Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Macintosh

naczepa cysterna ADR sprowadzona z zagranicy

Polecane posty

Macintosh

Witam Kolegów

mam taki temat:

Klient sprowadził naczepę cysternę ADR . Historia jest taka , że cysterna ostatnio rejestrowana była w Niemczech ( ma kilka protokołów dopuszczających DEKRA z ostatnich lat i niemiecki czerwony pasek ważny jeszcze), kupiona została z Holandii a tablice rejestracyjne ma austriackie ( wraz z dowodem rejestracyjnym ). Klient chce ją zarejestrować w Polsce ale mówi, że raczej nie będzie woził ADR tylko inny czynnik nie podlegający pod ADR.

Powiem szczerze kilka ADR robimy co roku na naszej stacji ale takiego przypadku nie było jeszcze. Oczywiście w przypadku ADR najpierw aby przystąpić do badania musi mieć protokół z TDT lub badanie przed pierwszą rejestracją z wynikiem N i 14 dni na usunięcie usterek,l czyli uzyskanie właściwej dokumentacji.

Ale czy można zakwalifikować taka cysternę jako zwykła cysternę nie wymagając dokumentów i wyposażenia niezbędnego dla ADR?

Pytam na forum, bo zdania wśród Kolegów diagnostów są podzielone na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti

Nieważne co będzie woził , sprawdzasz tabliczkę cysterny i na jej podstawie stwierdzasz czy podlega pod dozór czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
aby przystąpić do badania musi mieć protokół z TDT

Jeżeli ciśnienie napełniania powyżej 0,5 bara , to musi mieć dozór.

O takich przypadkach było pisane na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Ale czy można zakwalifikować taka cysternę jako zwykła cysternę nie wymagając dokumentów i wyposażenia niezbędnego dla ADR?

Tak

rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowa

podrodzaj - cysterna

przeznaczenie- i tu masz wybór: przewóz paliw, wody, mleka, gazów, inna

Nie wiem jak jest z czyszczeniem tej beczki ale tu koledzy na pewno Ci podpowiedzą.

Żądał bym: protokół TDT i usunięcia oznakowania jeżeli jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Ale czy można zakwalifikować taka cysternę jako zwykła cysternę nie wymagając dokumentów i wyposażenia niezbędnego dla ADR?

To nie Ty masz wiedzieć co klient będzie woził, tylko on. Jeżeli klient nie chce badania ADR, to robisz jak zwykłą cysternę uwzględniając uwagę Dario64.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macintosh

Dziękuję Kolegom za podpowiedzi. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Klient sprowadził naczepę cysternę ADR . Historia jest taka , że cysterna ostatnio rejestrowana była w Niemczech ( ma kilka protokołów dopuszczających DEKRA z ostatnich lat i niemiecki czerwony pasek ważny jeszcze),

To świadczy już o wszystkim - musi mieć dozór i wymagania na ADR

 

Klient chce ją zarejestrować w Polsce ale mówi, że raczej nie będzie woził ADR tylko inny czynnik nie podlegający pod ADR.
To jest sprawa dla TDT/UDT.

To nie jest prosta sprawa - najlepszą odpowiedź dostanie u źródła, a z posiadanej przeze mnie wiedzy będzie musiał zacząć od odgazowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jeżeli klient nie chce badania ADR, to robisz jak zwykłą cysternę uwzględniając uwagę Dario64

Nawet jak jest do pełna napełniona benzyną???? :shock:

Badanie na Oskp to nie koncert życzeń a zmiana przeznaczenia cysterny ADR to trochę śliski temat i często zmiany konstrukcyjne będą wchodziły w grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Nawet jak jest do pełna napełniona benzyną???? :shock:

To nie jest moje zmartwienie. Nie każda cysterna to ADR. Tak jak nie każdy autobus jest na 100, a srebrna "kijanka" uprzywilejowana.

Badanie techniczne jest wykonywane pod kątem tego, do czego ma być używany pojazd, a o tym decyduje właściciel, a nie diagnosta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Badanie techniczne jest wykonywane pod kątem tego, do czego ma być używany pojazd, a o tym decyduje właściciel, a nie diagnosta.

