Skocz do zawartości

specjalny (kamper) z busa dostawczego


serwan

Rekomendowane odpowiedzi

Jakim cudem chcesz zabudową kamperową dostawczak do 3,5 tony przeciążyć? Stosując marmur i granit do zabudowy?

Uwierz, że się da. Widziałem kiedyś fabrycznego kampera na podwoziu Fiata Ducato ( marka po zabudowie została zmieniona, ale niestety nie pamiętam na jaką, ale była to włoska firma) i DMC pojazdu wynosiło 3700 kg. Jak dobrze pamiętam był to pojazd 4 osobowy z wykończeniem na wysokim poziomie, miał sporą baterię akumulatorów z przetwornicą na 230V, szafki z litego drewna itp. - a takie rzeczy ważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    13

  • jer2y

    12

  • michal_k

    9

  • danielg539

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pisząc:

Ciężko mi wyobrazić sobie samochód kampingowy ( po zmianach konstrukcyjnych ) do 3,5 tony z trzema rzędami siedzeń

miałem na myśli właśnie to :

Jednak biorąc pod uwagę praktyczne wymiary wykonanie tego z wykorzystaniem fabrycznych mocowań ze standardowej wersji transportowej z trzema rzędami po prostu Ci nie wyjdzie.
bo de facto kamper dla 6 osób w granicach 3,5t to bardziej niż cygański kompromis... Nawet Oni po tylu w tych taborach nie żyją na kupie :evil:

Fabryczne maszyny to co innego. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rzeczy, byłem i oglądałem dzisiaj Forda Transita z 2005r. Auto zupełnie nie z mojej bajki ale podstawowy i najważniejszy warunek tzn. tylny rząd siedzeń w wydaniu fabrycznym jest spełniony (4 fotele) a cała reszta, no cóż, obleci. Do podłogi na 8 śrub jest mocowana rama pośrednia a do niej dopiero fotele - 4 osobne. Wygląda to nawet bardzo solidnie. 2 szt foteli bez problemu (technicznego) można usunąć nie ingerując w żadne mocowania dwóch pozostających na swoim miejscu - po prostu można je wyczepić z ramy pośredniej. Po wygłuszeniu i ociepleniu podłogi rama pośrednia nie byłaby normalnie widoczna - czy trzeba by było zachować jakiś dostęp do niej na okoliczność przeglądu? Jest jeszcze jedna rzecz która mnie martwi, mianowicie pasy na tylnych siedzeniach są tylko biodrowe - podkreślam tak to coś wyjechało od dealera w 2005r. Czy jak będę chciał zmniejszyć liczbę osób do 5 to nie zaczną się schody tymi z pasami, że są one tylko biodrowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki podrodzaj pojazdu to jest?

 

Dla ułatwienia dodam, że nie znajdziesz tej informacji w dowodzi rejestracyjnym :evil:

 

I tak to w Polsce jest z przeróbkami hehe... Nie oczekuj jednoznacznych odpowiedzi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki podrodzaj pojazdu to jest?

Dla ułatwienia dodam, że nie znajdziesz tej informacji w dowodzi rejestracyjnym :evil:

No to faktycznie ułatwiłeś, uchyl PROSZĘ rąbka tajemnicy :keep:.

Z tego co wiem, to jest to sam. ciężarowy o DMC 3,5T, był na niego odliczany VAT, ma przestrzeń bagażową do tego uprawniającą oddzieloną ścianą grodziową - kiedyś został skierowany na pomiary paki bo ktoś miał podejrzenie że jest do tego za mała ale przeszedł je pozytywnie.

Z DR wynika że jest zarejestrowany na 7 osób, przegląd aktualny ma i jak mówi sprzedający, do tej pory problemów z nim nigdy nie miał. Sprzedający jest I właścicielem, a samochód w takiej zabudowie kupił w polskim salonie Forda. Wszystkie fotele są stylistycznie i obiciowo jednolite - fordowskie. Wykonanie jest (mówimy o II rzędzie siedzeń), moim zdaniem, bardzo solidne ale to tylko moje zdanie. Widać jednak, że ściana grodziowa to raczej na pewno handmade. Możliwe, że fotele to wykonanie oryginalne a ściana dorabiana była na potrzeby polskie, ale nie mogę wykluczyć, że II rząd wraz ze ścianą jest to rozwiązanie, nazwijmy je, "autorskie" dilera który go sprzedawał.

