michal_k Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 z zachowaniem warunku zamocowania dodatkowego miejsca siedzącego w miejscu przewidzianym konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. Ale chyba może być UD, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 Może być. Może też UI oberwać. Wniosek: - przy zmianach trzeba się starać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 czyli jest furtka ? ile jest poj. tzw. bus które po sprowadzeniu do kraju klasyfikowane były jako wielozadaniowe ze względu na vat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 Nie furtka tylko konkretnie, dokładnie, precyzyjnie zredagowany przepis, który ściśle wskazuje rodzaj pojazdu jego kategorię oraz podrodzaj. I tych wytycznych należy się trzymać przy zmianach, przy potwierdzeniach, przy jednostkach badawczych, przy PIMOTACH. Ostatnio mi podstawili auto marki KIA Rio, z opisem osobowy hatchback pięciomiejscowy, a uprzednio był ciężarowym vanem dwuosobowym i co niby miałem odstąpić od badania i ganiać klienta po PIMOTACH??? A jaka ku temu podstawa prawna??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 konkretny przepis tak tylko czym różni się np. dukato van od dukato wielozadaniowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 Tym, że w wielozadaniowym można kombinować bez PIMOTU! No ale po mojemu jak się trafi Dukaciak Wielozadaniowy to już raczej będzie taki dziwoląg przeszklony z kanapami. A po Unijnemu to raczej marne szanse, żeby ciężarowy był wielozadaniowym. Po dyrektywie podrodzaj AF-Wielozadaniowy funkcjonuje przy kategorii M1-Osobowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Jeszcze słowo odnośnie zwiększenia ilości miejsc w ciężarowym gdy po zmianie pozostanie ciężarowym bo w przepisach tego nie napisali aż tak szczegółowo: Potwierdzenie Jednostka Uprawniona wystawi wtedy gdy te dołożone siedzenia będą w punktach mocowania innych niż fabryczne producenta. Często nowe systemy dokładania siedzeń są mocowane do słupków drzwi. Takie systemy są przebadane na regulamin 14 i 17. I jednostki posiadają dostęp do tych sprawozdań z badań Natomiast gdy dołożenie siedzeń jest w punktach przewidzianych przez producenta to Jednostki uprawnione nie wystawiają potwierdzenia bo nie mają dostępu do sprawozdań z badań na regulamin 14 i 17 wykonanych przez producenta czyli np. Mercedesa, Fiata, Renault itd A najczęściej niestety ludzie na stacje okręgową zgłaszają się bo dołożyli siedzenia w punktach przewidzianych przez producenta i wtedy Jednostki Uprawnione nie chcą im wystawiać potwierdzenia. I klient jest w kropce. Niech wtedy potwierdzi to producent bo to są jego punkty mocowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Powoli... W przepisach dość wyraźnie określili w jakich przypadkach i dla jakiego rodzaju pojazdu i podrodzaju pojazdu oraz kategorii homologacyjnej pojazdu wymagane są potwierdzenia badań wykonane przez jednostki uprawnione. A do czego jednostka posiada dostęp... A może mieć nawet do McDonalds'a po drodze dostęp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Napisałem że chodzi tylko o przypadek zwiększenia ilości miejsc w ciężarowym VAN gdy po zmianach pozostanie nadal ciężarowym I wtedy są dwie opcje, w jednej którą opisałem Jednostka wystawi potwierdzenie W drugiej którą opisałem nie ma mowy o potwierdzeniu Wszystko zależy w jakich punktach zamocowane są te dołożone siedzenia, czy w punktach producenta czy według nowych bardzo dobrych systemów w słupkach drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 W tym roku ze dwa razy to na pewno, a może nawet trzy razy miałem okazję wysłuchać prelekcji przedstawicieli z PIMOTU i nigdy czegoś takiego nie wypowiedzieli. Mało tego. Sam sobie zbuduję samochód i co, może badań mi PIMOT lub inny ITS nie wykona? Zaznaczam, że SAM będzie ciężarowym VANEM i będzie miał siedzenia zamontowane! