blakop Napisano 17 Sierpień 2016 Share Napisano 17 Sierpień 2016 Dziwne jest w tym tylko to, że przecież badanie z opisem w takiej sytuacji to byłaby kasa dla SKP, więc dziwi mnie dlaczego właśnie od strony SKP taka interpretacja nie wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 17 Sierpień 2016 Share Napisano 17 Sierpień 2016 więc dziwi mnie dlaczego właśnie od strony SKP taka interpretacja nie wychodzi Bo to jest forum diagnostów, a nie właścicieli SKP... Zaraz pewnie zarzucisz, że nie dbamy należycie o interesy firmy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Sierpień 2016 Share Napisano 17 Sierpień 2016 Nie - zaraz zarzucę, że jest tu kilku użytkowników będących jednocześnie właścicielami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Sierpień 2016 Share Napisano 17 Sierpień 2016 Problem w tym, że właściciele nie mają pojęcia, lub też nie chcą zadzierać z magistratami. Analogiczny temat z "pierwszym" badaniem na PC, zamiast OBT + ustalenie danych, tak jak nieszczęsna niezgodność danych przy OBT (pozytyw, a w uwagach poprawione parametry)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 U nas adnotacja w uwagach zaświadczenia, że zdemontowano lpg oraz kwota 98zł. Pobierać opłatę za sprawdzenie czegoś, czego nie ma? To wszystko wchodzi w zakres zwykłego badania okresowego. Nie pobieramy za to dodatkowych pieniędzy. I to jest jedyna słuszna droga postępowania.Tylko co zrobić jak WK żąda zaświadczenia o demontażu? Może zakwalifikować to jako "inne czynności" i pobrać 20 zł. Zacytowałem kilka wypowiedzi i teraz mam pytanie: Jaki zakres badania? - przyjechał do mnie pojazd na badanie okresowe z wpisem w DR "GAZ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Jaki zakres badania? Badanie "okresowe+gaz", nie wymagam papieru, ponieważ brak urządzenia dozorowego, wynik N, opłata 161pln, wycieczka do WK i wykreślenie wpisu, powrót na stację opłata 20pln i wpis do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Zacytowałem kilka wypowiedzi i teraz mam pytanie: 1. Cóż ma zrobić "prawilny" obywatel, który zdemontował instalację gazową, przy ważnym OBT i chce zgodnie z zapisami w ciągu 30 dni to zgłosić? Jeżeli BT, to: 2. Cóż na skp ma zrobić diagnosta? Jakie badanie wykonać? Zmiany konstrukcyjne (zmieniają się dane w DR - zmianom nie podlega montaż), ustalenie danych (magistrat naniesie odpowiednie poprawki), okresowe (zgodnie z cennikiem jest to część OBT - badanie specjalistyczne), a może inne czynności - samo badanie specjalistyczne ...? Zobaczcie niby prosta, oczywista sprawa, z którą spotykamy się na co dzień, a ile problemów stwarza. Co się stanie w dobie CEP2, jak ten temat ugryźć? Czy dokona się zmiana sposobu dokonywania BT, gdzie każda czynność stanie się oddzielnym BT, a opłata sumą poszczególnych składowych dla danego pojazdu...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Badanie "okresowe+gaz", nie wymagam papieru, ponieważ brak urządzenia dozorowego, wynik N, opłata 161pln, wycieczka do WK i wykreślenie wpisu, powrót na stację opłata 20pln i wpis do DR. Dla mnie I to jest jedyna słuszna droga postępowania. Oczywiście pod warunkiem, że klient chce koniecznie badanie. A według mojej teorii powinno być tak, że klient idzie do WK, skłąda OŚWIADCZENIE (które jest dużo ważniejsze od wszelkich zaświadczeń) i dalej droga jest opisana powyżej. To są sprawy proste, a jeżeli ktoś chce naciągać na dobro klienta, a na niekorzyść diagnosty - to ja mu życzę powodzenia. Bo pewnie najlepiej (napiszę jak diagnosta nie powinien wykonać badania z korzyścią dla klienta, a dla siebie być może problemy) - wykonać okresowe z wynikiem pozytywnym i wpisem w adnotacje o braku instalacji gazowej (lub jeszcze lepiej o omyłkowym wpisie w DR ) - skoro wynik pozytywny to pieczątkę w DR I koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 A według mojej teorii powinno być tak, że klient idzie do WK, skłąda OŚWIADCZENI Niestety nie ma na to przepisu. A taki demontaż to jednak spora ingerencja w pojazd, co powinien "zobaczyć" diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Skoro przebudowanie układu zasilania pojazdu to takie "nic", że nie powinno podlegać badaniu, tylko złożeniu oświadczenia to pytam po co w ogóle system OBT w tym kraju? Może lepiej niech co roku właściciel składa oświadczenie, że wg niego auto jest sprawne! Wszak: OŚWIADCZENIE (które jest dużo ważniejsze od wszelkich zaświadczeń) Dobre. A dla tych co chcą dawać N to ja się pytam kiedy Wy w ogóle chcecie zrobić zmiany konstrukcyjne? Mam ważne badanie, ale przebudowałem pojazd. Przyjeżdżam na SKP - to co robicie? Zmiany konstrukcyjne, czy