Skocz do zawartości

Rozporządzenie ws warunków technicznych pojazdów (2015.305)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 285
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    30

  • michal_k

    30

  • Grzegorz Łódź

    24

  • DARIO64

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

A gdzie my mamy je upychać. Może Afryka? :-?
- nie my, tylko u nas.

 

Nie żebym tam się zaraz znał na silnikach do łódek, lecz coś mi się obiło o uszy, że z dwusuwami nie za bardzo na jeziorach alpejskich (bodajże bodeńskim), a Mazury Cud Natury i aż gęsto od dwusuwowych motorówek.

Się upycha. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Tak w ogóle słyszałem informację, że jeżeli chodzi o fotele to diagnosta nie będzie sie zajmował zmianami konstrukcyjnymi z tym związanymi, po prostu ma być wystawiany kwit (przez Polski instytut) z numerem VIN pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zainteresowanie zmianami jest bardzo duże , dzwoniłem do WK a tam ich to nie interesuje bo w sprawie rejestracji pojazdów nic się nie zmieniło, ITS i PIMOT o rozporządzeniu wiedzą ale nie wiedzą jak ma wyglądać potwierdzenie i ile będzie kosztować. Serwis TOYOTY twierdzi że to jest powrót do pierwotnej homologacji bo pojazd pierwotnie był osobowy 5 miejsc a w drugim etapie został ciężarówką i zamontowano z powrotem siedzenia i pasy w które pojazd był pierwotnie wyposażony i że są upoważnieni do wystawiania na piśmie stosownego potwierdzenia. Ciekawie ile jeszcze takich uprawnionych jednostek się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dzwoniłem dzisiaj do WK w Stargardzie w sprawie zmian liczby siedzeń w osobówce zarejestrowanej w Danii jako ciężarówka z dwoma miejscami siedzącymi. Pytałem jak dołożenie liczby siedzeń do oryginalnych 5-ciu ma się do nowego rozporządzenia i paragrafu 9b. Niestety nie są w stanie na to pytanie udzielić odpowiedzi i mają w tej sprawie dzwonić do Ministerstwa, żeby oni określili jakie ma być postępowanie. Mają do mnie oddzwonić jak ustalą coś wiążącego. Do tego momentu lepiej (dla własnego dobra i zachowania uprawnień) nie przeprowadzać badań z wynikiem pozytywnym na zmiany konstrukcyjne (informacja nieoficjalna, wyrażona jako dobra rada urzędnika).

Nie wiem jak Wy, ale ja po takiej informacji wolę się wstrzymać z wydawaniem opinii czy robimy "po staremu" czy wymagamy homologacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle słyszałem informację

W sumie to też tak myślałem, że do tego się sprowadzi . Rzeczywistość jest taka, że przeprowadzana jest próba zniszczeniowa .To oznacza że dla jednej sztuki droga jest zamknięta . Tak przynajmniej wynika z rozmowy z pracownikiem ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem. Na nadwoziu wykonuje się test zniszczeniowy a na tej podstawie wykonuje się kwity. Z tego co słyszałem to diagnosta nie będzie weryfikował czy dany system montażu foteli będzie się zgadzał z tym co jest w dokumentacji - ma to robić instytut i wtedy wystawia kwit, że pojazd o danym VIN spełnia wymagania wytrzymałości siedzeń, kwotwiczeń pasów itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nadwoziu wykonuje się test zniszczeniowy a na tej podstawie wykonuje się kwity.

Nie wiem jak wyglądają takie próby od strony technicznej , ale jak sama chyba nazwa wskazuje coś ulega zniszczeniu . W jakim stanie będzie nadwozie ,siedzenie ,punkty mocowania ? No i cena ,nie padła konkretna kwota ale mało to nie kosztuje .

Nie do końca rozumiem.

Ja zrozumiałem tyle że po takiej próbie to raczej auto nie będzie się nadawało do użytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo,

W związku z wejściem w życie zmian w warunkach technicznych pojazdów (wg Dz. U. z 2016, poz. 858), i zadania powierzone nam jako jednostce uprawnionej uprzejmie informujemy, że Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) opracował wzór zaświadczenia, który jest wydawany jako dowód spełnienia zgodności wprowadzonych zmian konstrukcyjnych w pojeździe z wymaganiami, o których mowa w § 8 ust. 4 oraz § 9b, c i d ww. rozporządzenia.

 

 

BAZA ZAŚWIADCZEŃ WT - PIMOT http://wt.pimot.eu/

Zapraszamy na bezpłatne szkolenia dla diagnostów. Na szkoleniu zapoznamy Państwa z wymaganiami Regulaminów EKG ONZ 14, 16, 17 oraz 80.

 

Kontakt: 22 7777 015

Szkolenia: 22 7777 090

 

http://pimot.eu/ Przemysłowy Instytut Motoryzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi nadal, które auta takie zaświadczenie muszą posiadać? Czy tylko te, które mają wpisane N1 w dowodzie, czy każde zarejestrowane jako ciężarowy, które chce dołożyć siedzenia (w tym "osobówki" rejestrowane na ciężarówki i wracające ponownie do pierwotnego stanu)? Niestety odpowiedzi z WK ze Stargardu dalej nie mam... Jaki koszt będzie takiego badania i czy tylko Warszawa lub Łódź będzie je wykonywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko te, które mają wpisane N1 w dowodzie

 

Skoro przy angolach "wszyscy" upierali się, że ma być M1 w dokumentach, to teraz analogicznie jeśli nie ma N1 - to nie mają prawa wymagać dokumentu z jednostki uprawnionej :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie tylko, że w rozporządzeniu jest to napisane tak:

"W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)..."

