petrys17 Napisano 12 Lipiec 2016 Share Napisano 12 Lipiec 2016 Orientuje się ktoś od jakiej daty w pojeździe FL wymagany jest wyłącznik prądu w obudowe IP65? Podobno dopuszczalne jest w umieszczenie w obudowie "zapewniającej odpowiednią izolacje" przed rokiem 199X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 12 Lipiec 2016 Share Napisano 12 Lipiec 2016 Znalazlem ze od 2005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrys17 Napisano 12 Lipiec 2016 Autor Share Napisano 12 Lipiec 2016 Od 1 lipca 2005r wymagany jest na przewodzie zasilającym. A o stopniu ochrony nie mogę znaleźć informacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Lipiec 2016 Share Napisano 12 Lipiec 2016 Znalazłem ... będzie jeszcze fajniej, gdy podasz namiary na miejsce tego znaleziska (DzU. § §) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Bedzie ciężko bo znalazlem w sieci. Takie opracowanie w formie pdf co weszło do ADR w jakim roku. jak znajde linka to podeślę namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=109&func=view&id=10078&catid=2 ADR 1999 lm 220 512 Wyłącznik przerywający obwody elektryczne powinien być umieszczony możliwie najbliżej akumulatora. Urządzenia sterujące bezpośrednio lub pośrednio powinny być zainstalowane tak, aby jedno znajdowało się w kabinie kierowcy, a drugie na zewnątrz pojazdu. Powinny być one łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Urządzenie sterujące umieszczone w kabinie kierowcy powinno być łatwo dostępne z siedzenia kierowcy. Powinno być ono zabezpieczone przed przypadkowym uŜyciem poprzez zastosowanie pokrywy ochronnej, urządzenia wymagającego wykonania dwóch czynności przy przełączaniu lub w inny odpowiedni sposób. Użycie wyłącznika powinno być możliwe w czasie pracy silnika,bez powodowania niebezpiecznych przepięć. Działanie wyłącznika w atmosferze wybuchowej nie powinno stwarzać zagrożenia pożarowego; może być to zapewnione poprzez użycie wyłącznika z obudową o stopniu ochrony IP65 zgodnie z normą IEC 529. Połączenia kablowe głównego wyłącznika powinny posiadać stopień ochrony IP54. Nie jest to wymagane, jeżeli połączenia te znajdują się w obudowie, którą może być obudowa akumulatora. W tym przypadku wystarczy zabezpieczyć te połączenia przed zawarciem, np. gumową osłoną. ADR 1997 lm 220 000 (b) Dla pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych w cysternach (stałych lub odejmowalnych) i w bateriach naczyń odłącznik pozwalający wyłączyć całą sieć elektryczną powinien znajdować się możliwie najbliżej akumulatora. Sterowanie odłącznikiem bezpośrednio lub z odległości powinno znajdować się w kabinie kierowcy i na zewnątrz pojazdu. Powinno być ono łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Uruchomienie odłącznika powinno być możliwe pod obciążeniem w czasie pracy silnika i nie może powodować niebezpiecznego przepięcia w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 dla przypomnienia http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4973 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Lipiec 2017 Share Napisano 20 Lipiec 2017 Zapytam tutaj. Scania R420 pełny ADR nic nie przerabiane. Nie ma przy akumulatorach głównego wyłącznika prądu. W kabinie jest i wszystko rozłącza tak jak ma być. Scania twierdzi że jest zamontowany gdzieś jakiś wyłącznik, który w razie pożaru automatycznie wyłączy wszystko i że wszystko jest OK. Jak w takim razie podejść do badania ADR takiego auta? Dodam jeszcze że doczepiła się do tego inspekcja na drodze i wpisali to do protokołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Lipiec 2017 Share Napisano 20 Lipiec 2017 Nie tylko Scania tak ma. Iveco w ościennym temacie klika dni temu w podobnej sprawie było przerabiane. Jak są papiery od producenta, że auto spełnia p/poż to nie wnikam dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Lipiec 2017 Share Napisano 20 Lipiec 2017 Jak są papiery od producenta, że auto spełnia p/poż to nie wnikam dalej. No właśnie na razie papieru nie ma. Producent ma dopiero wystawić. I problem jest w tym że my mamy to sprawdzić. Tylko jak? A ludzie różne cudza robią. I skąd mieć pewność że nie zdemontowane? A kwit będzie. Mogę prosić o link do tego tematu z Iveco bo coś nie umiem go namierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Lipiec 2017 Share Napisano 20 Lipiec 2017 - no bo on jest zapakowany aż w tak szczelnej obudowie, że nie da rady zlokalizować go ot tak sobie! - link: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=19733 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Lipiec 2017 Share Napisano 20 Lipiec 2017 Ok. