Skocz do zawartości

Rozporządzenie ws warunków technicznych pojazdów (2015.305)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

A moim zdaniem tak, bo zwiększamy ilość miejsc w ciężarówce

 

Podtrzymasz swoje zdanie, gdyby zmianę przeprowadzić "dwuetapowo"? Tzn. najpierw demontaż kratki (staje się osobowym), a następnie kolejne zmiany (dołożenie miejsc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 285
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    30

  • michal_k

    30

  • Grzegorz Łódź

    24

  • DARIO64

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

otrzymanie opinii jednostki uprawnionej ma na celu poprawienia bezpieczeństwa zmian konstrukcyjnych, i powinno być stosowane do wszystkich rodzajów pojazdów albo wcale :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być stosowane do wszystkich rodzajów pojazdów albo wcale :(
Właśnie o to chodzi że minister podpisuje rozporządzenie a potem wszyscy się produkują co poeta miał na myśli, nawet wśród jednostek które teoretycznie powinny mieć wpływ na kształt rozporządzenia są różne interpretacje. Można napisać: zabrania się dokonywania zmian polegających na zwiększeniu ilości miejsc, dodać jakieś wyjątki od tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ustaliłem, to dla pojazdu wracającego do stanu osobówki - 500 pln netto.

 

Od kiedy wymagamy dla osobówki ?????

 

To skrót myślowy i chodzi np. o zmianę z Panda Van na Pandę osobową, czyli jakby nie patrzeć z ciężarowego na osobowy, co niektórzy traktują tutaj jak powrót do osobówki. Nie chciało mi się rozpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podtrzymasz swoje zdanie, gdyby zmianę przeprowadzić "dwuetapowo"? Tzn. najpierw demontaż kratki (staje się osobowym), a następnie kolejne zmiany (dołożenie miejsc).

 

W ZK pojawiły się tylko dla niektórych pojazdów obostrzenia, a reszta jest po staremu. Nie dopisujmy legend. Nie twórzmy science fiction w stylu: ZK to najpierw zmiana ilości miejsc, a potem zmiana rodzaju pojazdu. Jest to badanie, które nie uległo zmianie, a sam proces badania jest nie jest etapowy tylko stanowi jedną całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał-k, mam ciężarową octavię bez kratki z czterema miejscami w DR, mogę podjechać do Ciebie abyś mi zmienił wpis w dowodzie rejestracyjnym z ciężarowy na osobowy. Później, jak już będzie osobowy to kiedyś tam zmienię sobie liczbę miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał-k, mam ciężarową octavię bez kratki z czterema miejscami w DR, mogę podjechać do Ciebie abyś mi zmienił wpis w dowodzie rejestracyjnym z ciężarowy na osobowy.

 

Muszą zajść jakieś zmiany (potwierdzone badaniem i dokumentem przedsiębiorcy). To, że spełnia on definicję osobowego, ale jednak producent homologując (bez kratki) określił go na ciężarowy - oznacza, że jest ciężarowym. Dopiero po zmianach (zawsze się jakieś zmiany znajdą :x ) może być osobowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze się jakieś zmiany znajdą

No tylko jakie? Kratki nie ma. Jeśli przyjąć, że najpierw zmieniamy rodzaj pojazdu w oderwaniu od zmiany ilości miejsc to ja bym chciał tylko zmienić rodzaj pojazdu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko jakie?

 

A to już nie mój problem, tylko przedsiębiorcy i diagnosty :P Dopóki nie będzie zmian - nie będzie zmiany rodzaju. Może jednak ktoś w tym ciężarowym zamontował kratkę, a teraz jej demontaż spowodował zmianę na osobowy :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ty forsujesz tezę, że zmiana rodzaju pojazdu i zmiana ilości miejsc to dwa różne byty....

 

Bo tak jest. Jeśli zachodzi zmiana rodzaju na osobowy to nie możemy mówić o dołożeniu miejsc w ciężarowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie możemy mówić o dołożeniu miejsc w ciężarowym

A w jakim? A jeśli badanie ujawni nieprawidłowości w zmianach to ten pojazd na powrót staje się ciężarowym. Dopóki WK nie zmieni dowodu rejestracyjnego to jest to ciężarowy, w którym dokonano przeróbek mogących skutkować zmianą rodzaju pojazdu na osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli badanie ujawni nieprawidłowości w zmianach to ten pojazd na powrót staje się ciężarowym.

 

Będzie osobowy z wynikiem N - co oczywiście nie stanowi podstawy do wymiany DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto ciężarowe po wprowadzonych ZK na osobowe od razu staje się osobowym, to po co jechać w tej sprawie do WK? Z tego co mnie uczyli, to Przedsiębiorca dokonuje ZK, a Diagnosta na badaniu dodatkowym jedynie potwierdza poprawność przeprowadzonych zmian, a nie decyduje o zmianie rodzaju. To WK decyduje o zmianie rodzaju pojazdu, co potwierdza wydając zmieniony DR. Dopiero wówczas pojazd staje się osobowym. WK nie musi, mimo zmian i badania, zmienić rodzaju pojazdu.