Kategoria N1 jest ujęta w nawiasach czyli głównym czynnikiem jest tu określenie samochód ciężarowy, a kategoria N1 w nawiasie ma tylko pomóc określić typ pojazdu, nie wnosi, że tylko pojazdy kategorii N1...

Ja czekam na interpretacje z WK. Dzisiaj dzwonili i powiedzieli, że przyślą listę jednostek uprawnionych wyznaczonych przez Ministerstwo, ale jeszcze nie mają odpowiedzi z tegoż Ministerstwa jak traktować auta osobowe zarejestrowane na ciężarówki, w których właściciel chce wrócić do osobówki i zamontować ponownie siedzenia. Ja w tej kwestii mam swoje zdanie, ale o zabraniu uprawnień decyduje moje Starostwo więc czekam na wiążącą wypowiedź, bo chwilowo doradzali nie robić na starych zasadach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategoria N1 jest ujęta w nawiasach czyli głównym czynnikiem jest tu określenie samochód ciężarowy, a kategoria N1 w nawiasie ma tylko pomóc określić typ pojazdu, nie wnosi, że tylko pojazdy kategorii N1...

 

Oczywiście że tak. Każdy ciężarowy do 3,5 t ma kategorię N1 z mocy ustawy. Analogicznie każdy osobowy ma M1. W omawianym przypadku ważne jest jeszcze określenie BB-VAN.

 

[ Dodano: 02-08-2016, 16:26 ]

jak traktować auta osobowe zarejestrowane na ciężarówki, w których właściciel chce wrócić do osobówki i zamontować ponownie siedzenia.

 

Dla mnie to dołożenie miejsc już w samochodzie osobowym, więc żaden dodatkowy dokument nie jest wymagany. No ale "decyduje" Twój urząd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to dołożenie miejsc już w samochodzie osobowym,

Rozumiem, że wpierw robisz samochód osobowy 2 miejscowy, a następnie dokładasz siedzenia np do 5 :shock:

 

 

A później do 19 i robisz autobus :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że wpierw robisz samochód osobowy 2 miejscowy, a następnie dokładasz siedzenia np do 5

 

A czemu nie? Spokojnie można przyjąć, że nie jest to już zwiększenie liczby miejsc w ciężarowym.

 

[ Dodano: 02-08-2016, 18:01 ]

A później do 19 i robisz autobus :evil:

 

A Ty mi zarzucasz, że "radzę" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale trzeba się zastanowić co było zamysłem ministerialnym. Po mojemu nie widzę przeszkód powrotu z ciężarówki na osobówkę jak miejsca mocowania pasów i foteli były fabryczne. Bardziej szło o ukrócenie dostawiania drugiego i kolejnego rzędu siedzeń w blaszakach i przeszklonych blaszakach. I cała sprawa bardziej dotyczy właśnie takich dokładanych przegród/krat/ścianek oraz foteli/krzeseł/siedzących miejsc.

Dla mnie osobiście byłoby absurdem zmniejszenie miejsc jak stoi w § 9c, a potem zwiększenie do stanu sprzed zmniejszania i wymóg stosowania zapisu § 9a.

No, ale absurdów ci nie brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A później do 19 i robisz autobus :evil:

 

Brawo ketiw. Myślę, że wielu zaocznie da Ci tu punkt "pomógł" :evil:

 

Oczywiście że tak. Każdy ciężarowy do 3,5 t ma kategorię N1 z mocy ustawy. Analogicznie każdy osobowy ma M1.

 

Dziwne zatem, dlaczego minister nie pozwolił Diagnostom na stosowne wpisy z mocy ustawy dla takich aut, skoro to z ustawy wynika, tylko kazał im w papierach szukać...

 

Znasz jeszcze jakieś fajne dowcipy Michał? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne zatem, dlaczego minister nie pozwolił Diagnostom na stosowne wpisy z mocy ustawy dla takich aut, skoro to z ustawy wynika, tylko kazał im w papierach szukać...

 

Może dla odróżnienia tych rejestrowanych jako homologowane od tych przerobionych.

 

Zobacz na podejście diagnostów - angol musi mieć M1, ale dla ciężarowego bez N1 będą wymagać dokumentów takich, jakby to N1 było wpisane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przeciętny Diagnosta ma wpisane w naturę "utrudniać życie - nigdy nie iść na rękę".

 

Smutne, ale prawdziwe :?

 

Z jednej strony rozumiem strach przed utratą uprawnień, ale jak tak bardzo chcą urosnąć do rangi funkcjonariuszy publicznych, a badania podciągnąć pod postępowania administracyjne to muszą się nauczyć rozstrzygać wątpliwości na korzyść klienta. Niestety mentalnie jest trudniejsze do przeskoczenia niż zdobycie Broad Peak zimą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.