Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Sidney

Zmiana O2 z 450 na 650 w osobowce

Polecane posty

Sidney

Sprawa wygląda tak - w dowodzie rejestracyjnym w poz.O2 jest 450 kg, a chciałbym mieć 650kg. Czy jest możliwość zmiany tej wartości w jakiś sposób ? Dotyczy to samochodu fiat Marea weekend 1,9 jtd 110km. Dodam iż nie które te fiaty mają 700 i 650 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jak znam się troszeczkę to 99,9% Fiatów Marea może ciągnąć przyczepkę niehamowaną o masie 400 kilogramów.

Te 650 kg i 700 kg to raczej cudawianki po sprowadzeniu do kraju. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

I nie da się z tym nic zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Wątpię by tematyczna Marea załapała się na ten ułamek procenta co do możliwości ciągnięcia ciut większej/cięższej niehamowanej przyczepki niż podają producenckie katalogi.

Jak to mawiała pewna ministra: sorry...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Sprawa wygląda tak - w dowodzie rejestracyjnym w poz.O2 jest 450 kg, a chciałbym mieć 650kg

 

Obawiam się jednak, że producent by nie chciał. A to on określa O.2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

Ale nie które marea mają 650kg 700kg jak to jest możliwe ?

W Cepik też są duże rozbieżności ?Dla poz.O1 są jednoznaczne 1200kg i 1300 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jeżeli rzeczoznawca weźmie dane z sufitu to weźmie dane z sufitu, ale jak ktoś do producenta z zapytaniem się zwróci, a ten potwierdzi, że Maryśka była homologowana w zakresie 400 kg na hak przyczepka bez hamulca, no to pozamiatana sprawa tak czy owak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ale nie które marea mają 650kg 700kg jak to jest możliwe ?

 

Prawdopodobnie przez błędne określenie tego parametru przy pierwszej rejestracji w kraju. Nie widzę w katalogu homologowanych pojazdów z takimi masami przyczepy bez hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

To czyli muszę zmienić samochód żeby ciągnąć przyczepke o dmc600kg bo tym nie mogę ?

A nawet żadnej przyczepki bez hamulca nie mogę nawet niewiadow N250

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
To czyli muszę zmienić samochód żeby ciągnąć przyczepke o dmc600kg bo tym nie mogę ?

 

Albo przyczepę.

 

żadnej przyczepki bez hamulca nie mogę nawet niewiadow N250

 

Dlaczego? N250 ma DMC około 350 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

Hmmm do bagażnika włożę więcej niż do tej przyczepki N250 :-?

 

Więc skoro się nie da nic z tą wartością zrobić to temat uważam za zamknięty.

Dziękuję za wypowiedzi myślałem że to się da jakoś zrobić

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
myślałem że to się da jakoś zrobić

 

Możesz zwrócić się do przedstawiciela producenta o potwierdzenie wartości O.2 dla swojego pojazdu, ale na 99% odpowiedź będzie taka, że obecna wartość jest prawidłowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

Zwróciłem się do Fiat Auto Poland

Odp. Cytuję

My jako Fiat nic nie możemy zrobić ale nie ingerujemy jak użytkuje swój samochód i co klient z nim robi koniec cytatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Te 650 kg i 700 kg to raczej cudawianki po sprowadzeniu do kraju.

50% masy własnej . :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

Moja marea ma 1270------50%=635kg ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Moja marea ma 1270------50%=635kg ????

 

Niestety ważniejszym ograniczeniem jest wartość ustalona przez producenta (homologacja). Zapewne diagności przeprowadzający badanie po raz pierwszy w kraju nie mieli dostępu do danych producenta i stąd takie wartości O.2 (zapewne też O.2 nie było wpisane w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Moja marea ma 1270------50%=635kg ????

Niestety ale te 50% to te cuda wianki o których pisze Paprock ,kiedyś to była nigdzie nie zapisana zasada obliczania w przypadku braku danych .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

Tego to już nie wiem.

Ja się już tak zagłebiłem w tym temacie że sprawdziłem inne auta

Np.alfa 147 1.9 jtd też ma 450 kg

Doblo 1.9 d 400 kg

Audi A3 2.0 benzyna 750 kg gdzie to autko jest o wiele mniejsze od marea gdzie tu logika ?

 

Jutro jeszcze popytam drogowki i itd co mi grozi za jazdę z taką przyczepką o dmc 600 kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jutro jeszcze popytam drogowki i itd co mi grozi za jazdę z taką przyczepką o dmc 600 kg ?

 

Na pewno mandat, gdyż naruszasz tym warunki techniczne (czyli naruszasz art. 66 ustawy Prawo o ruchu drogowym):

 

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sidney

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość

 

 

Lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej.....

Czyli mogę ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Czyli mogę ???

Nie

maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta

Jeżeli producent określił na 450kg a połowa dmc to np.750, to kłania się ostatnia część zapisu

należy zastosować mniejszą wartość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Nie

To pożegnaj się z "pomógł" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Fiat się w tańcu nie teguje* i dla swoich małych (osobowych) samochodów rzadko kiedy coś więcej niż czterysta kilogramów na haku dla przyczepki niehamowanej oferuje. Owszem mniej się trafiało. Po trzysta i trzysta pięćdziesiąt kilogramów bywało.

W załączniku fiatowska tabelka i proszę za złe mi nie brać, że tematycznego silnika w niej nie ma:

 

*Teguje: tam.gifhttps://www.youtube.com/watch?v=p-d8XP6jtcU :evil:

5ae1a7a7d4422_Mareamasy.gif.63d1ab791aaf231f1b0f01967e7a7948.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Wg ITS z mocą 81kW miały 450kg .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
gdzie to autko jest o wiele mniejsze od marea gdzie tu logika ?

 

Gabaryty auta nie są decydujące, o wiele bardziej liczą się masa, moc jednostki napędowej, wydajność układu hamulcowego i wytrzymałość konstrukcji pojazdu. I to jest właśnie logiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.