Skocz do zawartości

Samochód z zagranicy wymontowano instalacjo gazowo


goldberg100

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne jest w tym tylko to, że przecież badanie z opisem w takiej sytuacji to byłaby kasa dla SKP, więc dziwi mnie dlaczego właśnie od strony SKP taka interpretacja nie wychodzi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    21

  • blakop

    9

  • Grzegorz Łódź

    7

  • Mecher

    6

więc dziwi mnie dlaczego właśnie od strony SKP taka interpretacja nie wychodzi

Bo to jest forum diagnostów, a nie właścicieli SKP... Zaraz pewnie zarzucisz, że nie dbamy należycie o interesy firmy... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że właściciele nie mają pojęcia, lub też nie chcą zadzierać z magistratami. Analogiczny temat z "pierwszym" badaniem na PC, zamiast OBT + ustalenie danych, tak jak nieszczęsna niezgodność danych przy OBT (pozytyw, a w uwagach poprawione parametry)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas adnotacja w uwagach zaświadczenia, że zdemontowano lpg oraz kwota 98zł.

Pobierać opłatę za sprawdzenie czegoś, czego nie ma? :D

To wszystko wchodzi w zakres zwykłego badania okresowego. Nie pobieramy za to dodatkowych pieniędzy.
I to jest jedyna słuszna droga postępowania.

Tylko co zrobić jak WK żąda zaświadczenia o demontażu?

Może zakwalifikować to jako "inne czynności" i pobrać 20 zł.

 

Zacytowałem kilka wypowiedzi i teraz mam pytanie:

 

Jaki zakres badania? - przyjechał do mnie pojazd na badanie okresowe z wpisem w DR "GAZ". :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zakres badania?

Badanie "okresowe+gaz", nie wymagam papieru, ponieważ brak urządzenia dozorowego, wynik N, opłata 161pln, wycieczka do WK i wykreślenie wpisu, powrót na stację opłata 20pln i wpis do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytowałem kilka wypowiedzi i teraz mam pytanie:

1. Cóż ma zrobić "prawilny" obywatel, który zdemontował instalację gazową, przy ważnym OBT i chce zgodnie z zapisami w ciągu 30 dni to zgłosić? Jeżeli BT, to:

2. Cóż na skp ma zrobić diagnosta? Jakie badanie wykonać? Zmiany konstrukcyjne (zmieniają się dane w DR - zmianom nie podlega montaż), ustalenie danych (magistrat naniesie odpowiednie poprawki), okresowe (zgodnie z cennikiem jest to część OBT - badanie specjalistyczne), a może inne czynności - samo badanie specjalistyczne ...?

 

Zobaczcie niby prosta, oczywista sprawa, z którą spotykamy się na co dzień, a ile problemów stwarza. Co się stanie w dobie CEP2, jak ten temat ugryźć? Czy dokona się zmiana sposobu dokonywania BT, gdzie każda czynność stanie się oddzielnym BT, a opłata sumą poszczególnych składowych dla danego pojazdu...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie "okresowe+gaz", nie wymagam papieru, ponieważ brak urządzenia dozorowego, wynik N, opłata 161pln, wycieczka do WK i wykreślenie wpisu, powrót na stację opłata 20pln i wpis do DR.

Dla mnie

I to jest jedyna słuszna droga postępowania.

Oczywiście pod warunkiem, że klient chce koniecznie badanie.

 

A według mojej teorii powinno być tak, że klient idzie do WK, skłąda OŚWIADCZENIE (które jest dużo ważniejsze od wszelkich zaświadczeń) i dalej droga jest opisana powyżej.

 

To są sprawy proste, a jeżeli ktoś chce naciągać na dobro klienta, a na niekorzyść diagnosty - to ja mu życzę powodzenia.

 

 

Bo pewnie najlepiej (napiszę jak diagnosta nie powinien wykonać badania z korzyścią dla klienta, a dla siebie być może problemy)

- wykonać okresowe z wynikiem pozytywnym i wpisem w adnotacje o braku instalacji gazowej (lub jeszcze lepiej o omyłkowym wpisie w DR :evil: )

- skoro wynik pozytywny to pieczątkę w DR

I koniec ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mojej teorii powinno być tak, że klient idzie do WK, skłąda OŚWIADCZENI

 

Niestety nie ma na to przepisu. A taki demontaż to jednak spora ingerencja w pojazd, co powinien "zobaczyć" diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przebudowanie układu zasilania pojazdu to takie "nic", że nie powinno podlegać badaniu, tylko złożeniu oświadczenia to pytam po co w ogóle system OBT w tym kraju? Może lepiej niech co roku właściciel składa oświadczenie, że wg niego auto jest sprawne!