Czy mogę zakładać przez analogię do zezwolenia na niemanie pasów na tylnych siedzeniach w pojazdach sprzed bodajże 1993 r, że jeśli ten samochód był przerabiany w sposób zgodny z ówczesnymi przepisami które nie wymagały fabrycznych puntów mocowania to obecnie na przeglądzie nie powinien on mieć w tym zakresie problemów?

Nie wiem czy usunięcie dwóch zbędnych mi foteli drugiego rzędu (z istniejących obecnie czterech) nie wygeneruje problemów na stacji diagnostycznej gdy będę chciał zmienić przeznaczenie pojazdu (oczywiście mając już zabudowę kempingową). Podkreślam, chcę tylko usunąć dwa niezależne fotele z czterech, pozostałych nie dotykając.

Czytam to co napisałem i nie wiem czy śmiać się czy płakać, bo niby na zdrowy rozsądek wszystko jest jasne i oczywiste ale w naszej chorej rzeczywistości jak ślimak może być rybą a marchewka owocem to co tutaj mówić o jakimkolwiek rozsądku - dlatego pytam fachowców-praktyków gdyż nie chciałbym wejść na minę i kupić czegoś czego nie będę mógł później używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy usunięcie dwóch zbędnych mi foteli drugiego rzędu (z istniejących obecnie czterech) nie wygeneruje problemów na stacji diagnostycznej gdy będę chciał zmienić przeznaczenie pojazdu (oczywiście mając już zabudowę kempingową)

Fotele usunąć możesz ale bezpieczniej będzie je usunąć przed dokonaniem zabudowy, bo w nowej zabudowie diagnosta może wymagać badania na wytrzymałość foteli jeśli uzna, że ich montaż jest związany z zabudowa campera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy usunięcie dwóch zbędnych mi foteli drugiego rzędu (z istniejących obecnie czterech) nie wygeneruje problemów na stacji diagnostycznej gdy będę chciał zmienić przeznaczenie pojazdu (oczywiście mając już zabudowę kempingową)

Fotele usunąć możesz ale bezpieczniej będzie je usunąć przed dokonaniem zabudowy, bo w nowej zabudowie diagnosta może wymagać badania na wytrzymałość foteli jeśli uzna, że ich montaż jest związany z zabudowa campera.

O jest, bo już traciłem nadzieję, pierwsza konkretna odpowiedź która coś wnosi.

Brawo dla tego Pana, dziękuję i proszę o takich więcej ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa poradnik małego kombinatora

Czy to jakaś kombinacja, skoro fotele będą tam gdzie były?

zapisuję Cię do Klubu

Jaki to klub? Ile wynosi składka członkowska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki podrodzaj pojazdu to jest?

Dla ułatwienia dodam, że nie znajdziesz tej informacji w dowodzi rejestracyjnym :evil:

I tak to w Polsce jest z przeróbkami hehe... Nie oczekuj jednoznacznych odpowiedzi 8)

Czy to chodzi o te dane?

Kategoria: N1

Numer: PL*0077*05

Wariant: H9FAB

Mógłby ktoś rozszyfrować co to oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zasadniczo podpadasz pod nowe przepisy Kolego... Oczywiście zależy jak na to patrzeć, no po zmianach nie będzie to już ani ciężarowy, ani nawet VAN, jednakże podejście Diagnostów jest tu diametralnie różne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

] No to zasadniczo podpadasz pod nowe przepisy Kolego... Oczywiście zależy jak na to patrzeć, no po zmianach nie będzie to już ani ciężarowy, ani nawet VAN, jednakże podejście Diagnostów jest tu diametralnie różne...

Sorry, ale się pogubiłem.

Docelowo chcę zmienić przeznaczenie tego ciężarowego czy też vana (w DR ma wpisane "Ciężarowy") na specjalny-kamper (nazwa potoczna możę nieprecyzyjna ale chyba wiadomo o co chodzi).

Idąc za radą Kol. @danielg539, najpierw, jeszcze przed przebudową paki na kemping,

1. usuwam (oczywiście robi to uprawniona firma) dwa siedzenia tylnego rzędu nie zmieniając przeznaczenia - pozostaje ciężarowy/van, ale już 5 osobowy,

2. wykonuję (tj firma) na pojeździe 5 osobowym zabudowę i wtedy zmieniam przeznaczenie na specjalny-kempingowy.

W którym momencie mam/mogę mieć problem?

I jeszcze jedno ponieważ zostałem członkiem Klubu a to chyba do czegoś uprawnia. ;D

Załóżmy, czysto teoretycznie, że mam 2 siedzenia na których są uszkodzone pasy bezpieczeństwa i nie chcę ich naprawiać, czy jest to podstawą do umniejszenia liczby osób w dowodzie - są siedzenia ale bez prawa przewozu na nich ludzi, ot można sobie na nich posiedzieć na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym momencie mam/mogę mieć problem?

