Rubel Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Mam pytanie czy zdazaja wam sie klienci na badanie techniczne zmniejszenie mocy silnika zawsze ponizej 35kW, gdzies w poznaniu firma to robi ogranicza ruch przepustnicy tak w papierach pisza robia wydruk z hamowni jakies fotki i wysylaja klienta do stacji na badanie zmniejszenie mocy. Dodam ze ostatnimi czasy coraz wiecej ludzi o to pyta. Co wy na to jak ugrysc ten temat? bo wedlog mnie to troche sciema jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Zdarzają. Dowidzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 19 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2016 Zdarzają. Dowidzenia A jak moge spytac co z tym fantem robicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Nic, opinia rzeczoznawcy, która ma zawierać opis zmian i potwierdzenie nowych parametrów. Nie wszystkie zabiegi to zmiana konstrukcyjna. Ograniczenie ruchu przepustnicy to nie zmiana konstrukcyjna tylko niewłaściwa naprawa pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Ograniczenie ruchu przepustnicy to nie zmiana konstrukcyjna tylko niewłaściwa naprawa pojazdu A demontaż kratki w ciężarowym to nie zmiana na osobowy, tylko zdekompletowanie pojazdu ciężarowego i wynik N A jeszcze lepiej - mam ciężarówkę, katalogowo wyciąga 125 km/h, a mi jakiś ogranicznik założyli... Czyli zepsuli, tak? Zaraz będę to reklamował! Opinia rzeczoznawcy jak najbardziej wskazana. Reszta jak normalne ZK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Opinia rzeczoznawcy jak najbardziej wskazana. Reszta jak normalne ZK. Mam ciężarówkę DMC 4500 kg. Założyłem opony o mniejszej nośności. Rzeczoznawca napisał, że wszystko jest ok, tylko trzeba zmniejszyć DMC na 3500 kg. Wg Ciebie, nie ma problemu przy zmianie konstrukcyjnej - zastosować standardową procedurę ZK. Każda zmiana konstrukcyjna to indywidualna sprawa. Dla mnie ograniczenie mocy silnika poprzez niemożność korzystania z jego całego zakresu obrotowego nie jest zmianą konstrukcyjną. Profesjonalny ogranicznik mocy, czy prędkości pozwala na korzystanie z całego zakresu prędkości obrotowej silnika, a jedynie ogranicza wartość uzyskiwanego momentu, lub w przypadku ogranicznika nie pozwala rozpędzać się powyżej danej prędkości. Natomiast przy niższych prędkościach mogę silnik wkręcać "na maksa", jeżeli mam taką potrzebę. To wg mnie jest zmiana konstrukcyjna, a nie zatarcie manetki, która nie pozwala na korzystanie z całego dobrodziejstwa silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Ograniczenie otwarcia przepustnicy to dla mnie też żadna zmiana konstrukcyjna , bo niby jaka co się zmieniło nic, to w zasadzie tak jak włożenie cegły pod pedał gazu co nie , niczym się w zasadzie nie różni. Najlepiej napisać , że przepusticę ograniczono przez kąt jej otwarcia i wiksa na SKP nie tędy droga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 19 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2016 No zgadzam się z kolegą ograniczenie otwarcia przepustnicy to dla mnie też żadna zmiana konstrukcyjna, i dlatego pogoniłem klienta do diabła. A dokładniej mówiąc do producenta niech mu wyda opinie że można w ten sposób obniżyć moc motocykla. No i wtedy wyszło na jaw, cytuje klienta: " Panie czyś pan oszalał co pan wymyślasz oni mi nic takiego nie napiszą i nie dadzą, co jedynie mogę do nich jechać i zrobią mi to ale za 3500 zł, bo sobie jakiś moduł sterujący wymienią i będzie to prawidłowo wykonane. Dobra jadę dalej szukać" Znaczy wynika z tego że już od Poznania tak jedzie i szuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 A ja mam pytanie Czy wiecie jakie fabrycznie były stosowane rozwiązania zmniejszające moc np. na rynek austryjacki, szwajcarski, francuski itp.? Nie mam na myśli motocykli wtryskowych, bo w nich jedynie modyfikacja oprogramowania jest jedynym rozwiązaniem. I podpowiem tylko tyle, że zdziwilibyście się widząc te rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 I podpowiem tylko tyle, że zdziwilibyście się widząc te rozwiązania. Każdy z nas ma odpowiednie wykształcenie i uprawnienia. Każda zmiana konstrukcyjna to indywidualne podejście do tematu. Niech każdy rozważy wg siebie, kiedy uznaje dane rozwiązanie za spełniające wymagania. W dobie, mojej pełnej odpowiedzialności w razie W, mam swoje podejście do tematu i niech każdy obierze własną drogę po której będzie podążał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 A zdjęcia dokonanych zmian jakie zamieścimy w obniżeniu mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Sierpień 2016 Share Napisano 19 Sierpień 