Darekg13 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 Witam Jestem przed zakupem przyczepy podłodziowej, na chwilę obecna wystarczy mi ładowność 1700 kg i DMC 2200 kg ( posiadam auto o DMC przyczepy 2200 kg ). Producent homologuje te przyczepy od 2000 kg do 2700 kg. Czy w przyszłości w razie potrzeby będę mógł zwiększyć DMC tej przyczepy, jeśli tak to jakie dokumenty będe potrzebne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 będę mógł zwiększyć DMC tej przyczepy Nie. Ale będziesz mógł kupić sobie inną o takim MMC jakie będziesz potrzebował. [ Dodano: 07-10-2016, 22:52 ] 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Październik 2016 Share Napisano 8 Październik 2016 Jedyna możliwością zwiększenia DMC będzie związana z uzyskaniem oświadczenia wydanego przez producenta przyczepy potwierdzającego fakt, że była ona homologowana również na większe DMC, ale nie każdy producent takie wyda i nie każdy WK będzie je honorował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2016 Share Napisano 8 Październik 2016 ale nie każdy producent takie wyda i nie każdy WK będzie je honorował. Otóż to - skoro raz producent określił MMC (DMC) na jakąś wartość to niby czemu nagle miałoby być więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 8 Październik 2016 Share Napisano 8 Październik 2016 Bo w granicach jednej homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2016 Share Napisano 8 Październik 2016 Bo w granicach jednej homologacji I co z tego? Skoro raz producent określił MMC to co się zmieniło, że określa inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Październik 2016 Share Napisano 9 Październik 2016 Zapytaj producenta. Według mojej opinii są na jednej "ramie". A co wpływa, że do tej samej ramy określa się 7499 kg, 11999 kg; 12 000 kg - Ja myślę, że wymagania klienta, a warunki konstrukcyjne. Nic nie poradzę, że producent w ramach jednej homologacji ma rozpiętość MMC. A ty wiesz dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Październik 2016 Share Napisano 9 Październik 2016 co wpływa, że do tej samej ramy określa się 7499 kg, 11999 kg; 12 000 kg - Ja myślę, że wymagania klienta Głównie to przepisy podatkowe i inne formalne ograniczenia, czyli de facto wymagania klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2016 Share Napisano 9 Październik 2016 producent w ramach jednej homologacji ma rozpiętość MMC Ale skoro dla danego pojazdu raz określił MMC to nie może sobie dowolnie go zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik_66 Napisano 8 Listopad 2016 Share Napisano 8 Listopad 2016 Dzień dobry, właśnie sprowadziłem na siebie podobny problem. Kupiłem przyczepę-bar /jak kto woli gastronomiczną albo zapiekankę/. Sprowadzona z Niemiec piętnaście lat temu i zarejestrowana jako ,,lekka'' czyli o dopuszczalnej masie całkowitej 750 kg. Tyle że z fabryki wyjechała z dopuszczalną masą 1300 kg jak twierdził poprzedni właściciel. On miał za mały zamochód, chciał 750 i tak mu ją zarejestrowano. Chciałem wymienić w niej urządzenia i dowiedzieć się ile kilogramów mogę w niej zamontować. Po wymontowaniu wszystkiego ze środka pojechałem na zbiornicę złomu i tam dowiedziałem się, iż moja ,,restauracja w stanie surowym'' waży 800 kilogramów. No i klops. Nie wytnę z niej przeciez połowy konstrukcji żeby ją odelżyć. Jak to się mówi ,,stary a głupi'' ale już za późno na zmiany. Umowy nie cofnę ponieważ już przyczepę zarejestrowałem na siebie i używałem a następnie ,,zdemolowałem'' wnętrze. Poza tym w tej cenie, nawet gdyby doszły do tego jakieś sprawy urzędowe, nie kupię drugiej nawet w znacznie gorszym stanie. Czy jest możliwość przywrócenia takiej przyczepie mas dopuszczalnych takich z jakimi wyjechała z fabryki? Przyczepa jest fabryczna, producent w Austrii do dzisiaj działa. Teoretycznie więc można od niego stosowny dokument uzyskać. A może wystarczą dane z katalogów pojazdów, jakie Panowie macie na stacjach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Listopad 2016 Share Napisano 8 Listopad 2016 Trzeba zweryfikować pierwszą rejestrację w kraju, ponieważ mogło dojść do zmian konstrukcyjnych, a w takim przypadku producent pojazdu pierwotnego niewiele wskóra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Listopad 