Skocz do zawartości

Skoda Fabia Van ciężarowy na osobowy po 01.07.2016


hzdy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie powinno zostać N1
Szczerze ........... powinno.

A już przynajmniej w adnotacjach zostać, że pojazd był homologowany przez producenta:

- nr homologacji

- kat. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    25

  • michal_k

    14

  • Paprock

    12

  • tomek.W12

    12

Szczerze ........... powinno.

 

Żeby była niezgodność kategorii z nowym rodzajem pojazdu (ustawą)?

 

A już przynajmniej w adnotacjach zostać, że pojazd był homologowany przez producenta:

- nr homologacji

- kat. :x

 

A po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co?

Dla większego zamieszania :(

W obecnej dobie to zarówno diagnosta jak i WK powinny mieć pełny dostęp do historii danego pojazdu i mam tu na myśli zarówno homo jaki opisy wszystkich zmian dokonanych w pojeździe. Obecnie to wystarczy aby pojazd został zarejestrowany w innym WK i jego historia przestaje być widoczna (można próbować ja odnaleźć w archiwach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarówno diagnosta jak i WK powinny mieć pełny dostęp do historii danego pojazdu

 

Ale po co? Czy nie wystarczy, że stan faktyczny zgadza się z wpisami w DR? A co było wcześniej to w sumie nie ma znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Osobówką to będzie dopiero jak przejdzie badanie techniczne z wynikiem pozytywnym i uzyska dowód rejestracyjny w odpowiednim wpisem.

 

Osobówką jest już po zmianach przez przedsiębiorcę. A badanie i wymiana DR tylko potwierdza stan faktyczny.

No pozwolę sobie nie zgodzić się z taką tezą. A jeśli przedsiębiorca zamontował coś nie zgodnie z przepisami to taka zmiana i tak jest już dokonana i ważna? Myślę, że Policja podczas kontroli takiego pojazdu przewożącego pasażerów też uznałaby to za przewożenie osób w pojeździe ciężarowym bez wymaganej liczby miejsc.

Mam np. Sprintera ciężarowego (VAT 1). Chcę pojechać z rodziną i znajomymi na wyprawę. Wstawiam fotele i jadę bo już mam osobówkę. Po dwóch tygodniach wracam i wyrzucam fotele bo jednak się rozmyśliłem więc znów mam ciężarowy. Ja decyduję czy mój pojazd dzisiaj będzie ciężarowy czy osobowy. Czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. A jeśli przedsiębiorca zamontował coś nie zgodnie z przepisami to taka zmiana i tak jest już dokonana i ważna?

 

Zmiana jako taka może być ważna, ale badanie po zmianach będzie negatywne - czyli opis zmian na osobówkę, ale wynik N, bo nie spełnia czegoś tam. Oczywiście takie badanie nie jest podstawą do wymiany DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co? Czy nie wystarczy, że stan faktyczny zgadza się z wpisami w DR? A co było wcześniej to w sumie nie ma znaczenia...

W normalnym kraju to faktycznie by tak było, ale w kraju cwaniaków i kombinatorów znajomość historii zmian konstrukcyjnych była by cenną wskazówka jak nie wdepnąć w minę. (nie wspominając o zmianach powrotnych z cięążarowego na osobowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie michał k dostaje piwo za cierpliwość w tłumaczeniu . Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości to niech jeszcze raz przeczyta posty Michała i interpretacje ITS oraz PISKP.

 

Generalnie za te zmiany (wałek) to ktoś powinien polecieć. Pominięto zupełnie w dokładaniu i odejmowaniu miejsc siedzących w N1 producenta pojazdu i fabryczne siedzenia montowane w fabryczne punkty kotwiczenia oraz fabryczne przegrody. Po co ktoś ma je badać ???!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli opis zmian na osobówkę, ale wynik N, bo nie spełnia czegoś tam
Czyli w zaświadczeniu piszę, że pojazd jest już osobówką ale wynik badania negatywny bo nie spełnia warunków dla osobówki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd jest już osobówką ale wynik badania negatywny bo nie spełnia warunków dla osobówki?

 

Wszystko zależy czego dokładnie nie spełnia i na czym polegały zmiany, ale generalnie - tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w zaświadczeniu piszę, że pojazd jest już osobówką ale wynik badania negatywny bo nie spełnia warunków dla osobówki?

Dokładnie na tej samej zasadzie jak ci przyjedzie osobówka na badanie bez 2 rzędu siedzeń bo telewizor przewoził. Nie ma w tym nić nadzwyczajnego.

Po pierwsze to klient wnioskuje o rodzaj badania a nie diagnosta sobie go ustala. Klient zgłasza się na badanie dodatkowe na zmiany twierdząc, że przerobił na osobowy i pod tym kontem badasz pojazd. Jeśli np. brakuje środkowego pasa to dajesz UI z N za tą konkretną usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to klient wnioskuje o rodzaj badania a nie diagnosta sobie go ustala.
Tak to klient wnioskuje, ale według mojej teorii diagnosta może sobie go ustalić :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wysłać klienta do której jednostki uprawnionej jeżeli chodzi o zmiane liczby miejsc.Przebudowa z ciężarowego na osobowy.Ciężarowy ma 4 miejsca a klient chce przebudowy na 5 i zmiana rodzaju na osobowy.A może robimy po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A może zwyczajnie przeczytasz choćby ten temat? ...

 

I gdy dalej nie będziesz pewny ...

Gdzie wysłać klienta ...

Możesz zadzwonić i zapytać w swoim WK, jak oni to widzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wysłać klienta (...)
- a nawet możesz wysłać go do mnie.

Po staremu takie coś zrobię. A w załączniku opiszę jeszcze, że auto fabrycznie wyposażone w dwa przednie fotele oraz trzyosobową tylną kanapę. Wszystkie miejsca odblokowane i dostępne do zajęcia (usiądnięcia). Siedzenia zamontowane w miejscach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. I to z grubsza tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w załączniku opiszę jeszcze, że auto fabrycznie wyposażone w dwa przednie fotele oraz trzyosobową tylną kanapę. Wszystkie miejsca odblokowane i dostępne do zajęcia (usiądnięcia). Siedzenia zamontowane w miejscach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. I to z grubsza tyle.

 

Swoją drogą ciekawe skąd masz wiedzę co to auto miało fabrycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Czy tylko ktoś potrafi to przełożyć na polski :razz:

 

W skrócie potocznym mniej więcej tak:

 

§ 9b) W ciężarowych VANACH do 7,5 t d.m.c. dołożenie foteli należy badaniami potwierdzić!

UWAGA: bez zmiany rodzaju pojazdu!

 

§ 9d) W ciężarowych VANACH do 7,5 t d.m.c. dołożenie foteli należy badaniami potwierdzić!

UWAGA: przy zmianie rodzaju pojazdu na autobus!

 

Szczegóły kategorii, nadwozi i mas opisane w przytaczanych paragrafach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu:

 

§ 9b. (...) i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa,

potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną.

 

§ 9d. (...) jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa,

potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.