Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Rubel

Zmiejszenie mocy w motocyklu ?

Polecane posty

Rubel

Mam pytanie czy zdazaja wam sie klienci na badanie techniczne zmniejszenie mocy silnika

zawsze ponizej 35kW, gdzies w poznaniu firma to robi ogranicza ruch przepustnicy tak w papierach pisza robia wydruk z hamowni jakies fotki i wysylaja klienta do stacji na badanie zmniejszenie mocy.

Dodam ze ostatnimi czasy coraz wiecej ludzi o to pyta.

Co wy na to jak ugrysc ten temat? bo wedlog mnie to troche sciema jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

Zdarzają. Dowidzenia ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rubel
Zdarzają. Dowidzenia ::hey

A jak moge spytac co z tym fantem robicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Nic, opinia rzeczoznawcy, która ma zawierać opis zmian i potwierdzenie nowych parametrów. Nie wszystkie zabiegi to zmiana konstrukcyjna. Ograniczenie ruchu przepustnicy to nie zmiana konstrukcyjna tylko niewłaściwa naprawa pojazdu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Ograniczenie ruchu przepustnicy to nie zmiana konstrukcyjna tylko niewłaściwa naprawa pojazdu :D

 

A demontaż kratki w ciężarowym to nie zmiana na osobowy, tylko zdekompletowanie pojazdu ciężarowego i wynik N :evil:

 

A jeszcze lepiej - mam ciężarówkę, katalogowo wyciąga 125 km/h, a mi jakiś ogranicznik założyli... Czyli zepsuli, tak? Zaraz będę to reklamował! :evil:

 

 

Opinia rzeczoznawcy jak najbardziej wskazana. Reszta jak normalne ZK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Opinia rzeczoznawcy jak najbardziej wskazana. Reszta jak normalne ZK.

Mam ciężarówkę DMC 4500 kg. Założyłem opony o mniejszej nośności. Rzeczoznawca napisał, że wszystko jest ok, tylko trzeba zmniejszyć DMC na 3500 kg. Wg Ciebie, nie ma problemu przy zmianie konstrukcyjnej - zastosować standardową procedurę ZK.

 

Każda zmiana konstrukcyjna to indywidualna sprawa. Dla mnie ograniczenie mocy silnika poprzez niemożność korzystania z jego całego zakresu obrotowego nie jest zmianą konstrukcyjną. Profesjonalny ogranicznik mocy, czy prędkości pozwala na korzystanie z całego zakresu prędkości obrotowej silnika, a jedynie ogranicza wartość uzyskiwanego momentu, lub w przypadku ogranicznika nie pozwala rozpędzać się powyżej danej prędkości. Natomiast przy niższych prędkościach mogę silnik wkręcać "na maksa", jeżeli mam taką potrzebę. To wg mnie jest zmiana konstrukcyjna, a nie zatarcie manetki, która nie pozwala na korzystanie z całego dobrodziejstwa silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Ograniczenie otwarcia przepustnicy to dla mnie też żadna zmiana konstrukcyjna , bo niby jaka co się zmieniło nic, to w zasadzie tak jak włożenie cegły pod pedał gazu co nie , niczym się w zasadzie nie różni. Najlepiej napisać , że przepusticę ograniczono przez kąt jej otwarcia i wiksa na SKP nie tędy droga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rubel

No zgadzam się z kolegą ograniczenie otwarcia przepustnicy to dla mnie też żadna zmiana konstrukcyjna, i dlatego pogoniłem klienta do diabła. A dokładniej mówiąc do producenta niech mu wyda opinie że można w ten sposób obniżyć moc motocykla.

No i wtedy wyszło na jaw, cytuje klienta:

" Panie czyś pan oszalał co pan wymyślasz oni mi nic takiego nie napiszą i nie dadzą, co jedynie mogę do nich jechać i zrobią mi to ale za 3500 zł, bo sobie jakiś moduł sterujący wymienią i będzie to prawidłowo wykonane. Dobra jadę dalej szukać"

Znaczy wynika z tego że już od Poznania tak jedzie i szuka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

A ja mam pytanie Czy wiecie jakie fabrycznie były stosowane rozwiązania zmniejszające moc np. na rynek austryjacki, szwajcarski, francuski itp.? Nie mam na myśli motocykli wtryskowych, bo w nich jedynie modyfikacja oprogramowania jest jedynym rozwiązaniem. I podpowiem tylko tyle, że zdziwilibyście się widząc te rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
I podpowiem tylko tyle, że zdziwilibyście się widząc te rozwiązania.

Każdy z nas ma odpowiednie wykształcenie i uprawnienia. Każda zmiana konstrukcyjna to indywidualne podejście do tematu. Niech każdy rozważy wg siebie, kiedy uznaje dane rozwiązanie za spełniające wymagania. W dobie, mojej pełnej odpowiedzialności w razie W, mam swoje podejście do tematu i niech każdy obierze własną drogę po której będzie podążał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kryczynski A

A zdjęcia dokonanych zmian jakie zamieścimy w obniżeniu mocy :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Selfi zadowolonego właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz13

Według mnie konieczym załącznikiem jest wydruk z hamowni .powinno się załczyć zdjęcie mocowania silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Można mieć wydruk z hamowni bez zmniejszonej mocy. Ile taki wydruk miałby być ważny???

A na tych fotach co niby miałoby się znajdować, może numer z główki ramy do spółki z cylindrem/cylindrami i to miałoby zmniejszoną moc dokumentować??? A pozycja GPS też???

Nie kumam sprawy. :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.