Macintosh Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Witam Kolegów mam taki temat: Klient sprowadził naczepę cysternę ADR . Historia jest taka , że cysterna ostatnio rejestrowana była w Niemczech ( ma kilka protokołów dopuszczających DEKRA z ostatnich lat i niemiecki czerwony pasek ważny jeszcze), kupiona została z Holandii a tablice rejestracyjne ma austriackie ( wraz z dowodem rejestracyjnym ). Klient chce ją zarejestrować w Polsce ale mówi, że raczej nie będzie woził ADR tylko inny czynnik nie podlegający pod ADR. Powiem szczerze kilka ADR robimy co roku na naszej stacji ale takiego przypadku nie było jeszcze. Oczywiście w przypadku ADR najpierw aby przystąpić do badania musi mieć protokół z TDT lub badanie przed pierwszą rejestracją z wynikiem N i 14 dni na usunięcie usterek,l czyli uzyskanie właściwej dokumentacji. Ale czy można zakwalifikować taka cysternę jako zwykła cysternę nie wymagając dokumentów i wyposażenia niezbędnego dla ADR? Pytam na forum, bo zdania wśród Kolegów diagnostów są podzielone na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Nieważne co będzie woził , sprawdzasz tabliczkę cysterny i na jej podstawie stwierdzasz czy podlega pod dozór czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 aby przystąpić do badania musi mieć protokół z TDT Jeżeli ciśnienie napełniania powyżej 0,5 bara , to musi mieć dozór. O takich przypadkach było pisane na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Ale czy można zakwalifikować taka cysternę jako zwykła cysternę nie wymagając dokumentów i wyposażenia niezbędnego dla ADR? Tak rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowa podrodzaj - cysterna przeznaczenie- i tu masz wybór: przewóz paliw, wody, mleka, gazów, inna Nie wiem jak jest z czyszczeniem tej beczki ale tu koledzy na pewno Ci podpowiedzą. Żądał bym: protokół TDT i usunięcia oznakowania jeżeli jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Ale czy można zakwalifikować taka cysternę jako zwykła cysternę nie wymagając dokumentów i wyposażenia niezbędnego dla ADR? To nie Ty masz wiedzieć co klient będzie woził, tylko on. Jeżeli klient nie chce badania ADR, to robisz jak zwykłą cysternę uwzględniając uwagę Dario64. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macintosh Napisano 5 Październik 2016 Autor Share Napisano 5 Październik 2016 Dziękuję Kolegom za podpowiedzi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Klient sprowadził naczepę cysternę ADR . Historia jest taka , że cysterna ostatnio rejestrowana była w Niemczech ( ma kilka protokołów dopuszczających DEKRA z ostatnich lat i niemiecki czerwony pasek ważny jeszcze), To świadczy już o wszystkim - musi mieć dozór i wymagania na ADR Klient chce ją zarejestrować w Polsce ale mówi, że raczej nie będzie woził ADR tylko inny czynnik nie podlegający pod ADR.To jest sprawa dla TDT/UDT. To nie jest prosta sprawa - najlepszą odpowiedź dostanie u źródła, a z posiadanej przeze mnie wiedzy będzie musiał zacząć od odgazowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Jeżeli klient nie chce badania ADR, to robisz jak zwykłą cysternę uwzględniając uwagę Dario64 Nawet jak jest do pełna napełniona benzyną???? Badanie na Oskp to nie koncert życzeń a zmiana przeznaczenia cysterny ADR to trochę śliski temat i często zmiany konstrukcyjne będą wchodziły w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Nawet jak jest do pełna napełniona benzyną???? To nie jest moje zmartwienie. Nie każda cysterna to ADR. Tak jak nie każdy autobus jest na 100, a srebrna "kijanka" uprzywilejowana. Badanie techniczne jest wykonywane pod kątem tego, do czego ma być używany pojazd, a o tym decyduje właściciel, a nie diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Badanie techniczne jest wykonywane pod kątem tego, do czego ma być używany