Skocz do zawartości

Ciężarowy na specjalny


bbrocki

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli jest inaczej to po co potwierdzenie tego faktu badaniem ?

 

Zmiany rodzaju, a dokładnie zmian konstrukcyjnych powodujących zmianę rodzaju dokonuje przedsiębiorca, więc liczy się data "od przedsiębiorcy". Na badaniu diagnosta jedynie potwierdza, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    13

  • Paprock

    13

  • blakop

    10

  • michal_k

    10

Top Posters In This Topic

Nie przekonuje mnie to nie przekonuje. Jakie przepisy, taki klimat.

Ale może będą jakieś wytyczne z WK .... pożyjemy, zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis jest jasny - data zmiany. Natomiast data badania też nie jest bez znaczenia - bo diagnosta ocenia pojazd na podstawie przepisów obowiązujących w dniu badania (o ile nie są uzależnione od daty zmiany rodzaju lub daty I rejestracji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis jest jasny - data zmiany.
i znów odzywa się polskie podejście do kombinowania - wymieniłem 3 miesiące temu ale nie miałem czasu zrobić badania .................... :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znów odzywa się polskie podejście do kombinowania - wymieniłem 3 miesiące temu ale nie miałem czasu zrobić badania

 

A zmieniły się jakieś konkretnie przepisy przez te 3 miesiące, które pojazd miałby spełniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg autora postu zmieścił się on w 30 dniach. Więc w czym problem?

 

Na pewno w kombinatorstwie, czy raczej w polskiej mentalności, że jak jest możliwość kogoś upier...ć to trzeba z niej skorzystać, żeby pokazać kto ma władzę.

 

Z teorii Machera wynika, że zmian konstrukcyjnych DOKONUJE SIĘ NA SKP :razz:

A ja myślałem, że tam się je tylko bada... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

„2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

pojazd - ma spełniać przepisy obowiązujące w dniu zmiany-przeróbki , dla potwierdzenia daty - faktura- opis zmiany . Owe przepisy dotyczą danych pojazdu :wagi, masy, ilość świateł .... - chociaż po jakimś nowym wyroku data zmiany może być datą badania (trzeba by prawnika)

diagnosta - ma stosować procedury obowiązujące w dniu badania (wysłać pojazd do instytutu... jeśli tak wynika z jego rodzaju, przeznaczenia , ilości miejsc...)

Osobiście tak bym podszedł do tematu , chociaż nie zaszkodziło by dołączyć do kwitów opinię prawna odnośnie daty zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj mi jeszcze podstawę prawną, że powinien być dla przebudowy pojazdów kod PKD 45.20. Ktoś kiedyś wskazał ten kod jako jeden z możliwych, a wszyscy się uparli, że to jedyny możliwy. W tym Twoim śmiesznym 45.20 nie ma ani słowa o przebudowie, ani zabudowie i nic Ci się nie gryzie? :razz:
::hey Podstawy prawnej mi nie podali ,ale złożyłem pismo że chcę dokonywać zmian konstrukcyjnych i rodzaju pojazdu ,to klepneli mi PKD 45.20 bez żadnego ale .Podejżewam ża na jakiejs podstawie mi udzielili zezwolenia na działaność mechaniki . Co prawda lat wstecz około 10 ale można?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.”

Co innego spełniać warunki techniczne, a co innego badanie pojazdu oraz dopuszczenie go do ruchu.

 

Dajecie się naciągać jakiemuś kombinatorowi, który za wszelką cenę chce przepchnąć badanie.

 

Michał - proste pytanie - jeżeli pojazd został wyprodukowany w 2015r (nowy) z normą euro 4 i nie był rejestrowany - to biorąc hipotetyczne, że od stycznia 2016 r. można rejestrować tylko euro 5 i wyżej - ZAREJESTRUJESZ TEN POJAZD w sierpniu 2016 r?

Przecież był wyprodukowany w 2015 r i spełniał wymagania i warunki techniczne z 2015 r

 

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAREJESTRUJESZ TEN POJAZD w sierpniu 2016 r?

 

Jeśli nadal jest nowy i nie ma dopuszczenia z końcowej partii - nie.

 

Co innego spełniać warunki techniczne, a co innego badanie pojazdu oraz dopuszczenie go do ruchu.

 

Jasna sprawa. Ja ten przepis widzę tak, że diagnosta ocenia pojazd na podstawie warunków w dniu badania, a dodatkowym wymaganiem jest, że w zakresie zmiany rodzaju ma spełniać warunki z daty zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient pyta czy może dokonać następującej zmiany konstrukcyjnej.