 

Poniżej definicja dodatkowego badania technicznego na ZK. Nic tam nie ma, że diagnosta decyduje o zmianie rodzaju pojazdu, a jedynie o potwierdzeniu poprawności wykonanych zmian i stanie technicznym pojazdu. W zaświadczeniu, które wystawiamy, również zgodnie z DR widnieje samochód ciężarowy więc jak to się ma, że już ma być niby osobowym?

 

"Zakres dodatkowego badania technicznego obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1. do 2. działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1. działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaświadczeniu, które wystawiamy, również zgodnie z DR widnieje samochód ciężarowy więc jak to się ma, że już ma być niby osobowym?

:shock: Chcesz mi powiedzieć, że stoi przed Tobą osobówka, a Ty w zaświadczenie wpisujesz ciężarowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaświadczeniu wpisujesz dane z dowodu rejestracyjnego! Dopóki WK nie zmieni tam na samochód osobowy, to będziesz miał w DR samochód ciężarowy i to wpisujesz. Jak Masz czytnik DR, to samo Ci tak wskoczy i nie zmieniasz, bo wówczas wpiszesz dane niezgodne z DR. Robisz badanie dodatkowe i opis zmian, a nie samodzielnie zmieniasz rodzaj pojazdu. Gdybyś wpisał rodzaj pojazdu samochód osobowy (niezgodnie z DR), to do czego robisz opis zmian? Przecież nie robi się ZK z osobowego na osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaświadczeniu wpisujesz dane z dowodu rejestracyjnego

W zaświadczeniu wpisujesz dane aktualne ze stanu faktycznego pojazdu

Dopóki WK nie zmieni tam na samochód osobowy, to będziesz miał w DR samochód ciężarowy

Tak i dlatego masz się zgłosić do wydziału komunikacji w ciągu 30 dni celem aktualizacji danych w dowodzie rejestracyjnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak że to przedsiębiorca dokonuje ZK, a Diagnosta na badaniu dodatkowym potwierdza poprawność przeprowadzonych zmian. Nie decyduje on o zmianie rodzaju, ponieważ to WK decyduje o zmianie rodzaju pojazdu i wydaje zmieniony DR. Dopiero wtedy pojazd staje się osobowym. i to tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uwagach i w opisie zmian wpisujesz, że nastąpiła zmiana rodzaju pojazdu - tu się zgodzę, ale w danych nadal Masz ciężarowy. Tyle, że to nadal tylko potwierdzenie poprawności wykonanych zmian rodzaju, a nie decyzja, którą może podjąć tylko WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam i robiłem, mam przed sobą kilka robionych również przez diagnostów z 20-to letnim stażem żebym wiedział o czym piszę. Na pierwszej stronie jak byk widnieje Samochód Ciężarowy Citroen Berlingo r.prod 1997. W uwagach: dokonano zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy, w opisie zmian; samochód osobowy.

Teraz najważniejsze, dołączone jest pismo WK do tego badania o decyzji pozostawienia rodzaju pojazdu jako ciężarowy, a jedynie zmieniono liczbę miejsc.

 

Więc kto decyduje? To jaki pojazd przyjedzie teraz na OBT? Badanie zrobione prawie rok temu i decyzja WK wydana miesiąc później. Jak przyjedzie, to co mam wystawić samochód osobowy wynik "N", czy samochód ciężarowy wynik "P" (oczywiście zakładając, że wszystko sprawne i zgodne z rozporządzeniem)? Jak zdefiniować gdyby ZK były robione teraz, czy siedzenia były dokładane w samochodzie ciężarowym, czy osobowym? Przecież diagnosta wpisał, że samochód osobowy, tyle że WK twierdzi, że dalej jest ciężarowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszej stronie jak byk widnieje Samochód Ciężarowy Citroen Berlingo r.prod 1997. W uwagach: dokonano zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy, w opisie zmian; samochód osobowy.

 

Większej bzdury dawno nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 6 badań na zmiany przed sobą, diagnostów, którzy pracowali tu przede mną. W każdym jest tak samo. Na pierwszej Samochód Ciężarowy - w uwagach i w opisie zmian samochód osobowy. Jedno badanie na naczepę ciężarową w danych, w uwagach i w opisie zmian naczepa specjalna więc widocznie nie taka bzdura. Gdyby, to były badania tylko jednego diagnosty, to bym Ci pewnie uwierzył, że mógł źle wpisywać, ale wszyscy tak robili. We Wtorek będę w WK, to zapytam jak według nich jest poprawnie i kiedy samochód staje się osobowym po ZK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.