Skocz do zawartości

Toyota Prius HYBRID


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz w życiu będę do hybrydy wypełniał DIP, a kompletnie jestem nieprzygotowany odnośnie roku produkcji, masy własnej pojazdu (uwaga na akumulatory) oraz jak rodzaj/rodzaje silnika i paliwa opisać?

VIN: JT153FU1100020487

Data I-szej rej: 01-02-2001 r.

Sprowadzona ze Szwajcarii, a inszy dowód podobny do belgijskiego, znaczy pusty prawie jeżeli chodzi o dane.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem. Mam nawet link w tajnym kajecie zapisany.

Chodzi o czas, a tu gruzy pod nogami.

Masę własną jako 1330 kg opisali do 1645 kg d.m.c. Troszkę mało ładowności pozostawili. Ujmę kierowcę z tych 1330 i będzie to wyglądało lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie , może się przyda:

 

Rocznik : 2001

Marka : TOYOTA

Model : PRIUS 1.5 I 16V HYBRID

Rodzaj silnika : silnik niskoprężny

Pojemność silnika [ccm] : 1497

Masa własna [kG] : 1300

Dop. masa całkowita - [kG] : 1645

masa całk. przyczepy bez hamulca [kG] : 650

masa całk. przyczepy z hamulcem [kG] : 1200

Maksymalna moc silnika [kW] : 57

- przy obr/min : 5000

Długość pojazdu [m] : 4,450

Szerokość pojazdu [m] : 1,725

Wysokość pojazdu [m] : 1,490

Dop. nacisk osi przedniej - [kN] : 8,82

Dop. nacisk osi tylnej 1 - [kN] : 8,53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dzięki.

Dane identyczne prawie bo na tabliczce zaraz pod VINEM stoi:

1645 kg

1645 kg

900 kg

870 kg

Tak, tak. Chodzi o 1645 kg co ma wpływ na przyczepę a tym samym na zestaw.

Masę własną na 1255 kg ustaliłem (odejmując 75 kg od tego co wpisali w szwajcarskim dowodzie, a na bank masę pojazdu w stanie gotowym do drogi zapodali).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznacza to tyle, że pojazd nie może ciągnąć przyczepy.

 

Oznacza to tyle, że pojazd z przyczepą nie może przekroczyć wartości mmc pojazdu.

 

Masę własną jako 1330 kg opisali do 1645 kg d.m.c.

 

Tylko z kierowcą (zakładając odjęcie od masy 75 kg), może ciągnąć 315 kilogramową przyczepę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznacza to tyle, że pojazd z przyczepą nie może przekroczyć wartości mmc pojazdu.

 

A założysz się, że producent nie przewidział ciągnięcia przyczep i nie określił ich MMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz w życiu będę do hybrydy wypełniał DIP, a kompletnie jestem nieprzygotowany odnośnie roku produkcji, masy własnej pojazdu (uwaga na akumulatory) oraz jak rodzaj/rodzaje silnika i paliwa opisać?

VIN: JT153FU1100020487

Data I-szej rej: 01-02-2001 r.

Sprowadzona ze Szwajcarii, a inszy dowód podobny do belgijskiego, znaczy pusty prawie jeżeli chodzi o dane.

Z góry dziękuję.

 

Powinieneś wpisać moc silnika elektrycznego i spalinowego oraz całkowitą, która nie jest sumą mocy tych silników.Najlepsze jest to, że większość pojazdów hybrydowych, rejestrowanych jakiś czas temu, nie ma wpisane dodatkowego zasilania elektrycznego :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudny temat, i jakby czas mi teraz umyka (klienci).

Rozbierany już był gdzieś na forum sposób opisywania dwóch rodzajów paliwa, a przynajmniej coś koło tego zagadnienia.

W przypadku hybryd raczej nie ma co mówić o dwóch rodzajach paliwa/zasilania.

Ale spokojnie, bo i pojazdów w kraju mało jak na razie w stosunku do klasyki benzyna/ropa, także zagadnienie niszowym pozostaje.

Mam nadzieję, że ktoś :x tamten temat odkopie. Coś mi się zdaję, że michal_k go prowadził. O moc silnika elektrycznego chodziło najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowo rejestrowane hybrydy mają wpisane dwa rodzaje zasilania P/EE. To jest podstawa do starania się o upusty np. w strefach parkowania we Wrocławiu ;) W projekcie nowych przepisów jest zapis, że ma być również badanie silnika elektrycznego, więc dwa rodzaje zasilania jak najbardziej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz całkowitą, która nie jest sumą mocy tych silników.

 

A to niby po co i na jakiej podstawie?

 

Nowo rejestrowane hybrydy mają wpisane dwa rodzaje zasilania P/EE

 

Nie wszystkie. Kilka rejestrowaliśmy i były "jednopaliwowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A to niby po co i na jakiej podstawie?

 

Informacyjnie na podstawie posiadanych wiadomości :P

 

 

Nie wszystkie. Kilka rejestrowaliśmy i były "jednopaliwowe".

