Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

przyczepalekka

Przyczepa sam 750kg

Polecane posty

przyczepalekka

Witam.

 

Nabyłem przyczepę SAM dwuosiową o DMC 750kg z 1990 roku. Chciałem ją przerejestrować i zaczęły się problemy. W DR jest wpisane liczba osi 1 a w przyczepie są dwie osie. Pani w WK powiedziała że muszę wykonać dodatkowe badania. Dzwoniłem do PIMOT i poinformowano mnie że badanie będzie kosztowało około 3500zł. Jak z tych kosztów wybrnąć???

 

 

Dodatkowo dowiedziałem sie pocztą pantoflową że przyczepka pierwotnie była jednoosiową ale podczas remontu w 2003 roku panowie X i Y dołożyli dodatkową ośi tak użytkowali przyczepę do teraz bez zmian w dokumentach.

 

Znalazłem coś takiego . Czy może mi to pomóc ???

4.1 Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Dlaczego zaraz PIMOT? Jak rozumiem jest to przyczepa zarejestrowana. W związku z powyższym trzeba zrobić albo zmiany konstrukcyjne, albo ustalenie danych. WK powinien się określić które z tych badań chce aby móc dokonać rejestracji. Nie wiadomo czy jest to błąd pisarski czy też faktycznie była jednoosiowa. Jeżeli można dotrzeć do pierwotnego badania, to trzeba by ustalić co tam widnieje, a jeżeli nie, to decyzja WK na podstawie którego badania dokonać stosownych korekt.

 

Cytowany zapis ma zastosowanie przy naciskach na oś, a nie na liczbę osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przyczepalekka

Dziękuję za zainteresowanie. Jestem pewien że osoba od poczty pantoflowej mówi prawdę i była to jednoosiowa przyczepa w której dokonano modyfikacji bez papirologii. Czy w takim przypadku wystarczy stacja kontroli pojazdów ??? Na pewno jest tez inna masa własna ze względu na druga os i blachę na burtach i podłodze zamiast desek :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jeżeli jest zarejestrowana, to są to typowe zmiany konstrukcyjne. Przy pozostawieniu dwóch osi zwiększy się masa własna i zmniejszy ładowność, co jest oczywiste (chyba, że użyto takich materiałów, że te zmiany nie będą miały na to wpływu). W zależności do czego ma być używana i jaka ładowność jest wymagana, trzeba się zastanowić czy zatwierdzać stan obecny, czy powrócić do jednej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Cytowany zapis ma zastosowanie przy naciskach na oś, a nie na liczbę osi.

 

Prawda. Zdarzają się przyczepy fabryczne nawet z wpisaną homo które mają dwie osie a w DR 1 oś, być może kiedyś niektórzy błędnie interpretowali to to jako oś pojedynczą z rozstawem mniejszym niż 1 m ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
albo zmiany konstrukcyjne, albo ustalenie danych.

albo klucze do ręki i zdemontować nadmiarową ośkę

 

przyczepy z 2 osiami przeważnie mają DMC od 2000 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Jeszcze jest być może motyw dopasowania p-py do DR :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
być może kiedyś niektórzy błędnie interpretowali to to jako oś pojedynczą z rozstawem mniejszym niż 1 m ?

Mógłbyś doprecyzować słowo kiedyś , bo mi ręce opadły jakieś trzy lata temu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

P-pa z początku lat tego wieku , drugi DR .Oczywiście nie była lekką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Pokuszę się o stwierdzenie: O co wnioskuje producent , to dostanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przyczepalekka

mirek.g

 

Też taki scenariusz przyszedł mi do głowy. Nie wykluczone że tak było

 

 

Jacdiag

 

Jeśli odkręcę jedną oś to albo będę miał za duży nacisk na hak albo hak będzie ciągło do góry. Musiałbym przerobić zawieszenie a to dodatkowe koszta nie znając się na tym i nie mając odpowiednich narzędzi.

 

 

DARIO64

Nie rozumiem trochę :(

 

Czyli co najlepiej zrobić ??? Bo wychodzi że jest brak zgodności dowodu z przyczepką. Próbować zwrotu ze względu na zawiłą (zatajoną) historię czy przerabiać w zakładzie ślusarskim albo zmiana konstrukcji, tylko jakie koszta mogą być związane z tą ostatnia opcją ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Wszystko teraz to

dodatkowe koszta

Aby ich uniknąć najlepiej

Próbować zwrotu ze względu na zawiłą (zatajoną) historię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czyli co najlepiej zrobić ???

