Skocz do zawartości

Ciężarowy na specjalny


bbrocki

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    13

  • Paprock

    13

  • blakop

    10

  • michal_k

    10

Top Posters In This Topic

Niby po staremu, ale warunki ma spełniać na dzień poczynionej zmiany rodzaju pojazdu po nowemu w zakresie dokonanych zmian, czyli kurcze po staremu!

„2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne

w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.”,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co dalej panowie z pojazdami ciężarowymi N1 na osobowe M1przerabiamy czy nie

 

Przerabiają przedsiębiorcy, a diagności potwierdzają zmiany :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a diagności potwierdzają zmiany :P
- no to ja nie potwierdziłem zmian. :x

 

Temat rzeka co do potwierdzenia zmian. Dzisiaj miałem do wglądu dokumenty producenta zabudowy jak i oświadczenie tego samego producenta o dokonaniu przebudowy czyli zmiany rodzaju pojazdu.

Producenta w sensie drugoetapowego producenta.

I teraz tak: był wyciąg z homo pojazdu bazowego, był wyciąg z homo pojazdu już po zabudowie, było oświadczenie producenta o danych - wiadomo po II etapie. Tabliczki owszem nadane zgodnie z rozporządzeniem, a więc numery homo, masy, naciski, VINY, wszystko wzorowo na tip-top.

Pierwszy etap to kabina i rama.

Drugi etap to zabudowa na ramie platformy do przewozu pojazdów.

W Pozwoleniu Czasowym "samochód ciężarowy" o przeznaczeniu "przewóz pojazdów".

I teraz jakby trzeci etap, bo nie przewóz pojazdów, a "specjalny" - "pomoc drogowa" jednak!

Ten sam producent co zbudował platformę i wystawił papiery na samochód ciężarowy napisał oświadczenie, że właśnie zmienił rodzaj na specjalny tylko że... No i właśnie gdzieś w dokumentach z drugiego etapu śmignął mi przed oczyma kod PKD, a właściwie EKD o numerze dokładnie tym: "EKD 3420 Produkcja nadwozi pojazdów mechanicznych; produkcja przyczep i naczep".

Z naciskiem na pro-du-kcję. :arrow: ( www.hbi.pl/doc/download/Klasyfikacja%20 ... %20EKD.DOC )

W oświadczeniu o zmianie rodzaju pojazdu użyto tego samego unijnego kodu.

 

I teraz pytanie jak to się ma do naszego: "PKD 45.20. naprawa, konserwacja i przebudowa pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli), takie jak: (...)".

Z naciskiem na prze-bu-do-wę.

 

Gryzie mi się produkcja z przebudową. Czy unijny EKD 3420 zezwala na dokonywanie przebudowy przez siebie zbudowanych pojazdów, czy czepiam się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiają przedsiębiorcy, a diagności potwierdzają zmiany

Do tej wyliczanki nie dopisałeś siebie, czyli WK łyka wszystko co dostanie na papierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mi przyszło do głowy. Jak sobie dobrze przypominam to z kilka razy słyszałem o problemach związanych z uruchomieniem SKP w różnego rodzaju dużych firmach/serwisach o wszelakich kodach PKD. A jednak dopiero po uzupełnieniu wpisu o ten jeden jedyny kodzik więcej: "71.20.B Pozostałe badania i analizy techniczne" dochodziło do pozytywnego odbioru stacji. Czyli coś na rzeczy leży. Czy nadal się czepiam? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj mi jeszcze podstawę prawną, że powinien być dla przebudowy pojazdów kod PKD 45.20. Ktoś kiedyś wskazał ten kod jako jeden z możliwych, a wszyscy się uparli, że to jedyny możliwy. W tym Twoim śmiesznym 45.20 nie ma ani słowa o przebudowie, ani zabudowie i nic Ci się nie gryzie? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz... Zaraz... Zaraz...

Wskazał ten kod i nie wskazał żadnego innego. Czyżby nie było takiego?