 

Wszak:

OŚWIADCZENIE (które jest dużo ważniejsze od wszelkich zaświadczeń)

:evil:

 

Dobre.

 

A dla tych co chcą dawać N to ja się pytam kiedy Wy w ogóle chcecie zrobić zmiany konstrukcyjne?

Mam ważne badanie, ale przebudowałem pojazd. Przyjeżdżam na SKP - to co robicie? Zmiany konstrukcyjne, czy najpierw N, bo to co w DR jest już niezgodne ze stanem faktycznym? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki demontaż to jednak spora ingerencja w pojazd, co powinien "zobaczyć" diagnosta.
No i zobaczy na najbliższym badaniu :evil:

 

Skoro przebudowanie układu zasilania pojazdu to takie "nic", że nie powinno podlegać badaniu,
Po pierwsze to nie jest przebudowa, tylko demontaż :P

 

Wszak:
OŚWIADCZENIE (które jest dużo ważniejsze od wszelkich zaświadczeń)

:evil:

 

Dobre.

Rozumiem, że bez problemu złożysz oświadczenie, że pojazd przeszedł BT, którego nie było? :pada:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie jest przebudowa, tylko demontaż :P

 

To zmniejszenie liczby miejsc (poprzez demontaż kanapy) też ma być na oświadczenie? W końcu to tylko demontaż :P

 

No i zobaczy na najbliższym badaniu :evil:

 

A to badanie będzie podstawą do zmiany danych w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmniejszenie liczby miejsc (poprzez demontaż kanapy) też ma być na oświadczenie? W końcu to tylko demontaż :P
Jak najbardziej i nie potrzeba z zakładu uprawnionego :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przebudowanie układu zasilania pojazdu to takie "nic", że nie powinno podlegać badaniu, tylko złożeniu oświadczenia to pytam po co w ogóle system OBT w tym kraju?

 

Parafrazując - skoro przebudowanie układu zasilania, poprzez ZAMONTOWANIE instalacji gazowej, to takie "nic", że nie podlega badaniu, to pytam po co wymagasz badania na WYMONTOWANIE gazu?

 

Moim zdaniem (zaznaczam MOIM) powinno wykreślić się gaz po złożeniu odpowiedniego wniosku przez właściciela pojazdu, popartego fakturą na demontaż instalacji wystawioną przez firmę uprawniona do montażu i obsługi instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAMONTOWANIE instalacji gazowej, to takie "nic", że nie podlega badaniu

 

Wręcz przeciwnie - to na tyle poważne, że zabrano to stacjom i obarczono obowiązkiem uzyskania homologacji, bo diagności sobie z tym nie radzili.

Jak zwykle nietrafiony przykład ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle nietrafiony przykład

 

Twoim zdaniem. Moim bardzo trafiony, bo jeśli do wpisu jest potrzebna faktura od specjalisty, to do wykreślenie powinna być stosowana analogicznie ta sama metoda.

 

I zgadzam się, bo diagnosta może sobie nie poradzić a powinien to wymontować i potwierdzić ten fakt specjalista. I nie potrzeba wtedy żadnego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale do demontażu jak najbardziej można to podciągnąć pod zmiany.

Jak piszesz, można podciągnąć ... ale czy jest to prawidłowe podciąganie ?

 

Demontaż haka tez można podciągnąć ... i co z tego wynika ? ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co z tego wynika ?

To że anulowanie adnotacji nie jest uregulowane i dopóki w rozporządzeniu w sprawie dopuszczenia pojazdów do ruchu nie pojawią się odpowiednie zapisy , dopóty będziemy dyskutowali i nic z tego nie wyniknie.

 

[ Dodano: 19-08-2016, 18:37 ]

Jak najbardziej i nie potrzeba z zakładu uprawnionego

Wcale bym się nie zdziwił jakby jeden WK wysłał do PIMOT-u . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz, można podciągnąć ... ale czy jest to prawidłowe podciąganie ?

 

A czemu nie? Demontaż siedzeń to też zmiany i z nimi jakoś nie ma problemu. A demontaż gazu polega na tym samym - coś się zmienia w pojeździe, więc coś się zmienia w DR.

 

Demontaż haka tez można podciągnąć ... i co z tego wynika ? ....

 

Że można zrobić zmiany na demontaż haka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...
Demontaż haka tez można podciągnąć ... i co z tego wynika ? ....

 

Że można zrobić zmiany na demontaż haka :P

 

Raczej, że w świetle prawa można naciągać klienta :P ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.