 

Pojechać na okręgową stację i poprosić o badanie po zmianach konstrukcyjnych, które będzie podstawą do zmiany danych w DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przyczepalekka

I stacja diagnostyczna jest w stanie wystawić taki kwit ??? Czy to PIMOT o którym mówiła pani w WK ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
I stacja diagnostyczna jest w stanie wystawić taki kwit ???

 

Oczywiście.

 

Czy to PIMOT o którym mówiła pani w WK ???

 

Niech się niedouczona panienka zapozna z przepisami zanim zacznie wciskać ludziom taki kit :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

przyczepalekka, jak są zamocowane osie - resory czy belka skrętna :?:

 

belka zamocowana jest na 4 śrubach i ustawienie jej w "starym" miejscu to nie problem

 

cd280a4afd550037c6d1cc3ad8f8f6d152501486.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Nie rozumiem trochę :(

Masz prawo , nie jesteś diagnostą .

1. Przy okazji burzliwej dyskusji odnośnie dmc przyczepy rolniczej zadzwoniłem do ITS , no i zadając pytanie o konkretną markę ,dostałem taką mniej więcej odpowiedź.

2. Na moim terenie jest producent przyczep ,którego przyczepy z 2 osiami w katalogu marek i typów (ITS) są homologowane jako dwuosiowe .

3. Tak mniej więcej 3lata temu trafiła mi się na przegląd przyczepa fabryczna z 2 osiami ,gdzie w DR i katalogu ITS(a zatem w homologacji również) stało: liczba osi 1.

 

Stąd moja śmiałość na podstawie punktu 1 ,że o co producent wnioskuje w homologacji ,to dostanie.

Na temat uznawania dwóch osi za jedną , na tym forum trochę napisano .Ale jak widać z tego co napisałem ,to nawet jednostki homologujące mają z tym problem. A cóż wymagać od diagnostów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przyczepalekka

Osie nie są skrętne. W przyczepie są zamontowane belki tylnie z jakiegoś samochodu z bębnem na 4 śruby oraz sprężyny i amortyzatory. Z tego co szukałem w Google to podobne były w golfie 2 lub 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
3. Tak mniej więcej 3lata temu trafiła mi się na przegląd przyczepa fabryczna z 2 osiami ,gdzie w DR i katalogu ITS(a zatem w homologacji również) stało: liczba osi 1.
i znów znaleziony winny całej chorej sytuacji :oops:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Po pierwsze - jaka jest odległość między osiami? Być może faktycznie można to uznać za pojedynczą i po problemie

 

Po drugie - ile to waży? Bo sam się domyślasz, że dane z dowodu dotyczą pierwotnej konstrukcji, a to co masz obecnie znacznie od pierwowzoru odbiega. Przecież jeśli tam są dwie osie i to jeszcze kombinowane z jakichś aut, to to swoje waży i za chwile się okaże, że żeby się zmieścić z całością w 750kg to ładowności zostanie Ci z 200-300kg.

 

Po trzecie - owszem - nowe pojazdy marki SAM legalizuje PIMOT. Zmiany w już zarejestrowanych pojazdach legalizuje każda stacja okręgowa. Ale uważaj. Jak trafisz na takich Diagnostów, jak np. wypowiadający się tutaj Kolega Adam, to zażąda od Ciebie takich projektów, wyliczeń i opisów zanim podbije Ci badanie, że żaden instytut w kraju Ci tego nie zrobi, a już a pewno nie za 3500 zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
yć może faktycznie można to uznać za pojedynczą i po problemie

 

Uznać do celów rozporządzenia, ale moim zdaniem w DR powinna widnieć faktyczna ilość. Było (i jest) z tym trochę zamieszania przez różne interpretacje (nawet przy homologacjach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No właśnie o tym zamieszaniu mówię. Jak producenci mogą to dlaczego autor tematu by nie mógł? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam 24

Panowie jak to jest z tymi osiami. Mam na badaniu przyczepkę kemping z osiami oddalonymi od siebie o 0,8 m, czyli wg mnie jest to jedna os, ale co z kołami mam wpisać 4 czy jak to jest? o czym świadczy 50 kg na tabliczce znamionowej przyczepki zaraz pod dmc poj, a nad naciskiem na oś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
o czym świadczy 50 kg
Zapewne nacisk na hak .Osie 2,liczba kół 4 .
wg mnie jest to jedna os
Tylko do nacisków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Nie ma już definicji osi pojedynczej w starym brzmieniu, teraz par.5 ust 6.Przez oś pojedynczą rozumie się oś, która nie może być uznana za oś wchodzącą w skład grupy osi. Tak wg mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.