Skoro ustawa mówi o prowadzeniu działalności gospodarczej w tym zakresie, no to w tym zakresie.

A zmiana rodzaju pojazdu wskutek czego następuje? Abrakadabry czy przerobienia, przekonstruowania, prze-bu-do-wy?

Bo skoro wyprodukowano pojazd o rodzaju "specjalny" to trzeba było wystawić homo na specjalny.

A skoro w tej samej fabryce pojazd po wyprodukowaniu poddano innej operacji (przeróbce/przebudowie), to trzeba było wystawić homo i na takie coś. A jak nie, to właściwie mieć sklasyfikowaną działalność PKD i pisać stosowne oświadczenie.

Skoro ustawa Prawo o Ruchu Drogowym przywołuje ten zakres działalności, a zakres sklasyfikowany jest w PKD, no to trzeba ten PKD właściwy mieć.

Jeżeli PKD mówi o uprawie zbóż z wyłączeniem ryżu, no to bez ryżu.

Jeżeli PKD mówi o hodowli wielbłądów, no to o hodowli wielbłądów.

Jeżeli PKD mówi o produkcji pojazdów, no to o ich produkcji.

Jeżeli PKD mówi o naprawie samochodów z wyłączeniem motocykli, no to bez motocykli.

Jeżeli PKD w swojej podklasie mówi o przebudowie, no to wtedy można przebudowywać samochody.

 

Tak przynajmniej to kapuję. A nie wpisywać w oświadczeniu kod PKD, którego nie znajduję.

 

http://stat.gov.pl/Klasyfikacje/doc/pkd_07/pkd_07.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnych realiach kod PKD nie jest wyznacznikiem, bo jak przedsiębiorca będzie chciał to w 5 minut może dopisać sobie w rejestrze działalności wszystkie kody jakie istnieją (no może w wyjątkiem tych, które odnoszą się do działalności regulowanych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnych realiach kod PKD nie jest wyznacznikiem, (...)

- a co jest???

 

Nie ważne w ile załatwi PKD, NIP, PESEL, KRS...

 

Bardzo proszę wyjaśnić co jest warunkiem spełnienia poniższego przepisu z naciskiem na zakres działalności gospodarczej:

 

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

 

Bo od tamtej pory raczej nic się nie zmieniło, a są tam wnioski bardzo rzeczowe :arrow:http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=14355

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock - może bez zbędnego filozofowania zacytuj mi który fragment PoRD mówi, jaki konkretnie profil działalności wg PoRD musi być dla wprowadzenia zmiany rodzaju pojazdu.

 

Do reszty aż trudno się odnieść... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop

- po pierwsze, to ja zapytałem o wyjaśnienie zakresu działalności gospodarczej,

- po drugie, nie ma przymusu odnoszenia się więc jakie "trudno",

- po trzecie, to od paru lat ktoś pcha tematyczną filozofię, że jak zegarmistrz otworzy zakład szewski to może w nim wykonywać usługi fryzjerskie. No czy jakoś tak. Oczywiście szacun dla zawodowców wymienionych branż.

 

Może tak warto zacząć od tego na czym zmiana rodzaju pojazdu polega. Dla mnie są to wszelkiego rodzaju prace i czynności więcej lub mniej technologiczne zmieniające pierwowzór. Czyli wszelkiego rodzaju przekonstruowania, przeróbki, modyfikacje, przemiany, montaże/demontaże, transformacje. Bywa, że tylko przeistoczenie na papierze. A wszystko to można zamknąć wyrazem prze-bu-do-wa. Tam synonimy tego słowa :arrow:http://synonim.net/synonim/przebudowa .

Jeżeli więc ktokolwiek poczynił cokolwiek z synonimów prze-bu-do-wy skutkiem czego była zmiana rodzaju pojazdu to niech okaże na to papier. (Jak musi okazywać go w ogóle?) A jak już w nim coś podaje to dobrze byłoby zgodnie z aktualną prawdą kody pisać, bo PKD 34.10. i PKD 34.20. ja nie umiem znaleźć. Pomijam, czy diagnosta musi znać się na tych kodach.

