Skocz do zawartości

Skoda Fabia Van ciężarowy na osobowy po 01.07.2016


hzdy

Rekomendowane odpowiedzi

ta cała akcja "zmian" ma ukrócić po pierwsze w blaszakach dostawianie z dykty ścianek, po drugie ograniczyć pseudo-montaże dodatkowych rzędów siedzeń/foteli borując na przestrzał li tylko blachę w podłodze, po trzecie wyeliminować zakusy przerabiania blaszaków na busy

Widzę tutaj zbieżność dla omawianego punktu 9b, po to został stworzony aby unikać właśnie takich sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    25

  • michal_k

    14

  • Paprock

    12

  • tomek.W12

    12

ma ukrócić

Pocztę.

Bo DIAGNOSTA ma od dawna to

Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego

konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

Jeżeli chciał z tego skorzystać, to tyle klienta widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chciał z tego skorzystać, to tyle klienta widział.

ot i własnie jest rozporządzenie co by żaden diagnosta nie musiał drapać się po głowie , czy fabryczne czy nie fabryczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego

konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

- no OK, cytat znam i co dalej?

W temacie idzie o Skodę zapewne homologowaną hurtem w ramach jednego typu. A jak w ramach jednego typu to ma przewidziane miejsca pod fotele i pasy na bank konstrukcyjnie.

Bo to następny zakręcony przepisik co to o czymś niby mówi (o typie), tylko szkoda, że nie definiuje tego o czym mówi. I bądź mądry o jaki "typ" się rozchodzi. Trza było się wysilić i naskrobać przykładowo dla jasności "w miejscach nieprzewidzianych homologacyjnie dla homologowanego pojazdu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w ramach jednego typu to ma przewidziane miejsca pod fotele i pasy na bank konstrukcyjnie.[/i]
To na "bank"właśnie znalazłeś winnego całej sytuacji. :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dokładamy siedzenia w ciężarowym i jednocześnie zmieniamy rodzaj na osobowy

A może najpierw zmieniamy rodzaj, a potem liczbę miejsc :D , kiedy w trakcie zmian konstrukcyjnych jest ta granica? Zmiana konstrukcyjna to jeden etap, często kilka składowych jest powiązanych ze sobą, ale jeden. Nie robisz tego etapami, że najpierw zmieniam liczbę miejsc, a następnie wykonuje kolejne badanie na ZK i zmieniam rodzaj. No chyba, że tak chcesz to wykonać.

 

W chwili badania pojazdu po zmianach z ciężarowego na osobowy - pojazd jest już osobowym [został przebudowany], także badamy pojazd osobowy, a w takich pojazdach nie ma wymogu poświadczenia przez odpowiednią jednostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, czyli jak według Ciebie wygląda sytuacja kiedy taka Skoda Fabia Van (kategoria N1) przyjeżdża na SKP na zmianę liczby siedzeń z dwóch do pięciu i chce zmianę rodzaju na samochód osobowy?

 

Ja widzę, to tak:

1. Jest to pojazd kategorii N1, więc po dołożeniu liczby siedzeń traktuję to jak 9b, czyli wymagam poświadczenia jednostki uprawnionej (przecież tam nie jest rozróżnione, że ten N1 ma być blaszakiem, tylko: BB - van - samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia, czyli Fabia VAN jak najbardziej do nich się zalicza).

2. Zmiana rodzaju na samochód osobowy: dodatkowo wymagam kwitów, że zmiany konstrukcyjne przeprowadził przedsiębiorca prowadzący działalność w tym zakresie (PoRD Art. 66, pkt 4, ppkt 6b).

 

Jak Ty to widzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja normalnie. Z tego powodu, że ten pojazd ciężarowym nie zostanie, a te cztery paragrafy zmiany rodzaju na osobowy nie przeiwdziały i nikt nie jest w stanie nakreślić choćby cienia granicy czy miejsca siędzące były dostawiane jeszcze w ciężarowym czy już w osobowym, no to ja to widzę po staremu normalnie. Warunek! Żadnego borowania i gwintowania czegokolwiek pod siedzenia i pasy! Mus być wszystko fabryczne! Poza tym jest jeszcze kwastia sporna czy ta FABIA VAN nie powinna być AF czasami.