VW transporter 1993r- obecny stan to: dwa rzędy siedzeń, sześć miejsc siedzących, rej. jako ciężarowy o podrodzaju ciężarowo-osobowy

Po zmianach chciałby mieć: trzy rzędy siedzeń, 9 miejsc siedzących, dodatkowo musi wyciąć blachę i wstawić szyby w ostatnim rzędzie siedzeń. Czy w obecnym stanie prawnym można to zrobić, czy koniecznie trzeba wycinać te blachy pod szyby, czy mógłby zostać rodzajem pojazdu jako ciężarowy i podrodzaju ciężarowo osobowy na 9 osób? Najlepiej by było te zmiany wykonać i w dowodzie tylko zmienić z 6 na 9 osób. Tylko czy tak można wg nowych przepisów? Nie mam doświadczenia w ZK bo pracuję na PSKP ale warto byłoby mu coś podpowiedzieć i wysłać na OSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana ilości miejsc w pojeździe ciężarowym N1 tylko i wyłącznie po badaniu przed PIMOT lub ITS...szczerze wątpię aby ten zabieg w w/w był opłacalny ekonomicznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana ilości miejsc w pojeździe ciężarowym N1 tylko i wyłącznie po badaniu przed PIMOT lub ITS

 

Jeśli przyjmiemy, że nadwozie rodzaju BB = podrodzaj VAN, to przepis nie dotyczy tego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadwozie rodzaju BB = podrodzaj VAN

 

podrodzaju ciężarowo-osobowy

 

Problem z czytaniem? Bo przyjąć to można ucznia na staż, a nie podrodzaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana ilości miejsc w pojeździe ciężarowym N1 tylko i wyłącznie po badaniu przed PIMOT lub ITS...szczerze wątpię aby ten zabieg w w/w był opłacalny ekonomicznie...
Od nowego roku. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z czytaniem? Bo przyjąć to można ucznia na staż, a nie podrodzaj...

 

Nie bardzo rozumiem. Według Ciebie ten ciężarowo-osobowy ma nadwozie BB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa. Do tej pory nikt nie miał wątpliwości czym jest zmiana z ciężarówki na osobówkę. Czytam archiwalne wpisy Psuja i nigdy nie pisał On, że w istocie jest to zwiększenie miejsc w aucie ciężarowym. A teraz nagle metamorfoza jakaś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z czytaniem? Bo przyjąć to można ucznia na staż, a nie podrodzaj...

 

Nie bardzo rozumiem. Według Ciebie ten ciężarowo-osobowy ma nadwozie BB?

 

W/g mnie jak ma podrodzaj ciężarowo-osobowy to nie van.

 

Ciekawa sprawa. Do tej pory nikt nie miał wątpliwości czym jest zmiana z ciężarówki na osobówkę. Czytam archiwalne wpisy Psuja i nigdy nie pisał On, że w istocie jest to zwiększenie miejsc w aucie ciężarowym. A teraz nagle metamorfoza jakaś :)

 

A nie zwiększa miejsc w ciężarowym żeby zrobić osobówkę? (nie w każdym rzecz jasna), zawsze się tak robiło, fizycznie dokładało się miejsc i demontowało przegrodę. Żadnym innym magicznym sposobem się tego nie robiło.

 

 

Ciekawa sprawa. Zawsze wątpliwości, interpretacje i nowe teorie pojawiają się przy jakiejś znaczącej zmianie przepisów. MYŚLISZ, ŻE TO COŚ ZNACZY ????????????? Najciekawsze jest to że najmocniej krzyczą te osoby którym to nie na rękę albo nie ponoszą żadnej odpowiedzialności z tej sytuacji... ciekawa sprawa...

 

 

Twoich archiwalnych postów mam tez poszukać na jakieś ciekawe okoliczności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli on po tej przeróbce jest nadal ciężarowy... Aha - rozumiem... :evil:

 

Czy kolejność czynności ma znaczenie? Dlaczego nie przyjąć, że najpierw się z niego demontuje kratkę, czyli robi osobowy, a dopiero potem zwiększa ilość miejsc?

 

Tak czy inaczej dowiedziałem się, że ZMIANA RODZAJU pojazdu, jest to taka zmiana, w wyniku której rodzaj pojazdu się nie zmienia.

Normalnie doktorat można by na tym opisać.

 

Czyli taki przykład - zmiana przeznaczenia. Mam ciężarówkę z zabudową typu cysterna. A ja demontuje to i zakładam zabudowę typu izoterma. Do tej pory myślałem, że jest to zmiana przeznaczenia z cysterny (do przewozu paliwa powiedzmy) na izotermę. Czyli zmieniam jedno w drugie. Teraz już wiem, że to jest montaż izotermy w cysternie :evil: Taki majstersztyk inżynieryjny 8) Czyli montaż tejże zabudowy izotermicznej nie zwalnia diagnosty z obowiązku sprawdzania warunków jak dla cysterny (plus ADR itd.) - proszę o tym pamiętać!

 

Psuju - z okazji weekendu proszę o kolejną porcję dowcipów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie jak ma podrodzaj ciężarowo-osobowy to nie van.

 

To samo napisałem - nowy przepis go nie obowiązuje, więc nie wiem gdzie u mnie problemy z czytaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha - rozumiem... :evil:

 

Błażej - nie prowokuj mnie swoim zachowaniem. Przypisujesz mi słowa których nie napisałem.

 

Dla was obu jako specjalistów-teoretyków mam zawsze aktualną propozycję. Zróbcie sobie swoje uprawnienia i weźcie tą odpowiedzialność. Fajnie sie doradza jak odpowiedzialność urzędnicza (że nie wspomnę o odpowiedzialności osoby prywatnej) jest mitem rodem z bajki o złym wilku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.