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 To się pomylili albo sami sobie zaprzeczają bo jak zadzwonisz i powiesz że masz przykładowo Mercedesa Sprintera i dołożyłeś sobie drugi rząd siedzeń w punktach przewidzianych przez producenta to potwierdzenia z Jednostki uprawionej nie dostaniesz tylko zostaniesz odesłany do Mercedesa, że to producent potwierdza swoje punkty mocowania. Przecież masz napisane w przepisach że te dołożone siedzenia mają być przebadane wytrzymałościowo na Regulamin 14 i 17, i to Mercedes ma te dokumenty z badań. Dlatego do Mercedesa zostaniesz odesłany. Już nieraz klienci się z taką sytuacją zetknęli. A przykład który podałeś odnośnie SAMA jest o o tyle zły że będziesz musiał zbudować dwa takie pojazdy. A wiesz czemu. Bo badania wytrzymałościowe tych punktów mocowania polegają na przyłożeniu siły i sprawdzeniu przemieszczenia pod wpływem przyłożonego obciążenia. Więc zawsze punkty są niszczone. Więc jeden przebadasz a na drugi samochód dostaniesz potwierdzenie Pod warunkiem że oba zbudujesz takie same bo potwierdzenie dostaje się na TYP pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 A jeszcze chciałbym aby wytłumaczono taką zależność oto: skąd jednostka uprawniona wie, które to punkty są, a które nie są punktami przewidzianymi przez producenta? Co do SAMA, to tak wykonam solidnie oryginał, żeby żadna cholera go nie porozrywała przy badaniach. Bo po co budować dwa jak ten pierwszy rozlecieć by się miał... To wiadomo, że drugi tak samo lipnie zrobiony kwitów nie otrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Znają się. Zresztą sprawa zawsze rozgrywa się o to co jest w przepisach. Czyli że muszą być siedzenia i punkty mocowania przebadane na regulamin 14 i 17. Więc jak klient się uprze i powie. Nigdzie nie jade, macie mi przebadać mojego Sprintera. A badania są niszczące. Wiec Sprinter klienta zostanie zniszczony i to na jego koszt. Wiec komu jest potrzebne takie rozwiązanie. Dlatego Jednostki uprawnione odeślą do Mercedesa bo Mercedes już takie badania przeprowadził. Łatwo jest napisać przepisy i powiedzieć że potwierdzenie musi być z Jednostki Uprawnionej. Tylko czemu nie napisali dalej w tym samym paragrafie że badania są niszczące i żaden klient co ma jedną sztukę pojazdu się na to nie decyduje Inaczej wygląda sprawa gdy dokładają siedzenia renomowane firmy i mocują przykładowo w Fiacie Ducato do słupków drzwi. Czyli nie tam gdzie sa punkty producenta. Jednego takiego Fiata Ducato z tym system mocowania przebadali i zniszczyli i potem na kolejne Fiaty Ducato w tym samym Typie i z tym samym mocowaniem badania już mają wykonane. Zgłasza się klient co ma dokładnie takiego Fiata Ducato i prosi o dołożenie drugiego rzędu siedzeń. Cena dołożenia rzędu siedzeń wraz z dokumentami dla tego Fiata Ducato około 10 tys złotych. Klient dostaje sprawozdanie z badań że wytrzymałościowo jest sprawdzone i Jednostka Uprawniona wystawia GLEJD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Dlatego Jednostki uprawnione odeślą do Mercedesa bo Mercedes już takie badania przeprowadził. A może by tak jednostka uprawniona zastukała do Mercedesa po kwity? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Cena dołożenia rzędu siedzeń wraz z dokumentami dla tego Fiata Ducato około 10 tys złotych. Klient dostaje sprawozdanie z badań że wytrzymałościowo jest sprawdzone i Jednostka Uprawniona wystawia GLEJD. Niestety w tej kwestii musisz się dokształcić bo niestety piszesz szczątkową prawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Niby to klientowi zależy aby dołożyć rząd siedzeń. Raczej i tak nie ważne kto zastuka bo zdobyć sprawozdanie z badań wytrzymosciowych na punkty mocowania od Mercedesa będzie ciezko No chyba że ktoś dołoży ten rząd nowych siedzeń w warsztacie Mercedesa i zaplaci u nich ze 20 tys to moze w zamian potwierdzenie otrzyma i do Jednostki uprawnionej będzie mógł się zgłosić po Glejd. Ale już widzę sytuację jak zwykły Kowalski zakłada drugi rząd używanych foteli z używanymi pasami bezpieczeństwa i jedzie do Mercedesa i mówi że zamocowal to w ich punktach fabrycznych i niech mu dają badania wytrzymałościowe bo Jednostka uprawniona potrzebuje. A w jednostce zbadać nie chce bo to badania niszczace. Więc od Was tego chce Już widzę jak Mercedes weźmie na siebie poprawność montażu, używane pasy i wystawi papier Kowalski odbije się od ściany i zaliczy zjazd do bazy A ile kosztują nowe siedzenia z nowymi pasami i ich