 

To może to nie były hybrydy ;) Na jakiej podstawie dokonuje się wpisu?Dlaczego cześć ma wpis,a inne nie? Jest może jakaś dowolność interpretacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacyjnie na podstawie posiadanych wiadomości :P

 

Ale komu potrzebna ta informacja?

 

To może to nie były hybrydy

 

Były - było to zaznaczone w św. zgodności.

 

Na jakiej podstawie dokonuje się wpisu?Dlaczego cześć ma wpis,a inne nie? Jest może jakaś dowolność interpretacji?

 

Tego nawet przedstawiciel producenta nie wiedział. Gdzieś kiedyś czytałem, że jeśli auto można z zewnątrz zasilać prądem ("ma wtyczkę") to wpisuje się wtedy drugie paliwo EE. Jednak przedstawiciel producenta sprawdził mi św. zgodności takiego pojazdu "tankowanego prądem z zewnątrz" i też był określony jako hybrydowy jednopaliwowy. Ot zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale komu potrzebna ta informacja?

 

Klienci lubią takie ciekawostki i dobrze to świadczy o posiadanej wiedzy ;) Tak samo jest ze sprawdzeniem amortyzatorów podczas badania okresowego.Sprawdzam, choć nie jest to wymagane :)

 

Ciekaw jestem co stanie się po zmianach przepisów, które czytaliśmy w projekcie i na jakiej podstawie wykonać badanie silnika elektrycznego w hybrydzie skoro żadnej adnotacji w DR nie będzie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli, pomału i na spokojnie...

Może warto zebrać wnioski i spiąć wszystko razem co i jak diagnosta powinien opisać/wykonać/zrobić mając na stanowisku samochód hybrydowy.

Ograniczyłbym się w tych czynnościach do samego badania technicznego i tylko badania, a więc czy jakiekolwiek informacje o elektryce należy podawać w uwagach do zaświadczenia lub w DiP-ie.

I daleki byłbym od przyrównywania przypadku hybrydy do instalacji gazowej.

Odpuśćmy tematy zielonych stref parkingowych, bo i tak nie każda hybryda łapie się na to.

A co do mocy silnika elektrycznego w dowodzie, to w instrukcji rejestracji jasno podano w jaki sposób i na czyj wniosek wpis taki powstaje.

Może pora do aktualnych pojazdów starawe wzorów zaświadczeń przysposobić.

Dla ułatwienia dodam czym dysponowałem przy badaniu:

Ani pół słowa o elektryce w dokumentacji, czy z tego powodu powinienem był skierować pojazd po opinię techniczną do rzeczoznawcy?

5ae1a7a72e693_ToyotaPriusHYBRID.thumb.gif.a3b6f43c78548a3e668290e1c9c4093b.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w hybrydach piszę rodzaj paliwa P/EE. Część z nich, przy odpowiednim korzystaniu rzadko uruchomi silnik spalinowy, ale ze względu na fakt, że może się taki pojazd poruszać wyłącznie w oparciu o jednostkę tradycyjną traktuję oba rodzaje paliwa równorzędnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro żadnej adnotacji w DR nie będzie :shock:

 

W hybrydzie zawsze powinna być adnotacja "P.2 .../...", w której podane są moce obu silników. Nie wiadomo tylko do końca, którą moc silnika elektrycznego podawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, troszkę mnie sumienie gryzie, że nic w uwagach nie nakreśliłem. :?

Rejestrację pewnie spokojnie przejdzie, użytkownik też się w zakamarkach naszego prawa drogowego za bardzo nie połapie, bo jak rozmawiał to miał taki charakterystyczny śpiewnie-przyjacielsko zaciągający akcent. ;)

No ale jakiś niedosyt w 100% spełnionego dobrze obowiązku mi pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznacza to tyle, że pojazd z przyczepą nie może przekroczyć wartości mmc pojazdu.

 

A założysz się, że producent nie przewidział ciągnięcia przyczep i nie określił ich MMC?

 

Nie muszę się zakładać, bo widziałem takie homo. Ale Ty bardzo lubisz "literalne" brzmienie przepisów - a literalnie jest tak jak ja napisałem...

 

ale ze względu na fakt, że może się taki pojazd poruszać wyłącznie w oparciu o jednostkę tradycyjną traktuję oba rodzaje paliwa równorzędnie.

 

Nie to jest wyznacznikiem rodzaju paliwa. Jeśli prąd w akku hybrydy pochodzi tylko i wyłącznie z generatora w aucie to jedynym paliwem jest P lub D.

 

Gdzieś kiedyś czytałem, że jeśli auto można z zewnątrz zasilać prądem ("ma wtyczkę") to wpisuje się wtedy drugie paliwo EE.

 

Bo tak właśnie powinno być, może jakiś błąd był w COC, ze nie było EE ?

 

Poza tym temat już był ruszany i wszyscy włącznie ze mną powinni dostać kopa...

 

 

aboz - zagadka dla Ciebie, jaki rodzaj paliwa wpiszesz w pojeździe zasilanym ogniwem paliwowym (paliwo dla ogniwa to wodór z butli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszę się zakładać, bo widziałem takie homo.

 

Chętnie zerknę, bo nigdy takiego nie widziałem. Posiadasz numer homo? A pamiętasz może jakie były masy przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.