życiu w lipcu 1999. Dz.U.Nr 59, poz. 632. Od tego czasu motorowerki nie miały zostawianych tablic.

 

Pomijam fakt, że w wielu województwach (u mnie tak właśnie było) ewidencja pojazdów zarejestrowanych i zgłoszonych do rejestru to były dwie osobne bazy danych - ta druga nie została nigdy naniesiona na nośniki elektroniczne. A że były oddzielne, to jak najbardziej numery mogły - i pokrywały się. Dlatego numery ewidencyjne z tablic zielonych nie były zachowywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weszło w życiu w lipcu 1999. Dz.U.Nr 59, poz. 632. Od tego czasu motorowerki nie miały zostawianych tablic.

 

To jakie miały wydawane? Zielone z nowym numerem? Białe tablice weszły zdaje się dopiero w 2000 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam motocyklowe.

 

No bez jaj. Jakim prawem? I gdzie by się te tablice motocyklowe pomieściły w "komarkach"?

 

Nigdy jeszcze nie widziałem motoroweru z tablicą motocyklową (od niedawna dozwolona jest zabytkowa motocyklowa).

 

Co nie zmienia faktu, że od 1994 r. motorowery miały dowody rejestracyjne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.