Skocz do zawartości

Do grona diagnostów z fachową wiedzą


amatorcar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych diagnostów do których zwracam się z prośbą o info w kwestii badania mojego auta w SKP ,gdyż niestety Pan który badał pojazd nie umiał mi wytłumaczyć co oznacza nad kołem w fotce ten znak-2,4 na załączonym wydruku z badania W SKP ja nie jestem diagnostą i takiej wiedzy nie mam .Może ktoś umie mi wytłumaczyć ten wydruk ,który poprosiłem na SKP.aa6d375d1d9fa7fc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy mniej więcej tyle, że płyta do wstępnej zbieżności (tak ją określmy) wskazała parametr (też to określmy umownie) znoszenia pojazdu w lewą stronę na idealnie równej nawierzchni (a takiej nie ma na żadnej drodze) na odcinku jednego metra, jak dobrze widzę. Można to sobie na kilometry poprzeliczać. W sumie wynik poprawny jak najbardziej. Powtórzę, że to jest pomiar wstępny i jakby co, nie ma powodów do paniki. Na zero taki pomiar udaje się sporadycznie. Należy wziąć pod uwagę stan opon, luzów w zawieszeniu czy nie ma, sprawdzić ciśnienie w oponach. To chyba wszystko. No i przejazdu sama technika.

Sorry za brak fachowego języka, ale ja spoza tego grona. Tak tylko się wcinam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to pomiar poślizgu bocznego. Działa tak jak to opisał Paprock. Niestety jest to pomiar obarczony tak dużym błędem, że w praktyce nie uwzględniany, ponieważ pojazd musi przejechać przez płytę pomiarową równolegle (co w zasadzie jest niewykonalne), ze stałą prędkością... . Jednostka jak widzisz jest kosmiczna, choć są jakieś tam metody (bardziej dokładne lub mniej) na przełożenie tego na wartości zrozumiałe przy regulacji zbieżności (stopnie, mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie znam tej lini
- SAXON Prüftechnik Gmbh / SCHENK inaczej. I to jest początek adresu, a nie żadna reklama. :hah:

Co to reszty to raczej tematu bym nie rozwijał. A do tej kolorowanki jest jeszcze druga strona opisowa. I tam mogłoby być to o czym lepiej nie gadać. :x

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety Pan który badał pojazd nie umiał mi wytłumaczyć co oznacza nad kołem w fotce ten znak-2,4 .

moze trzeba by było się zastanowić czy ten Pan był diagnostą, bo nie wyobrażam sobie możliwosci że pracuje na SKP i nie wie co mu urządzenie pokazuje.No chyba ze tylko pieczatki podbija i trudne tematy omija

 

[ Dodano: 06-10-2016, 09:54 ]

Jednostka jak widzisz jest kosmiczna,

nie wiem czy to jednostka kosmiczna, ale w autodacie jest uwzględniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w autodacie jest uwzględniona.

 

A skąd autodata wie jaki rozmiar kół jest na aucie :):D

 

Żartuję oczywiście. Wyniki z tej płyty mnoży się przez odpowiedni współczynnik, zależny od średnicy felgi i otrzymuje się orientacyjną wartość zbieżności kół przednich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki z tej płyty mnoży się przez odpowiedni współczynnik,
lub wprowadza się do programu przed wjazdem na płytę pomiarową i otrzymuje się już przeliczony wynik...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w autodacie jest uwzględniona.

W autodacie masz podawane parametry w mm i dwóch rodzajach stopni. Płyta poślizgu bocznego podaje w mm/m lub w m/km, więc niekoniecznie są to zbieżne jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi .Po przeczytaniu wszystkich postanowiłem uzupełnić główne pytanie oraz dodać ,że auto miało wymagane fabrycznie ciśnienie w 4 oponach co sprawdziłem przed wyjazdem do stacji jak i tuż przed wjazdem do badania do budynku .Moje auto ma w DR w rubryce F1 1550 kg w G 1125 kg , opony rozmiar 205/70/15 .Nie stwierdzono żadnych luzów w zawieszeniu.Jeśli możecie wyliczcie czy te wyniki są prawidłowe czy też nie dla auta ,bo ja nie znam się na wyliczaniu ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że auto miało wymagane fabrycznie ciśnienie w 4 oponach co sprawdziłem przed wyjazdem do stacji jak i tuż przed wjazdem do badania do budynku
to ty sprawdziłeś ,czy diagnosta prze przystąpieniem do badania..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momencik......

