Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

bartekacprzak

Czy jest podstawa do jakiegokolwiek badania ?

Polecane posty

bartekacprzak

Z wydziału komunikacji przyjechał klient (za radą urzędu ) aby zrobić - "zmiany konstrukcyjne " .

Od słowa do słowa i historia taka :

Kupił przyczepkę lekką nową od producenta pod skuter wodny DMC 600 kg . Zarejestrował i się obudził z ręka w nocniku ,że z jego furą to będzie DMC ponad 3500 kg i jak nad morze autostradą będzie jechał to Viatol trza płacić. :D

Napisał pismo do producenta o co chodzi.

Producent przysłał nową tabliczkę z DMC 450 kg i naskrobał pismo , że homologacja tej przyczepki jest od 300-600 kg i prosi wydział o zmianę w dowodzie na DMC na 450 kg.

(jutro wkleję pismo) .

"Pani" w urzędzie upiera się ,że bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie.

 

Ja tak sobie myślałem co można zrobić :

 

Przyczepa lekka - nie podlega badaniu okresowemu. tak czy inaczej jak przymocował tabliczkę to niezgodność danych z dowodem rejestracyjnym .

Zmiana konstrukcyjna - czego ? tabliczki? :) nijak to opisać .

Ustalenie danych - ale to przecież nie pojazd przed pierwszą rejestracją ?

 

Uważam , że jeśli gość ma takie pisemko od producenta ( skierowane i zatytułowane do wydziału komunikacji celem sprostowania sprawy ) powinno się to odbyć bez Badania z SKP.

 

Może podsuniecie inne rozwiązanie sprawy ? Pytanie ja w tytule .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Producent przysłał nową tabliczkę z DMC 450 kg i naskrobał pismo , że homologacja tej przyczepki jest od 300-600 kg i prosi wydział o zmianę w dowodzie na DMC na 450 kg.

 

Ta, jasne, koncert życzeń. Skoro już raz producent określił MMC (DMC) tego konkretnego egzemplarza na 600 kg to niby czemu teraz miałoby się to zmniejszyć? Tamto MMC było błędne? A jeśli nie było to tylko zmiany konstrukcyjne (ale faktyczne zmiany, np. wymiana osi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekacprzak
Ta, jasne, koncert życzeń

 

Masz rację mowa o MMC ( producenta )

 

Jak napisałem jutro pismo wkleję . Sęk w tym że jedyna zmiana to MMC . Masa własna się nie zmieniła .

Na tym forum często czytałem , że DMC jest święte i że tylko producent może go zmienić . NO TO ZMIENIŁ :D

 

Tylko jak to ugryźć od strony przepisów . W czyim ogródku powinna być ta piłeczka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wyrzuć to do WK...

 

Ale najpierw wklej pismo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Zmiana konstrukcyjna - czego ? tabliczki? :) nijak to opisać .

Może miał dwie osie a teraz ma jedną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Może miał dwie osie a teraz ma jedną ?

To się nazywa porada .............................. :shock:

EH :twisted:

 

Diagności nic nie ruszać :!::!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skobel
Producent przysłał nową tabliczkę z DMC 450 kg i naskrobał pismo , że homologacja tej przyczepki jest od 300-600 kg i prosi wydział o zmianę w dowodzie na DMC na 450 kg.

 

Niech mu teraz zamieni przyczepkę z interesującym klienta DMC, albo sam spróbuje to załatwić z WK. Tak to jest, jak ktoś zaczyna myśleć po fakcie :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekacprzak

wklejam pismo

 

Jestem ciekaw waszej opinii . Odesłałem go z tym do wydziału aby poprosił o szczegóły w tej sprawie a nie tak lakonicznie "zmiana konstrukcyjna i już "

Na razie cisza ani klienta ani telefonów z wydziału .

20160623_090457.thumb.jpg.b5c43cada86ab0907763dbb9c0369c76.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jak WK na podstawie oświadczenia nie dokona korekty danych, a klient będzie cisnął o badanie to zawsze można nalać wody podobnie jak w tym pisemku, że w przedstawionym do badania pojeździe dokonano zmian konstrukcyjnych powodujących zmianę DMC z więcej kilogramów na mniej.

Tajemnicą pozostanie jakie to były stricte fizycznie dokonane zmiany, ale... Ale czy diagnosta widział ten pojazd przed zmianami, czy ma/miał obowiązek widzieć pojazd przed zmianami???

Opisać, że po przeprowadzonych oględzinach i porównaniu parametrów technicznych z oświadczenia z danymi podanymi na tabliczce znamionowej stwierdzono ich zgodność i tyle.

Cyknąć fotkę przyczepki, cyknąć fotkę tabliczki i pozamiatane.

No takie mam zdanie przynajmniej. Tym bardziej, że oświadczenie wydał producent przyczepek.

Jest pojazd na stanowisku. Jest do pojazdu fabryczne pismo.

Bardzo by mnie interesowało merytoryczne uzasadnienie przysłowiowego "nie bo nie" w tej sprawie.

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
"nie bo nie"

Nie, ponieważ nic się nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skobel

Tak, po za tematem przypominają mi się stare czasy i wpisy:

Rodzaj pojazdu- "ciężarowo-osobowy" i liczba miejsc "2 lub 5" :evil::evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekacprzak

Czyli twoje stanowisko PAPROCK mam rozumieć :

 

- zrobić badanie dodatkowe - zmiany konstrukcyjne na wniosek klienta i tyle .

 

Właśnie rozmawiałem z klientem . Wydział telefonicznie ustalił z producentem ,że ten przyśle im jakieś inne pismo i wezmą to na siebie .

Prawdopodobnie nie pasował wydziałowi wpis "PO ZMIANACH KONSTUKCYJNYCH" ( w końcu ich nie było :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Bardzo by mnie interesowało merytoryczne uzasadnienie przysłowiowego "nie bo nie" w tej sprawie.

Przecież sam sobie odpowiedziałeś:

Tym bardziej, że oświadczenie wydał producent przyczepek.

Więc na podstawie pisma od producenta prosto do WK :evil:

Dzięki.

Proszę bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

bartekacprzak, ja bym wykonał bez najmniejszego mrugnięcia okiem.

Mówie o tym i tylko o tym przypadku. Mam pojazd, mam oświadczenia, mam tabliczkę i nie znajduję przeciwwskazań odmowy.

A producent nie musi mi ani innym ujawniać tajemnic technologicznych w jaki sposób DMC przerobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Opisz co się zmieniło, oprócz tabliczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Całą treść opisu wyżej zapodałem i tak samo napisałbym w zaświadczeniu.

To z mojej strony wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

wykonać badanie ,ustalenie danych na wniosek klienta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

A producent nie musi mi ani innym ujawniać tajemnic technologicznych w jaki sposób DMC przerobił.

 

Ale Ty, jako diagnosta MUSISZ ujawnić tajemnicę i wypełnić w załączniku do badania opis zmian. Rozumiem, że wpiszesz tam "wymiana tabliczki znamionowej" ???? Brawo Ty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekacprzak

Sprawa załatwiona między wydziałem komunikacji , klientem i producentem . :)

( informacja od klienta )

Producent wystawił nowe pismo ( już bez stwierdzenia "zmiany konstrukcyjne" ) tylko coś w rodzaju " prawidłowe dane pojazdu " ) .

Sprostowali . Sprawa zamknięta :)

 

Dzięki za udział w dyskusji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.