 

Nie powinieneś w żadnym.

 

1. usuwam (oczywiście robi to uprawniona firma) dwa siedzenia tylnego rzędu nie zmieniając przeznaczenia - pozostaje ciężarowy/van, ale już 5 osobowy,

 

Nie musi tego robić firma. Możesz to zrobić sam. Nie ma potrzeby żeby najpierw demontować miejsca w ciężarowym, a dopiero później zmiana na specjalny kempingowy. Jeśli będzie od razu zmiana na kempingowy - wtedy już zmiany rodzaju musi dokonać odpowiedni przedsiębiorca.

 

[ Dodano: 18-10-2016, 18:42 ]

Ważne, żeby diagnosta wiedział, że jest to zmniejszenie liczby miejsc bez "ruszania" pozostałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tylko chodziło o to, że pojazd wg wielu Kolegów będzie się łapał pod:

§ 9c. W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.

 

Jest ciężarowy, jest N1, i jest VAN... Więc reszta musi spełniać te wymagania... Nie?

Niech mądrzejsi opiszą co to za wymagania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to zrobić sam. Nie ma potrzeby żeby najpierw demontować miejsca w ciężarowym, a dopiero później zmiana na specjalny kempingowy. Jeśli będzie od razu zmiana na kempingowy - wtedy już zmiany rodzaju musi dokonać odpowiedni przedsiębiorca.

 

[ Dodano: 18-10-2016, 18:42 ]

Ważne, żeby diagnosta wiedział, że jest to zmniejszenie liczby miejsc bez "ruszania" pozostałych.

 

W tym cały sęk, aby diagnosta to wiedział (uwierzył klientowi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy samochodem osobowym można jeździć bez kompletu siedzeń, np. w kombi tylne są w prosty sposób demontowalne aby można było przewieść większy ładunek. Jeśli tak, to może w samochodzie specjalnym - kempingowym który podobno zalicza się do osobowych jest tak samo - ma w DW 7 miejsc ale tymczasowo np. dwa zdemontowane? Wówczas nie bawiłbym się w zmiany w dowodzie i zostawił tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy samochodem osobowym można jeździć bez kompletu siedzeń

Jeździć można, na badaniu będzie problem. Diagnosta nie będzie mógł sprawdzić pasów, mocowania itp., nie mówiąc o niezgodności z DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy samochodem osobowym można jeździć bez kompletu siedzeń, np. w kombi tylne są w prosty sposób demontowalne aby można było przewieść większy ładunek.

 

Policjant może zatrzymać DR za niezgodność danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policjant może zatrzymać DR za niezgodność danych.

Gdy jechaliśmy z synem TRABANTEM i było wyjęte przednie prawe siedzenie, (ja siedziałem na tylnym) policjant pouczył, że w razie nagłego hamowania mogę wybić głową szybę bo nie ma pasów z tyłu. A siedziałem z prawej strony. Niby miał rację chociaż hamulce w TRABANCIE :sad::sad::sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy samochodem osobowym można jeździć bez kompletu siedzeń

Jeździć można, na badaniu będzie problem. Diagnosta nie będzie mógł sprawdzić pasów, mocowania itp., nie mówiąc o niezgodności z DR.

To, że na przeglądzie trzeba być z kompletem siedzeń jest dla mnie dosyć oczywiste, diagnosta mając przed sobą pojazd przystosowany do przewożenia 7 osób musi mieć możliwość sprawdzenia na czym mają one siedzieć. Czy jednak koniecznie w trakcie użytkowania musi być obsadzony komplet foteli? Mam Scenica w którym bez użycia jakichkolwiek narzędzi, za naciśnięciem jednej dźwigienki mogę wypiąć dowolny fotel z trzech II rzędu. Mocno nielogiczne byłoby gdyby nie wolno było korzystać z fabrycznej (w tym przypadku) funkcji pojazdu. Jest dla mnie również oczywiste że nie mogę przewozić liczby osób większej niż mam w tym momencie zamontowanych foteli.

Cy ktoś jest w stanie przytoczyć konkretny przepis za lub przeciw jeździe z, nazwijmy to, czasowo zdemontowanymi siedzeniami. Szukałem ale poza gdybaniem nic konkretnego na ten temat nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojazd ma DR 7 miejsc to musi być możliwość przewozu 7 osób - zawsze. Inaczej mamy niezgodność danych ze stanem faktycznym, co skutkuje zatrzymaniem DR. A życie życiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.