Skocz do zawartości

Finlandia


kowal

Rekomendowane odpowiedzi

SKP w Finlandi

 

[ Dodano: 12-12-2005, 17:47 ]

Widzę ,żę wiele osób przeczytało , ale nie komentują , czyżby byli zszokowani jak nam daleko

do nich :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Byłem w Szwecji w Malmo na ich najlepszej stacji , dla nas były to lata 70 , było nas 10 z całej Polski , komentarze były te same . o godz 12 trzech kontrolerów miało zrobionych 460 pojazdów , bo robi trzech jedno auto , w Polsce to ludzie na giełdzie lepiej sprawdzaja niz oni tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Myślę że problem tkwi w ludziach a nie "sprzęcie laboratoryjnym do sprawdzania pojazdów". Uważam, żę trzeba nam niezależności od pracodawcy i większych pensji. :lol: [/u]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Byłem w Danii na szkoleniu i tam widzę jest podobnie jak w Finlandii. Trzeba pamiętać, że tam jest inna kultura dbania o pojazd. A CEPIK online to dobre rozwiązanie dla naszych fachowców, którzy je tworzą.

 

Owszem sprzęt na stacji (w Danii, bo tam widziałem) to wjazd do muzeum w porównaniu do Polskich stacji jednak tam liczy się diagnosta fachowiec, a jak ma wątpliwość to bierze auto na analizator.

 

Widziałem opisywane tu jazdy próbne na placu z hamulcami i to się potwierdza.

 

Chociaż myślę, że więcej o tym mogą powiedzieć koledzy z AutotestPolska bo to właśnie oni wywodzą się z Finlandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...
Stacje Kontroli Pojazdów w Finlandi

(...)

Kilka centymetrów nad wycieraczka ,za pomocą głowicy z diamentowymi tarczami wycina się dwa rowki

a u nas N i szyba do wymiany z powodu "zarysowań osłabiających ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Stacje Kontroli Pojazdów w Finlandi

(...)

Kilka centymetrów nad wycieraczka ,za pomocą głowicy z diamentowymi tarczami wycina się dwa rowki

a u nas N i szyba do wymiany z powodu "zarysowań osłabiających ..."

 

Zawsze mnie to intrygowało gdzie jest w przepisach o tych "osłabiających zarysowaniach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 16 grudnia 2003 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

Dz. U. nr 227 poz. 2250

 

Załącznik nr 1

8. NADWOZIE l OSPRZĘT

8.1.9. Szyby

1. Pęknięcia lub zmatowienie szyb ograniczające widoczność kierowcy lub osłabiające wytrzymałość szyb.

może niekoniecznie "zarysowania " ale "prawie jak......" :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 16 grudnia 2003 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

Dz. U. nr 227 poz. 2250

 

 

1. Pęknięcia lub zmatowienie szyb ograniczające widoczność kierowcy lub osłabiające wytrzymałość szyb.

 

Robiłem te nacięcia własnoręcznie. Niestety nie mam mam tego we własnym samochodzie wiec nie mogę nic powiedziec o skutecznosci systemu - podobno rewelacyjny w Finskich niebyt miłych warunkach pogodowych.

 

Widocznosci to nie ogranicza znajsuje się klikanascie mm powyzej lnii "spoczynkowej" wycieraczek. Co do osłabiania konstrukcji to z praktyki wiadomo ze nigdy nie zdazyło się zeby pękniecie szyby poszło wzdłóż lini naciecia lu naprzykład pekniecie od "gwiazdki" skęciło w linię nacięcia. W Finlandi bardzo czesto wykonywane jest w samochodach prosto z salonu i nie koliduje to z gwarancją producenta.

fil11392uh0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.