Skocz do zawartości

Zmiejszenie mocy w motocyklu ?


Rubel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy zdazaja wam sie klienci na badanie techniczne zmniejszenie mocy silnika

zawsze ponizej 35kW, gdzies w poznaniu firma to robi ogranicza ruch przepustnicy tak w papierach pisza robia wydruk z hamowni jakies fotki i wysylaja klienta do stacji na badanie zmniejszenie mocy.

Dodam ze ostatnimi czasy coraz wiecej ludzi o to pyta.

Co wy na to jak ugrysc ten temat? bo wedlog mnie to troche sciema jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic, opinia rzeczoznawcy, która ma zawierać opis zmian i potwierdzenie nowych parametrów. Nie wszystkie zabiegi to zmiana konstrukcyjna. Ograniczenie ruchu przepustnicy to nie zmiana konstrukcyjna tylko niewłaściwa naprawa pojazdu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenie ruchu przepustnicy to nie zmiana konstrukcyjna tylko niewłaściwa naprawa pojazdu :D

 

A demontaż kratki w ciężarowym to nie zmiana na osobowy, tylko zdekompletowanie pojazdu ciężarowego i wynik N :evil:

 

A jeszcze lepiej - mam ciężarówkę, katalogowo wyciąga 125 km/h, a mi jakiś ogranicznik założyli... Czyli zepsuli, tak? Zaraz będę to reklamował! :evil:

 

 

Opinia rzeczoznawcy jak najbardziej wskazana. Reszta jak normalne ZK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia rzeczoznawcy jak najbardziej wskazana. Reszta jak normalne ZK.

Mam ciężarówkę DMC 4500 kg. Założyłem opony o mniejszej nośności. Rzeczoznawca napisał, że wszystko jest ok, tylko trzeba zmniejszyć DMC na 3500 kg. Wg Ciebie, nie ma problemu przy zmianie konstrukcyjnej - zastosować standardową procedurę ZK.

 

Każda zmiana konstrukcyjna to indywidualna sprawa. Dla mnie ograniczenie mocy silnika poprzez niemożność korzystania z jego całego zakresu obrotowego nie jest zmianą konstrukcyjną. Profesjonalny ogranicznik mocy, czy prędkości pozwala na korzystanie z całego zakresu prędkości obrotowej silnika, a jedynie ogranicza wartość uzyskiwanego momentu, lub w przypadku ogranicznika nie pozwala rozpędzać się powyżej danej prędkości. Natomiast przy niższych prędkościach mogę silnik wkręcać "na maksa", jeżeli mam taką potrzebę. To wg mnie jest zmiana konstrukcyjna, a nie zatarcie manetki, która nie pozwala na korzystanie z całego dobrodziejstwa silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenie otwarcia przepustnicy to dla mnie też żadna zmiana konstrukcyjna , bo niby jaka co się zmieniło nic, to w zasadzie tak jak włożenie cegły pod pedał gazu co nie , niczym się w zasadzie nie różni. Najlepiej napisać , że przepusticę ograniczono przez kąt jej otwarcia i wiksa na SKP nie tędy droga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadzam się z kolegą ograniczenie otwarcia przepustnicy to dla mnie też żadna zmiana konstrukcyjna, i dlatego pogoniłem klienta do diabła. A dokładniej mówiąc do producenta niech mu wyda opinie że można w ten sposób obniżyć moc motocykla.

No i wtedy wyszło na jaw, cytuje klienta:

" Panie czyś pan oszalał co pan wymyślasz oni mi nic takiego nie napiszą i nie dadzą, co jedynie mogę do nich jechać i zrobią mi to ale za 3500 zł, bo sobie jakiś moduł sterujący wymienią i będzie to prawidłowo wykonane. Dobra jadę dalej szukać"

Znaczy wynika z tego że już od Poznania tak jedzie i szuka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie Czy wiecie jakie fabrycznie były stosowane rozwiązania zmniejszające moc np. na rynek austryjacki, szwajcarski, francuski itp.? Nie mam na myśli motocykli wtryskowych, bo w nich jedynie modyfikacja oprogramowania jest jedynym rozwiązaniem. I podpowiem tylko tyle, że zdziwilibyście się widząc te rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I podpowiem tylko tyle, że zdziwilibyście się widząc te rozwiązania.