No i na koniec, czy był ktoś na szkoleniu w PIMOCIE, to może się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby nie zostanie, ale przyjeżdża jeszcze jako ciężarowy jakby nie patrzeć (w zaświadczeniu w danych wpisujesz ciężarowy N1, bo inaczej by zmian nie robił z osobowego na osobowy). Nawet jeśli są już dokonane zmiany konstrukcyjne na osobówkę, to dalej Masz pojazd zarejestrowany jako ciężarowy N1. Nawet jeśli wykonasz najpierw badanie na zmiany na "osobówkę", to bez przerejestrowania nadal jest ciężarowym N1. Więc musiałby jechać przerejestrować i wrócić osobowym z nowym DR żeby robić tak jak mówisz (wówczas przy drugim badaniu wpisujesz już jako osobowy i w nim dokładać siedzenia, tylko tutaj stosując metodę, że jak nie ma zapisu o dokładaniu siedzeń w osobowym, to znaczy że można). Pytanie czy mu w tym DR zmienią tylko wpis, że pojazd osobowy kat M1, czy zostawią kat N1 (widziałem takie cuda), co wówczas? Niby osobowy, a jednak N1...

 

Tylko w taki sposób, to tak naprawdę każdy pojazd z nadwoziem BB zrobisz. Ma zmiany na osobówkę, to rejestrujemy jako osobowy, dokłada w blaszaku siedzenia, dokłada, ale już w osobowym więc bez 9b. Jeden diagnosta poprosi o papier od rzeczoznawcy (bo już nie podlega pod 9b), a drugi nie poprosi.

Myślę, że nie o to chodziło. Obstawiam, że chodziło o to żeby jak już sobie odliczałeś VAT, to teraz cierp i zapłać za odpowiedni papier, albo kup drugie auto typowo osobowe (jakby nie patrzeć Państwo na jednym i na drugim zarobi więcej niż ze zwykłych 82 pln za zmiany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dokłada w blaszaku siedzenia, dokłada, ale już w osobowym....

 

Temat jest "Skoda Fabia", więc skąd blaszak ?

Za chwilę będzie tu pisane o dołożeniu miejsc siedziących w czterokołowcu i temat stanie się jeszcze bardziej zrozumiały

 

... Pytanie czy mu w tym DR zmienią tylko wpis, że pojazd osobowy kat M1....

 

Na jakiej podstawie mają wpisać M1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie mają wpisać M1 ?

Ja to po prostu nie rozumiem tego problemu. Czy tak trudno (trzymając w ręku dowód rejestracyjny) określić kategorię pojazdu? Kategorie pojazdu nie są określane w procesie homologacji a jedynie zostały stworzone dla potrzeb homologacji w celu pogrupowania większych grup pojazdów w mniejsze dla których są inne wymagania w ramach tego samego rodzaju pojazdów. Dlaczego niby konieczna jest do tego homologacja. Czy bez homologacji nie jestem w stanie określić np. rodzaju nadwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to po prostu nie rozumiem tego problemu.

 

w rubryce przy kodzie J – wpisuje się kategorię pojazdu na podstawie dokumentu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy, jeżeli jest wymagany, albo na podstawie dowodu rejestracyjnego, jeżeli zawiera kod J z informacją o kategorii pojazdu;

W innych przypadkach, nawet jeśli pojazd ma "ustawowo przypisaną" kategorię, wpisać do DR jej nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michał_k, oczywiście że nie wpiszą M1, chodziło mi bardziej o zobrazowanie różnicy (M1 a N1). Nie powinno zostać N1, ale czasami zostaje niestety.

 

Macher, jeżeli możesz potraktować Fabię Van (kat N1) w taki sposób, że przerabiasz ją na osobowy i dopiero dołożenie siedzeń, to blaszaka np. VW T4 również możesz potraktować tak samo. Fabię z blaszakiem cały czas w tym przypadku łączy par 9b.

