Paprock Napisano 8 Grudzień 2016 Share Napisano 8 Grudzień 2016 Pierwszy raz w życiu będę do hybrydy wypełniał DIP, a kompletnie jestem nieprzygotowany odnośnie roku produkcji, masy własnej pojazdu (uwaga na akumulatory) oraz jak rodzaj/rodzaje silnika i paliwa opisać? VIN: JT153FU1100020487 Data I-szej rej: 01-02-2001 r. Sprowadzona ze Szwajcarii, a inszy dowód podobny do belgijskiego, znaczy pusty prawie jeżeli chodzi o dane. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Grudzień 2016 Share Napisano 8 Grudzień 2016 kompletnie jestem nieprzygotowany odnośnie roku produkcji, Nie rób siary ,ten dekoder fruwa na forum od dawna http://www.toyodiy.com/parts/q?vin=JT153FU1100020487+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Grudzień 2016 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2016 Tak, wiem. Mam nawet link w tajnym kajecie zapisany. Chodzi o czas, a tu gruzy pod nogami. Masę własną jako 1330 kg opisali do 1645 kg d.m.c. Troszkę mało ładowności pozostawili. Ujmę kierowcę z tych 1330 i będzie to wyglądało lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Grudzień 2016 Share Napisano 8 Grudzień 2016 Znalazłem takie , może się przyda: Rocznik : 2001 Marka : TOYOTA Model : PRIUS 1.5 I 16V HYBRID Rodzaj silnika : silnik niskoprężny Pojemność silnika [ccm] : 1497 Masa własna [kG] : 1300 Dop. masa całkowita - [kG] : 1645 masa całk. przyczepy bez hamulca [kG] : 650 masa całk. przyczepy z hamulcem [kG] : 1200 Maksymalna moc silnika [kW] : 57 - przy obr/min : 5000 Długość pojazdu [m] : 4,450 Szerokość pojazdu [m] : 1,725 Wysokość pojazdu [m] : 1,490 Dop. nacisk osi przedniej - [kN] : 8,82 Dop. nacisk osi tylnej 1 - [kN] : 8,53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Grudzień 2016 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2016 Dzięki, dzięki. Dane identyczne prawie bo na tabliczce zaraz pod VINEM stoi: 1645 kg 1645 kg 900 kg 870 kg Tak, tak. Chodzi o 1645 kg co ma wpływ na przyczepę a tym samym na zestaw. Masę własną na 1255 kg ustaliłem (odejmując 75 kg od tego co wpisali w szwajcarskim dowodzie, a na bank masę pojazdu w stanie gotowym do drogi zapodali). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Ale jak widać przyczepy ciągnąć nie może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurekb Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 dlaczego nie? jak będzie sam i znajdzie naprawdę lekką przyczepę ze 6 worków x 25kg pociągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 dlaczego nie? DMC zespołu jest równe DMC pojazdu. Oznacza to tyle, że pojazd nie może ciągnąć przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Oznacza to tyle, że pojazd nie może ciągnąć przyczepy. Oznacza to tyle, że pojazd z przyczepą nie może przekroczyć wartości mmc pojazdu. Masę własną jako 1330 kg opisali do 1645 kg d.m.c. Tylko z kierowcą (zakładając odjęcie od masy 75 kg), może ciągnąć 315 kilogramową przyczepę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Oznacza to tyle, że pojazd z przyczepą nie może przekroczyć wartości mmc pojazdu. A założysz się, że producent nie przewidział ciągnięcia przyczep i nie określił ich MMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Pierwszy raz w życiu będę do hybrydy wypełniał DIP, a kompletnie jestem nieprzygotowany odnośnie roku produkcji, masy własnej pojazdu (uwaga na akumulatory) oraz jak rodzaj/rodzaje silnika i paliwa opisać?VIN: JT153FU1100020487 Data I-szej rej: 01-02-2001 r. Sprowadzona ze Szwajcarii, a inszy dowód podobny do belgijskiego, znaczy pusty prawie jeżeli chodzi o dane. Z góry dziękuję. Powinieneś wpisać moc silnika elektrycznego i spalinowego oraz całkowitą, która nie jest sumą mocy tych silników.Najlepsze jest to, że większość pojazdów hybrydowych, rejestrowanych jakiś czas temu, nie ma wpisane dodatkowego zasilania elektrycznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2016 Trudny temat, i jakby czas mi teraz umyka (klienci). Rozbierany już był gdzieś na forum sposób opisywania dwóch rodzajów paliwa, a przynajmniej coś koło tego zagadnienia. W przypadku hybryd raczej nie ma co mówić o dwóch rodzajach paliwa/zasilania. Ale spokojnie, bo i pojazdów w kraju mało jak na razie w stosunku do klasyki benzyna/ropa, także zagadnienie niszowym pozostaje. Mam nadzieję, że ktoś tamten temat odkopie. Coś mi się zdaję, że michal_k go prowadził. O moc silnika elektrycznego chodziło najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Nowo rejestrowane hybrydy mają wpisane dwa rodzaje zasilania P/EE. To jest podstawa do starania się o upusty np. w strefach parkowania we Wrocławiu W projekcie nowych przepisów jest zapis, że ma być również badanie silnika elektrycznego, więc dwa rodzaje zasilania jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 oraz całkowitą, która nie jest sumą mocy tych silników. A to niby po co i na jakiej podstawie? Nowo rejestrowane hybrydy mają wpisane dwa rodzaje zasilania P/EE Nie wszystkie. Kilka rejestrowaliśmy i były "jednopaliwowe". