Skocz do zawartości

czterokołowiec do przewozu osób czy ładunków


w0cinu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest możliwość rejestracji czegoś takiego. CF MOTO 800EX z Francji?

F1 - 802

F2 - 802

F3 - 952

G - 552

G.1 - 532

P.1 - 800

P.2 - 14,8

S.1 - 2

 

J - L7e

J.1 - QM

J.3 - QLOMM

 

K - e4*2002/24/2886/02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze z tymi czterokołowcami coś. Na szybko jedno mi świta:

5) Dyrektywa 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 311 z 14.12.1993); traci moc z dniem 1 stycznia 2016 r. na podstawie art. 81 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52), które weszło w życie z dniem 22 marca 2013 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko jedno mi świta:

Mi świta że jest tam zapis który mówi ,że nie można odmówić rejestracji pojazdom homologowanym na podstawie 2002/24 .Tak mniej więcej ,bo dokładnie nie pamiętam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze niech tam świta i ta dyrektywa. Też uchylona chyba :x. Tylko coś mi się zdaje, że nie wszystko co po unijnemu homologowane tak od razu w PL jest rejestrowane.

 

A wracając do G.1 = 532 kg podanych w tematycznym poście, to ciężki do przewozu rzeczy wychodzi jak najbardziej. Tylko jak to w dowód powklepywać, jak w tych kilogramach zawart ciężar kierowcy jest?

Na takie akcje ani nasza ustawa, ani rubryki w dowodzie rejestracyjnym nie gotowe jak na razie.

 

I do dziś interesuje mnie składnia poniższego zdania w sensie gdzie kierującego masa:

yyy... nie mogę dodać załącznika... 8/

Zacytuję toćka w toćkę co do przecinka:

4. Maksymalny ładunek użyteczny podawany przez producenta: ładunek otrzymany przez odjęcie masy określonej w sekcji 2, z kierującym, od masy określonej w sekcji 3.

Pytanie: jak i gdzie dodawać/odejmować kierującego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestią jest na jakie podstawie mogę sobie stwierdzić, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy??? W przepisach nic nie ma o tym jak określa się 4kołowca do przewozu osób a jak do rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestią jest na jakie podstawie mogę sobie stwierdzić, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy???

- No po maksymalnej masie pojazdu nieobciążonego i po ładowności.

Tu wychodzi 532 kg maksymalnej masy pojazdu nieobciążonego, czyli podpada pod czterokołowca innego niż lekki do przewozu rzeczy, bo ten do przewozu osób nie może mieć takiej maksymalnej masy nieobciążonej. Do przewozu osób może mieć najwięcej 400 kg maksymalnej masy nieobciążonej. No, a dalej to jeszcze ładowność. Tu wychodzi 270 kg ładowności, czyli nie do przewozu osób, bo ten inny niż lekki do przewozu osób może mieć zaledwie 200 kg ładowności, no a ten drugi do przewozu rzeczy 1000 kg ładowności. Co nie. No tak jakoś popisane to wszystko jest.

I według mnie takie masy nieobciążone wcale a wcale nie powinny trafić w rubrykę [G] ani ładowność w [dopuszczalną ładowność] Dowodu Rejestracyjnego, bo nic nie wyjdzie coby z definicjami z ustawy miało wspólnego. :x

Bo jeszcze w warunkach technicznych taki myk znajduje się:

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

10) masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego;

- no i jak się rozumie to się rozumie i lepiej tego jako ustawową masę własną nie wpisywać.

 

No pozostaje jeszcze rozebrać te 20 kg różnicy między [G] a [G.1] co nie. Po mojemu to paliwo jest i teraz trzeba z rozporządzeń i dyrektyw wyczytać gdzie, kiedy i co do nieobciążonej masy pojazdu się wlicza. Lecz uwaga; jak się źle rozbierze, to może wyjść, żę toto wcale czterokołowcem nie będzie. :x

No ale to pozakonkursowa uwaga, a najlepiej zostawić tego czterokołowca na etapie pentagrama, który orzekł:

Masy i pozostałe parametry spełniają warunki dla "czterokołowca do przewozu rzeczy, [...]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak to widzę:
- kombinuję podobnie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a czterokołowce mają masy nieobciążone takie a takie, ładowności takie a takie i jeszcze kilka innych parametrów po których je się odpowiednio kwalifikuje.