pojazd, a o tym decyduje właściciel, a nie diagnosta. Nie zgadzam się Pierwszy przykład z brzegu Ciężarówka z HDS Panie a po co panu UDT? - przecież to nigdy tego nie miało Przecie ja tylko skrzynki z piwem przewożę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Nie zgadzam sięPierwszy przykład z brzegu Ciężarówka z HDS Niestety nie trafiony przykład, ponieważ urządzenia podlegające pod dozór są jasno określone. Natomiast jak ktoś przyprowadzi mi cysternę, która przewoziła ADR, a od dzisiaj klient mówi: będę woził wodę krowom na pastwisko. Napełnianie wężem z ogrodu przez górny właz, opróżnianie grawitacyjne. To pod jaki ADR taka cysterna podlega i jakie warunki ma spełniać? To będzie trochę większa beczka do wody na kołach nie przewożąca żadnego materiału niebezpiecznego, czyli nie podlegająca pod przepisy ADR, a co za tym idzie pod badanie z tym związane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 i jakie warunki ma spełniać? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7682 & http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=133&func=view&id=1626&catid=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 & DZ.U. 2004.0839 § 3. 1. Puste, nieoczyszczone i nieodgazowane kontenery cysterny lub pojazdy cysterny po przewozie materiałów niebezpiecznych uznaje się za załadowane do ich maksymalnej dopuszczalnej pojemności. [mod] Jak na razie nikt nie zakwestionował, że powyższy DzU dotyczy ROZPORZĄDZENIE MIz dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie przewozu materiałów niebezpiecznych statkami żeglugi śródlądowej [/mod] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Według mnie powinno to wyglądać tak: Certyfikat o odgazowaniu cysterny, jeżeli cysterna powyżej 0,5 bara, a pewnie tak to protokół TDT. Następnie badanie na zmiany z opisem o odgazowaniu oraz usunięciu oznaczenia ADR ponieważ nastąpiła zmiana przeznaczenia na np. przewóz wody. I do tego okresowe + dip. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Niestety nie trafiony przykład, Trafiony trafiony, klient okazyjnie kupił ciężarówkę HDS-em, a potrzebował skrzynię To tak jak u Ciebie Kupił okazyjnie Cysternę, a będzie używał ją do wody. Więc to klient wyznacza rodzaj badaniu W moim przypadku diagnosta ma nie interesować się HDS, a w twoim ma nie widzieć cysterna do paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 To tak jak u Ciebie Kupił okazyjnie Cysternę, a będzie używał ją do wody. Kupił piękną, żeby nie było umytą, odgazowaną, zdezynfekowaną... cysternę,. Stawił się na SKP i mówi: będę woził wodę dla krów - jaki zakres będzie miało badanie ADR? Czy ten pojazd w ogóle podlega temu dodatkowemu badaniu technicznemu? Sytuacja druga. Klient kupił piękną , żeby nie było również umytą... cysternę. Stawił się na SKP i mówi: będę woził olej napędowy. Czy wówczas ten pojazd podlega pod badanie dodatkowe ADR? W związku z powyższym to klient decyduje jaki rodzaj badania będzie wykonany, bo to od niego zależy jaki materiał będzie transportował, a nie od diagnosty. Diagnosta ma wykonać badanie zgodnie z tym jakie informacje otrzymuje od właściciela. A nie na zasadzie zgaduj zgadula, jak cysterna to prewencyjnie trzepnę ADR, a co niech krówki piją bezpiecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 No dobra. pod warunkiem przedstawienia dozoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Adam - podjeżdżam pięknym żółtym seicento na SKP... W bagażniku piękna butla od instalacji LPG. Pytasz o decyzję i protokół na tenże. Ja Cię informuję, że nie posiadam, gdyż jestem wrogiem jeżdżenia na LPG (bo to obciach) i jeżdżę na co dzień wyłącznie (!) na benzynie. Rozumiem, że bez problemu przejdę badanie z wynikiem pozytywnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 W bagażniku piękna butla od instalacji LPG. ale ona tam sobie leży tak luźno po prostu wrzucona ....................