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 21 Lipiec 2017 Share Napisano 21 Lipiec 2017 Demart, Ja ich pogoniłem to widzę że szukają gdzie indziej szczęścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Lipiec 2017 Share Napisano 21 Lipiec 2017 - a konkretnie to z powodu jakich paragrafów pogoniłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 21 Lipiec 2017 Share Napisano 21 Lipiec 2017 widzę że szukają gdzie indziej szczęścia Kolego to na pewno nie ci sami. Bo ta Scania to nasze auto firmowe i mamy takich dwie. Obydwie pełny ADR nic nie kombinowane. Czekamy na zaświadczenie od Scani. Ciekawe co z tego wyjdzie bo ITD wpisało to w protokóle, a kierowca tego nie przyjął, a chcieli dać mu za to 2tyś. kary. Scania twierdzi że jest wszystko ok i tak ma być. Wyłącznik w kabinie rozłącza wszystko prawidłowo, podobno w skrzynce z akumulatorami jest jakaś płytka, która sama rozłącza w razie pożaru. Jak auto wróci to sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Lipiec 2017 Share Napisano 21 Lipiec 2017 Tak to mniej więcej wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Sierpień 2017 Share Napisano 13 Sierpień 2017 Pewnie jak zwykle zmiany w naszych przepisach nie nadążają za zmianami unijnymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Sierpień 2017 Share Napisano 13 Sierpień 2017 nie tyle za przepisami unijnymi co za postępem technicznym po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Sierpień 2017 Share Napisano 15 Sierpień 2017 Ale sam postęp techniczny też musi być zgodny z obowiązującymi przepisami. Na pewno ot tak producent tego wyłącznika nie skonstruował go w oderwaniu ob obowiązujących przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Sierpień 2017 Share Napisano 15 Sierpień 2017 Nie za bardzo mogę się skapnąć co ma do tego "postęp techniczny", "nasze przepisy", "unijne przepisy". Wałkuję ADR i ni w ząb zastrzeżeń co do postępu technicznego wraz z naszymi i unijnymi przepisami dopasować nie umiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 24 Wrzesień 2017 Share Napisano 24 Wrzesień 2017 http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=109&func=view&id=10078&catid=2 ADR 1999 lm 220 512 Wyłącznik przerywający obwody elektryczne powinien być umieszczony możliwie najbliżej akumulatora. Urządzenia sterujące bezpośrednio lub pośrednio powinny być zainstalowane tak, aby jedno znajdowało się w kabinie kierowcy, a drugie na zewnątrz pojazdu. Powinny być one łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Urządzenie sterujące umieszczone w kabinie kierowcy powinno być łatwo dostępne z siedzenia kierowcy. Powinno być ono zabezpieczone przed przypadkowym uŜyciem poprzez zastosowanie pokrywy ochronnej, urządzenia wymagającego wykonania dwóch czynności przy przełączaniu lub w inny odpowiedni sposób. Użycie wyłącznika powinno być możliwe w czasie pracy silnika,bez powodowania niebezpiecznych przepięć. Działanie wyłącznika w atmosferze wybuchowej nie powinno stwarzać zagrożenia pożarowego; może być to zapewnione poprzez użycie wyłącznika z obudową o stopniu ochrony IP65 zgodnie z normą IEC 529. Połączenia kablowe głównego wyłącznika powinny posiadać stopień ochrony IP54. Nie jest to wymagane, jeżeli połączenia te znajdują się w obudowie, którą może być obudowa akumulatora. W tym przypadku wystarczy zabezpieczyć te połączenia przed zawarciem, np. gumową osłoną. ADR 1997 lm 220 000 (b) Dla pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych w cysternach (stałych lub odejmowalnych) i w bateriach naczyń odłącznik pozwalający wyłączyć całą sieć elektryczną powinien znajdować się możliwie najbliżej akumulatora. Sterowanie odłącznikiem bezpośrednio lub z odległości powinno znajdować się w kabinie kierowcy i na zewnątrz pojazdu. Powinno być ono łatwo dostępne i wyraźnie oznaczone. Uruchomienie odłącznika powinno być możliwe pod obciążeniem w czasie pracy silnika i nie może powodować niebezpiecznego przepięcia w instalacji. W regulaminie też to jest Regulamin nr 105 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów przeznaczonych do przewozu ładunków niebezpiecznych w odniesieniu do ich szczególnych cech konstrukcyjnych. 5.1.1.3.3. Wyłącznik powinien być umieszczony w obudowie o stopniu ochrony IP65 zgodnie z normą IEC 529. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.