 

Nie zgadzam się

Pierwszy przykład z brzegu

Ciężarówka z HDS

 

Panie a po co panu UDT? - przecież to nigdy tego nie miało :evil:

 

Przecie ja tylko skrzynki z piwem przewożę :pada:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Nie zgadzam się

Pierwszy przykład z brzegu

Ciężarówka z HDS

Niestety nie trafiony przykład, ponieważ urządzenia podlegające pod dozór są jasno określone. Natomiast jak ktoś przyprowadzi mi cysternę, która przewoziła ADR, a od dzisiaj klient mówi: będę woził wodę krowom na pastwisko. Napełnianie wężem z ogrodu przez górny właz, opróżnianie grawitacyjne. To pod jaki ADR taka cysterna podlega i jakie warunki ma spełniać? To będzie trochę większa beczka do wody na kołach nie przewożąca żadnego materiału niebezpiecznego, czyli nie podlegająca pod przepisy ADR, a co za tym idzie pod badanie z tym związane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

&

DZ.U. 2004.0839

§ 3. 1. Puste, nieoczyszczone i nieodgazowane kontenery cysterny lub pojazdy cysterny po przewozie materiałów niebezpiecznych uznaje się za załadowane do ich maksymalnej dopuszczalnej pojemności.

 

 

[mod] Jak na razie nikt nie zakwestionował, że powyższy DzU dotyczy

ROZPORZĄDZENIE MI

z dnia 15 kwietnia 2004 r.

w sprawie przewozu materiałów niebezpiecznych statkami żeglugi śródlądowej

 

:D [/mod]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Demart

Według mnie powinno to wyglądać tak: Certyfikat o odgazowaniu cysterny, jeżeli cysterna powyżej 0,5 bara, a pewnie tak to protokół TDT. Następnie badanie na zmiany z opisem o odgazowaniu oraz usunięciu oznaczenia ADR ponieważ nastąpiła zmiana przeznaczenia na np. przewóz wody. I do tego okresowe + dip.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Niestety nie trafiony przykład,

Trafiony trafiony, klient okazyjnie kupił ciężarówkę HDS-em, a potrzebował skrzynię

 

To tak jak u Ciebie Kupił okazyjnie Cysternę, a będzie używał ją do wody.

 

Więc to klient wyznacza rodzaj badaniu

W moim przypadku diagnosta ma nie interesować się HDS, a w twoim ma nie widzieć cysterna do paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

To tak jak u Ciebie Kupił okazyjnie Cysternę, a będzie używał ją do wody.

Kupił piękną, żeby nie było umytą, odgazowaną, zdezynfekowaną... cysternę,. Stawił się na SKP i mówi: będę woził wodę dla krów - jaki zakres będzie miało badanie ADR? Czy ten pojazd w ogóle podlega temu dodatkowemu badaniu technicznemu?

 

Sytuacja druga. Klient kupił piękną , żeby nie było również umytą... cysternę. Stawił się na SKP i mówi: będę woził olej napędowy. Czy wówczas ten pojazd podlega pod badanie dodatkowe ADR?

 

W związku z powyższym to klient decyduje jaki rodzaj badania będzie wykonany, bo to od niego zależy jaki materiał będzie transportował, a nie od diagnosty. Diagnosta ma wykonać badanie zgodnie z tym jakie informacje otrzymuje od właściciela. A nie na zasadzie zgaduj zgadula, jak cysterna to prewencyjnie trzepnę ADR, a co niech krówki piją bezpiecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

No dobra. pod warunkiem przedstawienia dozoru :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Adam - podjeżdżam pięknym żółtym seicento na SKP... W bagażniku piękna butla od instalacji LPG.

Pytasz o decyzję i protokół na tenże. Ja Cię informuję, że nie posiadam, gdyż jestem wrogiem jeżdżenia na LPG (bo to obciach) i jeżdżę na co dzień wyłącznie (!) na benzynie. Rozumiem, że bez problemu przejdę badanie z wynikiem pozytywnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
W bagażniku piękna butla od instalacji LPG.
ale ona tam sobie leży tak luźno po prostu wrzucona ....................... :D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie każda krata/przegroda to zaraz ciężarowa zabudowa.