2016 Share Napisano 8 Listopad 2016 Trzeba zweryfikować pierwszą rejestrację w kraju Bo diagnosta dokonujący badania mógł się "pomylić" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Może się okazać, że będzie cofnięta pierwsza decyzja o rejestracji. Chyba, że mogło dojść do zmian konstrukcyjnych, choć wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik_66 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Dziękuję za odpowiedzi. Obawiam się, że pan ,,aboz'' się nie myli. Przyczepa ,,na oko'' nie wygląda jakby ją ktoś wielce przebudowywał. Może koła były zmienione, może podłogę i wykładzinę wymieniono na grubszą, wywietrznik nad kuchnią dodatkowy ale to nie powód żeby przyczepa nagle zrobiła się dwa razy cięższa. Gdyby się jednak okazało, że ktoś przy konstrukcji ,,majstrował'' jak sugeruje pan Adam? Wymienił część ramy na ,,grubsze'', hamulec najazdowy dołożył już po rejestracji albo coś takiego? Bo chyba nawet przy 1300 kilogramach ,,dopuszczalnej'' goła fabryczna przyczepa nie waży ponad połowy z tego. Czy jest możliwym aby teraz takie zmiany ktoś formalnie zaakceptował i uwzględnił w dokumentach? Rzeczoznawca, diagnosta, bo chyba nie ,,BOSMAL'' w Bielsku /zdaje sie, że do dzisiaj się zajmują konstrukcjami/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Rzeczoznawca, diagnosta, bo chyba nie ,,BOSMAL'' w Bielsku /zdaje sie, że do dzisiaj się zajmują konstrukcjami/.To są skutki kombinatorstwa."Słyszałem" o opiniach ............. w których zgodnie z wolą klienta, który tak jak napisałeś Tyle że z fabryki wyjechała z dopuszczalną masą 1300 kg jak twierdził poprzedni właściciel. On miał za mały zamochód, chciał 750 i tak mu ją zarejestrowano. pisali w opinii że wymieniono oś o mniejszej nośności lub jeszcze lepiej założono opony o mniejszej nośności i w związku z powyższym należy obniżyć DMC. Wszyscy co podpisywali są pod takimi rzeczami - wiedzieli, że jest to ....................spełnianie "marzenia" właściciela do nie uprawnionego zestawiania pojazdów, nie wspomnę już o kwalifikacjach do kierowania. Niestety zapomnieli o roli jaką im przypisano. Zwłaszcza ci co są na liście ministerstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik_66 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Panie ketiw, rozumiem mechanizm i pobudki, z których wyniknęły te nieszczęsne 750 kilogramów. Jednak pisząc Czy jest możliwym aby teraz takie zmiany ktoś formalnie zaakceptował i uwzględnił w dokumentach? Rzeczoznawca, diagnosta, bo chyba nie ,,BOSMAL'' w Bielsku /zdaje sie, że do dzisiaj się zajmują konstrukcjami/.miałem na myśli owo TERAZ. Czyli mamy przyczepę, ktorą ktoś kiedyś ,,omyłkowo'' zarejestrował jako lżejszą. Jest w rzeczywistości cieżka i taką pozostawała lub też została po zarejestrowaniu przerobiona / i to tak ładnie że bez wagi nikt by się nie zorientował że ktoś przy niej ,,majstrował''/. Zadanie /cel/ doprowadzić ją do formalnego porządku. Zamontować właściwy dla jej ,,rodzonej'' DMC hamulec, opony czy co tam trzeba i z takimi zmianami zgłosić się /no właśnie - gdzie?/ żeby tę fikcję odkręcić. Osobną sprawą jest, że nawet jak na DMC 1300 kilogramów, to 800 kg ramy + ,,nabudówki'' wydaje się za dużo. Wygląda jakby jej nikt nie ruszał, a waży tyle jakby ktoś ją szynami tramwajowymi ,,podrasował''. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 miałem na myśli owo TERAZ. Czyli mamy przyczepę, ktorą ktoś kiedyś ,,omyłkowo'' zarejestrował jako lżejszą. Trzeba zweryfikować procedurę rejestracyjną. Jeżeli odbyła się na zasadzie zmian konstrukcyjnych i są dokumenty pierwotne, że DMC była większa, to do jej wartości można ją ponownie przebudować. Jeżeli rejestracja odbyła się na zasadzie zakombinowania i brak dokumentów pierwotnych, to bez "kwitu" od producenta się nie obędzie, ponieważ jedynym wyznacznikiem DMC jest masa dzisiejsza, a tej przekroczyć nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Listopad 2016 Share Napisano 10 Listopad 2016 Osobną sprawą jest, że nawet jak na DMC 1300 kilogramów, to 800 kg ramy + ,,nabudówki'' wydaje się za dużo. Kempingi sporo ważą. Jak miała DMC 1300 kg to jej masa własna mogła oscylować pomiędzy 1000 a 1150 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.