aboz Napisano 14 Październik 2016 Share Napisano 14 Październik 2016 Skoro diagnosta osobiście wykonuje badanie to jak wykonać badanie nie mając prawa jazdy danej kategorii?A do czego prawo jazdy poza drogą publiczną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 14 Październik 2016 Share Napisano 14 Październik 2016 Racja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 14 Październik 2016 Share Napisano 14 Październik 2016 Ja zawsze klientom tłumaczę, że poprawne hamowanie to stopniowe zwiększanie nacisku na pedał hamulca. I wtedy klientowi zapala się "światełko", że w tym musi być jakiś myk i pierdut z całej siły w pedał hamulca. Nieraz i nie dwa tak miałem i teraz wolę badać sam. Mniej czasu i mniej uruchomień rolek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 14 Październik 2016 Share Napisano 14 Październik 2016 i pierdut z całej siły w pedał hamulca i pstryk po przewodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Październik 2016 Share Napisano 14 Październik 2016 A do czego prawo jazdy poza drogą publiczną? Do niczego @aboz. Do niczego... aż coś się nie stanie Przypominam tylko, że przepisy PoRD stosuje się również do ruchu odbywającego się poza DROGAMI PUBLICZNYMI w zakresie m.in. koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób. Jest to klasyczny zwrot niedookreślony i w pełni uznaniowy. Nie życzę jednak nikomu, aby prowadząc pojazd na który nie ma uprawnień doprowadził do jakiegokolwiek zdarzenia, bo się zdziwi. Szczególnie w sytuacji, kiedy plac/wjazd/wyjazd z SKP bezpośrednio graniczy z drogą publiczną lub miejscem o takim charakterze zgodnie z PoRD. A w wielu miejscach nawet trudno orzec, czy tak jest albo postawić wyraźną granicę pomiędzy nimi. Zazwyczaj jak się dochodzi do faktu jak faktycznie jest bywa już za późno... A i na punkcie odpowiedzialności cywilnej prowadzenie pojazdu bez uprawnień nawet poza drogą publiczną to w razie stworzenia jakiegokolwiek zagrożenia przysłowiowa "kaplica". Parafrazując "Elektryczne Gitary" - wszystko dobrze jest do kiedy nie napytasz sobie biedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Październik 2016 Share Napisano 15 Październik 2016 blakop, to nie do końca jest tak jak piszesz. Przykład tory wyścigowe, tereny prywatne na których ćwiczą zawodnicy np. cross. Do niektórych rodzajów licencji sportowych nie trzeba PJ, więc... Poza tym SKP gdzie by nie była, sama w sobie jest terenem prywatnym (mówię o stanowisku kontrolnym). Dodatkowo diagnosta wykonujący BT powinien znać mechanizmy badanego pojazdu, ze znajomością ich działania włącznie. Reasumując, ja nie wsiadam za kierownicę autobusów, ciągników rolniczych i samochodowych, mimo iż mam do pewnych rodzajów pojazdów uprawnienia. W ogóle rzadko wsiadam za kierownicę pojazdów w czasie BT (no chyba, że klient panikuje przed wjazdem na kanał). Wyjątek stanowią motocykle, bo przy badaniu hamulców klienci często prawie wywracali się z obawy przed wpadnięciem do kanału. Dlatego motocykle badam sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Październik 2016 Share Napisano 15 Październik 2016 No akurat zawody sportowe to nie najlepszy przykład, gdyż te zazwyczaj są uregulowane odrębnymi przepisami, o czym sam piszesz. Stanowisko kontrolne to teren prywatny - jasne - ale już wjazd i wyjazd z niego nie do końca taki może być. Pytanie w którym momencie oddajesz auto klientowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Październik 2016 Share Napisano 15 Październik 2016 Pytanie w którym momencie oddajesz auto klientowi.Przed otwarciem bramy wyjazdowej - zazwyczaj. Czasem zdarza się, że wyjeżdżam poza stanowisko i kluczyki klient dostaje już w biurze, ale ja mam stację na dużym terenie prywatnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Październik 2016 Share Napisano 15 Październik 2016 ... ale już wjazd i wyjazd z niego nie do końca taki może być... A co ma wjazd/wyjazd do usterki na stacji kontroli pojazdów ? Zapytam inaczej ... ile skp ma wjazd/wyjazd nie prywatny (procentowo, szacunkowo), iż tak to akcentujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Październik 2016 Share Napisano 15 Październik 2016 A to ma, że do usterki czy innego zdarzenia może dojść w trakcie wyjeżdżania ze stanowiska na miejsce postojowe, a na wielu stacjach tak diagności robią. Skąd mam wiedzieć ile stacji ma takie rozwiązanie? Ważne, że takie stacje są, bo sam takie znam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Październik 2016 Share Napisano 15 Październik 2016 W tamtym temacie wytrącił się już był podobny temat o odpowiedzialności i uprawnieniach: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15435&postdays=0&postorder=asc&highlight=klientka+wpada&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.