Skocz do zawartości

Wyłącznik prądu w obudowe IP65


petrys17

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje się ktoś od jakiej daty w pojeździe FL wymagany jest wyłącznik prądu w obudowe IP65? Podobno dopuszczalne jest w umieszczenie w obudowie "zapewniającej odpowiednią izolacje" przed rokiem 199X?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie ciężko bo znalazlem w sieci. Takie opracowanie w formie pdf co weszło do ADR w jakim roku.

jak znajde linka to podeślę namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=109&func=view&id=10078&catid=2

 

ADR 1999 lm 220 512

 

Wyłącznik przerywający obwody elektryczne powinien być umieszczony możliwie najbliżej akumulatora. Urządzenia sterujące bezpośrednio lub pośrednio powinny być zainstalowane tak, aby jedno znajdowało się w kabinie kierowcy, a drugie na zewnątrz

pojazdu. Powinny być one łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Urządzenie sterujące umieszczone w kabinie kierowcy powinno być łatwo dostępne z siedzenia kierowcy. Powinno być ono zabezpieczone przed przypadkowym uŜyciem poprzez zastosowanie pokrywy

ochronnej, urządzenia wymagającego wykonania dwóch czynności przy przełączaniu lub w inny odpowiedni sposób. Użycie wyłącznika powinno być możliwe w czasie pracy silnika,bez powodowania niebezpiecznych przepięć. Działanie wyłącznika w atmosferze

wybuchowej nie powinno stwarzać zagrożenia pożarowego; może być to zapewnione poprzez

użycie wyłącznika z obudową o stopniu ochrony IP65 zgodnie z normą IEC 529.

Połączenia kablowe głównego wyłącznika powinny posiadać stopień ochrony IP54. Nie

jest to wymagane, jeżeli połączenia te znajdują się w obudowie, którą może być obudowa akumulatora. W tym przypadku wystarczy zabezpieczyć te połączenia przed zawarciem, np. gumową osłoną.

 

ADR 1997 lm 220 000 (b)

Dla pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych w cysternach

(stałych lub odejmowalnych) i w bateriach naczyń odłącznik pozwalający wyłączyć całą sieć

elektryczną powinien znajdować się możliwie najbliżej akumulatora. Sterowanie

odłącznikiem bezpośrednio lub z odległości powinno znajdować się w kabinie kierowcy i na

zewnątrz pojazdu. Powinno być ono łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Uruchomienie

odłącznika powinno być możliwe pod obciążeniem w czasie pracy silnika i nie może

powodować niebezpiecznego przepięcia w instalacji.

5ae1a7797b7d3_ADR2015.thumb.png.132b8b9d299e09e61db712d0d2988a1d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Zapytam tutaj. Scania R420 pełny ADR nic nie przerabiane. Nie ma przy akumulatorach głównego wyłącznika prądu. W kabinie jest i wszystko rozłącza tak jak ma być. Scania twierdzi że jest zamontowany gdzieś jakiś wyłącznik, który w razie pożaru automatycznie wyłączy wszystko i że wszystko jest OK. Jak w takim razie podejść do badania ADR takiego auta? Dodam jeszcze że doczepiła się do tego inspekcja na drodze i wpisali to do protokołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Scania tak ma. Iveco w ościennym temacie klika dni temu w podobnej sprawie było przerabiane.

Jak są papiery od producenta, że auto spełnia p/poż to nie wnikam dalej. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są papiery od producenta, że auto spełnia p/poż to nie wnikam dalej. :x

 

No właśnie na razie papieru nie ma. Producent ma dopiero wystawić. I problem jest w tym że my mamy to sprawdzić. Tylko jak? A ludzie różne cudza robią. I skąd mieć pewność że nie zdemontowane? A kwit będzie.

 

Mogę prosić o link do tego tematu z Iveco bo coś nie umiem go namierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że szukają gdzie indziej szczęścia

 

Kolego to na pewno nie ci sami. Bo ta Scania to nasze auto firmowe i mamy takich dwie. Obydwie pełny ADR nic nie kombinowane. Czekamy na zaświadczenie od Scani. Ciekawe co z tego wyjdzie bo ITD wpisało to w protokóle, a kierowca tego nie przyjął, a chcieli dać mu za to 2tyś. kary. Scania twierdzi że jest wszystko ok i tak ma być. Wyłącznik w kabinie rozłącza wszystko prawidłowo, podobno w skrzynce z akumulatorami jest jakaś płytka, która sama rozłącza w razie pożaru. Jak auto wróci to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Ale sam postęp techniczny też musi być zgodny z obowiązującymi przepisami.

Na pewno ot tak producent tego wyłącznika nie skonstruował go w oderwaniu ob obowiązujących przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo mogę się skapnąć co ma do tego "postęp techniczny", "nasze przepisy", "unijne przepisy".

Wałkuję ADR i ni w ząb zastrzeżeń co do postępu technicznego wraz z naszymi i unijnymi przepisami dopasować nie umiem. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=109&func=view&id=10078&catid=2

 

ADR 1999 lm 220 512

 

Wyłącznik przerywający obwody elektryczne powinien być umieszczony możliwie najbliżej akumulatora. Urządzenia sterujące bezpośrednio lub pośrednio powinny być zainstalowane tak, aby jedno znajdowało się w kabinie kierowcy, a drugie na zewnątrz

pojazdu. Powinny być one łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Urządzenie sterujące umieszczone w kabinie kierowcy powinno być łatwo dostępne z siedzenia kierowcy. Powinno być ono zabezpieczone przed przypadkowym uŜyciem poprzez zastosowanie pokrywy

ochronnej, urządzenia wymagającego wykonania dwóch czynności przy przełączaniu lub w inny odpowiedni sposób. Użycie wyłącznika powinno być możliwe w czasie pracy silnika,bez powodowania niebezpiecznych przepięć. Działanie wyłącznika w atmosferze

wybuchowej nie powinno stwarzać zagrożenia pożarowego; może być to zapewnione poprzez

użycie wyłącznika z obudową o stopniu ochrony IP65 zgodnie z normą IEC 529.

Połączenia kablowe głównego wyłącznika powinny posiadać stopień ochrony IP54. Nie

jest to wymagane, jeżeli połączenia te znajdują się w obudowie, którą może być obudowa akumulatora. W tym przypadku wystarczy zabezpieczyć te połączenia przed zawarciem, np. gumową osłoną.

 

ADR 1997 lm 220 000 (b)

Dla pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych w cysternach

(stałych lub odejmowalnych) i w bateriach naczyń odłącznik pozwalający wyłączyć całą sieć

elektryczną powinien znajdować się możliwie najbliżej akumulatora. Sterowanie

odłącznikiem bezpośrednio lub z odległości powinno znajdować się w kabinie kierowcy i na

zewnątrz pojazdu. Powinno być ono łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Uruchomienie

odłącznika powinno być możliwe pod obciążeniem w czasie pracy silnika i nie może

powodować niebezpiecznego przepięcia w instalacji.

 

 

W regulaminie też to jest

Regulamin nr 105 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów przeznaczonych do przewozu ładunków niebezpiecznych w odniesieniu do ich szczególnych cech konstrukcyjnych.

 

5.1.1.3.3. Wyłącznik powinien być umieszczony w obudowie o stopniu ochrony IP65 zgodnie z normą IEC 529.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.