Każdy z nas ma odpowiednie wykształcenie i uprawnienia. Każda zmiana konstrukcyjna to indywidualne podejście do tematu. Niech każdy rozważy wg siebie, kiedy uznaje dane rozwiązanie za spełniające wymagania. W dobie, mojej pełnej odpowiedzialności w razie W, mam swoje podejście do tematu i niech każdy obierze własną drogę po której będzie podążał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Można mieć wydruk z hamowni bez zmniejszonej mocy. Ile taki wydruk miałby być ważny???

A na tych fotach co niby miałoby się znajdować, może numer z główki ramy do spółki z cylindrem/cylindrami i to miałoby zmniejszoną moc dokumentować??? A pozycja GPS też???

Nie kumam sprawy. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Odświeżam temat. Przyjechał klient na okresowe badanie  motocyklem Honda CBR 600F4 zarejestrowany u nas już kilka lat i pyta czy u mnie przejdzie przegląd bo pogonili go z dwóch stacji bo ma obniżoną moc na 25KW a nie posiada żadnych papierów na obniżenie jej (taki kupił).  Motocykl zarejestrowany w Polsce, w dowodzie 25 KW . Czy podczas okresowego powinien mieć z sobą jakieś dokumenty na tę obniżoną moc? Jak byście podeszli do tematu jaki wynik badania i jeśli N za moc to na jakiej podstawie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest zapis odnośnie mocy tak? Są dane w DR odnośnie mocy , zgodne albo i nie z stanem faktycznym. Tego nie sprawdzisz.  Wiele motocykli fabrycznie było blokowanych to niższych mocy w zależności od rynku, i na OBT tego nie zweryfikujesz. Jeśli przyjeżdża mi taki motocykl, widzę że wszystko jest ori to robie obt i nie marudzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana mocy powyżej 50% - pogonić

1 godzinę temu, Boguslaw napisał:

pogonili go z dwóch stacji

I prawidłowo zrobił bym to samo

Ale sprawdziłem w systemie Hondy

106 KM (78 kW) przy 12500 obr./min
34 KM (25 kW) przy 9000 obr./min

Pojazd jest w dwóch wersjach silnikowych - więc OK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, IVVO napisał:

zrobił bym to samo

Ok. jak uzasadniłbyś odmowę wykonania badania ?. A jak jednak klient uprze się i kategorycznie zażąda wykonania OBT to dasz N za co ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, cezary napisał:

jak uzasadniłbyś odmowę wykonania badania ?

Gdyby takowa zaistniała to tak; "...W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a. ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ku temu wątpliwości. Dlaczego diagnosta podważa dane zawarte w dokumentach skoro nie ma jak stwierdzić że dane w tym dokumencie są złe?

1 minutę temu, adam1501 napisał:

W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu

Ale dane masz ustalone więc? Ktoś już udokumentował ten parametr, z diagnostą na czele (jeśli była pierwsza rejestracja w kraju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam1501 ja to wszystko wiem, nie musisz mi cytować przepisów. Proszę mi uzasadnić powyższy przypadek, jest zarejestrowany w Polsce "motór", ma DR, w nim potrzebne dane tech., co dalej z tą odmową i jej uzasadnieniem. Pachnie mi to nie szeryfowaniem a już nadszeryfowaniem. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, cezary napisał:

jak uzasadniłbyś odmowę wykonania badania

Porównując z danymi producenta - w tym przypadku pojazd występuje w dwóch wersjach - 106 oraz 34kM - ale jeśli była by tylko wersja 106kM to nie da się jej obniżyć do 34kM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmowa BT sama w sobie była tu już omawiana i dobrze wiemy że można odmówić BT. Ale nie chodzi o to żeby gonić każdego kto się nam nie spodoba. Jak dla mnie nie ma problemu. Jest 25kw, motocykl wygląda na serie, pojemność się zgadza (najczęściej wybita na silniku, łatwo sprawdzić) więc czego ma szukać? Jak przyjedzie homologowany quado ciągnik to też mam mu sprawdzać czy jedzie 40? Nie jeżdżę, nie próbuje. Jak klient bez kasku wyrżnie łbem w inne auto to jego zmartwienie nie moje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

31 minut temu, cezary napisał:

to dasz N za co ? 

Zacząć od spalin, nie wiemy kto zmniejszył tę moc i w jaki sposób, nie wiemy co to za sprzęt, gaźnikowy czy na wtrysku, mam wątpliwości czy da się zmniejszyć moc o połowę  czy więcej prostymi sposobami i nie wpłynie to na  spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj 4 cylindrowe "sporty "swoją moc max  osiągają sporo powyżej niż 10 tyś obr, wystarczy ograniczyć obroty do 8 tyś i z 100koni zrobi się 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.