Niestety albo stety jest tego mało i nie każdy, a przynajmniej ja nie jestem otrzaskany z czterokołowcami tak jak z osobówkami.

 

Dobrze, że jest Forum, że jest OSDS gdzie można się dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie posiada żadnej przestrzeni ładunkowej

Nie jestem zwolennikiem rejestracji takich pojazdów, ale czy do przewozu nie służy ta platforma z tyłu? Nie widziałem na żywo, a na zdjęciach ciężko rozstrzygnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro krata/przegroda albo zaczepy stalowe w kształcie półkola robią ciężarówkę, a metalowa kaseta bankowóz tworzyła to i Quad może być do przewozu osób albo rzeczy na podstawie parametrów masy i ładowności.

A resztę jak co się wozi sprecyzowane w ustawie stoi:

Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby: [...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestią jest na jakie podstawie mogę sobie stwierdzić, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy??? W przepisach nic nie ma o tym jak określa się 4kołowca do przewozu osób a jak do rzeczy?

Dz.U. UE Nr L 25/2014 w Art. 2 pkt. 23 zawiera definicję skrzyni ładunkowej.

Natomiast ZAŁĄCZNIK X - okresla wymogi dla tych skrzyń, a ZAŁĄCZNIK I - kryteria klasyfikacji poszczególnych kategorii i podkategorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. UE Nr L 25/2014 w Art. 2 pkt. 23 zawiera definicję skrzyni ładunkowej.

Natomiast ZAŁĄCZNIK X - okresla wymogi dla tych skrzyń, a ZAŁĄCZNIK I - kryteria klasyfikacji poszczególnych kategorii i podkategorii

To ja po pierwsze primo poproszę o wskazanie przepisów kierujących do powyżej przywołanych przepisów.

A po drugie primo i całkiem na poważnie poproszę wyjasnić, co robić z tą przeterminowaną dyrektywą i jak liczyć masy czterokołowca po rozpisce w ROZPORZĄDZENIEU PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców, z którego zabrało coś takiego jak użyta w rozporządzeniu zwanym warunkami technicznymi „maksymalna masa pojazdu nieobciążonego”. 8/

Pytam zawczasu, oby na tym czterokołowcu nie sparzyć się przypadkiem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. UE Nr L 25/2014 w Art. 2 pkt. 23 zawiera definicję skrzyni ładunkowej.

Natomiast ZAŁĄCZNIK X - okresla wymogi dla tych skrzyń, a ZAŁĄCZNIK I - kryteria klasyfikacji poszczególnych kategorii i podkategorii

To ja po pierwsze primo poproszę o wskazanie przepisów kierujących do powyżej przywołanych przepisów.

A po drugie primo i całkiem na poważnie poproszę wyjasnić, co robić z tą przeterminowaną dyrektywą i jak liczyć masy czterokołowca po rozpisce w ROZPORZĄDZENIEU PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców, z którego zabrało coś takiego jak użyta w rozporządzeniu zwanym warunkami technicznymi „maksymalna masa pojazdu nieobciążonego”. 8/

Pytam zawczasu, oby na tym czterokołowcu nie sparzyć się przypadkiem!

 

Ad. "pierwsze primo" :-)

Na podstawie paragr. 1 ust. 2 Rozporządzenia MIiB Dz.U. z 2016 poz 858 w prowadzono zmiany w Dziale II Rozporządzenia w spr. war. techn. (Dz.U. z 2015 poz. 305 )

I tak w paragr. 3 ust. 12 stanowi :

" 12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr  44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1). "

I to jest delegacja do stosowania przepisów które wskazałem wcześniej.