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 A to niby po co i na jakiej podstawie? Informacyjnie na podstawie posiadanych wiadomości Nie wszystkie. Kilka rejestrowaliśmy i były "jednopaliwowe". To może to nie były hybrydy Na jakiej podstawie dokonuje się wpisu?Dlaczego cześć ma wpis,a inne nie? Jest może jakaś dowolność interpretacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Informacyjnie na podstawie posiadanych wiadomości Ale komu potrzebna ta informacja? To może to nie były hybrydy Były - było to zaznaczone w św. zgodności. Na jakiej podstawie dokonuje się wpisu?Dlaczego cześć ma wpis,a inne nie? Jest może jakaś dowolność interpretacji? Tego nawet przedstawiciel producenta nie wiedział. Gdzieś kiedyś czytałem, że jeśli auto można z zewnątrz zasilać prądem ("ma wtyczkę") to wpisuje się wtedy drugie paliwo EE. Jednak przedstawiciel producenta sprawdził mi św. zgodności takiego pojazdu "tankowanego prądem z zewnątrz" i też był określony jako hybrydowy jednopaliwowy. Ot zagadka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Ale komu potrzebna ta informacja? Klienci lubią takie ciekawostki i dobrze to świadczy o posiadanej wiedzy Tak samo jest ze sprawdzeniem amortyzatorów podczas badania okresowego.Sprawdzam, choć nie jest to wymagane Ciekaw jestem co stanie się po zmianach przepisów, które czytaliśmy w projekcie i na jakiej podstawie wykonać badanie silnika elektrycznego w hybrydzie skoro żadnej adnotacji w DR nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Tak samo jest ze sprawdzeniem amortyzatorów podczas badania okresowego.Sprawdzam, choć nie jest to wymagane A co jak są niesprawne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Jedzie do naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2016 Powoli, pomału i na spokojnie... Może warto zebrać wnioski i spiąć wszystko razem co i jak diagnosta powinien opisać/wykonać/zrobić mając na stanowisku samochód hybrydowy. Ograniczyłbym się w tych czynnościach do samego badania technicznego i tylko badania, a więc czy jakiekolwiek informacje o elektryce należy podawać w uwagach do zaświadczenia lub w DiP-ie. I daleki byłbym od przyrównywania przypadku hybrydy do instalacji gazowej. Odpuśćmy tematy zielonych stref parkingowych, bo i tak nie każda hybryda łapie się na to. A co do mocy silnika elektrycznego w dowodzie, to w instrukcji rejestracji jasno podano w jaki sposób i na czyj wniosek wpis taki powstaje. Może pora do aktualnych pojazdów starawe wzorów zaświadczeń przysposobić. Dla ułatwienia dodam czym dysponowałem przy badaniu: Ani pół słowa o elektryce w dokumentacji, czy z tego powodu powinienem był skierować pojazd po opinię techniczną do rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Ja w hybrydach piszę rodzaj paliwa P/EE. Część z nich, przy odpowiednim korzystaniu rzadko uruchomi silnik spalinowy, ale ze względu na fakt, że może się taki pojazd poruszać wyłącznie w oparciu o jednostkę tradycyjną traktuję oba rodzaje paliwa równorzędnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 skoro żadnej adnotacji w DR nie będzie W hybrydzie zawsze powinna być adnotacja "P.2 .../...", w której podane są moce obu silników. Nie wiadomo tylko do końca, którą moc silnika elektrycznego podawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2016 Kurcze, troszkę mnie sumienie gryzie, że nic w uwagach nie nakreśliłem. Rejestrację pewnie spokojnie przejdzie, użytkownik też się w zakamarkach naszego prawa drogowego za bardzo nie połapie, bo jak rozmawiał to miał taki charakterystyczny śpiewnie-przyjacielsko zaciągający akcent. No ale jakiś niedosyt w 100% spełnionego dobrze obowiązku mi pozostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Oznacza to tyle, że pojazd z przyczepą nie może przekroczyć wartości mmc pojazdu. A założysz się, że producent nie przewidział ciągnięcia przyczep i nie określił ich MMC? Nie muszę się zakładać, bo widziałem takie homo. Ale Ty bardzo lubisz "literalne" brzmienie przepisów - a literalnie jest tak jak ja napisałem... ale ze względu na fakt, że może się taki pojazd poruszać wyłącznie w oparciu o jednostkę tradycyjną traktuję oba rodzaje paliwa równorzędnie. Nie to jest wyznacznikiem rodzaju paliwa. Jeśli prąd w akku hybrydy pochodzi tylko i wyłącznie z generatora w aucie to jedynym paliwem jest P lub D. Gdzieś kiedyś czytałem, że jeśli auto można z zewnątrz zasilać prądem ("ma wtyczkę") to wpisuje się wtedy drugie paliwo EE. Bo tak właśnie powinno być, może jakiś błąd był w COC, ze nie było EE ? Poza tym temat już był ruszany i wszyscy włącznie ze mną powinni dostać kopa... aboz - zagadka dla Ciebie, jaki rodzaj paliwa wpiszesz w pojeździe zasilanym ogniwem paliwowym (paliwo dla ogniwa to wodór z butli) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Grudzień 2016 Share Napisano 9 Grudzień 2016 Nie muszę się zakładać, bo widziałem takie homo. Chętnie zerknę, bo nigdy takiego nie widziałem. Posiadasz numer homo? A pamiętasz może jakie były masy przyczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.