bartekacprzak Napisano 22 Czerwiec 2016 Share Napisano 22 Czerwiec 2016 Z wydziału komunikacji przyjechał klient (za radą urzędu ) aby zrobić - "zmiany konstrukcyjne " . Od słowa do słowa i historia taka : Kupił przyczepkę lekką nową od producenta pod skuter wodny DMC 600 kg . Zarejestrował i się obudził z ręka w nocniku ,że z jego furą to będzie DMC ponad 3500 kg i jak nad morze autostradą będzie jechał to Viatol trza płacić. Napisał pismo do producenta o co chodzi. Producent przysłał nową tabliczkę z DMC 450 kg i naskrobał pismo , że homologacja tej przyczepki jest od 300-600 kg i prosi wydział o zmianę w dowodzie na DMC na 450 kg. (jutro wkleję pismo) . "Pani" w urzędzie upiera się ,że bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie. Ja tak sobie myślałem co można zrobić : Przyczepa lekka - nie podlega badaniu okresowemu. tak czy inaczej jak przymocował tabliczkę to niezgodność danych z dowodem rejestracyjnym . Zmiana konstrukcyjna - czego ? tabliczki? nijak to opisać . Ustalenie danych - ale to przecież nie pojazd przed pierwszą rejestracją ? Uważam , że jeśli gość ma takie pisemko od producenta ( skierowane i zatytułowane do wydziału komunikacji celem sprostowania sprawy ) powinno się to odbyć bez Badania z SKP. Może podsuniecie inne rozwiązanie sprawy ? Pytanie ja w tytule . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Czerwiec 2016 Share Napisano 22 Czerwiec 2016 Producent przysłał nową tabliczkę z DMC 450 kg i naskrobał pismo , że homologacja tej przyczepki jest od 300-600 kg i prosi wydział o zmianę w dowodzie na DMC na 450 kg. Ta, jasne, koncert życzeń. Skoro już raz producent określił MMC (DMC) tego konkretnego egzemplarza na 600 kg to niby czemu teraz miałoby się to zmniejszyć? Tamto MMC było błędne? A jeśli nie było to tylko zmiany konstrukcyjne (ale faktyczne zmiany, np. wymiana osi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 22 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2016 Ta, jasne, koncert życzeń Masz rację mowa o MMC ( producenta ) Jak napisałem jutro pismo wkleję . Sęk w tym że jedyna zmiana to MMC . Masa własna się nie zmieniła . Na tym forum często czytałem , że DMC jest święte i że tylko producent może go zmienić . NO TO ZMIENIŁ Tylko jak to ugryźć od strony przepisów . W czyim ogródku powinna być ta piłeczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Czerwiec 2016 Share Napisano 22 Czerwiec 2016 Wyrzuć to do WK... Ale najpierw wklej pismo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Zmiana konstrukcyjna - czego ? tabliczki? nijak to opisać . Może miał dwie osie a teraz ma jedną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Może miał dwie osie a teraz ma jedną ? To się nazywa porada .............................. EH Diagności nic nie ruszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Producent przysłał nową tabliczkę z DMC 450 kg i naskrobał pismo , że homologacja tej przyczepki jest od 300-600 kg i prosi wydział o zmianę w dowodzie na DMC na 450 kg. Niech mu teraz zamieni przyczepkę z interesującym klienta DMC, albo sam spróbuje to załatwić z WK. Tak to jest, jak ktoś zaczyna myśleć po fakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 23 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2016 wklejam pismo Jestem ciekaw waszej opinii . Odesłałem go z tym do wydziału aby poprosił o szczegóły w tej sprawie a nie tak lakonicznie "zmiana konstrukcyjna i już " Na razie cisza ani klienta ani telefonów z wydziału . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Jak WK na podstawie oświadczenia nie dokona korekty danych, a klient będzie cisnął o badanie to zawsze można nalać wody podobnie jak w tym pisemku, że w przedstawionym do badania pojeździe dokonano zmian konstrukcyjnych powodujących zmianę DMC z więcej kilogramów na mniej. Tajemnicą pozostanie jakie to były stricte fizycznie dokonane zmiany, ale... Ale czy diagnosta widział ten pojazd przed zmianami, czy ma/miał obowiązek widzieć pojazd przed zmianami??? Opisać, że po przeprowadzonych oględzinach i porównaniu parametrów technicznych z oświadczenia z danymi podanymi na tabliczce znamionowej stwierdzono ich zgodność i tyle. Cyknąć fotkę przyczepki, cyknąć fotkę tabliczki i pozamiatane. No takie mam zdanie przynajmniej. Tym bardziej, że oświadczenie wydał producent przyczepek. Jest pojazd na stanowisku. Jest do pojazdu fabryczne pismo. Bardzo by mnie interesowało merytoryczne uzasadnienie przysłowiowego "nie bo nie" w tej sprawie. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 "nie bo nie" Nie, ponieważ nic się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Tak, po za tematem przypominają mi się stare czasy i wpisy: Rodzaj pojazdu- "ciężarowo-osobowy" i liczba miejsc "2 lub 5" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 23 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Czyli twoje stanowisko PAPROCK mam rozumieć : - zrobić badanie dodatkowe - zmiany konstrukcyjne na wniosek klienta i tyle . Właśnie rozmawiałem z klientem . Wydział telefonicznie ustalił z producentem ,że ten przyśle im jakieś inne pismo i wezmą to na siebie . Prawdopodobnie nie pasował wydziałowi wpis "PO ZMIANACH KONSTUKCYJNYCH" ( w końcu ich nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Bardzo by mnie interesowało merytoryczne uzasadnienie przysłowiowego "nie bo nie" w tej sprawie. Przecież sam sobie odpowiedziałeś: Tym bardziej, że oświadczenie wydał producent przyczepek. Więc na podstawie pisma od producenta prosto do WK Dzięki. Proszę bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 bartekacprzak, ja bym wykonał bez najmniejszego mrugnięcia okiem. Mówie o tym i tylko o tym przypadku. Mam pojazd, mam oświadczenia, mam tabliczkę i nie znajduję przeciwwskazań odmowy. A producent nie musi mi ani innym ujawniać tajemnic technologicznych w jaki sposób DMC przerobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Opisz co się zmieniło, oprócz tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Całą treść opisu wyżej zapodałem i tak samo napisałbym w zaświadczeniu. To z mojej strony wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 wykonać badanie ,ustalenie danych na wniosek klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 A producent nie musi mi ani innym ujawniać tajemnic technologicznych w jaki sposób DMC przerobił. Ale Ty, jako diagnosta MUSISZ ujawnić tajemnicę i wypełnić w załączniku do badania opis zmian. Rozumiem, że wpiszesz tam "wymiana tabliczki znamionowej" ???? Brawo Ty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 5 Lipiec 2016 Autor Share Napisano 5 Lipiec 2016 Sprawa załatwiona między wydziałem komunikacji , klientem i producentem . ( informacja od klienta ) Producent wystawił nowe pismo ( już bez stwierdzenia "zmiany konstrukcyjne" ) tylko coś w rodzaju " prawidłowe dane pojazdu " ) . Sprostowali . Sprawa zamknięta Dzięki za udział w dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.