Skocz do zawartości

Motorower 50cm z Niemiec


Soniacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W poniedziałek wybieram się do WK w celu zarejestrowania motoroweru 50. Został kupiony w komisie w Polsce, a wcześniej sprowadzony z Niemiec. Podpowiedzcie jak to jest z tymi dokumentami, przeglądem itd.

 

Posiadam wypis ewidencji firmy, fakturę i papierek EC Certificate of Conformity - czyli świadectwo zgodności(?), którego nie trzeba tłumaczyć?

Moto nie posiada tablic, a firma dała mi oświadczenie, że w chwili zakupu na ternie Niemiec nie posiadał tablic rejestracyjny.

 

Czy to wystarczy? I w którym momencie należy przeprowadzić badanie techniczne? Btw jakieś okresowe badania były przeprowadzone po przejechaniu 302 km w dniu 22-7-2014 - tak zostało wpisane w instrukcję/gwarancję. ;) A obecnie ma nabite 650 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    16

  • blakop

    12

  • Soniacz

    11

  • Mecher

    7

Czyli BT mogę zrobić bez tablic rejestracyjnych?

Dobrze, że SKP jest blisko to go popchnę ręcznie. :P

 

A reszta dokumentów jest wystarczająca do rejestracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz bez tablic.

Nie możesz "popchnąć ręcznie". Nie będzie raczej badania "P" jeśli silnik nie "zagada".

Dokumentów nie widzę, spytaj diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na stację kontroli pojazdów.

 

I na podstawie czego diagnosta przeprowadzi badanie? Oraz jakie badanie?

 

Czy to wystarczy?

 

Co urząd to obyczaj, gdyż przepisy nie mówią jednoznacznie jak traktować taki pojazd. Tzn. czy jest nowy (fabrycznie nowy, który nie był nigdy rejestrowany), czy nie-nowy. Dla nowego wymaga się świadectwa zgodności (które masz) oraz oświadczenia o danych do rejestracji (które można zastąpić badaniem dodatkowym - ustaleniem danych). Jednakże pojawia się problem, czy to świadectwo zgodności jest ważne (automatyczny włącznik świateł itd., ostatnio modne sprawdzanie tego w urzędach). A dla nie-nowego (który nie był zarejestrowany) generalnie wymaga się badania okresowego (które poprzedzone jest czasową rejestracją z czerwoną tablicą w celu dojazdu na to badanie). Ale gwarantuję Ci, że w każdym urzędzie podchodzą do tego inaczej, więc musisz zapytać w swoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gwarantuję Ci, że w każdym urzędzie podchodzą do tego inaczej, więc musisz zapytać w swoim.

Więc wracamy do początku. Weź "papiery" w garść i jedź na SKP, zapytaj diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymaga się badania okresowego (które poprzedzone jest czasową rejestracją z czerwoną tablicą w celu dojazdu na to badanie

 

A dlaczego, skoro to okresowe przed I rej bez obowiązku posiadania tablic?

 

Jak sprawdzacie ważność CoC dla takich pojazdów? Czym się kierujecie?

 

A wizyta oczywiście, że najpierw w WK, a nie na SKP... Chyba, że ktoś ma dużo czasu i kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymaga się badania okresowego (które poprzedzone jest czasową rejestracją z czerwoną tablicą w celu dojazdu na to badanie

 

A dlaczego, skoro to okresowe przed I rej bez obowiązku posiadania tablic?...

 

Bez tablic, bez DR i pewnie jeszcze bez pojazdu to badanie da się zrobić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dokument... CoC ;) A może ma coś jeszcze, tylko autor nie dopowiedział, nie zdając sobie sprawy z tego, że to istotny dokument?

 

Motorowery w Niemczech nie poruszają się bez tablic i dokumentów wbrew pozorom.

To, że nie jest to normalna rejestracja, nie znaczy, że nie mają nic.

A skoro krajowe potwierdzenie zgłoszenia do rejestru można w praktyce traktować na równi z DR, to dlaczego nie ich kwity z ubezpieczalni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw do WK po czerwone blachy i robisz okresowy

 

A czy w Niemczech motorowery nie podlegają rejestracji? jeśli tak to musisz mieć dowód rejestracyjny.

 

I druga sprawa jeżeli jest to pojazd "nowy" nie używany to mogą Cie w niektórych Urzędach wysłać do producenta o oświadczenie ze pojazd jest wyposażony a automatyczny włącznik świateł i coś tam o zbiorniku paliwa (chyba przepuszczalność....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w Niemczech motorowery nie podlegają rejestracji? jeśli tak to musisz mieć dowód rejestracyjny.