montaż w renomowanej firmie jak nie conajmniej 10 tyś. A używane nie mogą być bo pasy są na liście elementów których nie można ponownie uzyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 A jeszcze chciałbym aby wytłumaczono taką zależność oto: skąd jednostka uprawniona wie, które to punkty są, a które nie są punktami przewidzianymi przez producenta? Jaki to problem dla jednostki uprawnionej skoro najpewniej przy pracy przy innych projektach takie homologacje posiadają w swojej bazie ? Zresztą jak "Kowalski" ma zamontować drugi rząd siedzeń skoro potrzebuje wszystko nowe ? Przecież zgodnie z rozporządzeniem nie może używać tych części używanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Polak potrafi i sobie wyobraża że dołoży drugi rząd siedzeń do Sprintera jak najtaniej biorąc je z innego Sprintera i żeby to wszystko zatwierdziła jednostka uprawniona a potem stacja okręgowa Część diagnostów wymaga faktury na nowe pasy i fotele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan_Chodziarz Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Co z przypadkiem gdy na badanie przyjeżdża N1, który w dokumentach jest vanem s1: 2 a już ma wszystko na M1 i 5 miejsc. Można zrobić zmianę z ciężarowego na osobowy? I chyba wtedy nie jest wymagany pimot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Nie jest wymagany Pimot ani żadna inna jednostka uprawniona bo jak się zmienia rodzaj pojazdu na osobowy to nie trzeba. Więc można klepać. Tylko że jak się dokłada drugi rząd siedzeń a miał tylko dwa miejsca to tak jak napisałem część diagnostów rząda faktury na nowe pasy i kanapę tylną żeby zabezpieczyć się że ktoś nie wstawił używanych A dokładnie mówi o tym rozporządzenie już dosyć stare ale ciągle nic nowszego nie wyszło Rok 2005, Dziennik ustaw 201, poz. 1666 i tam jest podana lista przedmiotów których wymontowanie z pojazdu i ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu. No i są tam fotele wraz z pasami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan_Chodziarz Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Właśnie zażądałem faktury na pasy i gość pojechał. Powiedział jeszcze, że na innej stacji stwierdzili, że od zeszłego roku nie ma możliwości zmiany z N1 na M1. Dlatego pytam i inny diagności u mnie na stacji też odstąpili twierdząc, że nie można i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Spokojnie, można zmienić na osobowy z ciężarowego. I wtedy po zmianie już nie operujmy kategorią M1 bo nie nadajemy mu nowej kategorii tylko pole z kategoria najlepiej zostawić puste. Czyli nie wpisujmy mu M1 bo to by była nadinterpretacja Wpiszmy tylko samochód osobowy. Ja dokładnie tak samo robie jak widze cwaniaczka. Wchodzi koleś na stacje i mówi że kupił samochód ale mu się liczba miejsc nie zgadza. Ale że cena była okazyjna to kupił a teraz tylko przyjechal na stacje po papier To wtedy takiemu kolesiowi się mówi: ok. papier będzie ale pokaż fakturę na nowe fotele i pasy. Na co on odpowiada że nie ma bo wstawił z drugiego samochodu i wogole po co to potrzebne. No to mu mówie, kupił pan samochód z ceną okazyjną to teraz pan wyda tyle ile trzeba kasy żeby wyprostować sytuację w dokumentach. No i kolesie już nigdy nie wracają. 100 procentowa metoda na pozbycie się cwaniaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Po pierwsze primo, skąd nagle nowa kategoria homo się wzięła w tej przeróbce? Po drugie primo, od kiedy to faktura stan techniczny potwierdza? Po trzecie primo, wykaz mówi o fotelach zintegrowanych, zin-te-gro-wa-nych! Po czwarte primo, szukajka twierdzi, że tam coś podobnego było już przerobionego: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=19615 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 OKI. Ale jak ktoś zapytał to na bieżąco warto odpowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 28 Lipiec 2017 Share Napisano 28 Lipiec 2017 Po trzecie primo, wykaz mówi o fotelach zintegrowanych, zin-te-gro-wa-nych! Wykaz mówi o fotelach z zintegrowanymi pasami jak i o samych pasach bezpieczeństwa. Jeżeli ktoś dołoży "zwykłą" kanapę to wystarczy tylko mieć tylko nowe pasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.