2016 Selfi zadowolonego właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz13 Napisano 7 Wrzesień 2016 Share Napisano 7 Wrzesień 2016 Według mnie konieczym załącznikiem jest wydruk z hamowni .powinno się załczyć zdjęcie mocowania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Wrzesień 2016 Share Napisano 7 Wrzesień 2016 Można mieć wydruk z hamowni bez zmniejszonej mocy. Ile taki wydruk miałby być ważny??? A na tych fotach co niby miałoby się znajdować, może numer z główki ramy do spółki z cylindrem/cylindrami i to miałoby zmniejszoną moc dokumentować??? A pozycja GPS też??? Nie kumam sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boguslaw Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 Odświeżam temat. Przyjechał klient na okresowe badanie motocyklem Honda CBR 600F4 zarejestrowany u nas już kilka lat i pyta czy u mnie przejdzie przegląd bo pogonili go z dwóch stacji bo ma obniżoną moc na 25KW a nie posiada żadnych papierów na obniżenie jej (taki kupił). Motocykl zarejestrowany w Polsce, w dowodzie 25 KW . Czy podczas okresowego powinien mieć z sobą jakieś dokumenty na tę obniżoną moc? Jak byście podeszli do tematu jaki wynik badania i jeśli N za moc to na jakiej podstawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 Ale jest zapis odnośnie mocy tak? Są dane w DR odnośnie mocy , zgodne albo i nie z stanem faktycznym. Tego nie sprawdzisz. Wiele motocykli fabrycznie było blokowanych to niższych mocy w zależności od rynku, i na OBT tego nie zweryfikujesz. Jeśli przyjeżdża mi taki motocykl, widzę że wszystko jest ori to robie obt i nie marudzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 Zmiana mocy powyżej 50% - pogonić 1 godzinę temu, Boguslaw napisał: pogonili go z dwóch stacji I prawidłowo zrobił bym to samo Ale sprawdziłem w systemie Hondy 106 KM (78 kW) przy 12500 obr./min 34 KM (25 kW) przy 9000 obr./min Pojazd jest w dwóch wersjach silnikowych - więc OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 12 minut temu, IVVO napisał: zrobił bym to samo Ok. jak uzasadniłbyś odmowę wykonania badania ?. A jak jednak klient uprze się i kategorycznie zażąda wykonania OBT to dasz N za co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 27 minut temu, cezary napisał: jak uzasadniłbyś odmowę wykonania badania ? Gdyby takowa zaistniała to tak; "...W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a. ..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 Ja też mam ku temu wątpliwości. Dlaczego diagnosta podważa dane zawarte w dokumentach skoro nie ma jak stwierdzić że dane w tym dokumencie są złe? 1 minutę temu, adam1501 napisał: W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu Ale dane masz ustalone więc? Ktoś już udokumentował ten parametr, z diagnostą na czele (jeśli była pierwsza rejestracja w kraju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 @adam1501 ja to wszystko wiem, nie musisz mi cytować przepisów. Proszę mi uzasadnić powyższy przypadek, jest zarejestrowany w Polsce "motór", ma DR, w nim potrzebne dane tech., co dalej z tą odmową i jej uzasadnieniem. Pachnie mi to nie szeryfowaniem a już nadszeryfowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 38 minut temu, cezary napisał: jak uzasadniłbyś odmowę wykonania badania Porównując z danymi producenta - w tym przypadku pojazd występuje w dwóch wersjach - 106 oraz 34kM - ale jeśli była by tylko wersja 106kM to nie da się jej obniżyć do 34kM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 Odmowa BT sama w sobie była tu już omawiana i dobrze wiemy że można odmówić BT. Ale nie chodzi o to żeby gonić każdego kto się nam nie spodoba. Jak dla mnie nie ma problemu. Jest 25kw, motocykl wygląda na serie, pojemność się zgadza (najczęściej wybita na silniku, łatwo sprawdzić) więc czego ma szukać? Jak przyjedzie homologowany quado ciągnik to też mam mu sprawdzać czy jedzie 40? Nie jeżdżę, nie próbuje. Jak klient bez kasku wyrżnie łbem w inne auto to jego zmartwienie nie moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 31 minut temu, cezary napisał: to dasz N za co ? Zacząć od spalin, nie wiemy kto zmniejszył tę moc i w jaki sposób, nie wiemy co to za sprzęt, gaźnikowy czy na wtrysku, mam wątpliwości czy da się zmniejszyć moc o połowę czy więcej prostymi sposobami i nie wpłynie to na spaliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Maj 2022 Share Napisano 6 Maj 2022 Zazwyczaj 4 cylindrowe "sporty "swoją moc max osiągają sporo powyżej niż 10 tyś obr, wystarczy ograniczyć obroty do 8 tyś i z 100koni zrobi się 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.