najpierw N, bo to co w DR jest już niezgodne ze stanem faktycznym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 A taki demontaż to jednak spora ingerencja w pojazd, co powinien "zobaczyć" diagnosta.No i zobaczy na najbliższym badaniu Skoro przebudowanie układu zasilania pojazdu to takie "nic", że nie powinno podlegać badaniu, Po pierwsze to nie jest przebudowa, tylko demontaż Wszak: OŚWIADCZENIE (które jest dużo ważniejsze od wszelkich zaświadczeń) Dobre. Rozumiem, że bez problemu złożysz oświadczenie, że pojazd przeszedł BT, którego nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Po pierwsze to nie jest przebudowa, tylko demontaż To zmniejszenie liczby miejsc (poprzez demontaż kanapy) też ma być na oświadczenie? W końcu to tylko demontaż No i zobaczy na najbliższym badaniu A to badanie będzie podstawą do zmiany danych w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 To zmniejszenie liczby miejsc (poprzez demontaż kanapy) też ma być na oświadczenie? W końcu to tylko demontaż Jak najbardziej i nie potrzeba z zakładu uprawnionego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Skoro przebudowanie układu zasilania pojazdu to takie "nic", że nie powinno podlegać badaniu, tylko złożeniu oświadczenia to pytam po co w ogóle system OBT w tym kraju? Parafrazując - skoro przebudowanie układu zasilania, poprzez ZAMONTOWANIE instalacji gazowej, to takie "nic", że nie podlega badaniu, to pytam po co wymagasz badania na WYMONTOWANIE gazu? Moim zdaniem (zaznaczam MOIM) powinno wykreślić się gaz po złożeniu odpowiedniego wniosku przez właściciela pojazdu, popartego fakturą na demontaż instalacji wystawioną przez firmę uprawniona do montażu i obsługi instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 ZAMONTOWANIE instalacji gazowej, to takie "nic", że nie podlega badaniu Wręcz przeciwnie - to na tyle poważne, że zabrano to stacjom i obarczono obowiązkiem uzyskania homologacji, bo diagności sobie z tym nie radzili. Jak zwykle nietrafiony przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Jak najbardziej i nie potrzeba z zakładu uprawnionego I nie potrzeba też diagnosty Twoim zdaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Jak zwykle nietrafiony przykład Twoim zdaniem. Moim bardzo trafiony, bo jeśli do wpisu jest potrzebna faktura od specjalisty, to do wykreślenie powinna być stosowana analogicznie ta sama metoda. I zgadzam się, bo diagnosta może sobie nie poradzić a powinien to wymontować i potwierdzić ten fakt specjalista. I nie potrzeba wtedy żadnego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Jednakże w świetle przepisów - demontażu może dokonać ktokolwiek, badanie wymagane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 badanie wymagane. W świetle których przepisów? I jakie badanie? Bo zmiany konstrukcyjne pasują tu jak pięść do nosa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Bo zmiany konstrukcyjne pasują tu jak pięść do nosa... Pasują idealnie. A życie życiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 ... ale do demontażu jak najbardziej można to podciągnąć pod zmiany. Jak piszesz, można podciągnąć ... ale czy jest to prawidłowe podciąganie ? Demontaż haka tez można podciągnąć ... i co z tego wynika ? .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 i co z tego wynika ? To że anulowanie adnotacji nie jest uregulowane i dopóki w rozporządzeniu w sprawie dopuszczenia pojazdów do ruchu nie pojawią się odpowiednie zapisy , dopóty będziemy dyskutowali i nic z tego nie wyniknie. [ Dodano: 19-08-2016, 18:37 ] Jak najbardziej i nie potrzeba z zakładu uprawnionego Wcale bym się nie zdziwił jakby jeden WK wysłał do PIMOT-u . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2016 Share Napisano 20 Sierpień 2016 Jak piszesz, można podciągnąć ... ale czy jest to prawidłowe podciąganie ? A czemu nie? Demontaż siedzeń to też zmiany i z nimi jakoś nie ma problemu. A demontaż gazu polega na tym samym - coś się zmienia w pojeździe, więc coś się zmienia w DR. Demontaż haka tez można podciągnąć ... i co z tego wynika ? .... Że można zrobić zmiany na demontaż haka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Sierpień 2016 Share Napisano 20 Sierpień 2016 Równie dobrze można zrobić OBT z wynikiem N. Klienta kosztuje to jedyne 20 zł - poprawka. Badania N w rejestrze to też ważna rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Sierpień 2016 Share Napisano 20 Sierpień 2016 ...Demontaż haka tez można podciągnąć ... i co z tego wynika ? .... Że można zrobić zmiany na demontaż haka Raczej, że w świetle prawa można naciągać klienta ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.