Po przeanalizowaniu, da się tam znaleźć odpowiedź na "drugie primo" gdyż zawarte tam są wszelkie definicje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I tu pojawia się problem.Potęguje go jeszcze zapis zawarty ust.13 w paragr. 3 :

" 13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1 albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r.stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych,.. "

Pytanie - co z pojazdami rejestrowanymi w okresie po 1 stycznia 2016, do 1 stycznia 2017 kiedy to wejdzie w życie cały Dział II . Dodatkowo komplikuje sprawę Art. 82 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców : Artykuł 82 Wejście w życie i stosowanie 1. Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2016 r.Od dnia 22 marca 2013 r.organy krajowe nie mogą odmówić udzielenia homologacji typu UE ani krajowej homologacji typu ani zakazać rejestracji, wprowadzania do obrotu ani dopuszczania nowego pojazdu, w przypadku gdy producent złoży taki wniosek, a pojazd ten spełnia wymogi niniejszego rozporządzenia oraz aktów delegowanych i wykonawczych przyjętych na mocy niniejszego rozporządzenia.

Ale to jest moim zdaniem problem Wydz. Komunikacji a nie nasz (diagnostów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojazd jest nowy, to faktycznie to problem WK, ale jak używany i trzeba wykonać OBT to problem ma diagnosta.

 

Nie do końca. Bo diagnosta będzie oceniał warunki wg. Dz.U. z 2015 poz. 305 "przed zmianami", oraz Dyrektywy 93/93/EWG i w pewnych sytuacjach da wynik negatywny. Z kolei WK nie może odmówić rejestracji, jeżeli spełnia warunki Rozporządzenia PE i R (UE)

Nr 168/2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego diagnosta oceniać ma akurat z tej dyrektywy jak właśnie w rozporządzeniu przedzmianowym wyraźnie stoi:

8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów

określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG5), przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie

może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciążonego

dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:

5) Dyrektywa 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych

(Dz. Urz. WE L 311 z 14.12.1993); traci moc z dniem 1 stycznia 2016 r. na podstawie art. 81 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego

i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych

oraz czterokołowców (Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52), które weszło w życie z dniem

22 marca 2013 r.

Czy ten odnośnik nr 5) tak tylko jest bo jest, a posługujemy się nadal bezmocną dyrektywą? :?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Artykuł 81

Uchylenie

1. Bez uszczerbku dla art. 77 niniejszego rozporządzenia dyrektywa 2002/24/WE, jak również dyrektywy 93/14/EWG,

93/30/EWG, 93/33/EWG, 93/93/EWG, 95/1/WE, 97/24/WE, 2000/7/WE, 2002/51/WE, 2009/62/WE, 2009/67/WE,

2009/78/WE, 2009/79/WE, 2009/80/WE i 2009/139/WE tracą moc z dniem 1 stycznia 2016 r.

 

2. Odniesienia do uchylonych dyrektyw należy traktować jako odniesienia do niniejszego rozporządzenia, a w przypadku

dyrektywy 2002/24/WE odczytuje się je zgodnie z tabelą korelacji określoną w załączniku IX.

Przeanalizował ktoś tą tabelę korelacji?

No i pozostaje jeszcze ten "bezuszczerbek dla art. 77" wynikający wprost z unijnego rozporządzenia.

O co tu kaman? 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten odnośnik nr 5) tak tylko jest bo jest, a posługujemy się nadal bezmocną dyrektywą? :?

 

Posługujemy się ciągle obowiązującymi warunkami zawartymi w Dz.U. 2015/305 "przeniesionymi" tam z dyrektywy 93/93/EWG.

A to że nasz Ustawodawca nie zdążył wydać odpowiednich Rozporządzeń aby skierować mnie do Rozporządzenia PEiR (UE) 168/2013, to już problem Ustawodawcy a nie mnie skromnego diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Przekonany nie jestem. Cały opis do zaświadczenia bazuje na odnośnikach. Tabela oświetlenia podobnie cała stronę odnośników zawiera. Zaiste nie po to by wisiały tak sobie, a na bank stosować je należy.

Tego Gada też po regulaminie roztrzaskać by trzeba. Z resztą wychodzi na jedno.

Nie lubię tej całej pisaniny w stylu "rozumie się, że się rozumie" i co masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy zawiera, a czego masa własna nie zawiera.

Cóż... taki żywot psi z gadami już.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.