Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
ciekawski777

Zmiana podrodzaju

Polecane posty

ciekawski777

Witam Wszystkich Forumowiczów. Jestem tutaj nowy. Zastanawia mnie czy jest możliwość przebudowy samochodu ciężarowego, podrodzaj furgon, przeznaczenie chłodnia. A miało by być samochód ciężarowy , podrodzaj wielozadaniowy.Demontuje całe wyposażenie chłodni. Przegroda zostaje ta sama. Liczba miesc sie nie zmienia. z góry dziekuje za zainteresowanie sie Moim problemem. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Czy ta chłodnia zawarta jest w bryle "blaszaka" czy ma ona formę kontenera?

Jeżeli to blaszak to wielozadaniowym pojazdem będzie mógł zostać, natomiast jeżeli to kontener to o nowym przeznaczeniu pojazdu zdecyduje rodzaj zamontowanej przestrzeni ładunkowej czyli może to być np. skrzynia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciekawski777

Chłodnia zwarta w bryle nadwozia. zwykły blaszak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jak zwykły blaszak to raczej od dawna w podrodzaju powinien mieć vana. I raczej po przebudowie taki sam powinien zostać podrodzaj, czyli van.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciekawski777

A jest podrodzaj furgon przeznaczenie chłodnia. Tylko teraz czy po zmianach przepisów musze miec homologacje na przegrode skoro przegrody nie ruszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Z konstrukcji poniższych przepisów wynika, że kwity na przegrodę dopiero po nowym roku:

 

§ 8.

 

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:

 

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016r.;

 

8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej,

 

9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

 

10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

..ale dla:

"zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016r.;"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drogba

jest furgon chłodnia bo właściciel przy rozliczeniu szkody dostawał wyższą wycenę , ale do celów fiskalnych już jest pod górkę , ale przy takiej konstrukcji prawnej nie da się inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciekawski777

Dziękuje koledzy za zainteresowanie tematem pomoc i cenne uwagi. TYroszke sie w mojej głowie rozjaśniło ze nie jest aż tak żle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
..ale dla:

"zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016r.;"

- no rozumiem, że jak łapie się w tym okresie rejestracji to kwit a'la homo jest niewymagany, a wcześniej to o przegrodzie w blaszaku nie słyszeli. No sorry w vanie.

 

Kwit z jednostki uprawnionej stosuje się:

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

No tak Kolego markes30, czy nie tak Kolego markes30?

Pomijam fakt, że mam manierę strzelać babole jeżeli chodzi o interpretację. :x:hah:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Z konstrukcji poniższych przepisów wynika, że kwity na przegrodę dopiero po nowym roku:

ALE DLA

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;
Pomijam fakt, że mam manierę strzelać babole jeżeli chodzi o interpretację.

Ja chyba też ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
zwykły blaszak

Nie taki zwykły .

Demontuje całe wyposażenie chłodni.

Izolację termiczną też ,czy tylko agregat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciekawski777

Demontuje całe wyposażenie chłodni czyli agregat, izolację termiczną. W innym wypadku pozostałby podrodzaj furgon przeznaczenie izotermiczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie widzę przeszkód na zmianę przeznaczenia. Przegroda w takim furgonie była i jest i nadal będzie fabryczna, z oryginalną homologacją na cały pojazd. Tego rodzaju zabudowa nie ingeruje w tą przegrodę.

 

Ładowność możesz mu nieco zwiększyć po tej przeróbce (oczywiście na podstawie wagi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciekawski777

Tylko teraz podpiąć go pod wielozadaniowy czy VAN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A jak tam stryjenka uważa 8)

 

A tak poważnie - warto byłoby dotrzeć do pierwotnej homologacji i zrobić jak było. Albo przynajmniej ustalić maks.danych (homo, wersja itp.) i posprawdzać katalogowo jak były homologowane, co by przed szereg z własnym pomysłem nie wyskakiwać.

 

Podaj szczegółowe dane to może nawet tu koledzy coś Ci znajdą i pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadeusz p.

Chłodnia zawarta w bryle nadwozia-FURGON !? Jak już to VAN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Jak popatrzysz na tabelkę to w przypadku vana nie mamy przeznaczenia a dla furgonu jest. Przepisy nie nadążają za pomysłowością konstruktorów. Może tak ktoś sklasyfikował bo tak z tabelki mu wychodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Chłodnia zawarta w bryle nadwozia-FURGON !? Jak już to VAN.

Jesteś pewien?

 

Z klasyfikacji jest to: sam. ciężarowy - furgon - izotermiczny lub chłodnia lub lodownia. Dz. U. 1088 z 2016.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jest to: sam. ciężarowy - furgon - izotermiczny lub chłodnia lub lodownia.

 

To, że ktoś w vanie zrobi chłodnię, to jeszcze nie robi z tego furgona... jest to zupełnie inna konstrukcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
To, że ktoś w vanie zrobi chłodnię, to jeszcze nie robi z tego furgona... jest to zupełnie inna konstrukcja

 

Dlaczego inna? Chłodnia to furgon. Nie ma przepisu, który by mówił, że furgon nie może być "z wyglądu" vanem. Dlatego uważam, że jedyna prawidłowa klasyfikacja to furgon o przeznaczeniu chłodnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
Dlaczego inna?
Bo dla diagnosty van to jednobryłowiec, furgon to 2 oddzielne elementy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A słynny furgon zintegrowany? 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadeusz p.
Chłodnia zawarta w bryle nadwozia-FURGON !? Jak już to VAN.

Jesteś pewien?

 

Jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
furgon to 2 oddzielne elementy

 

A Seicento VAN homologowane dawniej jako furgon? Żaden przepis nie zabrania bycia "furgonem zintegrowanym", czyli blaszakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.