Kolega amatorcar, zapytał

co oznacza nad kołem w fotce ten znak-2,4 na załączonym wydruku

Odpowiedzi padły

Jest to zbieżnośc kół.
To znaczy mniej więcej tyle, że płyta do wstępnej zbieżności (tak ją określmy) wskazała parametr
Jest to pomiar poślizgu bocznego.

Podziękowanie padło

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi

 

Proszę moderatora o zamknięcie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że auto miało wymagane fabrycznie ciśnienie w 4 oponach co sprawdziłem przed wyjazdem do stacji jak i tuż przed wjazdem do badania do budynku
to ty sprawdziłeś ,czy diagnosta prze przystąpieniem do badania..

 

Ja wychodzę z założenia ,że na przegląd przyjeżdża się sprawnym autem a do warsztatu niesprawnym a ,że diagnosta tego nie zrobił osobiście to raczej mnie nie interesuje ,bo mam chęć utrzymania auta w nienagannym stanie i dlatego tu na forum dopytuje ,by jeśli jest coś nie tak to po prostu trzeba to naprawić i oczekuję rzeczowych profesjonalnych odpowiedzi ,bo tylko o to mi chodzi a nie wdawanie się w zbędne dyskusje czy co i jak zrobił diagnosta .Jak zrobił jego sprawa .Nie mi sądzić jak pracuje jakikolwiek diagnosta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Płyta poślizgu bocznego podaje w mm/m lub w m/km, więc niekoniecznie są to zbieżne jednostki.

 

W m/km sie nie spotkałem, ale nawet nie żartuj ze nie potrafiłbys tego przeliczyć i ze to nie są zbieżne jednostki :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m/km i mm/m to jest dokładnie to samo.

 

Przeliczniki na milimetry zbieżności (w/g instrukcji mojego przyrządu):

A x B = C

 

A - odczyt z płyty

B - współczynnik średnicy tarczy koła

 

12' - 0,3048

13' - 0,3302

14' - 0,3556

15' - 0,381

16' - 0,4064

17' - 0,4318

18' - 0,4572

19' - 0,4826

20' - 0,508

22,5' - 0,5715

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie żartuj ze nie potrafiłbys tego przeliczyć i ze to nie są zbieżne jednostki :mrgreen: .

Niejedno się liczyło. Natomiast co innego zmierzyć daną wartość i mieć pewność co do wyniku (obarczonego jednym błędem pomiaru). Niż kalkulować wartość na podstawie współczynników w połączeniu z kilkoma błędami pomiaru samej wartości do obrabiania. Więc nawet nie żartuj, że ten twór po licznych zabiegach matematycznych ma cokolwiek wspólnego z geometrią pojazdu. Jest to pomiar wstępny, który (znając swoje urządzenie) podpowiada czy należałoby interweniować, czy też w połączeniu z kanałem - podnośnikiem, szarpakiem, "odciążnikiem" osi nie wymaga innych zabiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nawet nie żartuj, że ten twór po licznych zabiegach matematycznych ma cokolwiek wspólnego z geometrią pojazdu.

 

Nie z geometrią, tylko zbieżnością. I ma sporo wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! Po wyeliminowaniu zdeformowanych opon i odkształconych felg, po wyeliminowaniu wytłuczonego zawieszenia, po przestawionym karosarzu... Na końcu zbieżność pozostaje.

Rzadko kiedy, a raczej wcale z inną kolejnością się nie spotkałem. Chyba, że po naprawach w kierowniczym układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.