Skocz do zawartości

Motorower 50cm z Niemiec


Soniacz

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam z WK.

Pani "z okienka" już na samym początku stwierdzała, że zostałem oszukany przez sprzedawcę, bo nie otrzymałem DR i TR i coś tam jeszcze. Była w 100% pewna. Pokazałem wycinek z postu LimonQ - sprawdziła u siebie i jednak potwierdziła.

 

EC Certificate of Conformity ponoć jednak wymaga tłumaczenia. Dziwne... Koszt 3 stron(j. angielski) + 1 str. po niemiecku = 150 zł. :shock:

 

Jeśli chodzi o BT, Pani powiedziała żebym zaoszczędził na TC, PC i doprowadził moto ręcznie do SKP. Dobra, zobaczymy, mam dosyć blisko, ale jak z SKP wyślą mnie do WK to się w...zdenerwuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    16

  • blakop

    12

  • Soniacz

    11

  • Mecher

    7

ale jak z SKP wyślą mnie do WK to się w...zdenerwuję.

A wyślą na pewno, ponieważ wykonanie BT wiąże się z posiadaniem jednego z dokumentów (dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, karta pojazdu + Cepik, pokwitowanie policji + Cepik). Nie masz żadnego z nich, a jedyny jaki możesz posiąść to PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś chociaż miał to potwierdzenie zgłoszenia do rejestru wydawane u nich do dziś podobnie jak kiedyś u nas na motorowerki to jeszcze ok. Bez tego raczej się na SKP odbijesz. Chociaż... 8)

Jeżeli chodzi o tłumaczenia to panienka powinna Ci zwrócić koszty. Jest to wbrew przepisom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EC Certificate of Conformity ponoć jednak wymaga tłumaczenia. Dziwne... Koszt 3 stron(j. angielski) + 1 str. po niemiecku = 150 zł. :shock:

 

Jak będziesz w Urzędzie, to zapytaj Panienkę z okienka, czy przy rejestracji nowego pojazdu, też muszę tłumaczyć homologacje jeśli nie jest w języku polski, jeśli Ci powie że tak, to powiedz żeby poczytała trochę przepisy...

 

I nie tłumacz tego, zostaw papiery i niech na piśmie Ci odpowiedzą wraz z podstawą prawną.

 

Zastanawiam się czy w ogóle potrzebne Ci jest EC Certificate of Conformity do rejestracji....

 

Badania nie zrobisz bez czasówki i tablic więc się nawet nie wybieraj, chyba że diagnosta nie musi mieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy w ogóle potrzebne Ci jest EC Certificate of Conformity do rejestracji....

 

Temat głęboki i szeroki... A jak nie CoC to co Twoim zdaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badania nie zrobisz bez czasówki i tablic więc się nawet nie wybieraj, chyba że diagnosta nie musi mieć :D

 

W Krakowie diagnosta może zrobić bez DR czy PC dla pojazdu nierejestrowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie diagnosta może zrobić bez DR czy PC dla pojazdu nierejestrowanego.

No tak i bez pojazdu też, tylko czy długo będzie miał uprawnienia?

 

Niestety są tacy co myślą że jest badanie pierwsze z zagranicy..........................

Widocznie i w Krakowie są tacy co pamiętają takie badanie z natury. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak i bez pojazdu też, tylko czy długo będzie miał uprawnienia?

 

Nadzór nie widział w tym nic złego (w badaniu bez dokumentów). Ponadto, diagnosta może "z sufitu" wpisać datę I rejestracji 01.01.RP dla pojazdu nigdy nie zarejestrowanego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście kupiłem motorower w Niemczech. Właściciel nie miał CoC, bo zgubił. Spisaliśmy umowę i przywiozłem go do Polski. w WK wybrałem PC i TTR. Zrobiłem badanie przed pierwszą rejestracją i bez problemu został zarejestrowany. Podobnie było z motorowerem, który posiadał CoC. Najpierw PC i TTR, potem OBT i rejestracja stała. Umowa była dwujęzyczna więc nie trzeba było tłumaczyć. CoC trzeba było tłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdę się do SKP i wypytam. Mam niedaleko, więc nie zaszkodzi spytać.

Dokument CoC dałem już do tłumaczenia, a mogłem się wstrzymać i dopytać na forum. :(

 

Jeszcze kwesta OC. Kiedy je należy wykupić? Po otrzymaniu PC i TTR, ale przed BT(ale to chyba logiczne, bo przecież jadąc na SKP może coś się zdarzyć)? I czy OC też tymczasowe czy można wykupić na rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa przypadki motorowerów jeszcze nie rejestrowanych z silnikiem dwusuwowym, cwaniacy wyzbywają się starych zapasów. Także jak robicie motorower posluchajcie jak pracuje silnik, bo w dokumentach piszą tylko , że to benzyna a czy dwusuw czy czterosuw nie ma o tym wzmianki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CoC trzeba było tłumaczyć.

 

Dokument CoC dałem już do tłumaczenia

 

§ 5. 1. Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku o rejestrację, wyrejestrowanie, wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula. W przypadku braku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tłumacza przysięgłego danego języka dopuszcza się tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego pojazd został sprowadzony.

 

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy:

 

2) świadectwa zgodności WE albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu.

 

[ Dodano: 27-09-2016, 13:50 ]

Miałem dwa przypadki motorowerów jeszcze nie rejestrowanych z silnikiem dwusuwowym

 

I w czym to przeszkadzało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa przypadki motorowerów jeszcze nie rejestrowanych z silnikiem dwusuwowym
3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.

4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego zarejestrowanego

po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem

30 kwietnia 1993 r.

Motorower z definicji nie jest pojazdem samochodowym.

motorower – pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Przepisy ust.1 pkt 1, 10, 11, 13 i 18 stosuje się równieŜ do przyczepy.

3. Pojazd samochodowy nie moŜe być wyposaŜony w silnik dwusuwowy.

4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego

zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po

raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Byłem w SKP wytłumaczyłem co i jak i bez problemu zrobi BT muszę tylko zabrać ze sobą CoC. Aha dodam, że jest to rocznik 2013.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy:

 

2) świadectwa zgodności WE albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu.

Rozumiem, że CoC = świadectwa zgodności WE? Czyli jestem 150 zł w plecy. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i proszę - czyli miałem rację :evil:

 

Najpierw do WK, ale na stację ostatecznie i tak bez tablic pojedzie 8)

 

@Mecher - jakieś piwko chyba mi się należy, co? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.