Nie każda wersalka na pace to zaraz kamper.

Nie każdy baniak w bagażniku to zaraz instalacja gazowa w samochodzie.

(Piasek z plaży tam wożę dociążając tylną oś w samochodzie. :x )

 

Czy każda cysterna pod umowę ADR podlega???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
W bagażniku piękna butla od instalacji LPG

Jeżeli nie jest ładunkiem tego bagażnika, tylko częścią instalacji tam zamontowanej, to ma mieć stosowne kwity. Dlatego stwierdziłem dla Waldka, że jego przykład z HDSem jest nie trafiony. Ponieważ używanie pojazdu z zamontowanym (bez względu czy jest używane wyposażenie dozorowe) urządzeniem podlegającym dozorowi jest obarczone posiadaniem odpowiedniej dokumentacji. Stąd też w przypadku badania ADR, to niestety na stacji odbywa się koncert życzeń klienta. Rzekłbym nawet, że bez tego koncertu nie jesteśmy w stanie wykonać takiego badania, bo nie wiemy do czego będzie używane, więc jakie warunki musi spełniać. Jeżeli po przedstawieniu okazuje się, że będzie klient woził wspominaną wodę dla krów, to niestety ADRu nie będzie, co nie wyklucza obowiązku posiadania "kwitu" dozorowego, jeżeli takowy jest wymagany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
To nie jest moje zmartwienie. Nie każda cysterna to ADR.

 

W zasadzie mogę się z tobą zgodzić, ale ........... w omawianym przykładzie

Klient sprowadził naczepę cysternę ADR .

(....)

ma kilka protokołów dopuszczających DEKRA z ostatnich lat i niemiecki czerwony pasek ważny jeszcze),

Też Ciebie to nie interesuje?

Bo dla mnie jest to równoznaczne:

rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowa

podrodzaj - cysterna

przeznaczenie- i tu masz wybór: przewóz paliw, wody, mleka, gazów, inna

wyboru nie masz, bo jak nie przedstawi odpowiednich kwitów (żadnych) to musisz zakwalifikować zgodnie z przeznaczeniem jaki miała, o negatywie nie wspomnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
wojteczek napisał/a:

rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowa

podrodzaj - cysterna

przeznaczenie- i tu masz wybór: przewóz paliw, wody, mleka, gazów, inna

wyboru nie masz, bo jak nie przedstawi odpowiednich kwitów (żadnych) to musisz zakwalifikować zgodnie z przeznaczeniem jaki miała, o negatywie nie wspomnę.

O jakim negatywie?

Klient kupił cysternę po paliwie, a chce wozić krowom wodę na pole. To klasyfikuję i robię badanie techniczne zgodnie z tym co deklaruje klient. Skoro ma to być cysterna do wody, to nie podlega pod żaden ADR, choćby godzinę wcześniej poprzedni właściciel otrzymał wszelkie dopuszczenia ADRowskie łącznie z błogosławieństwem papieża. To zmartwienie klienta, aby na drodze posiadać wszelkie "kwity" związane z przewozem poszczególnych materiałów, a nie SKP. Przewóz wody nie podlega pod przewóz materiałów niebezpiecznych. Natomiast jak dojdzie do wniosku, że może jednak dla szwagra trzeba z jeden transport oleju napędowego przywieść, bo na kopanie kartofli mu trzeba paliwa, to musi wykonać stosowne badania, aby móc otrzymać stosowne "papiery" do prawidłowego transportu na drodze. To nie jest zmartwienie diagnosty tylko właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

A jakie miała jeżeli z DR nie wynika, klient może ma jakieś dokumenty ale nie ma ochoty okazywać diagnoście. Będziesz wiedział czy wozi wodę, jakieś płyny spożywcze czy coś innego, jedynie na gębę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Kupuję pojazd w Polsce. Wpisy w DR są następujące:

napisał/a:

rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowa

podrodzaj - cysterna

przewóz paliw.

Przyjeżdżam do Ciebie na badanie i informuję Ciebie że będę mleko woził (wodę).

Co robisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.