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Nie każda krata/przegroda to zaraz ciężarowa zabudowa. Nie każda wersalka na pace to zaraz kamper. Nie każdy baniak w bagażniku to zaraz instalacja gazowa w samochodzie. (Piasek z plaży tam wożę dociążając tylną oś w samochodzie. ) Czy każda cysterna pod umowę ADR podlega??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 W bagażniku piękna butla od instalacji LPG Jeżeli nie jest ładunkiem tego bagażnika, tylko częścią instalacji tam zamontowanej, to ma mieć stosowne kwity. Dlatego stwierdziłem dla Waldka, że jego przykład z HDSem jest nie trafiony. Ponieważ używanie pojazdu z zamontowanym (bez względu czy jest używane wyposażenie dozorowe) urządzeniem podlegającym dozorowi jest obarczone posiadaniem odpowiedniej dokumentacji. Stąd też w przypadku badania ADR, to niestety na stacji odbywa się koncert życzeń klienta. Rzekłbym nawet, że bez tego koncertu nie jesteśmy w stanie wykonać takiego badania, bo nie wiemy do czego będzie używane, więc jakie warunki musi spełniać. Jeżeli po przedstawieniu okazuje się, że będzie klient woził wspominaną wodę dla krów, to niestety ADRu nie będzie, co nie wyklucza obowiązku posiadania "kwitu" dozorowego, jeżeli takowy jest wymagany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 To nie jest moje zmartwienie. Nie każda cysterna to ADR. W zasadzie mogę się z tobą zgodzić, ale ........... w omawianym przykładzie Klient sprowadził naczepę cysternę ADR .(....) ma kilka protokołów dopuszczających DEKRA z ostatnich lat i niemiecki czerwony pasek ważny jeszcze), Też Ciebie to nie interesuje? Bo dla mnie jest to równoznaczne: rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowapodrodzaj - cysterna przeznaczenie- i tu masz wybór: przewóz paliw, wody, mleka, gazów, inna wyboru nie masz, bo jak nie przedstawi odpowiednich kwitów (żadnych) to musisz zakwalifikować zgodnie z przeznaczeniem jaki miała, o negatywie nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 wojteczek napisał/a: rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowa podrodzaj - cysterna przeznaczenie- i tu masz wybór: przewóz paliw, wody, mleka, gazów, inna wyboru nie masz, bo jak nie przedstawi odpowiednich kwitów (żadnych) to musisz zakwalifikować zgodnie z przeznaczeniem jaki miała, o negatywie nie wspomnę. O jakim negatywie? Klient kupił cysternę po paliwie, a chce wozić krowom wodę na pole. To klasyfikuję i robię badanie techniczne zgodnie z tym co deklaruje klient. Skoro ma to być cysterna do wody, to nie podlega pod żaden ADR, choćby godzinę wcześniej poprzedni właściciel otrzymał wszelkie dopuszczenia ADRowskie łącznie z błogosławieństwem papieża. To zmartwienie klienta, aby na drodze posiadać wszelkie "kwity" związane z przewozem poszczególnych materiałów, a nie SKP. Przewóz wody nie podlega pod przewóz materiałów niebezpiecznych. Natomiast jak dojdzie do wniosku, że może jednak dla szwagra trzeba z jeden transport oleju napędowego przywieść, bo na kopanie kartofli mu trzeba paliwa, to musi wykonać stosowne badania, aby móc otrzymać stosowne "papiery" do prawidłowego transportu na drodze. To nie jest zmartwienie diagnosty tylko właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 A jakie miała jeżeli z DR nie wynika, klient może ma jakieś dokumenty ale nie ma ochoty okazywać diagnoście. Będziesz wiedział czy wozi wodę, jakieś płyny spożywcze czy coś innego, jedynie na gębę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 Kupuję pojazd w Polsce. Wpisy w DR są następujące: napisał/a: rodzaj pojazdu-naczepa ciężarowa podrodzaj - cysterna przewóz paliw. Przyjeżdżam do Ciebie na badanie i informuję Ciebie że będę mleko woził (wodę). Co robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.