I to by było wszystko. Czyli czepialskim pozostaję w materii PKD 45.20. i tyle.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis mówi o "właściwym" przedsiębiorcy, a nie takim co ma jakieś śmieszne 45.20, co nie ma nic wspólnego resztą z przebudowywaniem, konstruowaniem pojazdów itp. Jest to patologia SKP i tyle. Żaden z diagnostów nie potrafi nawet wskazać, dlaczego akurat 45.20, a nie inna... Przebudowa pojazdu to ani konserwacja, a ni naprawa... Że już nie wspomnę, że jak ktoś motocykl będzie chciał przebudować to leży :evil:

 

Użyty w akcie prawnym zapis "właściwy przedsiębiorca" oznacza nie mniej nie więcej tylko "odpowiedni dla charakteru dokonanych zmian". A dlaczego taki zwrot? Bo trudno skatalogować wszelkie możliwe zmiany i zakłady (ich profile działalności) jakie można w życiu codziennym trafić.

 

A zatem - zakład hydrauliki siłowej będzie jak najbardziej właściwy do zainstalowania np. podnośnika hydraulicznego na aucie. A od Diagnosty po to wymaga się konkretnego wykształcenia, stażu zawodowego i egzaminów, żeby mieć pewność, że wykaże się odrobiną myślenia co to znaczy słowo "właściwy" w przepisach.

 

I tak - jak ktoś będzie sobie chciał na podwoziu auta zrobić bimbrownie to z pewnością zakład zajmujący się przetwórstwem zboża będzie bardziej właściwym niż dowolny warsztat zajmujący się na co dzień wymianą oleju :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam serdecznie, a jak z sytuacja gdy zmian konstrukcyjnych dokonałam w czerwcu - z pojedynczej kabiny dubel + dodatkowe siedzenia (data oświadczenia o zmianach konstrukcyjnych od przedsiębiorcy z datą czerwcową). Później samochód wstawiony do zabudowy więc dopiero teraz pojechałam na zmianę przeznaczenia ciężarowy - specjalny z czym nie ma problemu - nie chcą mi jednak wydać zaświadczenia o zmianie miejsc, Jak się ma do tego zapis o dacie w której dokonano zmian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest tak sformułowane że nie do końca wiadomo o co chodzi. Zmiana rodzaju pojazdu, miał pojedynczą kabinę i zmieniono na podwójną + zabudowa samochodu specjalnego? Ta nowa kabina to oryginalnie ile miejsc miała i ile ma teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam kobieca logika :) Pojazd zakupiony furgon - 3 miejsca - zmieniona kabina na podwójną (6 miejsc) + zabudowa (laweta). Z informacji ze stacji z samą zmianą przeznaczenia na specjalny nie będzie problemu gorzej z liczbą siedzeń. Z tym że oświadczenie o zmianie kabiny oraz dołożeniu siedzeń z czerwca )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. Jak się ma do tego zapis o dacie w której dokonano zmian?

 

Zapis dotyczy nie daty w której dokonano zmian przez przedsiębiorcę, a daty wykonania dodatkowego badania technicznego przez OSKP. Której jeszcze nie było, jak wynika z opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapis dotyczy nie daty w której dokonano zmian przez przedsiębiorcę

 

„2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie taką datą, jest data jak napisałem w poście. Dlaczego mam inaczej interpretować pogrubioną część paragrafu ?

 

Jeśli jest inaczej to po co potwierdzenie tego faktu badaniem ?

 

Dlaczego jedne WK wykreślą wpisy: np. gaz na samo oświadczenie właściciela a inne chcą potwierdzenia w postaci DBT ?

 

Więc, dlaczego żle interpretuje ten zapis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.