 

abcs, właśnie o to określenie chodzi, Fabia Van ma kat. N1. więc powinniśmy się stosować do par 9b przy dokładaniu siedzeń, ale inni twierdzą, że traktują ją jak osobówkę (czyli kat. M1), bo po dołożeniu siedzeń będzie osobówką. Z tym jest problem. Jak podchodzić do tematu? Jeśli kilku będzie tak robić i WK to przełkną, to powinniśmy robić tak wszyscy. Jeśli przejdzie tak Fabia Van, to i przejdzie VW T4 blaszak, bo z jakiego powodu nie można go po ZK zrobić osobówką i wówczas dołożyć siedzeń, albo od razu potraktować, że po zmianach będzie osobówką? Vw T4 wychodziły przecież w wersji osobowej i ciężarowej, tak jak Fabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wg niektórych z Was, jak przyjeżdża np. samochód wywrotka/żuraw i zmienił zabudowę np. na pomoc drogową to najpierw żądacie UDT na żurawia, bo tak jest w DR :shock:

Sytuacja jest analogiczna, bo w omawianej Skodzie jest zmiana rodzaju pojazdu i przeznaczenia.

Po zmianach konstrukcyjnych badam to co widzę, bo po naszym BT dopiero WK wprowadza zmiany. A robienie najpierw z ciężarowego na osobowy i dopiero dołożenie miejsc - tylko ganianie klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie dokumentu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy, jeżeli jest wymagany, albo na podstawie dowodu rejestracyjnego, jeżeli zawiera kod J z informacją o kategorii pojazdu;

 

Michał_k, ja rozumiem, że przepis określa kiedy wpisuje się kategorię w DR, ale ja właśnie tego nie rozumiem, dlaczego kategoria pojazdu wymaga jakiegoś potwierdzenia przez dokumenty. Dlaczego określając na "po raz pierwszym" badaniu podrodzaj pojazdu (częstokroć zupełnie z księżyca) nie muszę mieć homologacji a dla określenia kategorii pojazdu, która dla mnie jest oczywista muszę mieć na to papier.

 

[ Dodano: 11-08-2016, 14:52 ]

bo po dołożeniu siedzeń będzie osobówką

 

Osobówką to będzie dopiero jak przejdzie badanie techniczne z wynikiem pozytywnym i uzyska dowód rejestracyjny w odpowiednim wpisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powinniśmy robić tak wszyscy

:evil:

Przepraszam,nie mogłem się powstrzymać

 

A mi to przypomina retorykę pewnego jegomościa z centralnej Polski.

 

No i ten prawnik - prokurator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobówką to będzie dopiero jak przejdzie badanie techniczne z wynikiem pozytywnym i uzyska dowód rejestracyjny w odpowiednim wpisem.

Dokładnie , i potwierdzenie na zgodność z wymaganiami R14,17 przez jednostkę uprawnioną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macher, jeżeli możesz potraktować Fabię Van (kat N1) w taki sposób, że przerabiasz ją na osobowy i dopiero dołożenie siedzeń, to blaszaka np. VW T4 również możesz potraktować tak samo. .

 

Nic nie muszę bo ... gdzie ja napisałem w tym temacie, że coś przerabiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla określenia kategorii pojazdu, która dla mnie jest oczywista muszę mieć na to papier

 

Bo tak stanowi rozporządzenie - wzór zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu (o ile o to Ci chodziło). Jak dla mnie sprawa jest prosta - kategoria jest ustawowo przypisana do rodzaju pojazdu. Jednak chyba większość tutaj nie tknie anglika bez wpisanej kategorii M1, ale dla ciężarowych bez wpisanego N1 będą wymagać dokumentu z uprawnionej jednostki...

 

Osobówką to będzie dopiero jak przejdzie badanie techniczne z wynikiem pozytywnym i uzyska dowód rejestracyjny w odpowiednim wpisem.

 

Osobówką jest już po zmianach przez przedsiębiorcę. A badanie i wymiana DR tylko potwierdza stan faktyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabia Van ma kat. N1. więc powinniśmy się stosować do par 9b przy dokładaniu siedzeń

Miała przed ZK, po zmianach na osobowy uważam nie ma podstaw stosować §9b. Nie stosujesz warunków do tego czym był. Oceniasz co pojazd na badaniu a nie DR. Jak zmienię silnik z D na P to zadymienie mi sprawdzisz? § 9b nic nie mówi o zmianie rodzaju pojazdu tak jak jest to w 9d. Tak jak jeden z kolegów napisał, przepis zapewne miał zapobiec niekontrolowanemu dłubaniu przy przegrodach w ciężarowych vanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.