 

Zdanie warte złotej czcionki ;)

 

I druga sprawa jeżeli jest to pojazd "nowy" nie używany to mogą Cie w niektórych Urzędach wysłać do producenta o oświadczenie ze pojazd jest wyposażony a automatyczny włącznik świateł i coś tam o zbiorniku paliwa

 

Jaka podstawa prawna na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dokument... CoC ;) A może ma coś jeszcze, tylko autor nie dopowiedział, nie zdając sobie sprawy z tego, że to istotny dokument?

Mam jeszcze coś takiego jak "gewährleistungsurkunde", ale to jest raczej karta gwarancyjna z adresem sklepu i danymi właściciela. ;) Nic innego nie posiadam....

 

A nie jest tak w Niemczech, że motorowery do pojemności 50 nie podlegają obowiązkowej rejestracji?

 

Taki post z forum znalazłem: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=26629#26629 ale z 2007 r. i nie wiem czy coś się zmieniło. Edit: teraz zauważyłem, że jest to post osoby, która również udziela się w tym temacie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka podstawa prawna na to?

Też jestem ciekawy . Bo zdaje się że w rozporządzeniu w sprawie rejestracji wykaz dokumentów się nie zmienił , o rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A może ma coś jeszcze, tylko ....

 

Może ma, a może nie. Morze jest też głębokie i szerokie i dużo śmieci przyjmie...

... Motorowery w Niemczech nie poruszają się bez tablic ...

Co mnie obchodzi jak się poruszają w niemczech ? Mogą nawet na plecach właścicieli. Ich kraj, ich prawo i przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka podstawa prawna na to?

 

"fax". 90% urzędów zaczęło wymagać oświadczenia od producenta, bo zmieniły się przepisy unijne w sprawie homologacji. Na moje pytanie czy przy samochodach osobowych sprawdzali czy mają czujniki ciśnienia w oponach robią wielkie oczy. Ale na motorowery był fax, więc "wszyscy" sprawdzają :razz:

 

A dlaczego, skoro to okresowe przed I rej bez obowiązku posiadania tablic?

 

A dlatego, że raczej nie znajdzie diagnosty, dla którego ustawa jest ważniejsza od rozporządzenia. Diagnosta będzie wymagał PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka podstawa prawna na to?

Właśnie żadnej :D, tylko wtedy może nie spełniać warunków homologacyjnych które weszły po 1 stycznia 2016? nie wiem, coś tak słyszałem:)

 

W sytuacji podobnej, co jeśli jeśli pojazd "nowy", nie spełnia emisji EURO na dany dzień?

 

 

Według tabelki jednak nie podlegają rejestracji, więc oświadczenie że nie posiadasz dowodu ani tablic bo nie podlegały w państwie członkowskim rejestracji, oczywiście dobrze byłoby mieć to oświadczenie od sprzedającego "komisu", bo Urzędnik nie może się domyślać skąd jest pojazd:D

 

2ikcxld.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś jeszcze rozwinął co te Twoje wpisy wnoszą do sprawy?

 

A owszem ....

Piszesz o

...A dlaczego, skoro to okresowe przed I rej bez obowiązku posiadania tablic?

...

 

A chwilę póżniej w tym samym poście

...A wizyta oczywiście, że najpierw w WK, a nie na SKP... Chyba, że ktoś ma dużo czasu i kasy.

 

I teraz co pytajacy z tego zrozumie skoro jedno drugiemy zaprzecza.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tabelki jednak nie podlegają rejestracji, więc oświadczenie że nie posiadasz dowodu ani tablic bo nie podlegały w państwie członkowskim rejestracji, oczywiście dobrze byłoby mieć to oświadczenie od sprzedającego "komisu", bo Urzędnik nie może się domyślać skąd jest pojazd:D

Mam oświadczenie z podpisem i pieczątką firmy. Treść jest taka: "Oświadczam, że pojazd XXX o numerze ramy: XXX w chwili zakupu na terenie Niemiec nie posiadał tablic rejestracyjnych." Chyba wystarczające? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanegowałeś wypowiedż michal_k, że po co pierw wizyta w WK (celem PC), skoro bez TR można OBT przed I rej. (I bez DR ?)

 

By za moment pisać, iż wcześniej WK a nie SKP. Więc po co jak nie po PC ?

Chyba nie by rozeznać się z wystrojem wnętrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wizyta w WK to tylko w takim celu, żeby PC pobrać?

 

Wizyta w WK najpierw dlatego, że to WK musi ocenić czy i jak zarejestruje ten pojazd. Może przyjmą badanie bez PC, a może będą chcieli jednak wydać. Ale to jest decyzja WK - jak i w ogóle decyzja, czy to co ma wystarczy im w ogóle do rejestracji (niezależnie od kwestii badania).

 

Zatem z tymi dokumentami przede wszystkim najpierw pod pachę do WK, a nie do SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co więcej prócz pojazdu, PC i TC jest jeszcze w tym przypadku potrzebne (jeśli mowa o OBT) ?

 

Bo odnośnie WK to michal_k sporo wcześniej pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.